سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات

آیا اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات می‌تواند سودآور باشد؟_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

اندوخته ‌گذاری در عرصه فناوری‌ اطلاعات یک مزیت رقابتی تشکیل می‌کند. مزیتی که باید دائماً تجدید بشود، چون رقیب ها نیز از فناوری اطلاعات برای گسترش کسب و کار خود منفعت گیری می‌کنند. فناوری اطلاعات را می‌توان در همه صنایع مورد منفعت گیری قرار داد. در واقع ربط راحتی بین سطوح فناوری اطلاعات و مزیت رقابتی در بازار وجود دارد. هر کسب و کاری که بتواند از فناوری اطلاعات منفعت گیری بیشتری ببرد برنده بازار می‌بشود. بعد با قطعیت می‌توان او گفت اندوخته گذاری در عرصه IT می‌تواند سودآور باشد.

یکی از کسب و کارهایی که در عرصه IT فعالیت می‌کنند، سازندگان محصولات دیجیتالی می باشند. با این حال IT می‌تواند حتی در صنایع سنتی نیز گسترش یابد. نرم‌افزارهای سازمانی همانند سیستم‌های ERP و CRM، در کنار شبکه‌های ارزان قیمت، به شرکت‌ها این امکان را خواهند داد که فرآیندهای تجاری بی همتا خود را به شدت و به طور گسترده اجرا کنند.

در این محیط تازه که با IT آمیخته شده، مدیران ارشد باید دقت دقیقی به این داشته باشند که کدام فرآیندها را با IT سازگار و کدام یک را به طور محلی تحول دهند. از طرفی در حالی که برخی از راه حلهای انجام کارها را استاندارد می‌کنند، باید کارمندان را تشویق کنند تا به عنصر خلاقیت برای پیشی گرفتن از نوآوری‌های رقیب ها دست یابند.

رقابت در دنیای IT آسان نیست و همه نمی توانند  با شدت پیشرفت فناوری اطلاعات پیش بروند. اما شرکت‌هایی که این کار را انجام خواهند داد می‌توانند به فرآیندهای تجاری خود را بهبود داده و به سهم بازار بالاتر برسند.

چرا اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات سودآور است؟

فناوری اطلاعات علتایجاد مزیت رقابتی می‌بشود. در نتیجه اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات می‌تواند سودآور باشد. وقتی که اینترنت و برنامه‌های نرم افزاری سازمانی همانند مدیریت منبع های سازمانی (ERP)، مدیریت ربط با مشتری (CRM) و مدیریت محتوای سازمانی (ECM) به ابزاری عملی برای تجارت تبدیل شد، فناوری اطلاعات نقش پررنگی در کسب و کارها اشکار کرد.

بر پایه دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA)، اندوخته گذاری در فناوری اطلاعات در این زمان افزایش یافت. در همان زمان، رشد منفعت وری سالانه در شرکت‌های ایالات متحده تقریباً دو برابر شد. امروزه دقت بسیاری به ربط بین رشد منفعت وری و افزایش اندوخته گذاری در فناوری اطلاعات شده است. اما به ندرت به ماهیت ربط بین فناوری اطلاعات و رقابت پرداخته می‌بشود. در حالی که رقابت هم چنان وجود دارد و برنده فردی است که از دیگران پیشی بگیرد.

رقابت در فرآیندهای دیجیتالی

برای زنده ماندن، یا بهتر از آن رشد کردن و رسیدن به سودآوری، در این محیط رقابتی، هر مدیر عاملی باید بنای کار خود را بر استقرار، نوآوری و تبلیغ بگذارد. بدین منظور ابتدا باید از طریق یک پلتفرم عمل به تامین مالی کند. سپس با اراعه راه حلهای بهتر، خود را از دیگران جدا سازد. در نهایت، از این پلتفرم برای انتشار کردن گسترده و قابل مطمعن نوآوری‌های تجاری خود منفعت گیری نماید.

در این راستا، استقرار فناوری اطلاعات دو نقش مهم را ایفا می‌کند. نقش اول به گفتن یک کاتالیزور برای ایده‌های نوآورانه و نقش دوم موتوری برای اراعه آنهاست. هر یک از این نقش‌ها، چالش‌های مدیریتی متفاوت و مهمی ‌را اراعه می‌کند.

به حداکثر رساندن بازده 

همانطور که فناوری اطلاعات در شرکت‌ها، اجرا و نظارت بر فرآیندها را تسهیل می‌کند، قیمت راه حلهای ساده اجرای دستورالعمل‌ها را افت و قیمت راه حلهای پیچیده را افزایش می‌دهد. در این بین پاداش‌های مختلفی نصیب بهترین کارکنان می‌بشود. بعد اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات تصمیم عاقلانه‌ای است.

سیاست‌های مرتبط با منبع های انسانی و فرهنگ شرکتی باید برای حمایتاز این راه حلهای پیچیده تکامل یابد. در این بین ماموریت رهبر سازمان یا صاحب کسب و کار این است که به جستجو ‌و شناسایی افراد با ذهن خلاق و نوآوری‌های روز بپردازد.

تجزیه و تحلیل ۴۰۰ شرکت آمریکایی در سال ۲۰۰۵ نشان داد سازمان‌هایی که از فناوری اطلاعات منفعت گیری می‌کنند، به طور قابل توجهی در استخدام نیروهای تازه حساس می باشند. آنها متقاضیان بیشتری را در نظر می‌گیرند. از طرفی هر یک را با دقت بیشتری بازدید می‌کنند. آنها قوت مدیریت افراد رادر فرآیند مصاحبه در نظر می‌گیرند. بعد از شناسایی توانایی های برتر، زمان و پول بیشتری را برای آموزش داخلی و خارجی صرف می‌کنند.

علاوه بر این، آنها به کارمندان خود اختیار بیشتری برای انجام ماموریت های خواهند داد. در حالی که پاداش‌ها، از جمله ترفیعات را مطابق مجموعه‌ای از معیارها در نظر می‌گیرند.

هزینه مدیریت استعدادها امکان پذیر بالا باشد، اما اگر شرکت بتواند از توانایی های یک مدیر با کارکرد بالا منفعت گیری کند، بازده آن به‌طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

آیا ورود فناوری اطلاعات در کسب و کارها، روند مدیریت را تغییر می‌دهد؟

آیا ورود فناوری اطلاعات در کسب و کارها، روال مدیریت را تحول می‌دهد؟

ورود فناوری اطلاعات در کسب و کارها، همه پیش‌فکر‌ها و بینش‌های قبلی در رابطه نحوه انجام کسب‌وکار را منسوخ نمی‌کند، اما زمان‌های جدیدی را برای مدیران اجرایی فراهم می‌کند. داده‌ها نشان خواهند داد که IT به جای افت تفاوت‌ها بین شرکت‌ها، آنها را تشدید می‌کند.

بعد در حالی که شرکت‌ها همیشه از لحاظ انتخاب، پذیرفتن و منفعت برداری از نوآوری‌ها متفاوت بوده‌اند، فناوری اطلاعات، این تفاوت‌ها را تحکیم می‌کند. بعد اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات می‌تواند سودآور باشد.

فروشندگان، مشاوران و دپارتمان‌هایی که فناوری اطلاعات را به کار می‌گیرند می‌توانند به پیروزی برسند. اما قیمت واقعی شرکت، از نوآوری‌هایی ناشی می‌بشود که می‌توانند در قالب پلتفرم‌ها اراعه شوند. پرورش نوآوری‌های مناسب و انتشار کردن گسترده آن‌ها، هر دو مسئولیت‌های اجرایی می باشند. مسئولیت‌هایی که قابل واگذاری نیست.

در نهایت می توان او گفت رقابتی که توسط IT تشکیل می‌بشود، حتی در اقتصاد ایالات متحده که به شدت از IT منفعت گیری می‌کند. نیز قابل رویت نیست. با این حال انتظار می‌رود که با رشد اندوخته‌گذاری در فناوری اطلاعات، ناظر این پویایی‌های رقابتی در دیگر کشورها نیز باشیم.

برای اکثر شرکت‌ها، به کارگیری پیروزی آمیز IT کار آسانی نیست. پیکربندی و آزمایش خود فناوری‌ها پیچیده می باشند و تحول حرکت و نگرش مردم نسبت به فناوری یک مساله چالش برانگیز است. فناوری اطلاعات طبق معمولً تعداد بسیاری از مشاغل را به راه حلهای عمده تحول می‌دهد. پذیرفتن این تحول هیچ زمان برای کارکنان و مدیران خط فروش، آسان نیست.

با ورود فناوری اطلاعات به عرصه کسب و کارها، مدیریت، به حرفه‌ای راحت‌تر تبدیل نمی‌بشود. حتی آن دسته از مدیرانی که آماده به کارگیری IT  می باشند، لزوماً از آشفتگی ذهنی جان سالم به در نخواهند برد. اما افرادی که به کارگیری IT را به درستی انجام خواهند داد، می‌توانند انتظار پاداش‌های بزرگ‌تری داشته باشند. حداقل تا وقتی که بازیکن فرد دیگر بیاید و از فناوری اطلاعات برای انتشار کردن یک نوآوری تجاری بهتر منفعت گیری کند.

سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات

ویژگی‌های سازمانی برای اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات

در حالی که هر مرحله از فرآیند اندوخته گذاری، الزامات خاص خود را برای اجرای پیروزی آمیز دارد، برخی از ویژگی‌های سازمانی کلی وجود دارد که برای برسی پیروزی آمیز اندوخته گذاری حیاتی می باشند. این ویژگی‌های حیاتی عبارت هستند از دقت مدیریت ارشد، تمرکز کلی بر ماموریت و رویکرد جامع اندوخته ‌گذاری در عرصه فناوری اطلاعات.

دقت مدیریت ارشد

مدیران ارشد، با اختیار اتخاذ تصمیمات کلیدی تجاری و تامین مالی در پروژه‌های فناوری اطلاعات، به طور مستمر در این فرآیند شراکت دارند. یک انجمن مدیریت منضبط و ساختاریافته برای اتخاذ تصمیمات مهم، با اختیار تایید، لغو، یا تاخیر پروژه‌ها به منظور افت خطرات و تایید بازده مورد انتظار منفعت گیری می‌بشود.

تمرکز کلی بر ماموریت

منفعت گیری از فناوری اطلاعات باید مرتبط با ماموریت باشد منظور همان ماموریتی است که مقصد مهم راه اندازی کسب و کار محسوب می‌بشود. اهداف ماموریت باید به معیارهای عملکردی عینی و نتیجه گرا، اعم از مقداری ‌و کیفی تبدیل شوند تا بتوانند تاثییر اندوخته گذاری در فناوری اطلاعات را اندازه گیری کنند.

رویکرد جامع اندوخته گذاری در فناوری اطلاعات

اگر یک شرکت بخواهد در عرصه فناوری اطلاعات فعالیت کند و اندوخته گذارانی را برای تامین مالی اندوخته مورد نیاز خود دعوت به همکاری نماید باید مجموعه‌ای تعریف شده داشته باشد. مجموعه‌ای که شامل مرحله های انجام کار با منفعت گیری از فناوری اطلاعات است. در این مجموعه که یک رویکرد جامع نسبت به اندوخته گذاری در فناوری اطلاعات دارد باید معیارهایی برای شناسایی عمل های با ماهیت تعریف بشود.

پلتفرم کرادفاندینگ

کرادفاندینگ

کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی روشی است برای جمع‌آوری اندوخته مورد نیاز یک کسب و کار. مهم نیست این کسب و کار در چه عرصه‌ای باشد. آنچه اهمیت دارد این است که اندوخته گذاران گوناگون می‌تواند با هر مقدار پولی که دارند در سود و زیان آن شریک شوند. امروزه پلتفرم‌های بسیاری برای شرکت در کرادفاندینگ وجود دارد. یکی از این پلتفرم‌ها دونگی است.

زیاد تر بخوانید: نقش تامین اندوخته از طریق اندوخته‌گذاری جمعی در رشد شرکت‌های فناوری

دونگی زیاد قابل مطمعن بوده و شرایط اندوخته گذاری در عرصه فناوری اطلاعات را نیز فراهم هر دو دسته اندوخته گذار مبتدی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. در دونگی می‌توانید تنها با یک میلیون تومان در سود و زیان کسب و کارها شریک شوید. در واقع هر چه اندوخته شما زیاد تر باشد سود بیشتری به دست می‌آورید. مطرح‌های گسترش یا راه اندازی کسب و کار در دونگی طبق معمول با پیروزی انجام می‌بشود و اندوخته گذاران را به سودهایی حتی بهتر از دیگر بازارها همانند بورس می‌رساند.  از طرفی اندوخته گذاری در دونگی گزینه مناسبی برای هر فردی با هر سطح دانش و اطلاعاتی در رابطه بازار است.

salb-techna

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

استفاده از دود کارخانه ها در صنایع کاغذسازی و تصفیه فاضلاب

منفعت گیری از دود کارخانه ها در صنایع کاغذسازی و تصفیه فاضلاب_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ قراردادهای چند میلیون دلاری برای جذب دی‌اکسید کربن از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و کارخانه‌های کاغذسازی امضا کرده‌اند.

به نقل از سرویس علمی رسانه اخبار فناوری تکنا، گوگل، Salesforce، اچ اند ام و دیگر برندها برای پشتیبانی به پاکسازی آلودگی کربنی خود به شرکای غیرمنتظره‌ای روی آورده‌اند: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و کارخانه‌های کاغذسازی. این شرکت‌ها به یک برنامه ۸۰ میلیون دلاری برای حذف CO2 از جو مدام‌اند، اگرچه استراتژی‌هایی که آن‌ها منفعت گیری می‌کنند تا این مدت نشان نداده‌اند که آیا می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر تغییرات آب و هوایی داشته باشند.

آن‌ها ۳۲.۱ میلیون دلار به یک استارت‌آپ به نام CREW پرداخت می‌کنند که مقصد آن به دام انداختن انتشار کردن دی‌اکسید کربن تشکیل شده در تاسیسات تصفیه فاضلاب است. و ۴۸ میلیون دلار دیگر به یک استارت‌آپ دیگر به نام CO280 تعلق می‌یابد که کارخانه‌های خمیر و کاغذ را با فناوری‌های جذب کربن او گفت و گو‌برانگیز بازسازی می‌کند. این دو توافق توسط یک ابتکار حذف کربن به نام Frontier تسهیل شده است که توسط Stripe، گوگل، Shopify و McKinsey Sustainability به نمایندگی از آن شرکت‌های بنیان‌گذار و دیگر برندهایی که تلاش در دستیابی به اهداف پایداری خود دارند، رهبری می‌بشود.

شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به جستوجو راه‌هایی برای جبران خسارات ناشی از انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای خود می باشند. آن‌ها میلیون‌ها دلار به استارت‌آپ‌هایی اندوخته‌گذاری کرده‌اند که کارخانه‌های صنعتی جدیدی می‌سازند که CO2 را از هوای محیط یا آب دریا فیلتر می‌کنند. آخرین اعلامیه Frontier مشخص می کند که آن‌ها این چنین برای حمایتاز تاکتیک‌های نوآورانه‌تر برای افت دی‌اکسید کربن نیز باز می باشند.

ویل برنز مدیر موسسه حذف مسئولانه کربن در دانشگاه آمریکایی که بخشی از کمیته برسی Frontier نیز هست، می‌گوید: ما باید به جستوجو رویکردهای مختلفی باشیم.” “برخی از این رویکردها تا این مدت زیاد گران می باشند، به اختصاصی جذب مستقیم هوا، به این علت ما به جستوجو رویکردهایی هستیم که پتانسیل کم‌هزینه‌تر بودن را داشته باشند.

نسل اول تاسیسات صنعتی که در یک دهه قبل برای فیلتر کردن CO2 از هوا ساخته شده‌اند – به نام جذب مستقیم هوا – هزینه‌هایی بیشتر از ۶۰۰ دلار برای هر تن کربن جذب شده را برای شرکت‌هایی همانند مایکروسافت به همراه داشته است. معاملاتی که Frontier تازه انجام داده است، به ازای هر تن CO2 حذف شده توسط CREW (برای مجموع ۷۱,۸۷۸ تن) نزدیک به ۴۴۷ دلار و برای خدمات CO280 (برای مجموع ۲۲۴,۵۰۰ تن) ۲۱۴ دلار به دست می‌آید.

این هم چنان زیاد بالاتر از ۱۰۰ دلاری است که رهبران صنعت زیاد تر می‌گویند مقصد آن‌ها است. و برای شرکتی همانند گوگل که سال قبل مسئول ۱۴.۳ میلیون تن دی‌اکسید کربن می بود، می‌توانید ببینید که این فناوری تا این مدت چه مقدار گران است.

در حالی که استراتژی CREW گران‌تر است، برنز می‌گوید که او به اختصاصی از پتانسیل آن شوق‌زده است. ایده این است که دی‌اکسید کربنی را که در غیر این صورت توسط میکروب‌هایی که مواد آلی را در مخازن تصفیه آب تجزیه می‌کنند آزاد می‌شد، جذب کنیم. برای انجام این کار، CREW مواد معدنی قلیایی را به مخازن اضافه می‌کند. این مواد معدنی با CO2 تشکیل شده توسط میکروب‌ها عکس العمل نشان خواهند داد و آن را به طور بی‌کربنات در آب به دام می‌اندازند. در نهایت، بی‌کربنات همراه با فاضلاب تصفیه شده به اقیانوس‌ها می‌رود که حوضچه‌های طبیعی می باشند که CO2 را از جو خارج می‌کنند.

از نظر دیگر CO280 از فناوری‌هایی منفعت گیری می‌کند که در ابتدا توسط صنعت سوخت‌های فسیلی برای جذب انتشارات CO2 از دودکش‌ها قبل از این که به جو داخل شوند، گسترش یافته است. این نوع دستگاه‌ها در قبل به تاسیسات صنعتی و نیروگاه‌ها اضافه شده‌اند و می‌توانند CO2 را جمع‌آوری کنند که شرکت‌ها امکان پذیر آن را به داخل زمین تزریق کنند تا ذخایر نفتی سخت‌تر را بیرون برانند.

CO280 با افزودن دستگاه‌های جذب کربن به تاسیسات سوزاندن “لیکور سیاه”، یک محصول جانبی تشکیل خمیر کاغذ که برای تشکیل گرما و برق منفعت گیری می‌بشود، رویکرد متغیری دارد. این دستگاه‌ها قرار است CO2 حاصل از سوزاندن لیکور سیاه را جذب کنند تا بتوان آن را به طور دائم در چاه‌های زیرزمینی ذخیره کرد. از آنجایی که سوخت از درختان ساخته شده است، این فرآیند اساساً CO2 را که آن درختان در طول عمر خود از طریق فتوسنتز جذب کرده‌اند، به زمان طویل ذخیره می‌کند.

یقیناً نگرانی‌های عمده‌ای در رابطه اثربخشی فناوری‌های جذب کربن به گفتن راهی برای افت تغییرات آب و هوایی وجود دارد. آن‌ها از انرژی بسیاری منفعت گیری می‌کنند که خود علتتولید گازهای گلخانه‌ای می‌بشود. این چنین انتشارات اضافی ناشی از قطع درختان و حمل و نقل چوب برای کارخانه‌های کاغذسازی وجود دارد و مطمعن از مدیریت پایدار مزارع درختکاری می‌تواند دشوار باشد.

شرکت‌هایی که خدمات حذف کربن را می‌خرند نیز از سوی محیط‌گرایانی که دلواپس می باشند که این کار حواس را از کوششهای مهم‌تر برای انتقال از سوخت‌های فسیلی به انرژی پاک پرت کند، مورد انتقاد قرار می‌گیرند. در نهایت، تنها راه یقین برای توقف تغییرات آب و هوایی جلوگیری از انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی است که علتایجاد این بحران شده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

توافق میلیاردی اپل و گوگل زیر ذره‌بین: پرونده ضد انحصاری پیچیده‌تر می‌شود

توافق میلیاردی اپل و گوگل زیر ذره‌بین: پرونده ضد انحصاری پیچیده‌تر می‌شود_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

پرونده ضد انحصاری گوگل پیچیده‌تر شد: اپل از گوگل دفاع می‌کند! پرونده ضد انحصاری علیه گوگل که خواستار فروش مرورگر کروم توسط گوگل است، پیچیدگی جدیدی اشکار کرده است. اپل تصمیم گرفته است از گوگل، یا حداقل از توافق بین این دو شرکت، دفاع کند چون معتقد است گوگل قادر به دفاع مناسب از منافع اپل نیست.

به نقل از سرویس حقوقی رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، این نوشته به طور خاص به توافق بین گوگل و اپل مربوط می‌بشود که در آن گوگل سالانه میلیاردها دلار پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی آن به گفتن گزینه پیش‌فکر در برنامه‌های اپل قرار گیرد. در سال ۲۰۲۲ آشکار شد که گوگل ۲۰ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده است تا موتور جستجوی خود را به گفتن پیش‌فکر در سافاری نگه داری کند.

این خرید وفروش برای اپل زیاد سودآور است. تنها کاری که باید انجام دهد این است که محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان را به گفتن پیش‌فکر در مرورگر خود تنظیم کند. در حالی که گوگل ناچار است مبلغ بسیاری برای این امتیاز بپردازد، اما به وضوح قیمت این اندوخته‌گذاری را دارد. دادستان‌ها استدلال می‌کنند که این خرید وفروش به همراه دیگر عمل های گوگل، رقابتی نیست.

اپل استدلال می‌کند که گوگل در طول محاکمه زیاد مشغول دفاع از جنبه‌های بزرگ‌تر کسب‌وکار خود خواهد می بود و به همین علت نمی‌تواند به این خرید وفروش دقت بسیاری کند. به این علت، این شرکت تصمیم دارد شاهدان خود را به دادگاه بیاورد تا به گمان زیاد استدلال کند که این خرید وفروش یک تصمیم تجاری جدا گانه بوده است.

گوگل اکنون پیشنهادهای مختلفی همانند تقسیم موتورهای جستجو بین آیفون و آی‌پد اراعه می‌دهد. این شرکت این چنین می‌خواهد دادگاه زمان ممنوعیت این خرید وفروش را از ۱۰ سال به تنها سه سال افت دهد و علت آن را رشد زیاد سریع صنعت فناوری گفتن می‌کند.

این پرونده ضد انحصاری زیاد بزرگ است و مقصد آن نه تنها فروش مرورگر کروم توسط گوگل، بلکه تحول دیگر جنبه‌های موتور جستجو و مدل تجاری آن است. قبلاً برنامه‌هایی برای اجبار گوگل به فروش اندروید نیز وجود داشت، اما مقامات این کار را بیشتر از حد تهاجمی برداشت کردند. گوگل این چنین بعد از فروش کروم، از ورود مجدد به بازار مرورگر منع خواهد شد.

تصمیم اپل برای دفاع از گوگل به سختی نتیجه رابطه دوستانه بین این دو شرکت است. اگر این خرید وفروش لغو بشود، اپل همه چیز را از دست می‌دهد چون به گمان زیادً گوگل هم چنان به گفتن موتور جستجوی پیش‌فکر باقی خواهد ماند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

دوربین زنگ هوشمند اپل با فناوری Face ID

دوربین زنگ هوشمند اپل با فناوری Face ID_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

اپل در حال گسترش یک دوربین هوشمند تازه برای درب ورودی است که از فناوری تشخیص چهره (Face ID) برای باز کردن قفل منفعت گیری می‌کند. این دوربین که قرار است با سیستم‌های امنیتی خانگی هوشمند اپل یکپارچه بشود، می‌تواند به زودی به بازار اراعه بشود.

به نقل از سرویس امنیت رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، با منفعت گیری از این دوربین، کاربران می‌توانند به سادگی و تنها با نگاه کردن به دوربین، قفل در را باز کنند. فناوری تشخیص چهره در این دوربین شبیه فناوری مورد منفعت گیری در آیفون عمل می‌کند و اطلاعات بیومتریک به طور امن در یک تراشه جداگانه ذخیره می‌بشود.

حرف های می‌بشود که این دوربین هوشمند با قفل‌های هوشمند هوم‌کت سازگاری خواهد داشت و اپل امکان پذیر برای اراعه یک سیستم کامل هوشمند خانگی، با شرکای فرد دیگر نیز همکاری کند. این چنین انتظار می‌رود که این دوربین از تراشه تازه پروکسیما اپل منفعت گیری کند که ترکیبی از Wi-Fi و بلوتوث است و قرار است در محصولات آینده اپل همانند HomePod Mini و اپل تی‌وی نیز مورد منفعت گیری قرار گیرد.

این محصول تازه، بخشی از کوششهای گسترده‌تر اپل برای ورود جدی‌تر به بازار خانه هوشمند است. علاوه بر دوربین هوشمند، شایعه ها حاکی از گسترش تلویزیون هوشمند، نمایشگرهای هوشمند و دیگر محصولات مرتبط با خانه هوشمند توسط اپل است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

دیوار گچی

راهنمای انواع دیوار گچی در تهران_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

دیوار گچی یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین مواد ساختمانی است که در پروژه‌های گوناگون ساختمانی و دکوراسیون داخلی منفعت گیری می‌بشود. در تهران، با دقت به حجم بالای ساخت‌وساز و بازسازی ساختمان‌ها، خرید دیوار گچی به یکی از برتری‌های مهم برای پیمانکاران و سازندگان تبدیل شده است. در این مقاله، به بازدید جنبه‌های گوناگون خرید دیوار گچی در تهران می‌پردازیم. دیوار گچی یکی از متداول‌ترین انواع دیوارها در ساختمان‌سازی است که به علت ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در پروژه‌های گوناگون ساختمانی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. این دیوارها عمدتاً از گچ، به گفتن ماده مهم، راه اندازی شده‌اند و در مرحله های ساخت و ساز یا بازسازی، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

چرا دیوار گچی انتخاب مناسبی است؟

خرید دیوار گچی در تهران به علت مزایای بسیاری که دارد، مورد دقت تعداد بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوع دیوار سبک است و به شدت نصب می‌بشود. علاوه بر این، خاصیت عایق حرارتی و صوتی دیوار گچی علتمی‌بشود که در فضاهای مسکونی و تجاری کاربرد گسترده‌ای داشته باشد. این چنین، قیمت مناسب و دسترسی آسان به این محصول در بازار تهران از دیگر دلایلی است که آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است. این چنین، دیوارهای گچی با قابلیت بازیافت و دوستدار محیط زیست بودن، به گفتن یک انتخاب پایدار در پروژه‌های مدرن شناخته خواهد شد. علاوه بر این، گچ به گفتن یک عایق حرارتی و صوتی عمل می‌کند و به بهبود منفعت‌وری انرژی و افت انتقال صدا بین فضاهای گوناگون پشتیبانی می‌کند. این چنین، این دیوارها در برابر رطوبت مقاومت قابل توجهی ندارند و طبق معمولً برای فضاهای خشک همانند اتاق‌ها و سالن‌ها مناسب‌تر می باشند. برای خرید دیوار گچی در تهران می توانید به این آدرس مراجعه کنید:

https://iranpakhshco.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1-%da%af%da%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/.

نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

در زمان خرید دیوار گچی، دقت به چند مسئله الزامی است. ابتدا باید کیفیت محصول را بازدید کنید. دیوارهای گچی باکیفیت دارای سطحی صاف و بدون ترک می باشند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و سختی دارند. این چنین، ابعاد و ضخامت دیوار گچی باید مشابه با نیاز پروژه شما باشد. برخی دیوارهای گچی برای کاربردهای خاص همانند عایق‌بندی صوتی یا حرارتی طراحی شده‌اند و انتخاب درست می‌تواند هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه را افت دهد. یکی از مزایای برجسته دیوار گچی، شدت اجرای بالا است. گچ به‌شدت خشک می‌بشود و این ویژگی به مهندسان و کارگران ساختمانی اجازه می‌دهد که پروژه‌ها را در زمان مختصر‌تری تکمیل کنند. این چنین، دیوارهای گچی به علت سطح صاف و یکدستی که تشکیل می‌کنند، نیازی به مرحله های زیاد زیرسازی ندارند و برای نقاشی یا نصب کاغذ دیواری مناسب می باشند.

بهترین مراکز خرید دیوار گچی در تهران

تهران دارای بازارهای بسیاری است که می‌توانید دیوار گچی را از آنها تهیه کنید. مناطقی همانند خیابان بنی‌هاشم، شادآباد و خیابان قزوین از مراکز مهم فروش مصالح ساختمانی در تهران می باشند. این بازارها دارای تنوع گسترده‌ای از محصولات می باشند که شامل دیوارهای گچی پیش‌ساخته، بلوک‌های گچی و دیوارهای گچی تزئینی خواهد شد. در این بازارها می‌توانید انواع دیوارهای گچی را با قیمت‌های گوناگون اشکار کنید. نظر می‌بشود قبل از خرید، از چندین فروشگاه استعلام قیمت بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نحوه حمل و نقل دیوار گچی

حمل و نقل دیوار گچی یکی از چالش‌های مهم بعد از خرید است. این دیوارها به علت ساختار شکننده‌ای که دارند، نیاز به جابجایی دقیق و ایمن دارند. منفعت گیری از وسایل نقلیه مناسب و بسته‌بندی اصولی می‌تواند از صدمه دیدن دیوارها جلوگیری کند. در صورت امکان، از فروشنده بخواهید که حمل و نقل محصول را برای شما انجام دهد. برخی از فروشندگان بزرگ در تهران خدمات حمل و نقل رایگان یا با هزینه کم اراعه خواهند داد که می‌تواند به افت هزینه‌های شما پشتیبانی کند.

هزینه‌ها و بودجه‌بندی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید، هزینه خرید و نصب دیوار گچی است. قیمت دیوار گچی بسته به کیفیت، ابعاد و محل خرید متفاوت است. به گفتن مثال، دیوارهای گچی با قابلیت عایق صوتی امکان پذیر گران‌تر باشند اما در طویل‌زمان به صرفه‌تر خواهند می بود. علاوه بر هزینه محصول، هزینه نصب و حمل و نقل را نیز باید در نظر بگیرید. بهتر است پیش از خرید، بودجه دقیقی برای کل فرآیند تعلق دهید تا با مشکلات مالی روبه رو نشوید. این چنین، بازدید قیمت‌ها و قیاس محصولات گوناگون می‌تواند به شما پشتیبانی کند تا بهترین گزینه را با دقت به بودجه خود انتخاب کنید.

دیوار گچی

نصب و نگهداری دیوار گچی

نصب دیوار گچی نیاز به تخصص و توانایی دارد. اگرچه فرآیند نصب آن ساده به نظر می‌رسد، اما برای دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب، بهتر است از افراد حرفه‌ای پشتیبانی بگیرید. نصب صحیح دیوار گچی شامل مراعات اصول تراز کردن، اتصال صحیح و درزگیری مناسب است. بعد از نصب، مراقبت مناسب از دیوارها می‌تواند عمر سودمند آنها را افزایش دهد. برای مثال، از تماس مستقیم دیوار گچی با آب خودداری کنید و در صورت نیاز به رنگ‌آمیزی، از رنگ‌های مخصوص منفعت گیری کنید. این چنین، در صورت ابراز ترک یا صدمه، تعمیر سریع دیوارها می‌تواند از گسترش صدمه جلوگیری کند.

مزایای منفعت گیری از دیوار گچی در پروژه‌ها

دیوارهای گچی به علت ویژگی‌های منحصر به فرد خود در پروژه‌های گوناگون ساختمانی و دکوراسیون داخلی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند. این دیوارها علاوه بر وزن کم و نصب آسان، انعطاف‌پذیری بالایی برای طراحی‌های گوناگون دارند. این چنین، منفعت گیری از دیوار گچی می‌تواند به افت زمان اجرای پروژه پشتیبانی کند، چون این دیوارها طبق معمولً به طور پیش‌ساخته اراعه خواهد شد و نیاز به فرآیندهای پیچیده ساختمانی ندارند. علاوه بر این، دیوارهای گچی با تشکیل سطحی صاف و آماده برای رنگ‌آمیزی یا نصب کاغذ دیواری، گزینه‌ای عالی برای دکوراسیون داخلی محسوب خواهد شد.

سخن پایانی

از نظر اقتصادی، دیوار گچی گزینه‌ای مقرون به صرفه محسوب می‌بشود، چون هزینه مواد اولیه و اجرای آن نسبت به برخی دیگر از متریال‌ها کمتر است. با این حال، نیاز به مراقبت دوره‌ای و ترمیم ترک‌ها یکی از چالش‌های منفعت گیری از دیوار گچی است.

در نهایت، دیوارهای گچی با ترکیب زیبایی، کارکرد و اقتصادی بودن، گزینه‌ای محبوب برای معماران و طراحان داخلی به شمار می‌آیند و هم چنان در صنعت ساختمان‌سازی جایگاه اختصاصی‌ای دارند.

خرید دیوار گچی در تهران، با دقت به تنوع محصولات و دسترسی آسان، یک فرآیند ساده و سریع است. با این حال، برای داشتن خریدی یقین و موفق، باید به نکاتی همانند کیفیت محصول، هزینه‌ها و نحوه حمل و نقل دقت کنید. این چنین، انتخاب یک فروشنده معتبر و بازدید نیازهای پروژه می‌تواند به بهبود نتیجه نهایی پشتیبانی کند. با انتخاب درست، می‌توانید از مزایای دیوار گچی در پروژه‌های ساختمانی و دکوراسیون داخلی خود منفعت‌مند شوید و از نتایج آن لذت ببرید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

کشف آسیب‌پذیری گسترده در سیستم‌های یادگیری ماشینی

کشف صدمه‌پذیری گسترده در سیستم‌های یادگیری ماشینی_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

تحلیل‌های تازه مشخص می کند که سیستم‌های یادگیری ماشینی متن‌باز در معرض تهدیدات امنیتی بیشتری نسبت به سیستم‌های بالغ‌تر همانند DevOps یا سرورهای وب می باشند. با افزایش منفعت گیری از یادگیری ماشینی در صنایع گوناگون، نیاز به ایمن‌سازی سیستم‌های یادگیری ماشینی زیاد حیاتی شده است چون صدمه‌پذیری‌ها می‌توانند تبدیل دسترسی غیرمجاز، نقض داده‌ها و اختلال در عملیات شوند.

به نقل از سرویس امنیت رسانه اخبار فناوری تکنا به نقل از JFrog ، پروژه‌های یادگیری ماشینی همانند MLflow ناظر افزایش صدمه‌پذیری‌های بحرانی بوده‌اند. در چند ماه قبل، JFrog 22 صدمه‌پذیری در ۱۵ پروژه متن‌باز یادگیری ماشینی کشف کرده است. از جمله این صدمه‌پذیری‌ها، دو دسته برجسته خواهد شد: تهدیدهایی که مؤلفه‌های سمت سرور را مقصد قرار خواهند داد و خطرات افزایش امتیازات در چارچوب‌های یادگیری ماشینی.

صدمه‌پذیری‌هایی که توسط JFrog شناسایی شده‌اند، مؤلفه‌های کلیدی که زیاد تر در گردش کارهای یادگیری ماشینی منفعت گیری خواهد شد را تحت تأثیر قرار خواهند داد و این کار می‌تواند به مهاجمان اجازه دهد تا از ابزارهایی که زیاد تر توسط متخصصان یادگیری ماشینی به علت انعطاف‌پذیری آن‌ها مورد مطمعن می باشند، سوء منفعت گیری کرده و به فایل‌های حساس دسترسی غیرمجاز اشکار کنند یا امتیازات خود را در محیط‌های یادگیری ماشینی افزایش دهند.

یکی از صدمه‌پذیری‌های برجسته مربوط به Weave، یک ابزار محبوب از Weights & Biases (W&B) است که به ردیابی و تجسم معیارهای مدل یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌کند. صدمه‌پذیری پیمایش دایرکتوری WANDB Weave (CVE-2024-7340) به کاربران با امتیازات پایین اجازه می‌دهد تا به فایل‌های دلخواه در سراسر سیستم فایل دسترسی اشکار کنند.

این نقص به علت اعتبارسنجی نادرست ورودی زمان مدیریت مسیرهای فایل رخ می‌دهد و به مهاجمان اجازه می‌دهد تا به فایل‌های حساس همانند کلیدهای API ادمین یا دیگر اطلاعات محرمانه دسترسی اشکار کنند. این چنین نقضی می‌تواند تبدیل افزایش امتیازات و اعطای دسترسی غیرمجاز به منبع های به مهاجمان بشود و امنیت کل خط لوله یادگیری ماشینی را به خطر بیاندازد.

ZenML، یک ابزار مدیریت خط لوله MLOps، نیز تحت تأثیر یک صدمه‌پذیری بحرانی است که سیستم‌های کنترل دسترسی آن را به خطر می‌اندازد. این نقص به مهاجمان با حداقل امتیازات اجازه می‌دهد تا مجوزهای خود را در ZenML Cloud افزایش دهند که یک استقرار مدیریت شده از ZenML است و در نتیجه به اطلاعات محدود شده از جمله اسرار محرمانه یا فایل‌های مدل دسترسی اشکار کنند.

قضیه کنترل دسترسی در ZenML سیستم را در معرض خطرات قابل توجهی قرار می‌دهد، چون افزایش امتیازات می‌تواند به مهاجم اجازه دهد تا خط لوله‌های یادگیری ماشینی را دستکاری کند، داده‌های مدل را جعل کند یا به داده‌های عملیاتی حساس دسترسی اشکار کند و در نتیجه بر محیط‌های تولیدی متکی بر این خط لوله‌ها تأثیر بگذارد.

صدمه‌پذیری جدی فرد دیگر به نام تزریق فرمان Deep Lake (CVE-2024-6507) در پایگاه داده Deep Lake یافت شده است – یک راه حل ذخیره‌سازی داده بهینه شده برای برنامه‌های هوش مصنوعی. این صدمه‌پذیری به مهاجمان اجازه می‌دهد تا با سوء منفعت گیری از نحوه مدیریت واردات مجموعه داده‌های خارجی توسط Deep Lake، دستورات دلخواه را اجرا کنند.

به علت پاکسازی نادرست فرمان، یک مهاجم می‌تواند به طور بالقوه اجرای کد از راه دور را انجام دهد و امنیت هر دو پایگاه داده و هر برنامه متصل شده را به خطر بیاندازد.

یک صدمه‌پذیری قابل دقت نیز در Vanna AI، ابزاری برای تشکیل و تجسم پرس‌و‌جوی SQL با زبان طبیعی، یافت شده است. تزریق اعلان Vanna.AI (CVE-2024-5565) به مهاجمان اجازه می‌دهد تا کد مخرب را در اعلان‌های SQL تزریق کنند که این ابزار در ادامه آن را پردازش می‌کند. این صدمه‌پذیری که می‌تواند تبدیل اجرای کد از راه دور بشود، به بازیگران مخرب اجازه می‌دهد تا ویژگی تجسم SQL به نمودار Vanna AI را مقصد قرار دهند تا تجسم‌ها را دستکاری کنند، تزریق SQL انجام بدهند یا داده‌ها را خارج کنند.

Mage.AI، یک ابزار MLOps برای مدیریت خط لوله‌های داده، دارای چندین صدمه‌پذیری از جمله دسترسی غیرمجاز به پوسته، نشت فایل‌های دلخواه و بازدید‌های ضعیف مسیر است.

این مسائل به مهاجمان اجازه می‌دهد تا کنترل خط لوله‌های داده را به دست بگیرند، پیکربندی‌های حساس را افشا کنند یا حتی دستورات مخرب را اجرا کنند. ترکیب این صدمه‌پذیری‌ها خطر افزایش امتیازات و نقض یکپارچگی داده‌ها را افزایش می‌دهد و امنیت و پایداری خط لوله‌های یادگیری ماشینی را به خطر می‌اندازد.

با کسب دسترسی ادمین به پایگاه داده‌ها یا رجیستری‌های یادگیری ماشینی، مهاجمان می‌توانند کد مخرب را در مدل‌ها جاسازی کنند و تبدیل تشکیل درهای پشتی شوند که زمان بارگذاری مدل فعال خواهد شد. این کار می‌تواند فرآیندهای پایین‌دستی را به خطر بیاندازد چون مدل‌ها توسط تیم‌های گوناگون و خط لوله‌های CI/CD منفعت گیری خواهد شد. مهاجمان این چنین می‌توانند داده‌های حساس را خارج کنند یا حملات مسموم‌سازی مدل را برای افت کارکرد مدل یا دستکاری خروجی‌ها انجام بدهند.

یافته‌های JFrog یک شکاف عملیاتی در امنیت MLOps را برجسته می‌کند. تعداد بسیاری از سازمان‌ها ادغام قوی از روشهای امنیتی AI/ML با استراتژی‌های گسترده‌تر امنیت سایبری ندارند و این کار علتایجاد نقاط کور بالقوه می‌بشود. با دقت به پیشرفت‌های قابل دقت صنعت در عرصه ML و AI، محافظت از چارچوب‌ها، مجموعه داده‌ها و مدل‌هایی که این نوآوری‌ها را تحکیم می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

Sora رایگان شد: هدیه ویژه به کاربران ChatGPT Plus

Sora رایگان شد: هدیه اختصاصی به کاربران ChatGPT Plus_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

مشترکین ChatGPT Plus به تازگی یک هدیه رایگان غافلگیرکننده دریافت کرده‌اند. دسترسی نامحدود به OpenAI Sora در طول تعطیلات. اتفاقات ۱۲ روزه OpenAI در روز جمعه به آخر رسید، اما سم آلتمن مدیرعامل این شرکت، در آخر هفته یک اعلامیه جایزه سیزدهم داشت و این یک خبر خوب است.

به نقل از سرویس شبکه های اجتماعی رسانه اخبار فناوری تکنا، آلتمن با انتشار کردن پستی در X خبرداد که Sora در طول تعطیلات برای همه کاربران ChatGPT Plus کاملاً رایگان خواهد می بود و به آنها دسترسی نامحدود به این مولد ویدیویی هوش مصنوعی تازه را می‌دهد.

Sora هفته قبل در دسترس عموم قرار گرفت و به لطف سهولت منفعت گیری و توانایی سریع آن در تبدیل هر پرامپتی به یک ویدیو، اکنون زیاد موفق است. آلتمن با اظهار این هدیه جایزه او گفت: «GPUهای ما در اواخر دسامبر مقداری کمتر مشغول خواهد شد چون مردم از کار استراحت می‌کنند.» به عبارت دیگر، در دسامبر با هوش مصنوعی و Sora سرگرم شوید و ویدیوهای هوش مصنوعی از توله سگ‌ها بسازید.

این اعلامیه بعد از آخر بزرگ اتفاقات ۱۲ روزه OpenAI صورت گرفت که در آن این شرکت مدل‌های استدلالی تازه o3 و o3-mini خود را معارفه کرد که از مدل‌های حاضر پیشی می‌گیرند و انتظار می‌رود در چند ماه آینده اراعه شوند. برای دسترسی زودهنگام به o3 بعد از اراعه و این چنین منفعت‌مندی از دسترسی نامحدود به Sora در یک هفته آینده یا زیاد تر، به ChatGPT Plus نیاز دارید. ChatGPT Plus ماهانه ۲۰ دلار هزینه دارد و مزایای فرد دیگر از جمله زمان پاسخگویی سریع تر و همه مدل‌های تازه OpenAI را اراعه می‌دهد.

و به همین سادگی، اتفاقات ۱۲ (۱۳) روزه OpenAI به آخر رسید. از جمله اعلامیه‌های مهم می‌توان به معارفه Sora، جستجوی ChatGPT برای همه، o3 و حتی راهنمای منفعت گیری از ChatGPT به گفتن بخشی از Siri در iOS 18.2 اشاره کرد. می‌توان او گفت که اگرچه ۱۲ روز طول کشید، اما اتفاقات دو هفته‌ای OpenAI برای دنیای هوش مصنوعی زیاد موفق بوده است و امکانات هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ را مشخص می کند. با نگاهی به تکامل مدل‌های هوش مصنوعی در ۱۲ ماه قبل، نمی‌دانیم سال آینده کجا خواهیم می بود. یک چیز قطعی است، عصر تشکیل ویدیوی هوش مصنوعی تازه اغاز شده است و Sora به همراه Veo 2 گوگل و Pika، سال ۲۰۲۵ را زیاد دلنشین خواهند کرد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

تلاش‌های بیهوده امریکا برای مهار صنعت تراشه چین

کوششهای بی نتیجه امریکا برای مهار صنعت تراشه چین_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

وزیر بازرگانی ایالات متحده تحریم‌های تراشه علیه چین را کاری بی نتیجه خواند. با دقت به کوششهای ایالات متحده برای تشدید تحریم‌ها علیه توانمندیهای تشکیل تراشه چین، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، می‌گوید که ایالات متحده باید بودجه خود را در جای فرد دیگر هزینه کند. ریموندو او گفت: تلاش برای عقب نگه داشتن چین کاری بی نتیجه است. او این چنین او گفت که قانون CHIPS و علم دولت بایدن مهم‌تر از کنترل‌های صادرات است. ایالات متحده با اعمال ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها تلاش دارد تراشه‌های پیشرفته (همانند تراشه‌های 5G) را از دسترس نظامی چین بیرون بکشد.

به نقل از سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری جهان تکنا، به لطف قانون CHIPS و علم، هزینه‌های ایالات متحده برای زیرساخت‌های تراشه خود در سال قبل بیشتر از مجموع هزینه‌های ۲۸ سال قبل می بود. با این وجود، دولت بایدن به کوششهای خود برای جلوگیری از خرید تراشه از آمریکا توسط شرکت‌های چینی و تجهیزات تشکیل نیمه‌رسانا از هلند در ادامه گفت. هلند مقر شرکت ASML است و تنها شرکتی در جهان است که دستگاه‌های لیتوگرافی فوق‌بنفش شدید (EUV) تشکیل می‌کند.

از دستگاه EUV برای علامت‌گذاری ویفرهای سیلیکونی با الگوهای مدار با منفعت گیری از خطوطی نازک‌تر از موی انسان منفعت گیری می‌بشود. بدون توانایی در به دست آوردن دستگاه EUV، بزرگترین کارخانه ریخته‌گری چین، SMIC، برای تشکیل تراشه‌های ۷ نانومتری به دستگاه‌های لیتوگرافی فوق‌بنفش عمیق (DUV) قدیمی خود متکی است.

ریماندو در تلاش بوده است تا وزارت بازرگانی را به گفتن آژانس پیشرو در گسترش صنعت تراشه ایالات متحده تبدیل کند. در نتیجه، وزیر بازرگانی ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که اگرچه نگه داشتن فناوری حساس خارج از دسترس چین مهم است، اما تحریم‌ها و کنترل‌های صادرات چیزی بیشتر از “مانع ها شدت” نیستند که به سختی چین را از رسیدن به مقصد نهایی خود یعنی تسلط بر فناوری در سطح جهانی باز می‌دارند.

سال قبل ریموندو وقتی که هواوی گوشی Mate 60 Pro را معارفه کرد، در چین وجود داشت. این اولین گوشی هواوی می بود که از سال ۲۰۲۰ و سری Mate 40 به این سو، از یک تراشه داخلی حمایتمی‌کرد. این تراشه از 5G حمایتمی‌کند و این دستگاه را به اولین گوشی 5G هواوی از سال ۲۰۲۰ تبدیل می‌کند. قانون‌گذاران و مقامات آمریکایی معتقد بودند که اظهار این دستگاه، راهی برای هواوی می بود تا بگوید کنترل‌های صادراتی ایالات متحده که از ارسال تراشه‌های پیشرفته به هواوی توسط کارخانه‌هایی که از فناوری آمریکایی منفعت گیری می‌کنند، جلوگیری می‌کند، صنعت فناوری چین را محدود نمی‌کند.

ریماندو این نوشته را به طوری متفاوت تفسیر کرد. با دقت به این که تراشه‌ای که این گوشی را تامین می‌کند از یک گره فرآیندی ۷ نانومتری قدیمی‌تر نسبت به گره فرآیندی ۳ نانومتری منفعت گیری می‌کند که برای تشکیل تراشه A17 Pro منفعت گیری شده در سری آیفون ۱۷ پرو سال قبل منفعت گیری می‌بشود، وزیر بازرگانی در رابطه Mate 60 Pro او گفت: “این گوشی زیاد خوب نیست.”

SMIC و هواوی در حال تلاش برای گسترش جایگزینی برای دستگاه لیتوگرافی EUV می باشند. ریماندو یک ماه دیگر وزیر بازرگانی نخواهد می بود و انتظار می‌رود دولت ترامپ آینده سیاست‌های این وزارتخانه را تحول دهد. ترامپ در حالی که می‌گوید “آن قرارداد تراشه زیاد بد است”، امکان پذیر به جستوجو جایگزینی یارانه‌های آمریکایی که برای گسترش تشکیل تراشه در ایالات متحده منفعت گیری می‌بشود، با تعرفه‌هایی “به قدری بالا باشد که آنها همراه شوند و شرکت‌های تراشه خود را برای هیچ چیز بسازند” باشد.

مشکل تهدید به منفعت گیری از تعرفه‌ها برای تهدید چین این است که تعرفه‌ها یک مالیات وارداتی است و تنها شرکت‌های آمریکایی و مصرف‌کنندگان آمریکایی می باشند که تعرفه‌های واردات از چین را پرداخت می‌کنند. هیچ پولی از چین به دست نمی‌آید و تنها آسیبی که می‌تواند داخل بشود این است که اگر تعرفه‌ها اقتصاد ایالات متحده را به قدری نابود کند که تجارت بین شرکت‌های آمریکایی و چینی فرو بریزد و صادرکنندگان چینی مشتریان آمریکایی خود را از دست بدهند. اما در این سناریو، اقتصاد ایالات متحده دچار رکود خواهد شد.

SMIC که اکنون سومین کارخانه ریخته‌گری بزرگ جهان بعد از TSMC و سامسونگ فاندری است، به تشکیل تراشه‌هایی محدود شده است که گسترش یافتهتر از ۷ نانومتر نیستند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این به این علت است که ایالات متحده و هلند فروش تجهیزات لیتوگرافی EUV به چین را ممنوع کرده‌اند. اما این مانع از تلاش چین برای گسترش فناوری جانشین برای رقابت با تلفنهای هوشمندی که از سیلیکون سریع تر و کم‌مصرف‌تر منفعت گیری می‌کنند، نشده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

چرا کسب‌وکارهای موفق به هوش مصنوعی روی آورده‌اند؟

چرا کسب‌وکارهای موفق به هوش مصنوعی روی آورده‌اند؟_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

یک گزارش تازه مشخص می کند که کسب‌وکارهایی که به اندوخته‌گذاری در هوش مصنوعی متعهد می باشند، به گمان زیادً پاداش‌های پایدارتری کسب خواهند کرد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی در حال تحول چشم‌انداز کسب‌وکار است و شرکت‌هایی که استراتژی‌های ساخت‌یافته‌ای در عرصه هوش مصنوعی دارند و از حمایترهبری و چشم‌اندازی طویل مدت برخوردارند، موقعیت خود را در یک محیط رقابتی فزاینده تحکیم می‌کنند.

به نقل از رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، این گزارش مشخص می کند که ۹۳ درصد از مدیران ارشد، منفعت گیری از هوش مصنوعی را برای پیشی گرفتن از رقیب ها ترجیح خواهند داد و این مشخص می کند که هوش مصنوعی به گفتن یک مؤلفه دائمی در نقشه راه استراتژیک تعداد بسیاری از شرکت‌ها خواهد می بود.

این چنین، ۸۹ درصد از مدیران برند پیش‌بینی می‌کنند که منفعت گیری از هوش مصنوعی در سازمانشان در سال آینده افزایش خواهد یافت. این علاقه رو به رشد مشخص می کند که کسب‌وکارها پتانسیل هوش مصنوعی را در افزایش منفعت‌وری، نوآوری و اختلاف رقابتی تشخیص داده‌اند.

وجود یک رهبر اختصاصی هوش مصنوعی، شتاب‌قسمت مزایا بوده است، چون ۸۶ درصد از شرکت‌هایی که دارای مدیر ارشد هوش مصنوعی می باشند، افت قابل توجهی در زمان را گزارش کرده‌اند.

علاوه بر این، مزایای رقابتی برای شرکت‌هایی که به طور استراتژیک در هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری می‌کنند، آشکار است. ۳۰ درصد از سازمان‌هایی که در هوش مصنوعی به گفتن یک مؤلفه مهم در استراتژی کسب‌وکار خود اندوخته‌گذاری کرده‌اند، یک برتری رقابتی قابل دقت را گزارش می‌کنند.

مدیران ارشد نیز هوش مصنوعی را به گفتن یک دارایی طویل مدت و نه فقطً یک روال گذرا می‌شناسند. با دقت به این که تقریباً سه چهارم از مدیران ارشد مورد بازدید، هوش مصنوعی را به‌گفتن یک منبع اطلاعات قابل مطمعن می‌دانند، تعداد بسیاری از آنها متعهد به نگه داری نقش هوش مصنوعی در کسب‌وکار فراتر از پروژه‌های سریع می باشند.

این مطالعه این چنین مشخص می کند که ۶۰ درصد از سازمان‌ها انتظار دارند که در سال‌های آینده اندوخته‌گذاری‌های هوش مصنوعی خود را در پروژه‌های گوناگون متنوع کنند و مطمعن حاصل کنند که هوش مصنوعی در جنبه‌های گوناگون عملیات آن‌ها تعبیه شده است و نه این که به موارد منفعت گیری جداگانه محدود بشود.

برت بارتون، معاون رئیس و رهبر جهانی قسمت هوش مصنوعی در Unisys، می‌گوید: در حالی که مدیران ارشد به جستوجو بینش‌هایی برای برگشت اندوخته در اندوخته‌گذاری‌های هوش مصنوعی می باشند، باید در نظر بگیرند که هوش مصنوعی برای حل قضیه طراحی شده است، از ماموریت های روزمره تا چالش‌های پیچیده. این کار به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر تأثیر را به اختصاصی هنگامی که یک چالش تجاری موثر وجود دارد، به دست آورند. با داشتن استراتژی، مورد منفعت گیری و تمرکز مناسب، سازمان‌هایی که هوش مصنوعی را مستقر می‌کنند، موفق خواهند شد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

کارت گرافیک Arc B580 گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و قدرتمند برای گیمرها

کارت گرافیک Arc B580 گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و قوی برای گیمرها_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

اینتل با اراعه کارت گرافیک Arc B580 به پیروزی قابل توجهی دست یافته است. این کارت گرافیک که با استقبال زیاد خوب کاربران روبرو شده، توانسته است در بازار رقابتی کارت‌های گرافیک جایگاه خود را تثبیت کند. با وجود مشکلات اولیه‌ای که اینتل در حوزه کارت‌های گرافیک با آن روبه رو می بود، Arc B580 نشان داده است که این شرکت می‌تواند محصولات رقابتی و با کیفیتی را تشکیل کند.

به نقل از سرویس سخت افزار رسانه اخبار فناوری تکنا به نقل از اینتل، یکی از دلایل پیروزی Arc B580، کارکرد قوی آن در قیاس با رقیب ها است. بازدید‌های گوناگون نشان داده‌اند که این کارت گرافیک در تعداد بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی، عملکردی قابل قبول و حتی بهتر از رقیب ها دارد. این چنین، درایورهای این کارت گرافیک به طور مداوم بهبود یافته‌اند و پایداری و کارکرد آن را افزایش داده‌اند. علاوه بر کارکرد، قیمت مناسب و حافظه گرافیکی زیاد Arc B580 نیز از جمله عوامل مهم در پیروزی آن بوده است. این کارت گرافیک با قیمت رقابتی و حافظه ۱۲ گیگابایتی، انتخابی دلنشین برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای است.

با دقت به تقاضای بالای بازار برای Arc B580، اینتل در تلاش است تا تشکیل این کارت گرافیک را افزایش دهد و آن را به طور مداوم در بازار اراعه کند. انتظار می‌رود که با بهبود کارکرد درایورها و اراعه مدل‌های جدیدتر، پیروزی Arc B580 ادامه یابد. مارک آنتونی رامیرز سخنگوی اینتل او گفت: “تقاضا برای کارت‌های گرافیک Arc B580 بالا است و تعداد بسیاری از خرده فروشان موجودی اولیه خود را به فروش رسانده‌اند. ما انتظار داریم که موجودی کارت گرافیک محدود Intel Arc B580 را به طور هفتگی مجدد پر کنیم و با شرکا همکاری می‌کنیم تا مطمعن حاصل کنیم که گزینه‌های متنوعی در بازار وجود دارد.”

یقیناً از برخی جهات B580 در جهنم GPU همانند یک لیوان آب یخ است، چون رقابت مهم آن – RTX 4060 و AMD RX 7600 سال قبل به طور کامل نتوانستند نظر مثبت کاربران را جلب کنند، به جستوجو سال‌هایی از قیمت‌های GPU که بیشتر از خود تورم افزایش یافتند. در حالی که بازدید‌ها نشان داده‌اند که B580 در همه بازی‌ها، به اختصاصی برای گیمرهایی که تا این مدت با رزولوشن 1080p بازی می‌کنند، بر ۴۰۶۰ و ۷۶۰۰ تسلط نمی‌کند، به نظر می‌رسد به طور متوسط کارکرد بهتری داشته باشد، درایورها نسبت به کوششهای قبلی اینتل بالغ‌تر می باشند و قیمت پایین‌تر و ۱۲ گیگابایت حافظه ویدئویی سخاوتمندانه، پیشنهاد آن را نسبتاً آسان می‌کند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

1 37 38 39 40 41 183