رونمایی متا از عینک هوشمند Hypernova

متا به‌زودی عینک هوشمند Hypernova را با مچ‌بند مخصوص معارفه می‌کند_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

شرکت متا تصمیم دارد در کنفرانس سالانه Connect که ۲۶ و ۲۷ شهریور برگزار می‌بشود، نسل تازه‌ای از عینک‌های هوشمند را معارفه کند. یکی از این محصولات که با اسم رمز Hypernova شناخته می‌بشود، نخستین عینک مصرفی این شرکت با نمایشگر داخلی است که در کنار یک مچ‌بند هوشمند اراعه خواهد شد.

این مچ‌بند امکان کنترل عینک از طریق ژست‌های حرکتی دست را فراهم می‌کند و راه را برای گسترش نسل آینده عینک‌های AR هموار خواهد کرد. بر پایه گزارش‌ها، عینک آتی این شرکت دارای یک نمایشگر دیجیتال کوچک در لنز سمت راست است و در همکاری با شرکت EssilorLuxottica با قیمت نزدیک به ۸۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

متا برای معارفه عینک هوشمند Hypernova آماده می‌بشود

کنفرانس Connect رویدادی دو روزه برای گسترش‌دهندگان حوزه حقیقت مجازی، حقیقت افزوده و متاورس است. این کنفرانس پیش‌تر با نام Oculus Connect شناخته می‌شد اما بعد از تحول نام شرکت مادر فیسبوک به متا در سال ۲۰۲۱، گفتن جاری را دریافت کرد.

همکاری متا و Luxottica از سال ۲۰۲۱ با معارفه نسل اول عینک‌های Ray-Ban Stories اغاز شد که امکان ثبت عکس و ویدیو با فرمان صوتی را فراهم می‌کرد. نسل دوم این محصول نیز با اضافه‌شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته با استقبال خوبی روبه رو شد. مطابق اظهار مدیرعامل Luxottica، تا بحال بیشتر از ۲ میلیون دستگاه از نسل دوم این عینک به فروش رسیده و درآمد این قسمت در سال ۲۰۲۴ بیشتر از سه برابر شده است.

عینک Hypernova قرار است تنها یک نمایشگر رنگی با زاویه دید نزدیک به ۲۰ درجه اراعه دهد که زیاد تر برای نمایش اعلان‌هایی همانند مطلب‌های متنی کاربرد دارد. این تصمیم به‌علت سبک‌تر بودن و قیمت پایین‌تر نسبت به نمایشگرهای دوچشمی اتخاذ شده است. علاوه‌براین، دستگاه به کاربر امکان می‌دهد عکس و ویدیو ثبت کند، تماس صوتی و تصویری داشته باشد، مطلب ارسال یا دریافت کند و با دستیار هوش مصنوعی از طریق صدا، نمایشگر و ورودی‌های دستی تعامل داشته باشد.

در کنار عینک، یک مچ‌بند هوشمند نیز اراعه خواهد شد که بر پایه فناوری شرکت CTRL Labs ساخته شده است. این مچ‌بند با منفعت گیری از حسگرهای sEMG سیگنال‌های الکتریکی ناشی از حرکت دست را شناسایی و به فرمان‌های قابل اجرا تبدیل می‌کند. این فناوری می‌تواند جانشین راه حلهای مرسوم‌تر و پرزحمت دریافت ورودی بشود و قدم مهمی در گسترش عینک‌های AR آینده باشد.

با وجود نوآوری‌های Hypernova، متا انتظار فروش گسترده ندارد چون این دستگاه به قطعات بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی نیاز دارد و وزن و ضخامت بیشتری خواهد داشت. بااین‌حال، همکاری با Luxottica و معارفه مچ‌بند هوشمند می‌تواند عرصه‌ساز تحول مهمی در حوزه عینک‌های هوشمند و گسترش متاورس باشد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

روزانه چقدر پروتئین نیاز داریم و آیا مصرف بیش‌ازحد آن مضر است؟

روزانه چه مقدار پروتئین نیاز داریم و آیا مصرف بیش‌ازحد آن زیان اور است؟_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

پروتئین یکی از مواد مغذی الزامی برای بدن است، اما در دنیای امروزی که دستورات غذایی متنوع و بسیاری وجود دارد، زیاد تر اشکار نیست بدن انسان چه مقدار از این ماده مغذی نیاز دارد. در این نوشته، بر پایه نظر کارشناسان وابسته به این نوشته می‌پردازیم که مقدار پروتئین روزانه مناسب برای افراد سالم، ورزشکاران و سالمندان چه مقدار است و آیا افراط در مصرف آن خطری دارد یا خیر.

پروتئین چیست و چرا اهمیت دارد؟

پرو‌تئین یکی از سه مواد مغذی مهم و الزامی بدن است (در کنار کربوهیدرات و چربی) و نقش مهمی در فراهم انرژی دارد. این ماده برای ساخت و ترمیم بافت‌ها، تحکیم سیستم ایمنی و تشکیل آنزیم‌ها و هورمون‌ها زیاد مهم است.

پروتئین‌ها از اسیدهای آمینه ساخته شده‌اند که ۹ نوع از آنها باید از طریق غذا فراهم شوند. برخلاف چربی و کربوهیدرات، بدن نمی‌تواند پروتئین را ذخیره کند و به همین علت مصرف روزانه آن الزامی است. به‌حرف های دانشمندان، در شرایط شدید همانند روزه‌داری طویل یا بیماری جدی، بدن عضلات خود را تجزیه می‌کند تا اسیدهای آمینه مورد نیاز آزاد شوند.

مقدار مورد نیاز پروتئین برای انسان‌ها

مقدار پروتئینی که یک فرد باید مصرف کند به سن، سطح فعالیت فیزیکی و شرایط سلامتی بستگی دارد. بااین‌حال، مقدار پیشنهاد‌شده روزانه (RDA) تقریباً برای همه یکسان اظهار بوده و مطابق حرف های دانشمندان، ۰.۸ گرم به‌ازای هر کیلوگرم وزن بدن فرد است.

برای مثال، اگر فردی ۶۵ کیلو وزن داشته باشد، باید نزدیک به ۵۲ گرم پرو‌تئین در روز مصرف کند. اما باید به این مسئله مهم دقت کرد که این مقدار فقط برای جلوگیری از افتپروتئین اظهار شده است و افراد خاص همانند سالمندان، ورزشکاران و زنان باردار یا شیرده امکان پذیر به ۱.۲ تا ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود پرو‌تئین نیاز داشته باشند.

در همان مثال فرد ۶۵ کیلویی، این مقدار برای افراد ذکر شده به ۷۸ تا ۱۳۰ گرم در روز می‌رسد.

آیا مصرف بیشتر از حد پروتئین زیان اور است؟

درحالی که برخی از کارشناسان نظر دارند که مصرف زیاد تر پروتئین (به‌اختصاصی در افراد مسن) می‌تواند در شرایط خاص سودمند باشد، اما برخی تحقیقات نیز نشان داده که این نوشته طبق معمولً مزیت خاصی تشکیل نمی‌کند.

خبر خوب این که دانشمندان با انجام چند تحقیق اظهار کرده‌اند که در افراد سالم، افزایش مقدار مصرف پروتئین علت بیماری‌های کلیوی، سرطان یا پوکی استخوان نمی‌بشود.

بهترین زمان مصرف پروتئین

ایده «بازه‌وقتی آنابولیک» (به معنی مصرف پروتئین در نزدیک به ۴۵ دقیقه بعد از ورزش) توسط تحقیقات علمی رد شده است. به حرف های دانشمندان، عضلات تا ۲۴ ساعت سپس از ورزش نسبت به اثرات پروتئین حساس می باشند، به این علت مهم‌تر از زمان دقیق، فراهم پرو‌تئین کافی در طول روز است.

1755918652 655 روزانه چه مقدار پروتئین نیاز داریم و آیا مصرف بیش‌ازحد

افزایش پرو‌تئین در هر وعده می‌تواند حس سیری را زیاد تر کرده و پرخوری را افت دهد. در افرادی که داروهای افت اشتها مصرف می‌کنند، مصرف پرو‌تئین امکان پذیر به نگه داری عضله پشتیبانی کند، هرچند ورزش مقاومتی بهترین راهکار است.

بهترین منبع های پروتئین

پروتئین در منبع های حیوانی (گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات) و گیاهی (حبوبات، سویا، غلات کامل، مغزها و دانه‌ها) وجود دارد.

پروتئین‌های حیوانی زیاد تر اسیدهای آمینه الزامی بیشتری دارند و جذب آنها آسان‌تر است، اما یک رژیم گیاهی متنوع نیز می‌تواند همه نیازهای بدن را رفع کند. بااین‌حال، امروزه محصولات شگفت‌وغریب سرشار از پروتئین بسیاری همانند پاپ‌کورن، چیپس و آبنبات هم در بازار حاضر است که به‌حرف های محققان زیاد تر تبلیغاتی و بی‌منفعت‌ می باشند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

فسیل‌های جدید انسان

نگاهی تازه به تکامل انسان؛ فسیل‌های باستانی ۲.۸ میلیون ساله در اتیوپی کشف شد_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

دانشمندان در صحرای اتیوپی فسیل‌های جدیدی را کشف کرده‌اند که مشخص می کند اعضای اولیه سرده انسان (Homo) نزدیک به سه میلیون سال پیش، در کنار یک گونه ناشناخته از جنوبی‌کپی‌ها (Australopithecus) زندگی می‌کردند. این یافته‌ها، ایده قدیمی و خطی تکامل انسان را زیر سوال می‌برد و به‌جای آن، تصویری از یک درخت تکاملی درهم‌تنیده و پر از خویشاوندان باستانی را ترسیم می‌کند.

پژوهش حاضر توسط محققان دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) در منطقه تحقیقاتی لدی-گرارو (Ledi-Geraru) اتیوپی انجام شده است.

کشف فسیل‌های باستانی انسان در اتیوپی

بر پایه گزارش Sciencedaily، کشف بزرگ محققان بر پایه ۱۳ دندان فسیل‌شده محکم است که قدمت آن‌ها بین ۲.۶ تا ۲.۸ میلیون سال تخمین زده می‌بشود. تحلیل‌ها نشان داد که این دندان‌ها به دو گونه کاملاً متفاوت تعلق دارند: برخی متعلق به قدیمی‌ترین مثالهای شناخته‌شده از سرده انسان (Homo) می باشند و برخی دیگر به یک گونه کاملاً تازه و ناشناخته از جنوبی‌کپی‌ها که پیش از این هیچ زمان کشف نشده می بود.

این اولین شواهد قطعی است که مشخص می کند دو گونه متفاوت از انسان‌تباران در یک زمان و در یک مکان در آفریقا همزیستی داشته‌اند. «کی رید» (Kaye Reed)، از مدیران این پروژه، می‌گوید:

«این تحقیق تازه مشخص می کند تصویری که تعداد بسیاری از ما از یک میمون که به نئاندرتال و سپس به انسان مدرن تبدیل می‌بشود در ذهن داریم، صحیح نیست. تکامل این‌گونه کار نمی‌کند. در اینجا ما دو گونه انسان‌تبار را در کنار هم داریم. تکامل انسان خطی نیست، بلکه یک درخت پرشاخ و برگ است.»

این یافته این چنین قبول می‌کند که هیچ شواهدی از وجود گونه معروف «لوسی» (Australopithecus afarensis) بعد از ۲.۹۵ میلیون سال پیش وجود ندارد و این گونه تازه، یک شاخه متفاوت از درخت تکاملی ما بوده است.

دانشمندان قدمت این فسیل‌ها را با روش جالبی تخمین زدند. منطقه عفر (Afar) در اتیوپی، یک محیط فعال زمین‌شناسی است. میلیون‌ها سال پیش، فوران‌های آتشفشانی لایه‌هایی از خاکستر را بر روی زمین رسوب داده‌اند. دانشمندان با تاریخ‌گذاری این لایه‌های خاکستر که در بالا و پایین فسیل‌ها قرار دارند، توانسته‌اند سن دقیق آن‌ها را اشکار کنند.

فسیل‌های جدید انسان

با وجود این کشف شوق‌انگیز، تا این مدت سؤالات بسیاری باقی مانده است. آیا این دو گونه برای منبع های غذایی با هم رقابت می‌کردند یا آن‌ها را با هم به اشتراک می‌گذاشتند؟ آیا رژیم غذایی متغیری داشتند؟ تیم تحقیقاتی اکنون درحال تحلیل مینای این دندان‌ها می باشند تا به این سؤالات جواب دهند. بااین‌حال، برای نام‌گذاری رسمی این گونه تازه جنوبی‌کپی، به کشف فسیل‌های بیشتری نیاز است.

یافته‌های این پژوهش در ژورنال Nature انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

چگونه دیگران را قانع کنیم؟ + ۱۰ راز متقاعد کردن دیگران

چطور دیگران را قانع کنیم؟ + ۱۰ راز قانع کردن دیگران_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که ایده‌ای درخشان در سر داشته باشید، اما نتوانید آن را در یک جلسه کاری، جمع خانوادگی یا حتی در گفتگو با دوستتان به کرسی بنشانید؟ توانایی قانع کردن دیگران یک هنر و علم است؛ مهارتی که نه تنها در دنیای حرفه‌ای، بلکه در همه جنبه‌های زندگی به کارتان می‌آید.

متقاعدسازی به معنی فریب یا دستکاری نیست، بلکه به معنی اراعه شفاف و موثر ایده‌ها به شکلی است که مخاطب شما قیمت و علتآن را فهمیدن کند. در این راهنمای جامع، ما به شما تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهیم که بر پایه اصول روانشناسی و ارتباطات انسانی بنا شده‌اند و به شما پشتیبانی می‌کنند تا به یک فرد تاثیرگذارتر تبدیل شوید.

قسمت اول: اصول مهم قانع کردن دیگران (قبل از این که سخن بزنید)

قبل از این که حتی کلمه‌ای برای قانع کردن فردی به زبان بیاورید، باید عرصه‌سازی کنید. این اصول، فونداسیون تاثیرگذاری شما می باشند.

۱. اصل اول: اعتمادسازی

هیچ‌کس سخن فردی را که به او مطمعن ندارد، قبول نمی‌کند. مطمعن، ارزشمندترین دارایی شما در هر گفتگویی است.

چطور مطمعن بسازیم؟

  • صادق باشید: حتی اگر حقیقت به سود شما نیست، آن را گفتن کنید. صداقت طویل مدت همیشه برنده است.
  • صلاحیت خود را نشان دهید: نشان دهید که در رابطه نوشته مورد او گفت و گو، اطلاعات کافی و توانایی دارید. این کار را با تکبر انجام ندهید، بلکه با به اشتراک گذاشتن دانش خود انجام دهید.
  • به قول خود عمل کنید: خوش‌تعهدی و پایبندی به تعهدات، شخصیت شما را قابل اتکا مشخص می کند.

۲. هنر فعالانه گوش کردن

تعداد بسیاری از ما فقط صبر می‌کنیم تا نوبت سخن زدنمان برسد. اما برای قانع کردن فردی، ابتدا باید نیازها، نگرانی‌ها و دیدگاه او را واقعا فهمیدن کنید.

چطور فعالانه به دیگران گوش کنیم؟

  • ربط چشمی برقرار کنید و به زبان بدن او دقت کنید.
  • سخن او را قطع نکنید.
  • سوالات تکمیلی سوال کنید تا یقین شوید منظورش را درست فهمیده‌اید (برای مثالً: «بعد اگر درست فهمید شده باشم، نگرانی مهم شما این است که…»).

قسمت دوم: تکنیک‌های روانشناسی در میانه او مباحثه

اکنون که پایه‌ها را ساختید، زمان منفعت گیری از تکنیک‌های اثبات‌شده است.

۳. خودتان را جای او بگذارید

1755832020 298 چطور دیگران را قانع کنیم؟ ۱۰ راز قانع کردن

همدلی یعنی فهمیدن احساسات و دیدگاه فرد روبه رو. هنگامی نشان می‌دهید که شرایط او را فهمیدن می‌کنید، مقاومت او به شدت افت می‌یابد. مثال: به جای گفتن «این بهترین راه حل است»، بگویید: «من می‌فهمم که شما دلواپس بودجه هستید و این نگرانی کاملاً به‌جاست. بیایید ببینیم چطور این راه حل می‌تواند در طویل مدت هزینه‌ها را افت دهد.»

۴. روی منفعت تمرکز کنید، نه ویژگی‌ها

مردم به ویژگی‌های یک محصول یا ایده اهمیت نمی‌دهند؛ آن‌ها به این اهمیت خواهند داد که آن ایده چه سودی برایشان دارد.

  • ویژگی: «این گوشی ۱۲ گیگابایت رم دارد.»
  • منفعت: «شما می‌توانید بدون هیچ کندی یا مشکلی، همه برنامه‌های مورد علاقه‌تان را همزمان اجرا کنید.»

همیشه از خود سوال کنید: «چه چیزی در این ایده به سود فرد روبه رو است؟»




برای تهیه کتاب گرگ وال استریت کلیک کنید


۵. قوت داستان‌گویی: جادوی روایت

مغز انسان برای برای سپردن داستان‌ها ساخته شده است، نه آمار و رقم های خشک. یک داستان خوب می‌تواند یک مفهوم پیچیده را ساده کرده و ارتباطی احساسی برقرار کند.

مثال: به جای اراعه آمار فروش، داستان یکی از مشتریانی را تعریف کنید که با منفعت گیری از محصول شما زندگی‌اش منقلب شد.

۶. اصل قبول اجتماعی

اصل تایید اجتماعی

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی می باشند و تمایل دارند از حرکت دیگران پیروی کنند. نشان دهید که افراد فرد دیگر (به خصوص افرادی که مخاطب شما آن‌ها را قبول دارد) قبلاً این ایده را پذیرفته‌اند.

مثال: «تیم فروش هم از این استراتژی تازه استقبال کرده و معتقد است که می‌تواند فروش را ۲۰٪ افزایش دهد.»

۷. قانون عمل متقابل

هنگامی شما لطفی در حق فردی می‌کنید، او به طور ناخودآگاه حس می‌کند که باید آن را جبران کند. قبل از این که چیزی بخواهید، چیزی مورد قیمت اراعه دهید. این می‌تواند یک اطلاعات سودمند، یک تعریف صادقانه یا پشتیبانی در یک کار کوچک باشد.

۸. ساده و شفاف سخن بگویید کنید

منفعت گیری از کلمات قلمبه‌سلمبه و واژگان تخصصی شما را باهوش‌تر نشان نمی‌دهد، بلکه فقط علتسردرگمی مخاطب می‌بشود. مطلب خود را تا حد امکان ساده، شفاف و مستقیم گفتن کنید.

قسمت سوم: نکات پیشرفته و اخلاقی

۹. هنر اراعه کردن نوشته

نحوه اراعه یک نوشته می‌تواند برداشت افراد را کاملاً تحول دهد.

  • قاب‌بندی منفی: «اگر این کار را نکنیم، ۱۰٪ از سهم بازار را از دست می‌دهیم.»
  • قاب‌بندی مثبت: «با انجام این کار، می‌توانیم سهم بازار خود را ۱۰٪ افزایش دهیم.»

هر دو جمله یک معنی دارند، اما جمله دوم زیاد انگیزه‌قسمت‌تر و قانع‌کننده‌تر است.

۱۰. مطمعن به نفس داشته باشید، اما مغرور نباشید

چطور دیگران را قانع کنیم؟ ۱۰ راز قانع کردن.webp

زبان بدن و لحن صدای شما قسمت بزرگی از مطلب را منتقل می‌کند. صاف بایستید، با مطمعن سخن بگویید کنید و تماس چشمی را نگه داری کنید. اما مواظب باشید که این مطمعن به نفس به تکبر و خودبرتربینی تبدیل نشود. متواضع باشید و به نظر دیگران احترام بگذارید.

مرز باریک بین متقاعدسازی و دستکاری ذهنی
یک مسئله کلیدی را هیچ زمان فراموش نکنید: مقصد از قانع کردن، رسیدن به یک بازی برد-برد است. دستکاری ذهنی برای وقتی است که شما فقط به جستوجو منفعت خودتان هستید، حتی اگر به زیان فرد روبه رو باشد. همیشه از این تکنیک‌ها در جهت مثبت و اخلاقی منفعت گیری کنید.

متقاعدسازی یک توانایی است، نه یک توانایی ذاتی

توانایی قانع کردن دیگران یک قوت جادویی نیست که فقط افراد خاصی با آن متولد شوند؛ این یک توانایی آموختنی است که با تمرین این اصول می‌توانید آن را در خود پرورش دهید.

با ساختن مطمعن، گوش دادن فعال، فهمیدن نیازهای دیگران و منفعت گیری هوشمندانه از تکنیک‌های روانشناسی، نه تنها ایده‌های خود را بهتر به کرسی می‌نشانید، بلکه روابط نیرومندتر و معنادارتری نیز با اطرافیان خود برقرار خواهید کرد.

شما از کدام تکنیک برای قانع کردن دیگران زیاد تر منفعت گیری می‌کنید؟ ازمایش ها خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

برگرفته از: linkedin.com

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

مصرف برق توسط هوش مصنوعی

گوگل مقدار مصرف انرژی جمینای برای یک پرامپت را اظهار کرد_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

گوگل به تازگی گزارش فنی را انتشار کرده که مقدار انرژی مصرفی هوش مصنوعی جمینای را برای هر پرامپت مشخص می کند. مطابق این گزارش، به‌طور میانگین، یک پرامپت متوسط ۰.۲۴ وات‌ساعت برق مصرف می‌کند. این شرکت این چنین برآوردهایی از مصرف آب و انتشار کردن کربن مرتبط با هر پرامپت متنی به Gemini اراعه کرده است.

گزارش گوگل به بازدید جامع مصرف انرژی پرداخته و انرژی مصرفی تراشه‌های هوش مصنوعی که مدل‌ها را اجرا می‌کنند و همه زیرساخت‌های پشتیبان این سخت‌افزار را شامل می‌بشود.

قسمت‌بندی مقدار مصرف برق توسط گوگل جمینای

مسئله دلنشین این که گوگل می‌گوید فقط ۸۵ درصد کل ۰.۲۴ وات‌ساعت مصرف برق به خود تراشه‌های هوش مصنوعی (در این مورد TPUهای اختصاصی گوگل) مربوط می‌بشود.

قسمت فرد دیگر از انرژی هم توسط تجهیزات مربوط به حمایتاز سخت‌افزار مصرف می‌بشود، به‌طوری که سهم پردازنده و حافظه ماشین میزبان ۲۵ درصد دیگر است. این چنین تجهیزات حمایتکه برای اوقات خرابی وجود دارند ۱۰ درصد از کل مصرف را راه اندازی خواهند داد و ۸ درصد باقی‌مانده مربوط به هزینه‌های اجرایی دیتاسنتر همانند خنک‌کننده و تبدیل انرژی است.

علاوه‌براین، گوگل مقدار انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای مرتبط با پرامپت را ۰.۰۳ گرم دی‌اکسید کربن برآورد کرده است. دیتاسنترهای هوش مصنوعی این چنین برای خنک‌سازی آب مصرف می‌کنند و گوگل برآورد کرده که هر پرامپت نزدیک به ۰.۲۶ میلی‌لیتر آب، معادل نزدیک به پنج قطره، مصرف می‌کند.

با‌این‌حال، همانطور که MIT Technology Review هم اشاره کرده، آمار اراعه شده توسط گوگل را نمی‌توان برای همه پرامپت‌های ارسالی به جیمنای درست دانست. هوش مصنوعی این شرکت طیف وسیعی از خواست‌ها را پردازش می‌کند و این برآورد از یک پرامپت متوسط محاسبه شده است. گوگل دقیقاً منظور خود از این پرامپت متوسط را گفتن نکرده است. برخی پرامپت‌ها انرژی زیاد بیشتری مصرف می‌کنند، همانند وقتی که ده‌ها کتاب را به جمینای بدهید و بخواهید همه آنها را خلاصه کند. به‌همین‌ترتیب، منفعت گیری از مدل‌های استدلالی نیز انرژی بیشتری نیاز دارد، چون مرحله های بیشتری برای تشکیل جواب طی می‌کنند.

این چنین این گزارش فقط به پرامپت‌های متنی محدود است و مقدار انرژی که تشکیل عکس یا ویدیو مصرف می‌کند را نشان نمی‌دهد.

گوگل در گزارش خود علاوه بر این موارد ادعا کرده که که کل انرژی مصرفی یک پرامپت جمینای در طول زمان به شدت افت یافته است. مطابق حرف های گوگل، جمینای در ماه مه سال قبل میلادی ۳۳ برابر زیاد تر از ماه مه ۲۰۲۵ انرژی مصرف کرده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

کشف قمر جدید اورانوس با تلسکوپ جیمز وب

دانشمندان با تلسکوپ جیمز وب موفق به کشف قمر تازه اورانوس شدند_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

اخیراً دانشمندان با منفعت گیری از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) موفق به شناسایی یک قمر تازه در مدار سیاره یخی اورانوس، هفتمین سیاره منظومه شمسی، شده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، این قمر که به‌صورت موقت با نام S/2025 U1 شناخته می‌بشود، تنها نزدیک به ۱۰ کیلومتر قطر دارد و به‌همین‌علت، زمان عبور فضاپیمای Voyager 2 در سال ۱۹۸۶ و این چنین توسط دیگر تلسکوپ‌ها قابل مشاهده نبوده است. تیم تحقیقاتی مؤسسه تحقیقاتی جنوب غربی (SwRI) در کلرادو با گرفتن ۱۰ عکس ۴۰ دقیقه‌ای با منفعت گیری از دوربین نزدیک به مادون قرمز (NIRCam) موفق به رصد این قمر کوچک شدند.

کشف قمر تازه اورانوس با تلسکوپ جیمز وب

این قمر در فاصله تقریباً ۵۶ هزار کیلومتری از اورانوس قرار دارد، درحالی‌که ماه زمین به‌طور متوسط ۳۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از زمین فاصله دارد. مسیر گردش آن تقریبا دایره‌ای است، که مشخص می کند به گمان زیادً در همان مدار جاری شکل گرفته است. S/2025 U1 در نزدیکی چندین قمر کوچک داخلی دیگر اورانوس حرکت می‌کند که درون مدار قمرهای بزرگ‌تر این سیاره، شامل Miranda ،Ariel ،Umbriel Oberon و Titania قرار دارند.

با کشف این قمر، تعداد کل قمرهای شناخته‌شده اورانوس به ۲۹ رسید. زیاد تر این قمرها به‌نام شخصیت‌های آثار شکسپیر نام‌گذاری شده‌اند و S/2025 U1 نیز در آینده توسط اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی (IAU) نام رسمی دریافت خواهد کرد. این کشف نه‌تنها نشان‌دهنده توانمندیهای تلسکوپ فضایی جیمز وب است، بلکه پافشاری می‌کند که تا این مدت اطلاعات بسیاری درمورد سیستم پیچیده قمرها و حلقه‌های اورانوس در دسترس نیست.

اورانوس دارای ۱۳ حلقه است که به سیستم داخلی و دو حلقه خارجی تقسیم خواهد شد و برخلاف حلقه‌های مشتری و زحل، از مواد تاریک راه اندازی شده‌اند و مشاهده آن‌ها دشوار است. ۱۴ قمر داخلی در بین حلقه‌های کم‌نور داخلی حرکت می‌کنند و برخی در شکل‌دهی این حلقه‌ها نقش دارند. Voyager 2 تنها فضاپیمایی می بود که تا بحال از کنار اورانوس عبور کرده است.

کشف قمر جدید اورانوس با تلسکوپ جیمز وب

این قمر تازه کوچک‌ترین و کم‌نورترین قمر داخلی اورانوس محسوب می‌بشود و به نظر می‌رسد که تا این مدت جزئیات و پیچیدگی‌های بیشتری در سیستم قمرها و حلقه‌های این سیاره کشف‌نشده باقی مانده باشد. S/2025 U1 در یک مدار دایره‌ای به دور اورانوس می‌چرخد و این مسئه به گمان زیادً مشخص می کند که این قمر در همان موقعیت شکل گرفته است. این کشف مثالای از پیشرفت نجوم مدرن است که میراث مأموریت‌هایی همانند Voyager 2 را ادامه داده و اکنون تلسکوپ فضایی جیمز وب مرزهای دانش ما درمورد اورانوس و اقمار آن را فراتر برده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

ایلان ماسک

ایلان ماسک مجدد ایده ساخت ماشین پرنده توسط تسلا را نقل کرد_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مجدداً ایده ساخت یک ماشین پرنده توسط این شرکت را نقل کرده است. این اتفاق درحالی می‌افتد که ایلان ماسک نزدیک به ۱۱ سال پیش نیز این چنین ایده‌ای را گفتن کرده می بود اما هیچ زمان به سرانجام مشخصی نرسید.

ایلان ماسک این سخن بگویید را در جواب به ویدیویی ساخته‌شده با هوش مصنوعی که یک سایبرتراک تجهیزبه بال را نشان می‌داد، نقل کرد. در این ویدیو که توسط کاربری در ایکس انتشار شده، ماشین سایبرتراک تسلا به بال همانند هواپیما تجهیزشده و در فضایی پساآخرالزمانی که تحت کنترل ربات‌ها است درحال پرواز دیده می‌بشود.

ماسک ۱۱ سال پیش نیز ایده ساخت ماشین پرنده را در سر داشت

مدیرعامل تسلا در عکس العمل به این ویدیو او گفت «احتمالا تسلا باید این چنین چیزی بسازد.» یقیناً این اولین‌بار نیست که ماسک این چنین ایده‌ای را نقل می‌کند و او پیش‌ازاین نیز چندین دفعه به این چنین ایده‌ای اشاره کرده می بود.

ماسک در مصاحبه‌ای با نشریه ایندیپندنت در سال ۲۰۱۴ حرف های می بود: «احتمالا یک ماشین پرنده بسازیم، فقط برای سرگرمی.» مدیرعامل تسلا در ادامه این مصاحبه توضیح داده می بود: «ما قطعاً می‌توانیم یک ماشین پرنده بسازیم، اما این قسمت سخت ماجرا نیست. قسمت سخت این است که چطور می‌توان ماشینی پرنده‌ای ساخت که بسیار ایمن و بی‌صدا باشد؟ چون اگر پرسروصدا باشد، مردم را زیاد ناخشنود خواهید کرد.»

این رسانه در آن زمان اصرار داشت که سخن بگویید‌های ماسک درمورد ساخت ماشین پرنده را باید جدی گرفت؛ چون او پیش‌ازاین در شرکت‌هایش به پیروزی‌های بزرگی دست اشکار کرده می بود. در آن زمان دارایی خالص مدیرعامل تسلا تنها ۸.۴ میلیارد دلار می بود که در قیاس با دارایی ۴۱۳ میلیارد دلاری امروز او رقم ناچیزی است.

اگرچه اکنون نزدیک به ۱۱ سال از آخرین مصاحبه ماسک درمورد ساخت ماشین پرنده می‌گذرد؛ اما تسلا تا بحال این چنین محصولی روانه بازار نکرده و حتی هیچ خبری در رابطه ساخت ماشین پرنده توسط تسلا نیز در رسانه‌ها دیده نمی‌بشود.

یقیناً شرکت‌های بسیاری تا بحال مدعی ساخت ماشین پرنده شده‌اند. برخی از استارتاپ‌ها نیز تمرکز خود را به ساخت موتورسیکلت‌های پرنده و دیگر وسایل نقلیه پرنده برای جابه‌جایی سریع تر و راحت‌تر در محیط‌های شهری معطوف کرده‌اند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

انویدیا

انویدیا تراشه‌های هوش مصنوعی نیرومندتر از H20 برای بازار چین می‌سازد_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

نشریه رویترز در گزارشی مدعی شده که انویدیا تصمیم دارد تراشه‌های هوش مصنوعی جدیدی را برای بازار چین گسترش دهد که از لحاظ قوت بالاتر از تراشه‌های H20 می باشند.

بر پایه گزارش منتشرشده به نقل از منبع های آگاه، انویدیا درحال گسترش یک تراشه هوش مصنوعی تازه برای بازار چین است که بر پایه معماری تازه Blackwell ساخته می‌بشود. این تراشه انگارً پرقدرت از مدل H20 خواهد می بود. انویدیا تراشه‌های H20 را اختصاصاً برای بازار چین و با مقصد دور زدن محدودیت‌های صادراتی طراحی کرده می بود.

انویدیا تراشه هوش مصنوعی جدیدی برای بازار چین می‌سازد

دونالد ترامپ هفته قبل خبرداد که انویدیا با شرط دادن بخشی از درآمد فروش تراشه‌هایش به دولت می‌تواند تجارت تراشه‌های هوش مصنوعی خود را در چین از سر بگیرد، اما منبع های آگاه پافشاری کردند که تأییدیه‌های نظارتی آمریکا تا این مدت قطعی نیست و در واشنگتن نگرانی‌های عمیقی درمورد دادن دسترسی بیشتر از حد چین به فناوری هوش مصنوعی ایالات متحده وجود دارد.

تراشه تازه انویدیا برای بازار چین که به طور موقت B30A نامیده می‌بشود، از طراحی تک‌دای (single-die) منفعت گیری می‌کند. این چنین انتظار می‌رود این طراحی نزدیک به نصف توان پردازشی خام پیکربندی پیشرفته دای دوگانه (dual-die) در تراشه‌های شتاب‌دهنده پرچم‌دار B300 انویدیا را اراعه دهد. طراحی تک‌دای یعنی این که همه قسمت‌های مهم یک مدار مجتمع روی یک قطعه سیلیکونی یکپارچه ساخته خواهد شد.

تراشه تازه انگارً قرار است به حافظه دارای پهنای باند بالا (HBM) و فناوری NVLink انویدیا برای انتقال سریع داده بین پردازنده‌ها تجهیزباشد. یقیناً این ویژگی‌ها در تراشه H20 که مبتنی بر معماری قدیمی‌تر Hopper ساخته شده نیز وجود داشت.

این چنین منبع های آگاه حرف های‌اند انویدیا امیدوار است از ماه آینده مثالهایی از تراشه‌های تازه خود را برای آزمایش به مشتریان چینی تحویل دهد.

به‌رغم این که انویدیا مجوز فروش تراشه‌های H20 به چین را دریافت کرده، اما رگولاتور چین به علت گمان وجود در پشتی و Kill Switch در این تراشه‌ها، انویدیا را مورد بازرسی قرار داده و حتی به شرکت‌های داخلی پیشنهاد کرده تا از خرید تراشه‌های انویدیا و AMD خودداری کنند. انویدیا وجود هرگونه در پشتی در تراشه‌های خود را رد کرده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

صحبت کردن دختر کارتونی با میکروفن و لپتاپ جلو

چطور با مطمعن به نفس سخن بزنیم؟_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

داشتن مطمعن به نفس در زمان سخن بگویید کردن، از با اهمیت ترین توانایی‌های اجتماعی و حرفه‌ای است. فرقی نمی‌کند در یک جلسه کاری مهم باشید، مصاحبه شغلی، اراعه دانشگاهی یا حتی یک گفتگوی ساده روزمره؛ نحوه سخن بگویید کردن شما، تأثیر مستقیمی بر فهمیدن دیگران از شخصیت و توانمندیهایتان دارد. تعداد بسیاری از افراد با وجود داشتن دانش و ایده‌های عالی، فقط به علت نداشتن مطمعن به نفس کافی در کلام، نمی توانند مطلب خود را به درستی منتقل کنند. خبر خوب این است که با مطمعن به نفس سخن بگویید کردن، یک توانایی ذاتی نیست، بلکه یک توانایی کاملاً اکتسابی است. در این مقاله از «چطور»، تکنیک‌های عملی و اثبات‌شده‌ای را آموزش می‌دهیم تا بتوانید با صدایی رسا و زبانی قوی، افکار خود را گفتن کنید.

پایه‌ریزی مطمعن به نفس (آمادگی ذهنی)

قوت کلام شما از ذهنتان سرچشمه می‌گیرد. قبل از این که حتی یک کلمه بگویید، باید ذهنیت درستی داشته باشید.


حتما بخوانید: ۶۳ روش برای بالا بردن مطمعن به نفس


۱. دانش خود را افزایش دهید؛ آماده بودن، کلید مهم است

بزرگترین دشمن مطمعن به نفس، هراس از ندانستن است. قبل از هر گفتگو یا اراعه مهمی، درمورد نوشته به طور کامل تحقیق کنید. هرچقدر دانش و تسلط شما بر نوشته زیاد تر باشد، با مطمعن بیشتری سخن بگویید خواهید کرد. نکات مهم را روی چند کارت کوچک یادداشت کنید، اما از روخوانی کردن بپرهیزید. مقصد، برای سپردن ایده‌های کلیدی است، نه کلمات.

۲. افکار منفی را شناسایی کرده و به چالش بکشید

صداهای درونی منتقد همانند «حتماً خراب می‌کنی» یا «فردی به سخن تو اهمیت نمی‌دهد»، بزرگترین قاتل مطمعن به نفس می باشند. این افکار را به گفتن حقیقت نپذیرید. هرگاه این چنین فکری به سراغتان آمد، با یک دیدگاه منطقی آن را به چالش بکشید: «چه شواهدی دارم که قرار است خراب کنم؟ من به خوبی آماده شده‌ام و توانمندیاش را دارم.»

۳. بر مطلب خود تمرکز کنید، نه روی خودتان

سر کارتونی با بدنه مجسمه

اضطراب وقتی به وجود می‌آید که ما بیشتر از حد روی خودمان و قضاوت دیگران تمرکز می‌کنیم. به جای فکر کردن به این که «چطور به نظر می‌رسم؟»، همه تمرکز خود را بر «پیامی که می‌خواهم منتقل کنم» و «ارزشی که می‌خواهم به مخاطب اراعه دهم» بگذارید. هنگامی هدفتان خدمت به دیگران باشد، اضطراب شخصی شما افت می‌یابد.


حتما بخوانید: چطور سر سخن بگویید را باز کنیم؟


۴. پیروزی را تجسم کنید

قبل از سخن بگویید، چند دقیقه چشمانتان را ببندید و خود را در حالی که با اسایش، قوت و مطمعن به نفس کامل در حال سخن بگویید هستید، تجسم کنید. این تمرین ذهنی، مغز شما را برای پیروزی برنامه‌ریزی می‌کند و به افت استرس پشتیبانی شایانی می‌کند.

تأثیر زبان بدن بر مطمعن به نفس

کلمات تنها قسمت کوچکی از مطلب را منتقل می‌کنند. زبان بدن شما، بلندتر از صدایتان سخن می‌زند.دو حالت از نحوه ایستادن زمان سخنرانی


حتما بخوانید: ۱۰ راز زبان بدن افراد زیاد موفق و استثنایی


۵. صاف بایستید و از نشان دادن خود نهراسید

قوز کردن و جمع‌شدن، مطلب ضعف و عدم مطمعن را ارسال می‌کند. شانه‌های خود را عقب دهید، ستون فقرات خود را صاف نگه دارید و محکم روی پاهایتان بایستید. این حالت بدنی نه تنها شما را با مطمعن به نفس مشخص می کند، بلکه به مغز خودتان نیز سیگنال قوت ارسال می‌کند.

۶. تماس چشمی برقرار کنید

نگاه کردن به زمین یا اطراف، نشانه اضطراب و عدم صداقت است. با مخاطبان خود ربط چشمی مستقیم و ملایم برقرار کنید. اگر در یک جمع سخن بگویید می‌کنید، نگاه خود را به آرامی بین افراد گوناگون بچرخانید تا همه حس کنند که با آن‌ها سخن بگویید می‌کنید.

۷. از حرکات دست موثر منفعت گیری کنید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

دست‌های خود را در جیب یا پشتتان نهان نکنید. از آن‌ها برای پافشاری بر نکات مهم و به عکس کشیدن ایده‌هایتان منفعت گیری کنید. حرکات دست آرام، باز و موثر، نشانه تسلط و مطمعن به نفس است.

۸. لبخند بزنید!

یک لبخند ملایم و صادقانه، بهترین راه برای تشکیل ربط مثبت با مخاطب و نشان دادن اسایش است. لبخند زدن به افت تنش در عضلات صورت نیز پشتیبانی می‌کند.

تکنیک‌های کلامی در سخن بگویید کردن با مطمعن به نفس

کلماتی که منفعت گیری می‌کنید و نحوه گفتن آن‌ها، تأثیر نهایی را بر مخاطب می‌گذارند.

۹. شمرده و با اسایش سخن بگویید کنید

سریع سخن بگویید کردن، نشانه اضطراب و تمایل به همه کردن هرچه سریع تر گفتگوست. آگاهانه شدت کلام خود را کم کنید. بین جملات مهم، مکث‌های مختصر و موثر داشته باشید. این کار به کلام شما قوت و وزن بیشتری می‌بخشد.

صحبت کردن زن جذاب در جمعیت


حتما بخوانید: ۱۱ راه ساده برای تحکیم فن گفتن


۱۰. از کلمات «پرکننده» و تکیه‌کلام‌ها پرهیز کنید

منفعت گیری مداوم از کلماتی همانند «اِممم»، «در واقع»، «می‌دونید» یا «صحبتم اینه که»، از قوت مطلب شما می‌کاهد و نشان‌دهنده عدم مطمعن است. تمرین کنید که به جای این کلمات، از سکوت و مکث منفعت گیری کنید.

۱۱. با صدای رسا و آشکار سخن بگویید کنید

صدای خود را به سمت مخاطب «پرتاب» کنید. از ته دیافراگم نفس بکشید تا صدایتان قوت و طنین بیشتری داشته باشد. پچ پچ کردن یا پایین آوردن صدا در انتهای جملات، از نشانه‌های کلاسیک افتاطمینان به نفس است.

۱۲. از جملات مثبت و قطعی منفعت گیری کنید

به جای گفتن «فکر می‌کنم این ایده احتمالا بد نباشه»، با قاطعیت بگویید: «من معتقدم این ایده مؤثر خواهد می بود». از جملات شرطی و کلماتی که بار معنایی ضعیفی دارند، پرهیز کنید.

اینفوگرافیک اعتماد به نفس در صحبت کردن




برای تهیه مجموعه صوتی مطمعن به نفس کلیک کنید


جمع‌بندی: مطمعن به نفس یک عضله است

به یاد داشته باشید، مطمعن به نفس در سخن بگویید کردن، همانند یک عضله است که با تمرین مداوم نیرومندتر می‌بشود. از زمان‌های کوچک برای سخن بگویید کردن در جمع‌های دوستانه منفعت گیری کنید. صدای خود را ضبط کرده و به آن گوش دهید تا نقاط ضعفتان را اشکار کنید. هرچه زیاد تر خود را در موقعیت‌های گفتگوی واقعی قرار دهید، این توانایی برای شما طبیعی‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

بیاموزید که چطور مطمعن به نفس داشته باشید و خجالت را کنار بگذارید تا از پیروزی‌های تازه خود لذت ببرید


دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

معرفی انتخابگر مدل AI در گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت دو حالت تازه برای ترجمه معارفه می‌کند: Fast و Advanced_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

کاربران گوگل ترنسلیت به‌زودی می‌توانند مدل هوش مصنوعی مورد منفعت گیری برای ترجمه را از طریق انتخابگر مدل AI اشکار کنند.

گوگل درحال گسترش قابلیت‌های تازه برای سرویس Google Translate است که یکی از با اهمیت ترین آنها معارفه انتخابگر مدل AI است. بر پایه گزارش‌ها، این ابزار به کاربران امکان می‌دهد بین دو مدل Fast و Advanced انتخاب کنند. مدل Fast ترجمه‌ها را با شدت بالا و به‌شکل کارآمد اراعه می‌دهد، درحالی‌که مدل Advanced با پشتیبانی جمینای ترجمه‌هایی دقیق‌تر و گسترش یافتهتری فراهم می‌کند. اکنون، مدل Advanced تنها از جفت زبان‌های انگلیسی-اسپانیایی و انگلیسی-فرانسوی حمایتمی‌کند.

قابلیت انتخابگر مدل هوش مصنوعی در گوگل ترنسلیت

گوگل روی چند ویژگی بزرگ دیگر نیز کار می‌کند که شامل بازطراحی حالت Conversation و معارفه حالت Practice است که می‌تواند رقیبی برای اپلیکیشن‌هایی همانند دولینگو باشد. همه این قابلیت‌ها محوریت هوش مصنوعی دارند. تازه ترین بازدید‌ها مشخص می کند گوگل درحال اعمال تغییراتی در رابط کاربری این سرویس است که شامل انتخابگر مدل هوش مصنوعی برای تعیین مدل مترجم می‌بشود.

قبلاً گوگل دکمه‌ای برای ویژگی Practice اضافه کرده و تغییراتی نیز در دکمه ورودی صدا تشکیل کرده می بود؛ این دکمه اکنون کوچک‌تر شده و به‌جای مرکز صفحه به سمت راست منتقل شده است. دکمه بوکمارک نیز بازطراحی شده است.

معرفی انتخابگر مدل AI در گوگل ترنسلیت

در نسخه v9.15.114 گوگل ترنسلیت، کدهایی برای اعمال تغییرات زیاد تر در رابط کاربری دیده شده است. نسخه آینده شامل یک ردیف تازه از آیکون‌ها برای میکروفون/ورودی صوتی، نوشتن با دست، و پیست کردن خواهد می بود که دسترسی به آنها را با یک دست آسان‌تر می‌کند.

نسخه تازه رابط کاربری گوگل ترنسلیت طراحی مرتب‌تری خواهد داشت، چون آیکون‌ها دیگر پراکنده نیستند و در یک ردیف منظم در پایین صفحه قرار می‌گیرند. انتخابگر مدل هوش مصنوعی نیز در زیر گفتن گوگل ترنسلیت اضافه شده و از صفحه نتایج ترجمه هم قابل دسترسی خواهد می بود.

به‌طور کلی، مدل Fast ترجمه‌ها را با شدت و کارایی بالا انجام می‌دهد و برای منفعت گیری سریع و غیررسمی مناسب است اما احتمالا دقت کمتری داشته باشد. مدل Advanced که با منفعت‌گیری از جمینای ترجمه‌هایی دقیق‌تر و قابل‌اعتمادتر اراعه می‌کند، برای کاربرانی طراحی شده که دقت بالا برایشان اهمیت دارد.

گوگل تا این مدت جزئیات رسمی این تغییرات را اظهار نکرده و امکان پذیر برخی ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده از طریق APK teardown در نسخه عمومی اراعه نشوند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

1 13 14 15 16 17 132