دادههای سرقتشده در هک AT&T با پرداخت 370 هزار دلار حذف شد_سیاه پوش
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
چند روز پیش در گزارشی اظهارشده می بود که AT&T هک شده و اسبق تماسها و پیامکهای تقریباً همه مشتریان آن دزدیده شده است. اکنون در گزارش جدیدی ادعاشده که این اپراتور به هکر نزدیک به 370 هزار دلار پرداختکرده تا همه دادههای سرقتشده را حذف کند.
بر پایه گزارش منتشرشده توسط WIRED، این پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال انجام شده است و بهگفتن بخشی از خرید وفروش، هکر باید ویدیویی را انتشار کند که حذفشدن دادههای سرقتشده را تایید میکند. انگارً این ویدیو برای Wired ارسال شده است.
این چنین گزارش شده است که غول مخابراتی از طریق یک محقق امنیتی که با نام «ردینگتون» شناخته میبشود، موفق به مذاکره با هکر شده و ویدیوی مربوط به حذف دادهها از طریق او تحویل داده شده است. انگارً هکر از این محقق دعوت به پشتیبانی کرده بوده و AT&T نیز مبلغی را به او برای ایفاکردن نقش یک واسطه پرداخت کرده است.
Wired علاوهبراین میگوید که هکر ابتدا یک میلیون دلار برای حذف دادهها خواست کرده بوده، اما در نهایت با نزدیک به یک سوم مبلغ درخواستی خود موافقت کرده است. این چنین این نشریه با انجام تحقیقات خود میگوید که 370 هزار دلار واقعاً پرداخت شده است.
هک AT&T
AT&T که تا این مدت بیانیه رسمی درمورد این مذاکره انتشار نکرده است، در زمان اظهار سرقت حرف های می بود که دادههای دزدیدهشده شامل تاریخچه تماسهای تلفنی و مطلبهای متنی (و نه محتوای واقعی) تقریباً همه مشتریان موبایل آن خواهد شد که بین 1 مه 2022 تا 31 اکتبر 2022 از خدمات این شبکه مخابراتی منفعت گیری میکردند.
این چنین دادههای دزدیدهشده حاوی دادههای هر شمارهای است که مشتریان AT&T با آنها تماس گرفتهاند یا به آنها مطلب فرستاده اند. تعداد دفعات تماس و زمان تماس نیز لو رفته است.
حرف های میبشود که این دعوا سایبری توسط یکی از اعضای گروه ShinyHunters انجام شده که این چنین در سرقت اطلاعات از حسابهای شرکت آمریکایی رایانش ابری Snowflake نقش داشته است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]