مطالعه راهنمای خرید فلاش اکسترنال برای انتخاب بهترین محصول

راهنمای خرید فلاش روی دوربین | بهترین راهنمای خرید فلاش اکسترنال

[ad_1]

مطالعه راهنمای خرید فلاش اکسترنال برای انتخاب بهترین محصول

اضافه کردن یک فلاش اکسترنال به دوربین عکاسی می‌تواند قابلیت‌های آن را زیاد افزایش دهد. شما با منفعت گیری از فلاش‌های روی دوربینی می‌توانید در همه شرایط نوری از سوژه‌های خود عکاسی کنید و تصاویری باکیفیت داشته باشید. اما برای خرید فلاش اکسترنال شما با گزینه‌های بسیاری مواجه خواهید شد که هر یک مزایا و معایب خود را دارند.

مطالعه راهنمای خرید فلاش اکسترنال برای انتخاب بهترین محصولاین چنین با انواع واژگان مواجه می‌شوید که برای خرید فلاش اکسترنال باید با آن‌ها آشنا باشید. به همین خاطر در این نوشته با بازدید ۸ مسئله، خرید فلاش روی دوربین را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

هشت مسئله که باید در زمان خرید فلاش روی دوربین بدانید

برخی افراد فکر می‌کنند که فقط خرید یک فلاش اکسترنال ساده برای آن‌ها کافی است و بازدید پارامترهای گوناگون این تجهیزات نورپردازی ضرورتی ندارد. اما باید او گفت که این فکر کاملا نادرست است. چرا که یک فلاش دوربین می‌تواند تجهیزی زیاد کاربردی برای یک عکاس حرفه‌ای باشد، اما یک عکاس تازه‌کار اصلا به این چنین فلاشی نیاز ندارد. به همین خاطر آشنایی با قابلیت‌های فلاش‌های اکسترنال قبل از خرید آن‌ها الزامی است. در ادامه به ۸ مسئله مهم در زمان خرید فلاش روی دوربین یا اسپیدلایت آشنا می‌شویم.

۱- عدد راهنمای فلاش اکسترنال

یکی از با اهمیت ترین مشخصات فنی یک فلاش روی دوربین، عدد راهنمای آن است. درواقع عدد راهنمای فلاش، همانند مگاپیکسل برای دوربین‌های عکاسی می‌باشد و در زمان خرید فلاش اکسترنال باید به آن دقت کرد. یقیناً در زیاد تر موارد این عدد فقط پارامتری برای قیاس دو فلاش اکسترنال است و کاربرد دقیقی در عکاسی ندارد. به‌طور خلاصه، عدد راهنمای فلاش گفتن می‌کند که نور ساطع شده از فلاش با تنظیمات بهینه چه فاصله‌ای را طی می‌کند و قابلیت روشن کردن سوژه‌ها با چه مقدار فاصله را دارد. مطابق این تعریف، یک فلاش با عدد راهنمای ۱۲۰ اینچ، قوت بیشتری از یک فلاش با عدد راهنمای ۶۰ اینچ دارد.

عدد راهنمای فلاش اکسترنال

فلاش‌هایی با عدد راهنمای بالاتر، می‌توانند سوژه‌های دورتر از فلاش را روشن کنند. اما اگر می‌خواهید زمان منفعت گیری از فلاش کنترل بیشتری بر عمق میدان داشته باشید، این فلاش این چنین می‌تواند سوژه‌های نزدیک‌تر را با دیافراگم باریک‌تر روشن کند. یقیناً باید اشاره کرد که عدد راهنمای فلاش اکسترنال در شرایط ایده‌آل تعیین می‌بشود و لزوما در حقیقت کاربرد ندارد. به همین خاطر در زمان خرید فلاش اکسترنال، از عدد راهنمای فلاش برای قیاس قوت فلاش‌های شبیه منفعت گیری کنید و نه تعیین فاصله دقیق منفعت گیری از آن‌ها.

۲- حالت خودکار TTL

برخی از فلاش‌های اکسترنال به‌صورت دستی کنترل خواهد شد، در حالی که برخی دیگر از قابلیت کنترل دستی و خودکار به نام TTL برخوردار می باشند. درواقع TTL یک روش اندازه‌گیری فاصله برای فلاش شما است. با منفعت گیری از TTL، فلاش اکسترنال یک نور به سمت سوژه ارسال می‌کند که از بازتاب آن از سوژه برای اعمال بهترین تنظیمات نوردهی فلاش منفعت گیری می‌بشود. می‌توان او گفت که TTL یک حالت فلاش خودکار است که در مواقعی که زمان کافی برای تنظیم نوردهی وجود ندارد، یک قابلیت الزامی به‌شمار می‌آید. بعد در زمان خرید فلاش‌های اکسترنال، به سراغ محصولاتی بروید که از این قابلیت برخوردار می باشند.

۳- قابلیت تنظیم فلاش اکسترنال

یکی از با اهمیت ترین مزایای فلاش‌های روی دوربینی، قابلیت تنظیم جهت انتشار کردن نور آن‌ها است. اما برخی از فلاش‌های اکسترنال قابلیت تنظیم سری را ندارند و به همین خاطر شما در زمان خرید فلاش روی دوربین باید محدوده چرخش سری آن‌ها را در نظر بگیرید. به جستوجو فلاش‌هایی باشید که می‌توانند در عمودی چرخش داشته باشند.

۴- کنترل بی‌سیم

شما به سراغ خرید فلاش‌های اکسترنال می‌روید، چرا که آن‌ها به دوربین شما با آداپتور متصل نمی‌شوند. درواقع تعداد بسیاری از فلاش‌های روی دوربینی تازه از قابلیت بی‌سیم برخوردار می باشند و به همین خاطر شما می‌توانید از زوایای گوناگون نیز سوژه خود را با منفعت گیری از این فلاش‌ها نورپردازی کنید. بعد به سراغ فلاش اکسترنالی بروید که از قابلیت کنترل بی‌سیم حمایتمی‌کند. یقیناً باید اشاره کرد که در زمان خرید فلاش اکسترنال بی‌سیم، باید به سازگاری فناوری بی‌سیم آن با دوربین عکاسی خود دقت داشته باشید.

همگام‌سازی سریع

۵- همگام‌سازی سریع

زیاد تر فلاش‌های حاضر در بازار از قابلیت همگام‌سازی آهسته یا پرده پشتی برخوردار می باشند، اما تنها فلاش‌های اکسترنال حرفه‌ای قابلیت همگام‌سازی سریع را دارند. با منفعت گیری از این قابلیت شما می‌توانید با شدت شاتر بالا از سوژه‌های خود عکاسی کنید و فلاش نیز نور مورد نیازتان را بدون وقفه تامین خواهد کرد. بدون قابلیت همگام‌سازی سریع، شدت شاتر زیاد تر از شدت همگام‌سازی فلاش شده و در نتیجه قسمتی از عکس سیاه می‌بشود. با دقت به روش عکاسی خود، نظر می‌بشود به سراغ فلاش‌هایی بروید که از این قابلیت مهم حمایتمی‌کنند.

۶- قابلیت بزرگنمایی اسپیدلایت

در زمان منفعت گیری از فلاش‌های اکسترنال یا اسپیدلایت، شما به نورپردازی همه تکه‌های کادر خود نیاز ندارید. به همین خاطر فلاش‌های اکسترنال از قابلیت بزرگنمایی فلاش برخوردار می باشند. با فعال کردن این قابلیت، نور با الگوی باریک‌تری به سمت سوژه هدایت می‌بشود. در صورت فعال بودن حالت TTL، زوم فلاش نیز به‌صورت خودکار تنظیم می‌بشود. اما در صورت تنظیم دستی فلاش، حالت زوم را نیز باید به‌صورت دستی تنظیم کنید.

۷- شدت تخلیه فلاش (شدت بازیافت)

فلاش‌های اکسترنال نمی توانند به‌صورت پشت سر هم منفعت گیری شوند و برای منفعت گیری مجدد به زمان نیاز دارند. به بازه وقتی آماده شدن فلاش، شدت تخلیه فلاش یا شدت بازیافت حرف های می‌بشود. اگر عکس‌های خود را به‌صورت پیاپی ثبت می‌کنید، در نظر گرفتن شدت تخلیه فلاش برای شما الزامی است. اما اگر یک عکاس پرتره هستید، شدت تخلیه فلاش پارامتر زیاد مهمی برای شما به‌شمار نمی‌آید.

۸- سازگاری فلاش اکسترنال با انواع دوربین‌های عکاسی

مسئله زیاد مهمی که تعداد بسیاری از افراد در زمان خرید اسپیدلایت در نظر نمی‌گیرند، این است که هر فلاشی با هر دوربینی سازگار نیست. درواقع فلاش‌های اکسترنال نیکون و کانن تنها برای دوربین‌های این کمپانی طراحی شده‌اند و برندهای فرد دیگر همانند گودکس نیز فلاش‌های خود را به‌صورت خاص برای یک سیستم دوربین طراحی می‌کنند. به همین خاطر قبل از خرید فلاش اکسترنال، حتما سازگاری آن با دوربین عکاسی خود را بازدید کنید.

برای خرید انواع فلاش اکسترنال، فروشگاه فلاشیران را انتخاب کنید

در زمان خرید فلاش اکسترنال، به سراغ ارزان‌ترین فلاش نروید. بلکه پارامترهایی همانند عدد راهنما، قابلیت بی‌سیم، حالت TTL و قابلیت چرخش را نیز در نظر بگیرید. چرا که فلاشی که برای یک عکاس عالی است، به گمان زیاد برای یک عکاس دیگر بهترین نباشد. اگر تصمیم خرید یک فلاش اکسترنال حرفه‌ای را دارید، می‌توانید خرید خود را از فروشگاه فلاشیران انجام دهید. این فروشگاه اینترنتی سابقه بسیاری در اراعه تجهیزات نورپردازی عکاسی دارد و بهترین فلاش‌های اکسترنال برندهای نیکون، کانن، گودکس و … را با قیمت زیاد مناسب اراعه می‌کند. برای خرید فلاش اکسترنال مورد نظرتان، تنها کافی است سری به وب‌سایت این فروشگاه بزنید.

salb-techna

[ad_2]

منبع

تکنا

اوپو مدعی شد گوشی تا شدنی این شرکت تا یک میلیون بار بدون مشکل باز و بسته می‌بشود

[ad_1]

شرکت اوپو بعد از معارفه تلفنهای تا شدنی تازه خود خبرداد این تلفنها می‌توانند تا یک میلیون بار در روبه رو باز و بسته شدن مقاومت نشان دهند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپو به گفتن شرکت سازنده گوشی تا شدنی از محبوبیت خاصی در بین کاربران چینی برخوردار است. اخیرا این شرکت گوشی تا شدنی تازه خود به نام اوپو فایند N3 فلیپ را معارفه کرده است که می‌تواند به گفتن رقیبی برای گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ محسوب بشود.

بیلی ژانگ رئیس بازاریابی این شرکت در شبکه اجتماعی ایکس پستی را انتشار کرده است و در آن با انتشار کردن تاییدیه TUV Rheinland به مقاومت گوشی روبه رو یک میلیون بار باز و بسته شدن اشاره کرده است.

این شرکت در زمان معارفه گوشی تا شدنی خود اظهار کرده می بود مقاومت این گوشی نسبت به باز و بسته شدن تا ۶۰۰ هزار بار است. اما اکنون در مراسم رونمایی از گوشی فایند N3 خبرداد این رقم به یک میلیون بار باز و بسته شدن می‌رسد.

به نقل از مرکز تحقیقاتی زد فولد ۵ این محصول می‌تواند در برابر ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شدن مقاومت داشته باشد. این در حالی است که گلکسی زد فلیپ ۵ نیز در آزمایشی با پوشاندن آرد و تخم مرغ و شکر موفق شد تا در برابر ۴۰۰ هزار بار باز و بسته شدن دوام بیاورد.

در صورتی که شرایط آزمایش دو گوشی تو شدنی برند اوپو و سامسونگ یکسان در نظر گرفته بشود می‌توان او گفت تلفنهای اپو نسبت به تلفنهای تاشو سامسونگ دوام بیشتری دارند. این چنین تلفنهای سامسونگ در برابر آب مقاومت دارند اما تلفنهای اپو همراه با گواهی IPX4 اراعه شدند.

[ad_2]

منبع

پسر نوجوانی در حال صحبت جلوی دوربین و یوتیوبری

یوتیوبری چیست؛ راهنمای قدم‌به‌قدم یوتیوبر شدن

[ad_1]

شبکه یوتیوب یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست. سالانه میلیاردها ویدئو در این شبکه بارگذاری خواهد شد و به همین تعداد نیز تماشاکننده وجود دارد. برخی یوتیوبرها درآمدهایی کلان از کانال خود کسب می‌کنند و یوتیوبری به شغل مهم آنها تبدیل شده است. برای این که یوتیوبر شوید به چه چیزی نیاز دارید؟ چه توانایی‌هایی باید کسب کنید و چه کارهایی باید انجام دهید؟ در این مقاله می‌خواهیم به این سوال‌ها جواب دهیم. اگر تصمیم دارید کانال یوتیوب بسازید یا به‌تازگی آن را راه‌اندازی کرده‌اید، تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

یوتیوبر کیست؟

یوتیوبر فردی است که با پست‌گذاشتن در شبکه یوتیوب درآمد کسب می‌کند. برخی از یوتیوبرها شغل فرد دیگر هم دارند، اما برخی یوتیوبری را به شغل همه‌زمان خود تبدیل کرده‌اند. برخی از یوتیوبرها نام خود را به‌گفتن نام صفحه‌شان انتخاب می‌کنند و برخی دیگر از نام‌های مرتبط با حوزه فعالیتشان منفعت گیری می‌کنند.

یوتیوبرها برای موفق‌شدن در کار خود به توانایی‌های خاصی همانند تدوین ویدئو، داستان‌سرایی، انتقادپذیری و توانایی‌های ارتباطی با مخاطبان نیاز دارند. در صورتی که یوتیوبر در کار خود موفق بشود، می‌تواند با شرکت‌ها و برندهای گوناگون ربط برقرار کند و از راه تبلیغات نیز کسب درآمد کند.

منبع های درآمدی یوتیوبر

یوتیوبرها از ۳ راه می‌توانند کسب درآمد کنند که در ادامه، هریک را توضیح داده‌ایم.

۱. تبلیغات خود یوتیوب

اگر تعداد جستوجو‌کنندگان و بینندگان آنها به حد مشخصی برسد، خود یوتیوب به آنها پول پرداخت می‌کند. این حد اشکار، نرخی است که «بازدید به‌ازای هر هزار نفر» (RPM) نامیده می‌بشود. یوتیوب بر پایه الگوریتم‌های خود، مقدار تماشای هر ویدئو (بر مبنای دقیقه) و تعداد تماشاگران را برآورد می‌کند. اگر مقدار هرکدام به حد نصاب مشخصی (هزار نفر جستوجو‌کننده یا ۴هزار ساعت تماشای ویدئوها) برسد، یوتیوب با اضافه‌کردن تبلیغ به هر ویدئو، به شما مبلغی را پرداخت می‌کند. هرچند این پرداختی بسته به زمان‌زمان ویدئو، نوع تبلیغ و کشوری که در آن وجود دارید، متفاوت خواهد می بود. در کل این مبلغ در ابتدای کار ناچیز است و به‌مرور زمان با شناسایی ایده های پولساز یوتیوب و رشد تعداد مخاطبان زیاد تر می‌بشود.

۲. حمایتکننده مالی

هنگامی کانال شما تعداد بسیاری جستوجو‌کننده داشته باشد، می‌توانید با تولیدکنندگان یا خدمات‌دهندگان گوناگون قرارداد ببندید و محتوایی تشکیل کنید که آنها از تولیدش حمایتمی‌کنند. بسته به نوع حمایتو مقدار تبلیغی که اراعه می‌کنید، حمایتکننده مالی مبلغی را به شما پرداخت می‌کند. برای مثال می‌توان یک آگهی را وسط ویدئو جای داد. راه حلهای خلاقانه‌تر نیز شامل بلاگری محصولات یا خدمات است که درآمد بیشتری نصیب شما می‌کند.

۳. فروش محصولات و تبلیغ خدمات خودتان

برای مثال می‌توانید برای کسب‌وکارتان از طریق ساخت ویدئو تبلیغ کنید. این همانند همان صفحاتی در اینستاگرام است که محصولات خود را می‌فروشند با این تفاوت که برای ساخت ویدئوهایی که محصول شما را معارفه کنند، باید از تکنیک‌های ساخت ویدئو در یوتیوب منفعت گیری کنید.

چطور یوتیوبر شویم؟

۱. نوشته و مخاطب مقصد خود را اشکار کنید

قبل از اغاز به کار کانال یوتیوب، برای شناسایی ایده های پولساز یوتیوب باید حوزه‌هایی را که می‌خواهید در آن محتوا تشکیل کنید انتخاب کنید. بهتر است بر موضوعی خاص تمرکز و حیطه فعالیت خود را محدود کنید. الگورتیم‌های یوتیوب بر پایه نوشته و هشتگ‌هایی که برای محتوای ویدئوی خود انتخاب می‌کنید، آن را به مخاطبان نظر خواهند داد. اگر هربار درمورد موضوعاتی پراکنده و بی‌ربط کلیپ بسازید، گمان یافتن جستوجو‌کننده کمتر می‌بشود.

هدفی که از راه‌انداختن کانال یوتیوب دارید، رویکردتان را اشکار می‌کند. برای مثال زیاد‌ها نه برای کسب درآمد بلکه برای مقصد‌های دیگر همانند آموزش، دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی یا حتی سرگرمی ویدئو تشکیل می‌کنند. اگر هدفتان کسب درآمد است، باید از همان ابتدای راه برنامه‌ریزی طویل مدت کنید.

۲. کانال خود را بسازید

بعد از تعیین چشم‌انداز و مقصد‌ها، باید کانال خود را بسازید. ساخت کانال در یوتیوب رایگان و ساده است. بعد از ثبت‌نام در سایت یوتیوب، گزینه ساخت کانال را بزنید و موارد خواسته‌شده را کامل کنید. برای کانال خود باید یک عکس، یک بنر و یک تیزر بارگذاری کنید. در انتخاب یا طراحی آنها سلیقه به خرج بدهید و بر پایه رویکرد حرف های‌شده در قدم اول عمل کنید. اگر برنامه شما تبدیل‌شدن به یک برند است، از اکنون باید نام و طرحی مخصوص خودتان طراحی کنید.

۳. برای محتوا برنامه‌ریزی و یک نقشه راه طراحی کنید

حال که کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، باید مستمر محتوا تشکیل کنید. پست‌کردن ویدئو هر زمان که زمان آزاد داشتید، روش مناسبی نیست. اگر مقصد شما درآمدزایی و رشد صفحه است، باید در زمان‌هایی اشکار ویدئو را بارگذاری کنید؛ برای مثال هر هفته یک بار یا هر ماه یک بار. این برنامه منظم به جستوجو‌کنندگان شما یاد می‌دهد که چه زمان‌هایی انتظار تماشای ویدئوهای شما را داشته باشد و درنتیجه تعداد بازدیدها زیاد تر می‌بشود.

اگر یقین نیستید که درمورد چه موضوعی می‌خواهید ویدئو بسازید، می‌توانید از منبع های گوناگون برای ایده‌یابی منفعت گیری کنید برای مثال:

  • به قسمت ترندهای یوتیوب سر بزنید و ببینید مخاطبان چه چیزهایی را زیاد تر تماشا کرده‌اند؛
  • پادکست‌ها را به ویدئو تبدیل کنید؛
  • شبکه‌های اجتماعی و هشتگ‌های حوزه فعالیت خود را بازدید کنید تا ببینید مخاطبان درمورد چه چیزی سخن بگویید می‌کنند؛
  • کانال‌های رقیب و شبیه حوزه کاری خود را بازدید و نقاط ضعف و قوت و چیزهایی را که آنها از قلم انداخته‌اند یادداشت کنید؛
  • با منفعت گیری از تکنیک بارش مغزی موضوعات و مسائلی را اشکار کنید که می‌توانید درمورد آنها ویدئو بسازید.

شما می‌توانید پیش از راه‌اندازی یوتیوب، یک نقشه راه طراحی کنید و در آن سیر موضوعاتی را اشکار کنید که می‌خواهید درمورد آنها ویدئو بسازید. فکر کنید نوشته شما تاریخ ایران باشد. در این صورت، می‌توانید از تاریخ باستان اغاز کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. حال فکر کنیم شما مکانیک ماشین هستید، در این حالت می‌توانید از قطعات و قسمت‌های گوناگون ماشین چندین ویدئوی دنباله‌دار بسازید.

۴. تجهیزات و وسایل یوتیوبر شدن را فراهم کنید

ساخت ویدئو و تدوین آن به ابزارهایی همانند دوربین، میکروفون و نرم‌افزارهای تدوین نیاز دارد که همه آنها در بازار اراعه شده‌اند. نسخه‌های رایانه‌ای یا موبایلی نرم‌افزارها نیز در دسترس‌اند. مسئله مهم یادگیری نحوه کار با آنهاست و دلنشین آنکه در خود یوتیوب ویدئوهای بسیاری برای آموزش کار با این تجهیزات و نرم‌افزارها وجود دارد.

اگر بودجه شما محدود است، نیازی به تهیه دوربین جداگانه یا حتی میکروفون نیست. خود تلفن همراهتان هم می‌تواند ابزار ویدئوسازی باشد. هنگامی صفحه‌تان رشد کرد، می‌توانید کم‌کم تجهیزات یوتیوبری تخصصی و بهتر بخرید.

۵. ویدئوی باکیفیت بسازید

اکنون در یوتیوب انواع کیفیت‌ها برای بارگذاری و پخش ویدئو وجود دارد. زیاد تر مخاطبان نیز جذب ویدئوهای باکیفیت خواهد شد. بعد کارکردن با برنامه‌های تدوین را بیاموزید. دور از انتظار است ویدئوی اول شما بهترین کارتان باشد؛ تدوین ویدئو مهارتی است که به‌مرور و با آزمون و اشتباه خواهید آموخت.

۶. به سئوی ویدئو دقت کنید

ساخت ویدئو و بارگذاری آن آخر کار نیست. یوتیوب همانند شبکه‌های اجتماعی، بر پایه الگورتیم‌ها عمل می‌کند. توضیحی که زیر پست می‌نویسید و هشتگ‌هایی که به کار می‌برید، نقشی تعیین‌کننده در دیده‌شدن زیاد تر کلیپ شما دارند. اضافه‌کردن کلمات کلیدی در گفتن و توضیحات، منفعت گیری از هشتگ‌های مناسب و پربازدید و تعیین درست دسته ویدئو از جمله راه حلهای بهینه‌کردن آن می باشند. این که مخاطبان در جست‌وجوهای خود ویدئوی شما را انتخاب کنند، زیاد تر از هرچیزی به این دو عامل وابسته است:

  • گفتن ویدئو که امکان پذیر دقت مخاطب را جلب کند؛
  • کاور ویدئو که اولین عکس قبل از نمایش آن است.

این دو اگر به‌درستی و با زیرکی انتخاب شوند، علتزیاد تر دیده‌شدن محتوا خواهد شد. در همین عرصه نیز ویدئوهایی آموزشی می باشند که می‌توانید در یوتیوب تماشایشان کنید.

۷. با مخاطبان خود تعامل کنید

الگورتیم‌های یوتیوب بر مقدار تعامل و برگشت مخاطبان به صفحه‌تان نیز دقت می‌کنند. هنگامی در قسمت نظرات جواب مخاطبان را می‌دهید، آنها می‌فهمند که با فردی پاسخگو طرف‌اند و گمان این که مجدد به صفحه شما سربزنند زیاد تر می‌بشود. با تکنیک‌هایی همانند مطرح سوال در ویدئو، دعوت به تماشای ویدئوهای مرتبط و دعوت به جستوجو‌کردن صفحه برای تماشای محتوایی آینده، می‌توان آنها را به اراعه نظرات زیاد تر و برگشت به صفحه ترغیب کرد. با این کار حتی امکان پذیر به کسب ایده برای یوتیوب برسید.

۸. از ظرفیت دیگر شبکه‌های اجتماعی منفعت گیری کنید

منفعت گیری از سئو و تکیه بر الگوریتم‌های یوتیوب رویکردی زمان‌بر است. اگر در دیگر شبکه‌های اجتماعی جستوجو‌کنندگان بسیاری دارید، آنها را دعوت به جستوجو‌کردن صفحه خود در یوتیوب کنید. هربار که محتوای جدیدی تشکیل می‌کنید، آنها را به تماشای آن دعوت کنید. برای ترغیب آنها می‌توانید بخشی دلنشین و مختصر از ویدئو را در آن شبکه بازنشر و برای تماشای باقی آن، مخاطبان را به صفحه یوتیوب خود دعوت کنید.

۹. از قسمت تحلیل داده یوتیوب منفعت ببرید

یوتیوب هم همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی بخشی با گفتن تحلیل داده‌ها دارد که اطلاعات مهم و مفیدی در اختیار صاحب صفحه قرار می‌دهد. برای مثال در این قسمت می‌توانید آمار بازدید و تماشای هر محتوا، مقدار کلیک روی هر محتوا، میانگین تماشای هرکدام از ویدئوها و دیگر داده‌های سودمند را مشاهده کنید. این داده‌ها که مدام به‌روز خواهد شد، به شما امکان خواهند داد تا بفهمید چه بخشی موفق بوده است و کدام کارها را باید به طوری دیگر انجام دهید. با بازدید نمودارهای موضوعات، می‌توانید بفهمید که مخاطبان اخیرا به کدام نوشته دقت و از کدام نوشته گذر کرده‌اند. بر این مبنا می‌توانید نوشته محتوای بعدی خود در حوزه کاری خود را شناسایی و درمورد آن محتوا تشکیل کنید.

یوتیوبر شدن در ایران

در سرزمین ما نیز امکان یوتیوبر شدن وجود دارد، اما مشکلاتی هم هست. قوانین یوتیوبری در ایران شفاف نیست چون یوتیوب در ایران فیلتر است. این قضیه جذب مخاطب را دشوار می‌کند. از نظر دیگر اگر صفحه شما به درآمدزایی برسد و یوتیوب بخواهد مبلغی را به شما پرداخت کند، با دقت به تحریم‌های بانکی، دریافت آن ممکن نخواهد می بود مگر از طریق کارت‌های بین‌المللی. اما امکان کسب درآمد با جذب اسپانسر ایرانی و تبلیغ در خود محتوای ویدئو وجود دارد.

پیشنهاد پایانی

یافتن جستوجو‌کنندگان پرشمار و درنتیجه کسب درآمد از یوتیوب اتفاقی یک‌شبه نیست. نمی‌تواند ره صدساله را یک‌شبه رفت. به این علت صبر و استمرار احتمالا با اهمیت ترین توانایی برای پیروزی فعالان در یوتیوب باشد. بعد باید صبور باشید و حتی سال‌ها در یک صفحه فعالیت کنید تا به موقعیت مدنظرتان برسید.

سوال‌های رایج

۱. آیا کسب درآمد از یوتیوب مقدور است؟

بله. کسب درآمد از یوتیوب از طریق رسیدن به حد مشخصی از جستوجو‌کننده و نرخ تماشا، این چنین حمایتکننده مالی و تبلیغ در ویدئوها مقدور است.

۲. آیا ثبت‌نام در یوتیوب هزینه دارد؟

خیر، ساخت کانال در یوتیوب رایگان است. کافی است بعد از ثبت‌نام اولیه، گزینه ساخت کانال را بزنید.

۳. چه تعداد جستوجو‌کننده و زمان‌زمان تماشا نیاز دارم تا از یوتیوب درآمد کسب کنم؟

برای آنکه به حدی برسید که یوتیوب تبلیغ به ویدئو اضافه و به شما پول پرداخت کند، باید هزار جستوجو‌کننده و ۴هزار ساعت تماشا داشته باشید. یقیناً یوتیوب تا وقتی که درآمد شما به ۱۰۰ دلار نرسد، پول را پرداخت نخواهد کرد. برای مثال اگر صفحه شما به‌ازای هر هزار بازدید، ۴ دلار درآمد کسب می‌کند، شما به ۲۵هزار بازدید نیاز خواهید داشت تا به ۱۰۰ دلار برسید.

۴. برای یوتیوبر شدن به چه چیزی نیاز دارم؟

برای یوتیوبر شدن داشتن یک تلفن همراه هوشمند کافی است. اما اگر برنامه‌های بلند‌زمان دارید، به‌مرور زمان و با افزایش مخاطبان باید به فکر تهیه دوربین و میکروفون حرفه‌ای هم باشید. علاوه‌بر اینها، کارکردن با یکی از نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو نیز ملزوم است.

۵. آیا تبلیغ روی ویدئو علتکسب درآمد من می‌بشود؟

خیر. متأسفانه یوتیوب وقتی به‌ازای تبلیغش به شما پول می‌دهد که مخاطب دست‌کم ۳۰ ثانیه از تبلیغ را تماشا کرده باشد. برخی تبلیغات را نمی‌توان پیش از گذشت ۳۰ ثانیه رد کرد، اما زیاد تر تبلیغات ردکردنی می باشند. تبلیغاتی که کنار یا زیر ویدئوی شما ظاهر خواهد شد و فقط شامل یک لینک می باشند، تنها در صورتی که مخاطب روی آنها کلیک کند، درآمدزا خواهند می بود.

توانایی شما چیست؟

اگر یوتیوبر هستید یا کار خود را تازه در یوتیوب اغاز کرده‌اید، ازمایش ها خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

شبکه‌سازی هوشمندانه و اثرگذار در محیط کار را از اساتید هاروارد بیاموزید
و مسیر شغلی خود را هموار کنید.

[ad_2]

منبع

تکنا

اپل نیز بعد از سامسونگ به جستوجو اضافه کردن هوش مصنوعی به آیفون ۱۶ است

[ad_1]

با وجودی که اپل تصمیم دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را در iOS 18 به کاربران اراعه کند اما این شرکت به فکر انحصاری کردن برخی ویژگی‌ها در آیفون ۱۶ نیز خواهد می بود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل تصمیم دارد قابلیت‌های پیشرفته مربوط به هوش مصنوعی را در محصولات آینده خود گسترش دهد. از جمله این قابلیت ها می‌توان به نسخه هوشمندتر سیری مبتنی بر مدل‌های بزرگ زبانی اشاره کرد که به گمان زیادً در نسخه تازه iOS 18 و آیفون‌های ۱۶ به کاربران اراعه می‌بشود.

به گمان زیادً iOS 18 همراه با نسخه تازه سیری و ویژگی‌هایی همانند قابلیت‌های مکالمه بهتر یکپارچگی گسترده با برنامه‌های دیگر همانند اپل موزیک و کی نوت معارفه بشود. مارک گرمن در بلومبرگ در گزارشی خبرداد این شرکت تا این مدت در رابطه منفعت گیری از قابلیت هوش مصنوعی مولد و محدود کردن آن به پردازش روی دستگاه یا منفعت گیری از آن روی سرویس‌های ابری تصمیم گیری نکرده است.

از طرف دیگر یکی از افشاگران در شبکه اجتماعی ایکس خبرداد اپل برخی از قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی را از طریق سرویس‌های ابری را به کاربران دارای دستگاه‌های قدیمی اراعه می‌کند. اما قابلیت‌های گسترش یافتهتر روی دستگاه های مربوط به سری آیفون ۱۶ محدود است.

[ad_2]

منبع

همکاری کارکنان در محیط کار

همکاری یا هماهنگی؟ کدام برای ما مناسب‌‌تر است؟

[ad_1]

همکاری و هماهنگی دو بازوی مهم و قدرتمند برای موفقیت هر مجموعه‌ای هستند. این دو واژه شبیه هم به‌ نظر می‌رسند، اما معنای کاملا متفاوتی دارند و هریک شامل سیستم کاری متفاوتی می‌شوند. در این مقاله، تفاوت‌های همکاری و هماهنگی را بررسی می‌کنیم و با توضیح هریک کمک می‌کنیم که متوجه شوید هرکدام را چه وقت باید به کار بگیرید.

تعریف هماهنگی و همکاری

هماهنگی یعنی تیم‌ها می‌توانند چارچوب‌ها و روش‌های کار ازپیش‌تعیین‌شده را به کار بگیرند و مستقل کار کنند. مثلا ارسال درخواست طراحی نوعی هماهنگی محسوب می‌شود و روندی ازپیش‌تعیین‌شده وجود دارد که کارکنان با استفاده از آن کار را راحت‌تر انجام می‌دهند.

همکاری خیلی بیشتر از هماهنگی زمان‌بر است و شامل ایجاد روندی کاملا جدید می‌شود که اغلب نیازمند هم‌فکری اعضای اصلی مجموعه است تا درباره راه‌حل‌های بالقوه بحث کنند و درباره مسیر پیش رو تصمیم بگیرند. مثلا تعیین روند بهینه برای رسیدگی به درخواست‌های طراحی در شرکت شما نوعی همکاری محسوب می‌شود.

به‌زبان ساده، همکاری زمان و انرژی زیادی می‌گیرد و همیشه هم لازم نیست و با تکیه بر هماهنگی، می‌توانید زمان بسیاری را برای تمرکز کارمندان روی کار خود آزاد کنید.

تفاوت هماهنگی و همکاری

هماهنگی (coordination): یعنی همه افراد دخیل در یک فعالیت، سازمان‌یافته با هم کار می‌کنند.
همکاری (collaboration): یعنی دو یا چند نفر با هم کار می‌کنند تا به هدفی مشترک برسند.

شاید این دو مفهوم شبیه هم به نظر برسند، اما هماهنگی و همکاری معانی متفاوتی دارند. همکاری بدون هماهنگی اتفاق نمی‌افتد، ولی بدون همکاری می‌توان هماهنگی ایجاد کرد.

هماهنگی مختص مرحله برنامه‌ریزی کار است و همکاری در مرحله انجام کار اتفاق می‌افتد. زمانی که نیازی به همکاری نیست، انجامش ممکن است سرعت پیشبرد کار را کم کند و مانع تصمیم‌گیری شود. فقدان هماهنگی هم شاید باعث شود که اعضای تیم برای انجام وظایف خود دو برابر تلاش کنند یا زمانی که منتظر تصمیم‌ها یا تحویل‌گرفتن کارها از همکاران خودند، کارشان به تأخیر بیفتد. در هر دو مورد، زمان تلف می‌شود، منابع به‌درستی استفاده نمی‌شوند و منابع مالی هدر می‌روند و همه اینها بر خروجی نهایی و مشتریان اثر می‌گذارد.

چه زمانی به فکر هماهنگی باشیم و چه زمانی همکاری کنیم؟

طبق تحقیقات آزمایشگاه نوآوری کار (The Work Innovation Lab)، شرکت‌های پربازده راهبردهای مشخصی برای بهره‌گیری از هماهنگی و همکاری دارند. زمانی که تیم‌ها درگیر ارتباطات رفت‌وبرگشتی مثل به‌روز‌رسانی وضعیت، شرکت در جلسات، و پاسخ‌دادن به‌ ایمیل‌ها و پیام‌ها هستند، این کار از ایجاد اضافه‌بار مشارکتی دردسرساز جلوگیری می‌کند.

زمان استفاده از هماهنگی

آزمایشگاه نوآوری کار دریافت که شرکت‌های پربازده تمایل دارند برای فعالیت‌هایی از هماهنگی بهره ببرند که تا حد زیادی از قبل مشخص‌اند و با استفاده از فرایند‌های موجود مستقل انجام می‌شوند، از جمله:

اگرچه ممکن است استفاده از هماهنگی برای تصمیم‌گیری عجیب به نظر برسد، آزمایشگاه نوآوری کار فرض می‌کند که شرکت‌های پربازده بر مدل‌های تصمیم‌گیری مانند RACI و RAPID تکیه می‌کنند که نقش‌های تصمیم‌گیری را هماهنگ و آنها را از قبل مشخص می‌کنند.

زمان استفاده از همکاری

بر اساس تحقیق مذکور، شرکت‌های پربازده از همکاری برای دو فعالیت بسیار مهم استفاده می‌کنند: طوفان فکری و حل مسئله.

طوفان فکری: هدف طوفان فکری تولید چیزی جدید است. هنگامی که طوفان فکری به‌درستی انجام شود، ‌ایده‌هایی را تولید می‌کند که یک فرد به‌تنهایی نمی‌تواند به آنها دست یابد. برای اینکه طوفان فکری به نتیجه مطلوب برسد، به میزان زیادی ارتباط و همکاری بین شرکت‌کنندگان نیاز است.

حل مسئله: طبق تحقیقات، زمانی که اعضای تیم‌ها از نظر توانایی شناختی متنوع‌اند، مشکلات را سریع‌تر و بهتر حل می‌کنند. برای بهره‌گیری از تنوع توانایی شناختی، کارکنان باید از نظر روانی احساس امنیت کنند و قادر به بیان ایده‌ها بدون ترس از مجازات یا تحقیر باشند. مانند طوفان فکری، ایجاد چنین محیط نیز نیازمند ارتباطات و همکاری زیادی است.

آزمایشگاه نوآوری کار همکاری را پرهزینه می‌داند، چراکه نیازمند ارتباط زیاد و رفت‌وآمد بین کارکنان است و این یعنی انتخاب دقیق اینکه چه زمانی از همکاری استفاده می‌کنید و چه زمانی منابع را ذخیره می‌کنید و به‌جای همکاری از هماهنگی بهره می‌برید، بسیار مهم است.

۵ نکته برای هماهنگی موفق در محل کار

۱. آموزش دهید

آموزش کارکنان روشی مطمئن برای بهبود هماهنگی در محل کار است و ممکن است شامل دوره‌های پایه مربوط به وظایفی باشد که می‌خواهید افراد انجام دهند یا تیم شما را به جدیدترین مهارت‌های مدیریت پروژه مجهز می‌کنند. با بهبود توانایی سازمان برای رسیدگی به وظایف و نحوه سازمان‌دهی آنها، به‌احتمال زیاد راه‌های جدیدی برای انجام کار پیدا می‌کنید و کارایی افزایش می‌یابد.

۲. نقش‌ها را مشخص کنید

طبق یکی از پژوهش‌ها، ۵۳درصد از کارکنان تا حد زیادی به وظایف و نقش خود آگاه‌ بودند و ۸۶درصد از این افراد اعلام کردند که بهره‌وری کاری‌شان عالی است. بنابراین مشخص‌بودن نقش و وظایف افراد هماهنگی را بسیار آسان می‌کند. البته این تنها مزیت شفافیت نقش‌ها نیست و بر اساس پژوهش مذکور، ۸۴درصد از این افراد تمایل زیادی به ماندن در کنار کارفرمای خود داشتند.

۳. اهداف را مشخص کنید

آن لتهام، ملکه شفافیت، در «فوربس» (Forbes) نوشته است که حدود ۸۰درصد از زمان کارمندان به‌دلیل فعالیت‌های غیرمولد و سردرگمی هدر می‌رود. انجام اقدامات ساده‌ای مانند تعیین زبان کاری مشترک، به حداقل رساندن کارهای اولویت‌دار و ایجاد احساس پیشرفت ملموس باعث می‌شود افراد راحت‌تر بفهمند هدفشان چیست.

۴. بازخورد دهید

هماهنگی پروژه فرایندی مداوم است. حتی برنامه‌ریزی‌شده‌ترین وظایف نیز هم حین کار و هم بعد از اتمام آن نیاز به توجه و بررسی دارند. بررسی و بازخورد مناسب و مستمر باعث می‌شود بیشتر به منابع، پتانسیل‌ها، کارهای عقب‌افتاده و هر مشکل دیگری توجه کنید و برای آینده برنامه‌هایی کارآمدتر تدوین کنید.

۵. بر هزینه‌ها نظارت کنید

این بخش در هر پروژه‌ای بسیار مهم است، اما ممکن است ادامه‌دادن این نظارت با پیشرفت پروژه چندان آسان نباشد. با تقسیم وظایف به بخش‌های کوچک‌تر، می‌توانید منابع لازم را تخمین بزنید و جداول زمانی ایجاد کنید. بودجه‌بندی‌نکردن و پایبندنبودن به آن ممکن است منجر به ناتمام‌ماندن وظایف شود و تأثیر منفی بر نتیجه نهایی پروژه داشته باشد.

۵ نکته برای همکاری موفق در محل کار

۱. تیم‌ها را با دقت انتخاب کنید

تشکیل تیم کار آسانی نیست. شما باید نقاط قوت، دانش و رفتار افراد را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که فردی با این ویژگی‌ها چگونه ممکن است با دیگر اعضای تیم همخوانی یا تضاد داشته باشد. با درخواست از همه برای آشنایی با روش کار هم‌تیمی‌های خود، سازمانتان در موقعیت بهتری برای همکاری قرار می‌گیرد.

۲. کانال‌های ارتباطی را فراهم کنید

کارمندان میانگین ​​۲۰ ساعت در هفته را صرف استفاده از ابزارهای ارتباطی دیجیتال می‌کنند. برای استفاده حداکثری از دانش، مهارت‌ها و دیدگاه‌ها بسیار مهم است که بستر ارتباطی مناسب برای سازمان خود را بیابید. کانال‌هایی که امکان اشتراک‌گذاری بی‌وقفه و پرسش درباره ایده‌ها را فراهم می‌کنند، احتمال کسب نتایج عالی را افزایش می‌دهند.

۳. در خصوص هدف صریح باشید

برای القای هدفی قوی از همان ابتدا، یک جلسه ترتیب دهید. زمان بگذارید و نقش‌ همه را به‌وضوح مشخص کنید. سعی کنید این جلسه گفت‌وگومحور باشد و اعضای تیم احساس راحتی می‌کنند تا سؤال بپرسند و به یکدیگر بازخورد بدهند. همچنین به اعضای تیم خود ابزاری بدهید که به‌کمک آن ارزش کارشان برای دستیابی به هدف کلی را بسنجند. همه همکاران موفق این کار را انجام می‌دهند.

۴. اعتمادسازی کنید

شالوده همکاری اعتماد افراد به یکدیگر در محیط کار است. رهبران باید به اعضای تیم اعتماد کنند که کار باکیفیت انجام دهند و اعضای تیم باید به رهبرانشان اعتماد کنند که تصمیمات درستی برای سازمان بگیرند. احتمالا مهم‌تر از همه، همکاران (به‌ویژه آنهایی که از بخش‌های مختلف‌اند) باید اعتماد داشته باشند که هرکس کارش را به بهترین نحو انجام می‌دهد. هنگامی که تنها ۴۱درصد از کارمندان معتقدند که «اعتماد» اولویت اصلی در سازمان آنهاست، ایجاد اعتماد می‌تواند مزیت رقابتی قابل‌توجهی به شما بدهد.

۵. موفقیت‌های خود را جشن بگیرید

وقتی به هدف مدنظرتان رسیدید، باید موفقیت خود را جشن بگیرید. اینکه به کارمندانتان نشان دهید نه فقط برای نتیجه کارشان، بلکه برای مهارت‌های همکاری آنها ارزش قائلید، نشان‌دهنده فرهنگ سازمانتان است. با گنجاندن اهداف مرتبط با همکاری در اهداف کارکنان، فرهنگی کاری را تقویت می‌کنید که منجر به موفقیت در آینده می‌شود.

چند سؤال برای انتخاب همکاری یا هماهنگی

۱. چه نوع فعالیتی مدنظر است؟

اگر نیاز به‌ایده‌ها یا فرایند‌های جدید دارید، احتمالا همکاری لازم است. اما برای کار‌های ساده‌تر مانند انتقال و تأیید هماهنگی گزینه بهتری است.

۲. آیا اجزای اصلی کار با تیم‌ها یا عملکرد‌های موجود هماهنگ‌اند؟

اگر این همسویی وجود دارد، سراغ هماهنگی بروید، اما اگر وجود ندارد، احتمالا همکاری لازم است تا مطمئن شوید که تیم‌ها قبل از شروع، درباره انتظارات، فرایند‌ها و مسئولیت‌ها هم‌نظر شده باشند.

۳. آیا برای کسب نتیجه مطلوب به مجموعه جدیدی از اهداف یا معیار‌ها نیاز دارید؟

اگر اهداف جدید و معیار‌های عملکرد ضروری‌اند، باید از همکاری بهره بگیرید. اما اگر می‌توانید با استفاده از تیم‌ها، اهداف و معیار‌های موجود به نتایج دلخواه برسید، باید روی هماهنگی تمرکز کنید.

نوبت شماست

آیا تابه‌حال به تفاوت‌های همکاری و هماهنگی توجه کرده بودید؟ در سازمان شما، کدام‌یک از این دو بیشتر به کار گرفته می‌شود؟ نظرتان را در قسمت دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

چگونه با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چگونه در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کنیم.


[ad_2]

منبع

تکنا

ناسا قصد دارد پس از سال ۲۰۳۰ نیز همچنان از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کند

[ad_1]

ناسا اعلام کرد در صورتی که امکان جایگزین مناسب برای ایستگاه بین المللی در قالب یک فضای تجاری وجود نداشته باشد این ایستگاه می‌تواند پس از سال ۲۰ ۳۰ نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باور سوکس معاون ناسا در جریان کنفرانسی اعلام کرد این آژانس فضایی تصمیمات انعطاف پذیری را برای آینده ایستگاه فضایی بین المللی گرفته است. بنابراین این ایستگاه تنها زمانی بازنشسته خواهد شد که پلتفرم جایگزین آن ایجاد شده باشد.

وی در جریان این کنفرانس اعلام کرد: اجباری برای توقف پرواز ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ وجود ندارد. این یک برنامه‌ریزی اجباری نبوده اما ناسا قصد دارد در صورت وجود پلتفرم‌های جدید آن را عملی کند.

ایستگاه فضایی بین المللی یک پروژه مشترک بین ناسا و دیگر کشورهای غربی از جمله کانادا اروپا و ژاپن بوده است. این سازه فضایی از سال ۱۹۹۸ تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده و به دور زمین می‌گردد. روسیه نیز پیش از این به عنوان شریک ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی اعلام کرده بود همکاری خود را تا سال ۲۰۲۸ در این ایستگاه ادامه می‌دهد.

باور سوکس در حالی این اظهارات را بیان کرد که در حال حاضر نگرانی‌هایی در مورد تامین بودجه ناسا برای پروژه‌های مربوط به ایستگاه فضایی تجاری وجود دارد. برخی از این نگرانی‌ها در مورد ایجاد فشارهای ناشی از کمبود بودجه این آژانس فضایی و اجبار آنها برای تمدید فعالیت ایستگاه فضایی بوده است.

[ad_2]

منبع

معرفی و مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه

معرفی و مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه

[ad_1]

در چند دهه گذشته تحولاتی شگرف و فراگیر در تمام سیستم‌های ارتباطی جهان رقم خورده و اینترنت به عنوان بازیگر اصلی این انقلاب بزرگ، نقشی مؤثر در تمام عرصه‌های زندگی انسان، به ویژه نظام بانکی ایفا کرده و افقی نو بسوی دنیایی فناوری‌مدار پیش روی بشریت گشوده است.

در دنیای کنونی با وجود امکانات و ابزارهای مختلف و اینترنت‌محوری که به نظام بانکی تزریق شده‌اند، مفهوم بانکداری به کلی دگرگون و شیوه‌ی بانکداری سنتی منسوخ و ناکارآمد گشته است. به طوری که برای دریافت انجام تمام خدمات مالی و بانکی دیگر نیازی به انتظار در صف‌هایی طولانی و مراجعه حضوری به شعب بانکی نیست، بلکه کلیه‌ی خدمات مالی از طریق اپ‌هایی بانکی در دسترس است.

در حقیقت برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی حتی بدون شعبه‌ی فیزیکی در جهان مشغول به کار بوده و صرفاً به واسطه‌ی اپ‌های بانکی خود با مشتریان در تعامل‌اند. بلوبانک مثال بارز و نمونه‌ی موفقی از بانک‌هایی بدون شعبه و تمام دیجیتالی در کشور است که رقابت تنگاتنگی را با دیگر بانک‌ها آغاز کرده است. در این مطلب با سه اپ پرطرفدار بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه آشنا شده و از مزیت‌ها و نقاط ضعف آن‌ها در مقایسه‌‌ای منصفانه و واقع‌بینانه آگاه خواهید شد.

بلوبانک؛ جهشی بلند بسوی دنیایی دیجیتالی

تصور بانکی تمام دیجیتالی بدون هیچ شعبه فیزیکی و صرفاً در قالب اپی موبایلی برای برخی دشوار است، اما بلوبانک ثابت کرده است که برای ارائه‌ی خدماتی عالی و رضایت‌بخش نیازی به وجود ساختمانی اداری نیست و صرفاً اپی کاربردی مجهز به پشتیبانی قدرتمند و رابط کاربری ساده و آسان برای انجام این کار کفایت می‌کند.

بلوبانک نئوبانکی است تماماً مجازی که انجام کلیه امور مالی و عملیات بانکی نظیر احراز هویت، افتتاح حساب، صدور رایگان کارت، انتقال پول هوشمند و مسدودسازی کارت بانکی را کاملاً آنلاین و بدون هیچ نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی فراهم کرده است. ایده‌ی تاسیس بلوبانک در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ و زمانی شکل گرفت که تعاملات و ارتباطات انسانی به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ دستخوش محدودیت‌های زیادی شده بود.

حال پس از گذشت چهار سال از تولد این استارت‌آپ فعال و موفق ایرانی، بلوبانک با بیش از ۸۰۰ هزار نفر کاربر و ثبت ۲۲ میلیون تراکنش بانکی جزء نئوبانک‌های برتر کشور محسوب می‌شود و تصویر فریبنده و جذابی از شیوه‌ی نوین بانکداری را با تحقق شعار بانکی دوست‌داشتنی به ایران ارائه کرده است.

برای دانلود رایگان بلوبانک برای ایفون و برخورداری از خدمات متمایزی نظیر افتتاح حسابی رایگان و کاملاً اینترنتی (در ۱۰ دقیقه)، دریافت رایگان کارت‌های بانکی رنگارنگ و زیبا، فعال‌سازی آنلاین رمزهای اول و دوم کارت، پرداخت خودکار قبض‌های خدماتی، مسدودسازی موقت و دائمی کارت بانکی و پرداخت با QR کد (بارکد دو بعدی) باید به بازارچه سیبچه مراجعه کرده و با پرداخت حق اشتراکی اندک، بلوبانک برای ایفون را دانلود و نصب کنید و از مزیت‌های بی‌شمار این اپ بهره‌مند گردید.

معرفی و مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه.webp

همراه بانک شهر پلاس؛ پاسخی نوین به تمام نیازهای بانکی

بانک شهر در بهمن سال ۱۳۸۸ با همکاری دولت و شهرداری تهران به عنوان بانکی خصوصی تأسیس شد و با ارائه خدماتی باکیفیت توسط مدیریتی حرفه‌ای و متعهد توانست جایگاه خود را در بازار بانکداری کشور تثبیت کند و به تکیه‌گاهی معتمد و استوار برای انجام تمام امور بانکی و مالی مبدل گردد. مانند سایر بانک‌های سرشناس و بااعتبار کشور، این بانک نیز از تمام ظرفیت زیرساخت‌های الکترونیکی ایران برای طراحی ابزاری کارآمد جهت تسهیل خدمات بانکی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی مشتریان خود بهره گرفته و اپی سودمند را برای مدیریت حساب‌های مالی و انجام تراکنش‌های بانکی به ایرانیان عرضه کرده است: همراه بانک شهر پلاس ابزاری است قدرتمند در دنیای بانکداری مدرن که با وجود قدمتی نه چندان زیاد توانسته است اهداف و مأموریت‌های خود (دسترسی به خدمات بانکی در هر زمان و هر مکان) را در عرصه‌ی بانکداری الکترونیکی محقق کند و به اپی مورد اعتماد و پرطرفدار در میان انبوهی از ابزارهای مالی و بانکی کشور مبدل گردد.

خدمات گوناگونی از جمله انتقال وجه از طریق پایا و ساتنا با شناسه واریز، پرداخت اقساط و پرونده‌ی اعتباری، گزارش دسته چک و ارسال رمز پویا در پرداخت‌های کارتی با نصب همراه بانک شهر پلاس امکان‌پذیر است. اگرچه همراه بانک پلاس شهر با اپلیکیشن همراه بانک شهر شباهت‌های زیادی دارند، در بخش‌های زیادی با یکدیگر تفاوت دارند و باید گفت که مکمل یکدیگرند. همراه بانک پلاس شهر در حقیقت عصای دست دارندگان حساب در این بانک برای مدیریت سپرده‌ها محسوب می‌شود و ضمن ارائه‌ی خدماتی غیربانکی نظیر پرداخت کرایه تاکسی (اسکن بارکد صندلی تاکسی) قادر است اطلاعاتی از قبیل: صورت‌حساب پرونده‌های اعتباری، فهرست پرونده‌های اعتباری، دوره‌های پرونده اعتباری و لیست برگه چک‌های قابل استفاده برای ثبت را به کاربران خود نمایش دهد و خدماتی نظیر استعلام نام صاحب شماره شبا در انتقال وجه پایا و اشتراک‌گذاری رسید نهایی در قالب تصویر را به متقاضیان عرضه کند. ناگفته نماند که اپلیکیشن همراه بانک شهر پلاس از پروتکل‌های رمزنگاری قدرتمندی برای حفاظت از داده‌های شما استفاده می‌کند؛ بدان معنا که تمام تراکنش‌های بانکی در بستری امن و مطمئن انجام خواهند گرفت تا نگرانی‌های امنیتی افراد در هنگام انجام عملیات بانکی کاهش یابد.

1699366579 759 معرفی و مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه.webp

همراه بانک رفاه کارگران؛ همراه مالی هوشمند و همیشگی شما

نیم قرن فعالیت پیوسته و سابقه‌ی درخشان در صنعت بانکداری و دریافت سیاهه‌ی بلندبالایی از افتخارات و جوایز برتر بین‌المللی، نام بانک رفاه کارگران را زبانزد ایرانیان و به نقطه‌ی اتکایی امن در زمینه‌ی خدمات بانکی مبدل کرده است؛ بانکی خصوصی و پرسابقه با بیش از هزار شعبه‌ی مختلف که تحت تملک سازمان تامین اجتماعی، محدوده‌ی وسیعی از خدمات مالی در زمینه‌های مختلف بانکداری خصوصی، خرد، شرکتی و سرمایه‌گذاری را به ایرانیان عرضه کرده است.

این بانک باسابقه در راستای احترام به وقت گران‌بهای مشتریان خود و تسهیل خدمات بانکی به تمام ایرانیان، اقدام به طراحی اپی کاربردی جهت ارائه‌ی خدماتی الکترونیکی کرده و وارد عرصه‌ی بانکداری الکترونیکی و رقابت با دیگر بانک‌های ایران شده است. همراه بانک رفاه انجام تمام عملیات بانکی تراکنشی را به صورتی آنلاین برای کاربران خود فراهم کرده است: از انتقال وجه بانکی و بین بانکی گرفته تا پرداخت اقساط تسهیلات، قبض‌های خدماتی و حق بیمه، تمامی خدماتی که در گذشته برای دریافت آن‌ها باید در صف‌هایی طولانی به انتظار می‌ماندید، با فشردن چند دکمه و به صورتی غیرحضوری در همراه بانک رفاه ایفون صورت خواهد پذیرفت. ناگفته نماند که همراه بانک رفاه صرفاً به ارائه‌ی خدماتی بانکی اکتفا نکرده و خدمات مختلف دیگری نظیر ثبت در سامانه سجام، درخواست فروش سهام عدالت، نمایش اطلاعات شعب بانک رفاه و ارسال صورتحساب به ایمیل و نمابر را نیز به کاربران خود ارائه داده است.

1699366579 469 معرفی و مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه.webp

مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه

در مقایسه این سه اپ بانکی باید گفت که بلوبانک به علت داشتن ماهیتی متفاوت و ارائه‌ی خدماتی نئوبانکی نظیر شناسایی هویت آنلاین و افتتاح حساب غیرحضوری در سطح متفاوتی از بانکداری الکترونیکی یعنی بانکداری تمام دیجیتالی قرار گرفته و پشتیبانی قوی‌تر (۲۴ ساعت در ۷ روز هفته) و خدمات مجازی برتری را نسبت به دیگر اپ‌های بانکی اختصاصی ارائه کرده است. در مقابل بانک رفاه نیز بر تعدد خدمات بانکی تراکنشی تمرکز کرده و برخی خدمات غیربانکی مختلفی نظیر ثبت نام در سامانه‌ی سجام و درخواست فروش سهام عدالت را نیز در اپ کاربردی خود گنجانده است. اما همراه شهر پلاس علاوه بر ارائه‌ی خدمات بی‌شمار اختصاصی به دارندگان حساب در این بانک، برخی خدماتی نظیر پرداخت کرایه تاکسی و قبوض خدمات شهری را برای تمامی کاربران، حتی کسانی که حسابی در این بانک ندارند، فراهم کرده است.

ناگفته نماند که برای نصب و فعال‌سازی اپ همراه شهر پلاس باید به شعب بانک شهر مراجعه کنید، اما برای استفاده از بلوبانک و همراه بانک رفاه نیازی به انجام مراجعه حضوری نیست. در مقایسه این سه اپ از نظر امنیتی نیز باید گفت که هر سه دارای تمامی پروتکل‌های امنیتی زیرساختی بوده و از فناوری‌های نوین و هوشمند اثر انگشت بیومتریکی و تشخیص چهره برای ورودی سریع و آسان بهره جسته‌اند.

با توجه به مواردی که در بررسی هرکدام از این اپ‌های بانکی گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که بلوبانک در ارائه‌ی خدمات بانکی غیرحضوری از دو اپ دیگر بهتر عمل کرده است، زیرا در دسته‌ی نئوبانک‌ها قرار دارد، حال آنکه همراه بانک شهر پلاس که مکملی برای دیگر محصول بانک شهر یعنی همراه بانک محسوب می‌شود، در مأموریت خود که ارائه‌ی خدماتی بی‌شمار به دارندگان حساب در این بانک است، موفق ظاهر شده است و همراه بانک رفاه نیز توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌هایی گوناگون در تحقق هدف خود در بانکداری الکترونیکی یعنی ارائه‌ی خدماتی بانکی غیرحضوری در سطحی تراکنشی عملکرد درخشانی را از خود به نمایش بگذارد.

salb-techna

[ad_2]

منبع

تکنا

امکان مشاهده عمومی نمونه‌ای از سنگ سیارک بنو فراهم شد

[ad_1]

نمونه‌ای از سنگ سیارک بنو تحت ماموریت اسیریس رکس به زمین آورده شد و اکنون در موسسه اسمیتسونیان به نمایش درآمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر اسیریس رکس طی یک سفر حدود ۲ ساله بخش‌هایی از سیارک بنو را به زمین منتقل کند. سنگ کوچکی از این سیارک به نمایش عمومی درآمده می‌توان آن را از نزدیک مشاهده کرد. سنگ مورد نظر دانلود قطعات به هم چسبیده و غنی از مواد معدنی است. طبق گفته دانشمندان سی این سنگریزه‌ها می‌تواند در درک بهتر منظومه شمسی موثر باشد.

اکنون موزه ملی تاریخ طبیعی در موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن طی میزبانی با مقامات آژانس فضای آمریکا در مراسمی از این سنگریزه رونمایی کرده است.

در این مراسم حدود ۵۰ نفر شامل مردم و اعضای مطبوعات در بخش شهاب سنگ‌های تالار زمین شناسی این موزه گرد هم آمدند تا برای نخستین بار بتوانند نمونه‌ای از این سیارک را مشاهده کنند. سنگ مورد نظر نیز درون یک بطری فولادی ضد زنگ قرار دارد که برای مشاهده درون یک درگاه شیشه‌ای قرار داده شده است. همچنین محیط اطراف این سنگ با نیتروژن خالص پر شده تا همچنان این سنگ به صورت بکر باقی بماند.

سنگ به نمایش درآمده از سیارک بنو حدود ۸ میلیمتر با وزن ۱۴۳ میلی‌گرم است. طبق سی تی اسکن انجام شده روی سنگ مشخص شده است ده ها سنگ کوچکتر در درون آن قرار دارد که به صورت به هم چسبیده کنار یکدیگر آن را ایجاد کرده اند. اکنون با استفاده از این نمونه امکان مطالعه مواد معدنی و مولکول‌های غنی از آب و کربن مربوط به دوران قبل از حیات کره زمین ایجاد شده است.

[ad_2]

منبع

تکنا

امکان ردیابی ایستگاه فضایی بین المللی از طریق تلفن همراه فراهم شد

[ad_1]

اپلیکیشن جدید ناسا که اخیراً رونمایی شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند از طریق تلفن همراه خود ایستگاه فضای بین‌المللی را ردیابی کرده و در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواداران فضا می‌توانند با نگاه به ایستگاه فضایی بین‌المللی در آسمان برخی تجهیزات دیجیتالی را نیز دریافت کنند. اپلیکیشن جدید ناسا به نام Spot The Station به صورت رایگان روی دستگاه‌های موبایل نصب شده به کاربران اجازه می‌دهد تا ضمن ردیابی ایستگاه فضایی بین المللی نسبت به قابلیت‌ها و فعالیت‌های این ایستگاه اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند.

ناسا در مورد اپلیکیشن جدید خود گفته است با استفاده از رابط واقعیت افزوده کاربران می‌توانند به آسانی مکان‌یابی ایستگاه فضایی بین المللی را انجام دهند. همچنین در این اپلیکیشن ویژگی‌هایی برای دریافت و اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها برای کاربران فراهم شده است. کاربران می‌توانند از طریق قطب‌نمای داخلی و ویژگی‌های مربوط به واقعیت افزوده ایستگاه فضایی بین المللی را در مکان خود شناسایی کرده و همچنین برای مشاهده‌های آتی نیز فرصت مناسبی را در اختیار داشته باشند.

اپلیکیشن مورد نظر توسط برنامه ایستگاه فضایی بین المللی و اداره ماموریت عملیات فضایی ایجاد شده است. همچنین کد رمز این اپلیکیشن به صورت منبع باز ارائه شده و کلیه افراد می‌توانند ضمن استفاده، آن را سفارشی سازی کرده و بازخورد آن را به توسعه دهندگان ارائه کنند.

[ad_2]

منبع

تکنا

چین تا دو سال آینده ربات‌های انسان نمای پیشرفته عرضه می‌کند

[ad_1]

چین قصد دارد طی برنامه‌ریزی‌های آینده ربات‌های انسان نمای واقعی بسازد که از آنها برای انجام کارهای مفید استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با برنامه‌ریزی‌های ویژه در حوزه هوش مصنوعی اکنون قصد دارد با هدف تازه‌ای ساخت ربات‌های انسان نما تا سال ۲۰۲۵ را آغاز کند. طبق اعلام این کشور اولین ربات انسان نمای چینی نیز تا سال ۲۰۲۵ با شبیه‌سازی کامل رفتارها و احساسات انسان عرضه خواهد شد.

به ذرت صنعت و فناوری اطلاعات چین برنامه خود را برای تولید ربات‌های انسان نمای این کشور اعلام کرد. این برنامه چین با حمایت استارتاپ‌ها قصد دارد استانداردهای مشخصی را ین کرده و با توجه به استعدادهای موجود از همکاری‌های بین‌المللی نیز بهره بگیرد.

هنوز جزئیات این برنامه به طور دقیق مشخص نشده است. در این برنامه‌ریزی جاه طلبانه ربات‌های انسان نمای چینی تا سال ۲۰۲۷ با قابلیت‌هایی از قبیل تفکر، فراگیری و نوآوری عرضه می‌شوند و می‌توانند در بخش‌های تولیدی سیستم‌های جدیدی برای زنجیره تامین ایجاد کنند.

طبق گزارش خبرگزاری‌های چین احتمالاً بازار ربات‌های انسان نما در چین طی دهه آینده حدود ۸۷۰ میلیارد یوان خواهد بود. اعلام نیز در حال حاضر ارزش سهام بسیاری از شرکت‌های چینی حوزه رباتیک رشد سریعی داشته است.

[ad_2]

منبع

1 50 51 52 53 54 59