تکنا

سامسونگ زمان اراعه و قیمت تلفنهای گلکسی اس ۲۴ را خبرداد

[ad_1]

سامسونگ سرانجام بعد از معارفه نسل تازه پرچم‌دارهای سری اس قیمت و زمان اراعه این تلفنها به بازار را نیز اظهار کرده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلفنهای نسل تازه گلکسی اس ۲۴ با قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی و سخت‌افزارهای قوی معارفه شدند. گلکسی اس ۲۴ به گفتن کوچک‌ترین عضو از این خانواده به قابلیت‌های هوش مصنوعی تجهیزشده است. در نسخه پلاس این گوشی نیز به قابلیت‌هایی نظیر بهبود در حجم باتری و کیفیت نمایشگر برخورد می‌کنیم. هر دو عضو این خانواده از گلکسی اس ۲۴ از تاریخ ۳۱ ژانویه برابر با ۱۱ بهمن داخل بازار خواهند شد. سامسونگ برای این گوشی ها به ترتیب قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار و ۹۹۹.۹۹ دلار تعیین کرده است. به این علت قیمت این دستگاه ها همانند نسل قبلی خود خواهند می بود. این چنین به حرف های سامسونگ دستگاه های دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار است تنها در ایالات متحده به فروش برسد.

بزرگترین عضو این خانواده یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا به گفتن با اهمیت ترین پرچمدار سال ۲۰۲۴ نیز تجهیزبه پردازنده قوی و دوربین باکیفیت بهمراه دنیایی از قابلیت های هوش مصنوعی قرار است از ۳۱ ژانویه داخل بازار بشود. قیمت پایه این دستگاه همراه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۲۹۹ دلار خواهد می بود. این چنین افزایش قیمت آن نسبت به نسخه گلکسی ۲۳ اولترا تنها ۱۰۰ دلار است که با دقت به قابلیت های اضافه شده منطقی به نظر می رسد. پیش فروش این دستگاه ها از هم اکنون اغاز شده و کاربران می توانند برای ثبت خواست خود عمل کنند.

[ad_2]

منبع

رونیکس

کتاب های ست گودین؛ ۱۰ تاثییر از نویسنده موردعلاقه مدیران و کارآفرین‌ها

[ad_1]

اگر کارآفرین، مدیر فروش یا بازاریاب هستید حتما نام ست گودین یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های این حوزه را شنیده‌اید. کتاب‌ها و سخنرانی‌های او در حوزه بازاریابی راهنمای افراد و شرکت‌های تجاری بسیاری بوده‌اند. در این مقاله، تعدادی از بهترین کتاب‌های او را معارفه می‌کنیم. اگر در کسب‌وکارتان با چالش‌های مدیریتی و بازاریابی مواجه هستید، معارفه کتاب امروز را از دست ندهید.

زندگی‌نامه

ست گودین نویسنده، سخنران، تاجر، بازاریاب و کارآفرین آمریکایی است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ علوم کامپیوتر و فلسفه از دانشگاه تافتس و مدیریت بازرگانی (MBA) از دانشگاه آکسفورد است. ست گادین توانایی‌های بسیاری در عرصه بازاریابی دارد و آنها را در کتاب‌ها و مقاله‌هایش انتشار می‌کند. امروزه کتاب‌های او در بین کارآفرینان و بازریابان طرف‌داران بسیاری دارند. در ادامه تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ست گودین را معارفه می‌کنیم.

۱. شیب

شیب از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): امیر انصاری
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۸۰

کتاب شیب ست گودین کتابی برای مدیریت بهتر چالش‌های مدیریتی و کارآفرینی است. ست گودین در این کتاب انواع چالش‌ها را دسته‌بندی می‌کند و نحوه روبه رو درست با آنها را آموزش می‌دهد. او معتقد است که روبه رو درست لزوما به‌معنی حل قضیه نیست و بعضی اوقات بهترین برخورد با مانع ها پذیرفتن آنهاست. اگر می‌خواهید خود را برای چالش‌های احتمالی شغل‌تان آماده کنید، این کتاب مخصوص شما است.

کارهای نادرست را رها کنید. به کارهای درست بچسبید. جرئت انجام یکی از این دو را داشته باشید.

۲. گاو بنفش

گاو بنفش از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): افسانه درویشی
انتشارات (نظر کاربران): کتیبه پارسی
تعداد صفحه: ۲۰۱

چطور در دنیای رقابتی امروز برند خود را نزدیک کنیم؟ اگر در جایگاه کارآفرین این سوال ذهنتان را دچار کرده است و دغدغه متمایزبودن در بازار کارتان را دارید، کتاب «گاو بنفش» برای شما است تا با راهکارهای یکی از بزرگ‌ترین بازاریابان جهان آشنا شوید.

اگر نزدیک هستید، این طبیعی است که برخی افراد شما را دوست نداشته باشند. این بخشی از تعریف متمایزبودن است. انتقاد به‌سوی افرادی دعوا‌ور می‌بشود که برجسته و بارز می باشند.

۳. قبایل

قبایل از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): امیر انصاری
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۱۳۰

رهبری‌کردن یعنی مدیریت افراد و کارهای گوناگون و یقیناً پذیرفتن مسئولیت‌های متنوع در یک حوزه و به همین علت تعداد بسیاری افراد با وجود زمان‌های مدیریتی و رهبری گروه از این شغل پرمسئولیت فراری می باشند. ست گودین در کتاب «قبایل» از راه‌ورسم رهبری‌کردن و اهمیت آن می‌گوید. اگر زمان رهبری‌کردن یک گروه را دارید اما از مسئولیت‌هایش واهمه دارید، مطالعه این کتاب به شما پشتیبانی می‌کند بهتر تصمیم بگیرید.

از انسان‌ها کاری ساخته نیست: به تعلق داشتن نیازمندیم. یکی از قدرتمندترین سازوکارهای بقای ما آن است که بخشی از یک قبیله باشیم، یعنی در گروهی از افراد همفکر همیاری کنیم و از آن‌ها پشتیبانی بگیریم. به سمت رهبران و ایده‌هایشان جذب می‌شویم، و نمی‌توانیم در روبه رو موج تعلق و شور ایده‌های تازه مقاومت کنیم.

۴. مهره حیاتی

مهره‌ی حیاتی از کتاب‌های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): علیر‌ضا خاکساران
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۹۶

برخی افراد در حوزه کاری خود فقط مدیر یا کارمند نیستند؛ آنها برای مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند حکم مهره‌ای حیاتی را دارند که بدون آن شرکت یا مجموعه نمی‌تواند از بزنگاه‌های حساس عبور کند. ست گودین در کتاب «مهره حیاتی» از ویژگی‌های این افراد می‌گوید. او به شما یاد می‌دهد که چطور به مهره حیاتی مجموعه‌ای که در آن مشغول به کارید تبدیل شوید.

هراس با اهمیت ترین حس ماست. هرچه باشد، اجدادمان را زنده نگه داشته است. هراس بر احساسات دیگر نیز تسلط دارد؛ چون بدون توانایی اجتناب از مرگ، بقیه احساسات زیاد مهم نیستند.

۵. این است بازاریابی

این است بازاریابی از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): فاطمه علی‌پور تنگسیری
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۴۳

در دنیایی که تبلیغات و رقابت در آن موج می‌زند، بی‌شک بازاریابی درست رمز پیروزی در این بازار است. ست گودین در این کتاب، بازاریابی درست را زیاد اختصاصی بازدید می‌کند و توانایی‌هایش در این حوزه (که تخصص مهم اوست) را در اختیار مدیران و بازاریابان قرار می‌دهد.

فارغ از این که چه مقدار جان بکنید، باز هم می باشند افرادی که بالاخره از یک گوشه کار ایرادی بتراشند. به‌گفتن نمونه هنگامی هری پاتر و سنگ جادو برای نخستین بار چاپ شد ۲۱۰۰۰ نفر در وب سایت آمازون روی آن نظر دادند که از این تعداد ۱۲درصد فقط یک یا دو ستاره به آن کتاب دادند. این بدان معناست که هرگاه چیزی خلق کنید دو نوع مخاطب در روبه رو خود خواهید دید. گروهی از مخاطبین عقاید و رؤیاهایی دارند که محصول شما هم‌راستای آنهاست و گروهی دیگر از تاثییر شما بیزار و متنفر خواهند می بود.

۶. فریب ایکاروس

فریب ایکاروس از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): سعید یاراحمدی
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۵۲

«فریب ایکاروس» عنوانش را از داستان ایکاروس گرفته است که به‌رغم هشدارهای پدرش، خطر کرد و جان خود را از دست داد. ست گودین این افسانه را بازنگری می‌کند و با منفعت گیری از آن همه حقیقت‌هایی را که برای بیرون‌آمدن از دایره امن خود در کسب‌وکارتان باید بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهد. او داستان ایکاروس و منفعت گیری‌های معنایی از آن را یک فریب در راستای احتیاط بیشتر از حد می‌داند و پیشنهاد می‌کند آگاهانه برای کسب‌کارتان خطر کنید و از دایره امنتان بیرون بیایید.

هنر پیشرفت‌کردن فهمیدن این نوشته است که باید دست از چه‌چیزی برداشت. بی‌دردسر‌ترین راه، نگه داری وضع حاضر، انجام‌دادن کاری که قبلا نتیجه‌قسمت بوده و نهان‌شدن می‌باشد، به‌خصوص نهان‌شدن از چشم‌اندازهای آشکار دنیای بعد از انقلاب تازه. انجام این کار زیاد بی‌دردسر است و اگر دنیا به‌قدر کافی آهسته پیش برود، حتی می‌توانید این کار را برای یک زمان با پیروزی انجام دهید.

۷. همه بازاریاب‌ها دروغگو می باشند

همه بازاریاب‌ها دروغ‌گو هستند

مترجم (نظر کاربران): سعید یاراحمدی
انتشارات (نظر کاربران):
آموخته
تعداد صفحه:
۲۰۰

این کتاب درس‌هایی از بازاریابی اصولی برای همه کسب‌وکارها دارد. ست گادین در این تاثییر پافشاری می‌کند از روش تعریف و تمجید محصول و خدمات خود در زمان بازاریابی اجتناب کنید و در عوض برای مشتریانتان یک داستان تعریف کنید داستانی که باخواسته آنها مطابقت داشته باشد. این که چطور داستانتان را خلق کنید و سپس چطور آن را تعریف کنید، نوشته مهم کتاب «همه بازاریاب‌ها افترا می‌گویند» است.

اصول حاکم بر داستان‌سراییِ خلاقانه دلنشین‌اند؛ ولی هنگامی رقبایی دارید، چه‌کار می‌کنید؟ چطور به داستان‌های در حال رقابت در بازار عکس العمل نشان می‌دهید؟ با اهمیت ترین اصل این است: اگر تلاش کنید داستان رقبایتان را بهتر تعریف کنید، موفق نمی‌شوید.

۸. به جعبه دست بزن

به جعبه دست بزن از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): صدف حکیم‌زاده
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۹۰

ست گودین با کتاب «به جعبه دست بزن» سراغ آن‌ دسته از افرادی رفته است که از انجام‌دادن کارهای خاصی طفره می‌روال. او در این تاثییر شما را با بزرگ‌ترین هراس‌هایتان روبه رو و تشویقتان می‌کند کاری را اغاز کنید که همیشه می‌خواستید. اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که ایده‌ها و کارهای انجام‌نشده بسیاری دارند، شما همان مخاطبی هستید که این کتاب برای او نوشته شده است.

اغاز یک پروژه، یعنی غوغا به راه انداختن، یعنی انجام کاری که به نظر می‌رسد ریسک دارد. نه فقط این که اغاز کردم به فکر کردن درمورد این نوشته یا باید درمورد این نوشته جلسه بگذاریم یا حتی خواست ثبت اختراع کردم. نه، اغاز. رفتن به نقطه ای غیر قابل برگشت. جهش. ضمانت. عملی کردن.

۹. تیم قیمت است

تیم ارزش است از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): صدرا صمدی دزفولی
انتشارات (نظر کاربران): مون
تعداد صفحه: ۱۶۸

اقتصاد جهان مدام در حال تحول است اگر بخواهیم در این تغییرات کسب‌وکارمان دوام داشته باشد، باید برای چالش‌های بسیاری آماده باشیم. به‌گفتن مدیر و رهبر یک کسب‌وکار چطور با چالش‌ها و تغییرات ناگهانی تیم خود را مدیریت کنیم تا کسب‌وکارمان زنده بماند؟ جواب به این سوال نوشته مهم این کتاب است.

۱۰. همه ما شگفت‌وغریبیم

همه ما عجیب و غریبیم از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): محمد خضرزاده
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۸۸

در کتاب «همه ما شگفت‌وغریبیم» ست گودین تنوع نیازها و سلیقه‌های گوناگون را به‌گفتن شاخصه مهم عصر حاضر معارفه می‌کند و از بازاریاب‌ها و تولیدکننده‌ها می‌خواهد این تنوع را بپذیرند و بازارشان را مطابق آن برنامه‌ریزی کنند. نوع نگاه ست گادین در این کتاب می‌تواند راه‌حل تعداد بسیاری از چالش‌های شما در جایگاه کارآفرین باشد چراکه شناخت مشتری و نیازهای او اولین قدم در اراعه هر خدمت و محصولی به‌ شمار می‌رود.

هنگامی بتوانی افرادی را که تنها چند دلار در روز درآمد دارند، به فهرست افرادی که حق انتخاب دارند اضافه کنی و آنها را در بازاریابی خود در نظر بگیری، در واقع در را به روی نیمی از جهان گشوده‌ای و زیاد منتفع خواهی شد.

شما بگویید

کدام‌یک از کتاب‌های معارفه‌شده را خوانده‌اید؟ جای کدام‌یک از کتاب‌های ست گودین در این مقاله خالی است؟ اگر از خوانندگان همیشگی کتاب‌های ست گودین هستید، تأثیرگذارترین جمله‌ای را که از این نویسنده برای دارید در تکه نظرها برایمان بنویسید.

[ad_2]

منبع

تکنا

دیش قابل حمل استارلینک مینی تا اواخر سال میلادی اراعه می‌بشود

[ad_1]

مطابق اظهار ایلان ماسک دیش قابل حمل استار لینک مینی که تنها به اندازه یک مک بوک بوده و می‌تواند درون کوله پشتی قرار گرفته و حمل بشود تا اخر امسال اراعه خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک به گفتن مدیرعامل اسپیس ایکس از اراعه نسخه قابل حمل دیش‌های استارلینک طی ماه‌های آینده خبر داد. به حرف های وی در اواخر سال جاری استار لینک مینی معارفه شده و قرار است تنها در یک کوله پشتی جا بشود.

حساب رسمی اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ایکس نیز سخنرانی ماسک در بین کارمندان خود را انتشار کرده که در آن به گفتن برنامه‌های آینده این شرکت از جمله خدمات اینترنت ماهواره‌ای و محصولات تازه اشاره شده است. مطابق این سخنرانی خواست منفعت گیری از مینی دیش استارلینک توسط FCC مورد تایید قرار گرفته و اکنون ایلان ماسک در رابطه اراعه آن سخن بگویید کرده است.

تا این مدت قیمت و مشخصات این دیش کوچک که قرار است به اندازه یک مک بوک باشد اشکار نشده است. این چنین تصویری از آن انتشار نشده و نمی‌توان در رابطه آن اظهار نظر کرد. اما با دقت به اشاره ماسک این مدل می‌تواند برای افرادی که به جستوجو دیش قابل حمل می باشند قابل دقت باشد.

[ad_2]

منبع

تکنا

خورشید به گمان زیادً دارای سیاهچاله‌ای از دوران بیگ بنگ است

[ad_1]

دانشمندان می‌گویند سیاهچاله‌ها امکان پذیر درون ستارگان نیز قرار داشته و جرم اضافی این ستارگان نیز امکان پذیر در تاثییر گرانش شگفت ماده تاریک تشکیل شده باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی مطالعات می‌گویند امکان پذیر ستارگان حاوی برخی سیاه‌چاله‌های نخستین مربوط به شکل‌گیری بیگ بنگ باشند. پژوهشگران دریافتند این ایده که نخستین بار توسط استیون هاوکینگ نقل شد می تواند توضیحی در رابطه منشا ماده تاریک اسرارآمیز باشد. ارل بلینگل از موسسه اختر فیزیک ماکس پلانگ در آلمان به همراه همکاران خود ایده مربوط به وجود ماده تاریک در ستارگان را احیا و سیاهچاله‌های نخستین با جرم‌های گوناگون را روی تکامل ستاره‌های میزبان محاسبه کردند.

آنها برای خورشید نیز سیاهچاله‌هایی با جرم کوچکتر از سیارک معمولی در نظر گرفتند که در نهایت رد شد. زیرای سیاهچاله‌ها غیر قابل رشد بوده و اثرات سنجش پذیر ندارند. آن ها امکان بزرگ بودن سیاهچاله حاضر در خورشید را نیز ناممکن می‌دانند. چون می‌تواند به شدت ستاره مورد نظر را ببلعد. نهایت یک سیاهچاله با جرم سیاره عطارد با امکان رشد به آهستگی به گفتن تنها فکر ممکن باقی مانده است.

در صورت وجود این چنین سیاه‌چاله‌ای نور قدرتمندی لایه‌های خارجی ستاره را به بیرون می‌راند تشکیل و جهت رشد ستاره خواهد شد. می‌تواند در طول میلیون‌ها سال علتکاهش دما به زیر سطح مورد نیاز برای همجوشی هسته‌ای بشود که در واقع عکس العمل الزامی برای حفاظت از ستاره محسوب میشود.

[ad_2]

منبع

تکنا

گرم شدن نیمکره شمالی گمان شکل‌گیری چشم انداز برفی را افت داده است

[ad_1]

محققان می‌گویند گرم شدن مناطق برفی در فصل زمستان علتمی‌بشود تا شدت ذوب شدن برف‌ در آنها افزایش اشکار کند. این نوشته در سراسر نیمکره شمالی نیز تاثییر گذاشته و به طور آشکار مقدار انباشت برف در حوزه رودخانه این منطقه به شدت افت یافته است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جاستین منکین استاد جغرافیا در کالج دارتموس و از نویسندگان مطالعه تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسانی به نیویورک تایمز حرف های است: اکنون ناظر ذوب شدن سریع برف‌ها بوده و فراتر از آن ناظر ناپدید شدن کل برف‌ها خواهیم می بود. در صورتی که حجم برف افت اشکار کند کل جرم توده برف روی زمین نیز افت اشکار خواهد کرد. این نوشته می‌تواند در مکان‌هایی که به ذوب شدن برف در بهار و تامین منبع های آبی وابسته می باشند همراه با پیامدهای دلواپس کننده باشد.

اکنون برف قرار گرفته روی زمین در برخی مناطق به حدی اندک است که امکان پذیر حتی تا آخر زمستان نیز دوام نداشته باشد. یکی از اثرات تغییرات اقلیمی افزایش بارندگی در مختصر زمان است. بدین ترتیب که بارش برف و کولاک زیاد تر شده اما در زمان گرم شدن هوا این برف‌ها سریع تر ذوب خواهد شد و در واقع به گفتن توده برفی روی زمین باقی نخواهند ماند.

مسئله مهم دیگر در زمان مطالعه مقدار انباشت برف در زمین پیامدهای بالقوه آن است. برف سفید می‌تواند علتانعکاس نور خورشید بشود در حالی که زمین تیره نور و گرما را به خود جذب می‌کند. در صورت افت جدی انباشت برف و حذف آن از روی زمین حلقه بازخورد علتمی‌بشود تا سیاره زمین گرمتر و گرمتر بشود.

[ad_2]

منبع

تکنا

تصاویر ماهواره‌ای از تحول ۲۰۰ متری خط ساحلی ژاپن بعد از زلزله ۷.۶ ریشتری خبر می‌دهد

[ad_1]

مطابق آنچه که تصاویر ماهواره‌ای مشخص می کند زلزله تازه ژاپن علتتغییرات ۲۰۰ متری در خط ساحلی برخی مناطق در این سرزمین شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین روز سال ۲۰۲۴ در ژاپن با زلزله ۷.۶ ریشتری همراه بوده است. این زلزله علتایجاد تغییرات ۲۰۰ متری در برخی مناطق نوار ساحلی شد. اکنون کارشناسان از طریق عکس‌های ماهواره‌ای ثبت شده و بازدیدهای میدانی این تغییرات را در خط ساحلی تایید کرده‌اند.

اغاز سال تازه همراه با یک زلزله زیاد قوی‌ در ژاپن بوده است این زمین لرزه جهت تشکیل امواج به ارتفاع یک متر در امتداد سواحل غربی شد به طوری که آژانس هواشناسی ژاپن بعد از سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار هشدار سونامی را صادر کرد.

منطقه مورد نظر محل همگرایی ۴ صفحه تکتونیکی بوده و مطابق تخمین‌های انجام گرفته ۲۰ درصد از زلزله‌های جهان با شدت ۶ ریشتر در این منطقه اتفاق می‌افتد. مطابق تصاویر ماهواره انتشار شده بعد از زمین لرزه، زمین در این مناطق حرکت کرده و به سمت بالا یا کناره ها رفته است. به حرف های محققان تحلیل‌های دقیق تر مشخص می کند این تغییرات تا ۲۴۳ متر گسترش اشکار کرد.

در تصاویر ماهواره ای انتشار شده حالت شبه جزیره نوتو در استان ایشیکاما قبل و سپس از سوناوی نشان داده می‌بشود. این چنین مطابق تحقیقات موسسه زلزله دانشگاه توکیو یک برآمدگی ۰.۲ متری در مکان‌های گوناگون بعد از زمین لرزه مشاهده شده است. این چنین داده‌های مربوط به رادار ماهواره رصد زمینی پیشرفته ژاپن مشخص می کند در برخی مناطق همانند خلیج مینازوکی و بندر نافونه، زمین تا ۲۰۰ متر بالا آمده است.

[ad_2]

منبع

تکنا

فرود اولین شرکت خصوصی روی ماه با ناکامی روبه رو شد

[ad_1]

کاوشگر خصوصی پرگرین با مشکل نشت غیر قابل کنترل سوخت نمی‌تواند فرود موفقی روی ماه داشته باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین ماموریت موشک ولکان قنطورس مربوط به پرگرین و شرکت ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی به فضا پرتاب شد. با وجود پرتاب موفق بعد از استقرار مرحله فوقانی بعد از مدتی اندک یک مشکل جدی برای موشک قنطورس روی داد. این ناهنجاری به علت عدم جهت‌گیری مناسب فرودگر رباتیک و ناتوانی آن در شارژ صفحات خورشیدی تشکیل شد. تیم این ماموریت اظهار کردند به علت این مشکل پرگرین به حالت نشت پیشران دچار شده و علتباز ماندن این کاوشگر از انجام ماموریت آن خواهد شد. شرکت استروبوتیک روز قبل در گزارشی خبرداد با دقت به مشکل نشت سوخت امکان فرود نرم روی ماه وجود نخواهد داشت.

مطابق تحلیل‌های تیم ماموریت تنها ۴۰ ساعت سوخت برای این فضاپیما باقی مانده اما بیشتر از آنچه که قبلاً فکر می‌شد این فرودگر زنده خواهد ماند. شرکت استروبوتیک خبرداد محققان این پروژه کوششهای خود را برای یافتن راه‌هایی برای افزایش عمر عملیاتی پرگرین انجام خواهند داد. این چنین بازدید حالت عملیاتی پایدار و آزمایش محموله‌ها و فضاپیماها در این شرکت ادامه داشته و داده‌های مورد قیمت برای اجزا و نرم‌افزار مربوط به ماموریت نیز دریافت خواهد شد.

گریفین به گفتن یک فرودگر رباتیک از نوع بزرگتر این فرودگر است که قرار است با پشتیبانی موشک فالکن هوی اسپیس ایکس اواخر امسال به ماه ارسال بشود. مقصد از انجام این ماموریت تحویل ماهنورد وایپر به منطقه قطب جنوب ماه خواهد می بود.

[ad_2]

منبع

تکنا

الگوهای کف دست قفل هوشمند فیلیپس را باز می‌کند

[ad_1]

شرکت فیلیپس در نمایشگاه امسال CES یک قفل هوشمند ۳۶۰ دلاری به نمایش گذاشته است که می‌تواند از طریق اسکن کف دست و شناسایی الگوهای قرار گرفته روی آن درب را باز کند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فیلیپس اولین قفل هوشمند خود را در نمایشگاه امسال اراعه کرده است که قابلیت مهم آن خوانش کف دست بدون لمس آن است. به ترتیب صاحبان خانه می‌توانند تنها با نمایش کف دست خود قفل درب‌های ورودی دار باز کنند. نام این دستگاه ۵۰۰۰ Series Wi-Fi Palm Recognition Smart Deadbolt بوده و قرار از اغاز سال جاری میلادی در ایالات متحده به بازار اراعه بشود.

مطابق گزارش‌های انتشار شده این قفل هوشمند می‌تواند با برنامه مخصوص فیلیپس به نام Phillips Home Access هماهنگ شده و کاربران از راه دور و از طریق دستیارهای هوشمند از طریق آمازون الکسا یا گوگل اسیستنت می توانند آن را کنترل کنند. به علت وجود وای فای داخلی درون این سیستم امکان انطباق آن با دیگر دستگاه‌های هوشمند نیز آسان خواهد می بود. وجود سیستم تشخیص خودکار الگوهای منحصر به فرد امکان شناسایی رگ‌های کف دست از طریق حسگرهای مجاورت داخلی وجود دارد. فناوری مربوط به اسکن کف دست تا این مدت جای خود را در بازار به گفتن یک فناوری رایج باز نکرده است. به همین علت انتظار می‌رود در آینده ناظر دستگاه‌های بیشتری با این قابلیت باشیم. قفل تازه هوشمند فیلیپس بخشی از اکوسیستم محصولات امنیتی پیشرفته این شرکت محسوب می‌بشود که در آن دوربین‌ها و مانیتورهای داخلی و خارجی فیلیپس نیز وجود دارند.

[ad_2]

منبع

تکنا

لپ تاپ تازه لنوو در نمایشگاه CES امکان تحول مطرح بدنه را به کاربران می‌دهد

[ad_1]

کمپانی لنوو از یک لپ‌تاپ دلنشین با قابلیت تحول مطرح بدنه در نمایشگاه CES رونمایی کرده است که به یک صفحه جوهر الکترونیکی مخصوص تجهیزشده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمایشگر لپ تاپ تازه لنوو دارای نوعی جوهر الکترونیکی مخصوص است که می‌تواند هزار مطرح گوناگون را نمایش دهد. لنوو در نمایشگاه امسال از لپ‌تاپ‌های مختلفی رونمایی کرده است که از جمله آنها می‌توان به لپ‌تاپ‌های هیبریدی با امکان منفعت گیری از سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز اشاره کرد. دیگر محصول این شرکت به نام ThinkBook 13x Gen 4 SPE در تکه پشتی خود یک صفحه جوهر الکترونیکی مخصوص با نام E-ink Prism دارد که می‌تواند در قاب پشت لپ‌تاپ مطرح‌های مختلفی را تشکیل کند.

مطابق گزارش انتشار شده توسط لنوو این صفحه جوهر الکترونیکی امکان حمایتاز هزار عکس گوناگون را داشته و کاربران می‌توانند از طریق آن به شخصی سازی پوشش بیرونی لپ‌تاپ بپردازند. این چنین در این نمایشگاه چهار مطرح برای نشان دادن مطرح‌های این جوهر منفعت گیری شد که یکی از آنها به شکل ساعت بوده است. وضوح صفحه نمایش این جوهر الکترونیکی زیاد بالا بوده و نسبت به نمایشگرهای جوهر الکترونیکی معمولی از کیفیت بیشتری برخوردار است. این لپ تاپ با ابعاد باریک به پردازنده Intel Core Ultra  تجهیزشده و در آن از صفحه نمایش ۱۳ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و وضوح ۲.8K منفعت گیری شده است. به حرف های لنوو باتری ۷۴ واتی این دستگاه می‌تواند تا ۲۱ ساعت به پخش ویدیو پرداخته و تا ۱۱.۴ ساعت برای وب گردی مناسب باشد. مطابق ادعای لنوو این اولین محصول بدون کربن این شرکت بوده و ادعای مورد نظر توسط موسسه استاندارد بریتانیا نیز مورد تایید قرار گرفته است.

[ad_2]

منبع

کارمندانی که به دنبال ارتقای شغلی هستند

هنگامی کارمند آماده ترفیع نیست؛ نشانه‌ها و روش برخورد

[ad_1]

این که کدام کارمند ترفیع بگیرد و مسئولیت‌های سنگین‌تری به او واگذار بشود، برای مدیران و رهبران سازمان‌ها و کسب‌وکارها تصمیمی دشوار است. اگر فرد نامناسب یا ناآماده را در منصبی تازه قرار دهیم، باید پیامد‌های گاه جدی آن را به جان بخریم. بعد ملزوم است که نشانه‌های آماده‌نبودن کارمند خود را بدانیم. در این مقاله، رایج‌ترین این نشانه‌ها را نقل می‌کنیم، سپس راه حلهایی را نظر می‌دهیم که با منفعت گیری از آنها بتوانید راحت‌تر خبر ترفیع‌نگرفتن را به کارمندانتان بدهید.

نشانه‌های آماده‌نبودن کارمندان برای ترفیع

در جایگاه مدیر، ماموریت شما برسی دقیق تک‌تک نامزدان ترفیع شغلی و گرفتن تصمیم نهایی است. برای شناسایی کارمندانی که آمادگی کافی ندارند، از نشانه‌هایی منفعت گیری کنید که در این قسمت گفتن کرده‌ایم.

۱. کارکرد آنها باثبات نیست

به گمان زیاد این بارزترین نشانه آماده‌نبودن کارمندان برای ترفیع است. اگر کارکرد آنها باثبات و مطلوب نیست و در طول زمان فرازوفرود بسیاری دارد، به‌معنی تأثیرپذیری آنها از شرایط محیطی یا روانی است. اگر آنها در موقعیت جاری این چنین عملکردی دارند، چه تضمینی هست که در موقعیت تازه‌ و سخت‌تر باثبات عمل کنند؟

۲. چالش‌پذیر نیستند

بعضی اوقات اوقات میانه کار مشکلاتی پیش می‌آیند. آیا کارمندتان اراده ملزوم برای داوطلب‌شدن و حل آنها را داشته است؟ آیا رویکرد کارمند شما در قبل مشخص می کند که او روحیه پذیرفتن چالش‌های تازه را دارد؟ اگر جواب این سوال‌ها منفی است، باید در تصمیم خود برای ترفیع او تجدید نظر کنید.

۳. اهل کار تیمی نیستند

این روزها زیاد تر کارها گروهی انجام خواهد شد. به این علت توانایی کار تیمی یکی از با اهمیت ترین توانایی‌های نرم در محیط کار است. کار تیمی یعنی توانایی برقراری ربط مؤثر با دیگر اعضا، مسئولیت‌پذیری و گاه فداکاری برای اهداف تیم. اگر کارمند شما فردی گوشه‌گیر است و رغبتی به همکاری با دیگران ندارد، گزینه مناسبی برای ترفیع نیست.

۴. تمایلی به یادگیری توانایی‌های تازه ندارند

یکی از شاخص‌های مهم تمایل کارمندان به یادگیری است. آیا کارمندی که تصمیم ترفیع او را دارید، در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شراکت فعال داشته است؟ آیا او تلاش کرده است توانایی‌های خود را ارتقا دهد؟ باز اگر جواب این سوال‌ها منفی یا مبهم است، بهتر است دست نگه دارید.

۵. مهار استرس برایشان راحت نیست

هرچه رتبه شغلی فرد بالاتر باشد، مسئولیت سنگین‌تری به مسئولیت اوست. به این علت استرسی که در معرضش قرار می‌گیرد هم زیاد تر خواهد می بود. اگر کارمند شما در رتبه جاری توانایی کافی برای مهار استرس خود را ندارد، چطور می‌خواهد در کارهای دشوارتر این کار را کند؟

چطور با کارمندی که آماده ترفیع نیست حرکت کنیم؟

حال که با نشانه‌های آماده‌نبودن کارمندتان آشنا شدید، چطور این قضیه را با او در بین بگذارید؟ این نوشته حساسی است چراکه احتمالا روحیه و رابطه بین او و شما را خراب کند. با مراعات نکاتی که در این قسمت نقل شده‌اند، می‌توانید سخن بگویید درمورد دلایل ترفیع‌نگرفتن را به‌خوبی پیش ببرید.

۱. سخن بگویید را با همدلی اغاز کنید

پیش از آنکه سراغ دلایل ترفیع‌نگرفتن بروید، از کوششهای کارمندتان سپاس کنید. به او نشان دهید که حواستان به زحمات او هست. با این کار او را فهمید می‌کنید که کار او دیده می‌بشود. ذهنیت او و خودتان را از خبر بد به فرصتی برای تشکیل فهمیدن متقابل تبدیل کنید.

۲. حمایتخود را نشان دهید

سخن بگویید درمورد ترفیع‌نگرفتن فقط نباید محدود به تشریح دلایلش باشد. برعکس این جلسه فرصتی برای برسی نقاط قوت و ضعف کارمندتان و اظهار آمادگی برای حمایتاز او جهت ارتقا در آینده است.

به او نقاط قوتش را یادآور شوید. برای مثال بگویید من از این که در فلان نوشته یا بهمان کار تلاش و عملکردی خوبی داشتی ممنونم. امیدوارم در آینده بتوانیم با تحکیم فلان توانایی‌ها تو را آماده ترفیع رتبه کنیم.

۳. بر آینده تمرکز کنید

اجازه ندهید او مباحثه با ناامیدی و حس ناکامی کارمندتان همه بشود. به او بگویید که پتانسیل رشد دارد. اگر او بخواهد و اراده کند، می‌تواند با حمایتشما به موقعیت‌های بهتر ارتقا اشکار کند.

چطور دلایل ترفیع‌نگرفتن کارمندمان را تشریح کنیم؟

تشریح دلایل ترفیع‌نگرفتن چنان مهم است که اگر به‌درستی نقل و فهمیدن نشود، امکان پذیر عرصه‌ساز تعداد بسیاری از دلخوری‌ها و سوءتفاهم‌ها در آینده بشود. دلایل فنی ترفیع‌نگرفتن در هر شغلی متفاوت است. بااین‌حال می‌توان ترفیع‌گرفتن یا نگرفتن در همه مشاغل را در ۳ محور «لیاقت‌های شغلی‌»، «پتانسیل رشد» و «بینش» چهارچوب‌بندی کرد.

۱. لیاقت‌های شغلی

لیاقت شغلی به مجموعه‌ای از توانایی‌ها و دانش‌ها حرف های می‌بشود که فرد برای تصدی یک شغل به آنها نیاز دارد. برخی توانایی‌ها عمومی و برخی دیگر تخصصی‌اند. این چنین می‌توان این توانایی‌ها را به ۲ دسته سخت و نرم تقسیم کرد. توانایی‌های سخت همانند خواندن و نوشتن توانایی‌های پایه‌ای می باشند که هر فرد در هر شغلی به آنها نیاز اشکار می‌کند. توانایی‌های نرم اما دسته‌ای می باشند که این روزها اهمیت بیشتری دارند، توانایی‌هایی همانند کار تیمی، همدلی، ربط مؤثر با دیگران، ضمانت و مسئولیت‌پذیری.

با دقت به موارد حرف های‌شده، اگر قرار است درمورد دلایل ترفیع‌نگرفتن کارمندان سخن بگویید کنید، باید فهرستی از توانایی‌های موردنیاز آن موقعیت شغلی و برسی کارمندتان از آن توانایی‌ها را در اختیار داشته باشید. به او نشان دهید که کدام‌یک از توانایی‌های ملزوم را دارد و در کدام‌یک نیاز به بهبود دارد.

۲. پتانسیل رشد

پتانسیل رشد اراده و توانایی فرد برای رشد و گسترش توانایی‌هایش را مشخص می کند. این شاخص مشخص می کند که فرد تا چه حد آماده رشدکردن است و چه مقدار انگیزه برای این کار دارد. این شاخص بر مبنای ۴ مؤلفه تعریف می‌بشود:

  • کنجکاوی؛
  • نگرش؛
  • شراکتجویی؛
  • اراده.

برسی هرکدام از این مؤلفه‌ها چه به روش مقداری و چه به روش کیفی مقدور است، اما روش مقداری شفافیت بیشتری دارد. با پشتیبانی واحد منبع های انسانی و نیز مشاهده‌های خود و بازخورد سایرین می‌توانید این مؤلفه‌ها را برسی کنید.

۳. بینش

بینش به‌معنی نگاه و فهمیدن دیگران از یک نوشته است. این که دیگران چه فکری درمورد ما و کارکرد ما دارند، بینشی است که آنها از ما در ذهن خود تشکیل می‌کنند. چطور می‌توانیم بفهمیم بینش دیگران به کارمندی که تصمیم ترفیعش را داریم چیست؟ یک روش ساده پرس‌وجوکردن است. یقیناً احتمالا کارمندان به‌علت رودربایستی یا دلایل دیگر، جواب‌های راحتی ندهند. به همین خاطر باید از مشاهده‌های غیرمستقیم و نحوه برخورد دیگران این شاخص را برسی کنیم.

پیش از سخن بگویید در این عرصه، از کارمندتان بخواهید تا تصویری را که فکر می‌کند دیگران از او دارند گفتن کند. هنگامی آنها بینش خود را توضیح دادند، شما نیز با اراعه مثال‌های روشن، بینشی را با او در بین بگذارید که خود و سایرین در محیط کار به او دارید. به تفاوت‌های بینش او و سایرین دقت کنید. اینها نکاتی می باشند که باید اصلاح شوند.

برای فهمیدن بهتر شاخص بینش مثالی می‌زنیم. فکر کنید شما خود را به‌گفتن فردی که اهل شراکت و همکاری است معارفه کرده‌اید، اما گزارش‌ها و بازخوردهای ما از همکاران نشان خواهند داد که می‌توانستید زیاد تر در این عرصه فعال باشید. فکر می‌کنید چطور می‌بشود بین بینش خودتان از خودتان و بینش سایرین از شما همخوانی بیشتری تشکیل کرد؟

می‌توانید به‌گفتن مدیر پیشنهادهای خود برای تحکیم هرکدام از موارد نقل‌شده را گفتن کنید.

پیشنهاد پایانی

سخن بگویید‌کردن درمورد دلایل ترفیع‌نگرفتن کاری حساس است که حتی احتمالا سرنوشت کاری یک کارمند را تحول دهد. به این علت برای برسی همه‌جانبه همه شاخص‌ها زمان ملزوم را صرف کنید. سپس در زمان مناسب نوشته را با او در بین بگذارید. زمان او مباحثه این مسئله را فراموش نکنید که مقصد شما افزایش شانس کارمندتان برای ترقی شغلی است. بعد با نگاهی مثبت و همدلانه و همراه با پیشنهادهای گوناگون برای رشد در آینده سخن بگویید را پیش ببرید.

[ad_2]

منبع

1 44 45 46 47 48 59