مایکروسافت از استودیوهای ایکس‌باکس خواسته تا سود بالاتری نسبت به صنعت داشته باشند

مایکروسافت از استودیوهای ایکس‌باکس خواسته تا سود بالاتری نسبت به صنعت داشته باشند_سیاه پوش

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

گزارش‌های تازه اهداف مالی نامتعارف مایکروسافت برای قسمت بازی خود را تشریح می‌کنند. این اهداف به توضیح تصمیمات تازه این شرکت برای افت هزینه‌ها و رویکرد انتشار کردن بازی‌ها برای پلتفرم‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. در رتبه‌بندی تجاری سازندگان کنسول‌های بازی بدون شک مایکروسافت و ایکس باکس بعد از رقبای خود در جایگاه سوم قرار دارند.

به نقل از قسمت گیم رسانه اخبار فناوری تکنا، انگارً مدیریت مایکروسافت و ایکس باکس از همین جایگاه سوم از استودیوهای خود می‌خواهند به اهداف سودآوری زیاد بالاتر از میانگین صنعت دست یابند. گزارش‌ها مشخص می کند که اهداف سود سی درصدی برای استودیوهای داخلی تعیین شده است. یقیناً این اغاز سود برای همه پروژه‌ها اعمال نمی‌بشود اما این مقصد تازه به تعداد بسیاری از گسترش‌دهندگان و گروه‌های ایکس باکس اراعه شده است.

این در حالی است که میانگین حاشیه سود برای بقیه صنعت بازی از سال ۲۰۱۸ تا بحال بین هفده تا بیست و دو درصد در نوسان بوده است. کارشناسان تحلیلگر بازار دستیابی به حاشیه سود سی درصدی یا بالاتر را هدفی توصیف می‌کنند که تنها یک ناشر زیاد موفق که همه روندهایش را درست اجرا می‌کند می‌تواند تعیین کند.

تحلیلگران اشاره می‌کنند که طرفداران در دو سال قبل متعجب بوده‌اند که چرا ایکس باکس استودیوها را تعطیل و بازی‌ها را لغو می‌کند. این چنین افزایش قیمت‌ها افت مشاغل و انتشار کردن بازی‌های انحصاری خود بر روی پلتفرم‌های رقیب همانند پلی استیشن و نینتندو جای سوال داشته است. به نظر می‌رسد این مقصد بلندپروازانه سی درصدی حاشیه سود اکنون به توضیح تعداد بسیاری از آن عمل های پشتیبانی می‌کند.

اسناد دادگاه مربوط به نهایی شدن خرید Activision Blizzard در سال ۲۰۲۳ نشان داد که حاشیه سود ایکس باکس در زیاد تر سال ۲۰۲۲ تنها دوازده درصد بوده است. بعد از بسته شدن آن قرارداد ادغام مدیر ارشد مالی مایکروسافت مقصد تازه سی درصدی را اجرا کرد. این عمل انگارً برای جبران هزینه هنگفت خرید فرنچایزهایی همانند کال آو دیوتی و کندی کراش بوده است.

به نظر می‌رسد ریسک‌هایی همانند قرار دادن بازی کالاف در سرویس ایکس باکس گیم بعد لزوماً نتیجه‌قسمت نبوده است. حداقل اینطور به نظر می‌رسد چون در دو سال قبل بعد از تعیین آن مقصد سود سی درصدی مایکروسافت هزاران کارمند را در قسمت بازی خود اخراج کرده است. این شرکت این چنین استودیوهای خود را بسته و چندین پروژه مورد انتظار را لغو کرده است.

یقیناً اشاره شده که اخراج‌ها کاملاً به علت نرسیدن به حاشیه سود نیست. می‌دانیم که همزمان با وجود این مقصد مایکروسافت در حال اندوخته‌گذاری زیاد تر در هوش مصنوعی بوده است. به نظر می‌رسد این شرکت هر پروژه‌ای را برای آزادسازی اندوخته جهت اندوخته‌گذاری زیاد تر در هوش مصنوعی تعطیل می‌کند قطع می‌کند یا می‌فروشد.

با این حال دانستن این که رهبری شرکت از استودیوهای بازی خود می‌خواهد به سودآوری زیاد بالاتر از میانگین صنعت دست یابند پشتیبانی می‌کند تا توضیح داده بشود چطور مدیریت به این نتیجه می‌رسد که این اخراج‌های گسترده و انتشار کردن عناوین انحصاری بر روی پلتفرم‌های رقیب الزامی است.

برخی استدلال می‌کنند که مایکروسافت در حال آماده‌سازی قسمت بازی خود برای ناکامی است. چون این شرکت دیگر به هیچ وجه آن غول پیشرو در صنعت که در دوران ایکس باکس ۳۶۰ می بود نیست. این حس که مایکروسافت می‌خواهد از تجارت بازی‌های ویدیویی خارج بشود به طور فزاینده‌ای در حال رشد است.

اگر مقصد نهایی خروج از این تجارت باشد آنگاه استراتژی جاری منطقی به نظر می‌رسد. این استراتژی شامل حذف پروژه‌ها از گسترش‌دهندگان متخصص تعیین اهداف سودآوری غیرمنطقی و ناخشنود کردن مداوم پایگاه مصرف‌کنندگان با افزایش قیمت‌ها و اراعه ویژگی‌های ناخواسته است.

گزارش‌ها ادامه خواهند داد پروژه‌هایی که به گمان زیادً در مایکروسافت و ایکس باکس برتری اشکار می‌کنند آنهایی می باشند که تولیدشان ارزان است. این چنین پروژه‌هایی که گمان می‌رود درآمدهای بادآورده قابل توجهی تشکیل کنند در برتری خواهند می بود. این رویکرد همانند تمرکز بر بازی‌های ارزان‌قیمت و شرط‌بندی بر روی بازی‌های سرویس-محور است که هدفی جز کسب درآمد ندارند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در عکس العمل به این گزارش‌ها اظهار داشت که آن‌ها به کسب و کار به گفتن یک کل نگاه می‌کنند. او افزود آن‌ها خلاقیت نوآوری و پایداری را در یک سبد متنوع از پیشنهادات متعادل می‌کنند. به حرف های وی این رویکرد بعضی اوقات به معنی اتخاذ تصمیمات دشوار و توقف کار بر روی چیزهایی است که دیگر به دلایل گوناگون کار نمی‌کنند.

این سخنگو این چنین اشاره کرد که این تصمیمات سخت به شرکت اجازه می‌دهد تا منبع های را به سمت پروژه‌هایی که زیاد تر با جهت‌گیری و برتری‌های آن‌ها همسو می باشند منتقل کنند. این توضیحات در حالی اراعه می‌بشود که سختی برای رسیدن به اهداف مالی تازه هم چنان بر استودیوهای بازی‌سازی این شرکت سنگینی می‌کند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]