سامسونگ از تعمیرکاران خواسته تا به اجبار اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار این شرکت قرار دهند_سیاه پوش
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
اسناد افشا شده منتسب به سامسونگ مشخص می کند این شرکت اطلاعات شخصی و محرمانه مشتریها را از طریق تعمیرکاران به اشتراک میگذارد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطابق بیانیه موسسه iFixit رابطه تجاری این مرکز با سامسونگ قطع شده و علت آن نیز عدم ضمانت سامسونگ به قانون حق تعمیر در آمریکا بوده است. موسسه iFixit در بیانیه خود در گزارشی خبرداد سامسونگ فروشگاههای جدا گانه خود را ناچار کرده تا اطلاعات شخصی کاربران را برای این شرکت ارسال کنند. این چنین در صورت منفعت گیری کاربران از قطعات غیر رسمی و دست دوم باید این مورد توسط تعمیرکاران به سامسونگ گزارش داده بشود. در گزارشی که در این مورد انتشار شده نسخهای از قرارداد محرمانه سامسونگ و یک شرکت جدا گانه را نشان می دهد که در آن به خدمات تعمیر و مسائل مربوط به آن پرداخته شد.
در بخشی از این قرارداد به اجبار دریافت برخی اطلاعات توسط تعمیرکاران از قبیل نام، آدرس، شماره تلفن و جزئیات مربوط به مشکل دستگاه به همراه شماره سریال و دیگر اطلاعات و ارسال آن برای شرکت سامسونگ اشاره شده است. سامسونگ تعمیرکاران را ناچار کرده تا کلیه قطعات غیر رسمی منفعت گیری شده در تلفنهای این شرکت را خارج کنند. این در حالی است که منفعت گیری از قطعات متفرقه ساخت غیر از شرکت سامسونگ برای منفعت گیری در تلفنهای این شرکت کاملاً قانونی است.
این گزارش در سایت ۴۰۴ مدیا انتشار شده و این سایت در افشای اطلاعات سابقه زیاد خوبی دارد. سایت مدیا وجود این چنین قراردادی را تایید کرده و تا بحال هیچ پاسخی به خواست برخی دیگر از رسانهها برای توضیح ادعای مذکور توسط سامسونگ اراعه نشده است. به نظر میرسد منفعت گیری از قطعات رسمی سامسونگ علتمیبشود تا نام کاربران منفعت گیری کننده به یک دیتابیس اختصاصی اضافه بشود. اظهار مدیرعامل آی فیکس ایت برخی از اطلاعات مشتریان بدین روش در اختیار سامسونگ قرار داده شده است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]