اوپو پرچمدار بعدی خود را با دو دوربین پریسکوپی اراعه خواهد کرد. به نظر می رسد این گوشی یک رقیب جدی برای پرچمداران دیگر
محسوب خواهد شد.
به نقل از سرویس اخبارفناوری و تکنولوژی تکنا، رندرهای تازه از گوشی اوپو فایند ایکس ۷ پرو اوپو نشان می دهد این گوشی در تکه دوربین تغییرات بسیاری به خود دیده است. اوپو پیش از این گوشی فایند ایکس ۶ پرو را با مشخصات دوربین دیدنی تنها برای بازار چین اراعه کرده می بود. یکی از افشاگران دنیای دیجیتال به نام دیجیتال چت استیشن خبرداد دوربین تازه اوپو دارای دو دوربین پریسکوپی در پنل پشتی خواهد می بود. این دوربین ها می توانند قابلیت زوم ۳ و ۶ برابری را اراعه کنند.
پیش از این در شایعه ها گفتن شده می بود گوشی بعدی اوپو دارای دوربین دوگانه ۵۰ مگاپیکسلی بوده و قرار است با قابلیت لرزشگیر اپتیکال اراعه بشود. دوربین دوگانه از نوع زوم اپتیکال می تواند کیفیت عکس را در فواصل دور و نزدیک افزایش دهد. فایند ایکس ۶ پرو تجهیزبه دوربین پریسکوپی با زوم سه برابری می بود و تنها در حالت کراپ می توانست زوم ۶ برابری اراعه کند. اما به گمان زیاد ایکس ۷ پرو با پشتیبانی لنز پریسکوپی زوم ۶ برابری و در حالت کراپ زوم ۱۲ برابری اراعه خواهد کرد. زوم ۳ برابری برای پرتره زیاد مناسب خواهد می بود.
هم اکنون که در اواخر سال ۲۰۲۳ قرار داریم اکثر شرکتهای بزرگ و پرآوازه دنیا همانند سامسونگ، هواوی و غالب برندهای زیر مجموعه شیائومی در آمار فروش خود فهمید استقبال بینظیر کاربران و فروش زیاد تر ساعت های هوشمند صفحه گرد نسبت به ساعتهایی که دارای نمایشگری مستطیل یا مربعی شکل می باشند، شدند. گمان و گمانها بر آن است که چون ساعت هوشمند صفحه گرد شباهت بسیاری به ساعتهای کلاسیک دارد و مخاطب تنها با تحول بند و عکس صفحه نمایشگر آن میتواند ساعت خود را با هر استایلی هماهنگ کند؛ ما ناظر این چنین استقبالی بودهایم.
به این علت، میتوان نتیجه گرفت یکی از دلایلی که تقاضای خرید ساعت هوشمند صفحه گرد را به شدت بالا برده هماهنگی آن با اکثر استایلها است. افرون بر این نوشته ساعتهای صفحه گردی که امسال انتشار شدند همانند گلکسی واچ ۶ سامسونگ قابلیتهای شگفت انگیزای چون سنسور اندازه گیری دمای بدن، محیط و حتی دمای آب و جامدات دارد.
در ادامه به معارفه و بازدید مشخصات و قیمت ساعت هوشمند صفحه گرد در انواع برندها پرداختهایم تا اگر تصمیم خرید یک ساعت هوشمند باکیفیت را دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.
گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ، بهترین ساعت هوشمند صفحه گرد سال
گلکسی واچ ۶ کلاسیک تازه ترین و گسترش یافتهترین ساعت هوشمند سامسونگ در سالهای تازه بوده که نسبت به قابلیتهای اراعه شده در آن قیمت خرید زیاد بالایی دارد. از پیشرفتهایی که صفحه نمایش گرد گلکسی واچ ۶ نسبت به نسل قبلی خود داشته حاشیه نازک آن و در نتیجه بزرگتر شدن نمایشگر است. این چنین، سامسونگ تازه ترین ساعت خود را در دو نسخه معمولی و کلاسیک روانه بازار کرده که علاوه بر قیمتهای متفاوت ویژگیهای منحصر به فرد خود را نیز دارند. در ادامه به بازدید قیمت خرید گلکسی واچ ۶ کلاسیک پرداخته شده است.
این ساعت هوشمند صفحه گرد علاوه بر حمایتاز تصاویر و مطرحهای بیشمار و بندهای متنوع، نرخ روشنایی معادل با ۲۰۰۰ نیت داشته که در نتیجه آن میتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را در فضاهای زیاد روشن با وضوح بالا ببیند. در اطراف نمایشگر گلکسی واچ ۶ کلاسیک ما ناظر یک صفحه لغزان هستیم که علاوه بر زیبایی به شما قابلیت مدیریت اطلاعات و برنامهها را بدون منفعت گیری از صفحه همه لمسی میهد. از طرفی رابط کاربری، سنسورها و پردازنده این ساعت هوشمند سامسونگ نیز دستخوش تغییرات شده و ارتقا یافته است. برای مثال پردازنده Exynos W930 که به گفتن مغز متفکر گلکسی واچ ۶ کلاسیک در حال کار است، میتواند اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسورها را دقیقتر بازدید کرده و بازیهای بیشتری را اجرا کند.
در ستایش این ساعت هوشمند صفحه گرد دلنشین باید او گفت، درون بدنه آلومینیومی و ضد آب خود حسگر اپتیکال ضربان قلب، حسگر آنالیز امپدانس بیوالکتریک، حسگر الکتریکی (ECG)، حسگر اینفرارد برای اندازهگیری دمای پوست، بلندگوی با کیفیت برای گوش سپردن به موزیک موردعلاقه و یک باتری قوی ۴۲۵ میلیآمپر ساعتی که تا سه روز شما را از شاژر مجدد ساعت خود بینیاز میکند، اراعه شده است. این چنین سامسونگ برای محافظت از نمایشگر این ساعت هوشمند خود از نوعی کریستال یاقوت کبود منفعت برده که تا ۶۰ درصد آن را نسبت به نسلهای قبلی در برابر ضربه و خطوخش مقاوم کرده است.
امیزفیت GTR4، یک ساعت هوشمند صفحه گرد ورزشی
به طور کلی امیزفیت یکی از برندهای زیر مجموعه شیائومی بوده که زیاد تر تمرکز خود را بر روی اراعه ساعت های هوشمندی که سنسورهای زیاد دقیقی دارند و حالتهای ورزشی متنوعی را حمایتمیکنند معطوف کرده است. اما امیزفیت GTR4 یک ساعت هوشمند صفحه گرد از این برند محسوب میبشود که علاوه بر سنسورها و برنامههای ورزشی پیشرفته ساختار زیاد جذابی داشته و به واسطه بندها و تصاویر صفحه نمایش زیاد متنوعی که برای آن اراعه شده، شما میتوانید با خرید این ساعت هوشمند، آن را در انواع موقعیت ها همانند موقعیتهای رسمی یا ورزشی و حتی به طور روزمره منفعت گیری کنید.
از ویژگیهایی که قیمت خرید ساعت هوشمند GTR4 را بالا برده گواهی ضد آب ۵ ATM و نمایشگر AMOLED آن است که توانایی نمایش اطلاعات و تصاویر را با وضوحی معادل با ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل داشته و به واسطه پوشش شیشه سکوریت صفحه نمایش، تاثییر انگشت روی آن به جا نمیماند و نور را منعکس نمیکند. از شعارهای تبلیغاتی که امیزفیت برای این ساعت خود به کار برده این است: “تنها با یک کلیک، از ضربان قلب، مقدار اکسیژن خون و مقدار استرس روزانه خود مطلع شوید”. این چنین این ساعت هوشمند شیائومی از دو سیستم عامل اندروید و ios حمایتمیکند و شما با هر مدل گوشی میتوانید از آن منفعت گیری کنید.
امیزفیت GTR4 توسط یک باتری ۴۷۵ میلیآمپر ساعتی حمایتمیبشود که تنها با دو ساعت شارژ میتواند، ۱۴ روز همه امکاناتش را در اختیارتان بگذارد. در کنار همه امکانات و قابلیتهایی که او گفت شد، شما با خرید ساعت هوشمند صفحه گرد GTR4 دستیار هوشمند الکسا را نیز برای همیشه در کنار خود خواهید داشت که در انجام کارهای روزانه میتواند پشتیبانیکننده باشد.
ایمیکی TG1، یک ساعت هوشمند صفحه گرد پرطفدار
ایمیکی TG1 نیز یک ساعت هوشمند شیائومی محسوب میبشود، چراکه شرکت ایمیکی یکی از زیر مجموعههای این ابر کمپانی است. این ساعت هوشمند صفحه گرد به علت طراحی و یقیناً قیمت خوبش یکی از محصولات پرطرفدار در ایران محسوب میبشود. این که تا اینجای نوشته همراه ما بودید نشان دهنده علاقه شما یا احتمالا تمایلتان به خرید ساعت هوشمند صفحه گرد است و اگر محصولاتی که تا کنون معارفه شد نظرتان را جلب نکردند، به شما قول میدهم ایمیکی TG1 با طراحی و قیمت زیاد خوبش شما را جذب خود میکند.
طراحی بدنه و صفحه نمایش این ساعت هوشمند شباهت بسیاری به گلکسی واچ دارد. به این علت، خیالتان از نظر زیبایی راحت باشد. از طرفی ایمیکی TG1 به واسطه بدنه مقاوم آلومینیومی خود توانسته گواهی ضد آب IP68 بگیرد و چون ساخت ارگونومیکی دارد در منفعت گیری طویل زمان دسته شما را خسته یا اذیت نمیکند، در کل ابعاد این محصول معادل با ۱۰.۶*۴۵.۳*۲۵۶ میلیمتر است و چون قفلی مغناطیسی داشته و در رنگهای زیاد متنوع اراعه شده، مناسب خانمها و آقایان در همه سنین است. با خرید ساعت صفحه گرد TG1 نه تنها استایل خود را کامل میکنید، بلکه دستیاری در کنار شما قرار میگیرد که به شما در جواب به تماسها و انجام امور از یاد رفته پشتیبانی میکند.
از ویژگیهای برجسته این ساعت هوشمند حمایتاز زبان فارسی و دو سیستم عامل اندروید و ios است؛ به واسطه این قابلیتها، فارغ از این که مدل گوشی شما چیست، میتوانید همه مطلبها و اعلانات خود را به طور صحیح دریافت نمایید و به آسانترین روش ممکن به آنها جواب دهید. ساعت هوشمند ایمیکی TG1 از نظر حسگرها نیز چیزی کم نداشته و میتواند اطلاعاتی چون سختی خون و ضربان قلب را در اختیار شما بگذارد و با تحلیل حالت خوابتان شما را در اغاز روزی شادابتر پشتیبانی کند.
تی سی اچ Z40، ساعت هوشمند صفحه گرد تا ۲ میلیون
یک ساعت هوشمند صفحه گرد اقتصادی اما همه کاره! تی سی اچ Z40 ساعتی که به استایل شما زیبایی میبخشد، در تناسب اندام کمکتان میکند و امکان برقرای تماس و پیامی آسان و لذت قسمت را فراهم میکند. اکنون شما به من بگویید این ساعت هوشمند همه کاره هست یا نه؟ در ادامه با من همراه باشید تا زیاد تر مشخصات آن را بازدید کنیم و اگر تصمیم خرید دارید و قیمت ساعت هوشمند تی سی اچ Z40 را میخواهید بدانید به سایت جیجیمو سر بزنید.
برای شمایی که به استایل خود اهمیت میدهید، تی سی اچ Z40 با حمایتاز بیشتر از ۱۰۰ نوع صفحه نمایشگر و انواع بندها میتواند به خوبی انتظار شما بر آورده کند. جنس بدنه این محصول از آلومینیوم بوده که درون خود یک اسپیکر، بلندگو، باتری قوی و حسگرهایی با دقت بالا جای داده است. این ساعت هوشمند به طوری ساخته شده که شما در هر شرایطی بتوانید از آن منفعت گیری کنید. برای مثال تی سی اچ Z40 با وزن ۴۸ گرم و ابعاد ۲۴۷*۴۵*۱۱ میلیمتر زمان ورزش کردن دست شما را اذیت نخواهد کرد و به خوبی میتواند حالت بدن شما را آنالیز کند.
از نکات مهمی که در زمان خرید ساعت هوشمند باید به آن دقت کنید نوع نمایشگر و وضوح عکس آن است. چراکه، اگر صفحه نمایش از نرخ روشنایی بالایی برخوردار نباشد یا جنس خوبی نداشته باشد در فضاهای زیاد روشن همانند نور روز، تصاویر و اطلاعات به خوبی نمایش داده نخواهند شد. اما خیالتان از ساعت هوشمند صفحه گرد Z40 راحت باشد چون نمایشگر آن از نوع AMOLED است که یکی از بهترینها محسوب میبشود و وضوحی معادل با ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل دارد.
در نهایت در صورتی که تمایل به خرید ساعت هوشمند در این بازه قیمتی دارید و میخواهید دیگر گزینههای خود را بازدید نمایید، به شما مطالعه نوشته راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۲ میلیون را نیز پیشنهاد میکنیم.
کیسلکت K11 Pro، یک ساعت هوشمند صفحه گرد ضد آب
آخرین محصولی که در لیست بهترین نامزدهای ساعت هوشمند صفحه گرد قرار میگیرد و توانسته آمار فروش خوبی را به خود تعلق دهد ساعت کیسلکت K11 Pro است. این محصول یکی از ارزانترین و با کیفیتترین ساعتهای هوشمندیست که در این نوشته معارفه شدهاست. با وجود آنکه این ساعت همانند دیگر محصولات قابلیت مکالمه ندارد، اما ۷۰ حالت ورزشی متفاوت را حمایتمیکند و حسگرهای دقیقی دارد.
برای مثال هنگامی که شما اغاز به ورزش کردن میکنید این ساعت توسط سنسورهای پایش ضربان قلب و اکسیژن خون، نوع ورزش شما را تشخیص داده و در هر لحظه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان میگذارد تا نسبت به حالت بدن خود آگاهی ملزوم و کافی داشته باشید. از ویژگیهای خوب این ساعت هوشمند میتوان به باتری ۳۳۰ میلی آمپر ساعتی آن اشاره کرد که تنها با دو ساعت شارژ در صورت منفعت گیری معمول تا یک هفته شما را از شارژ مجدد بینیاز میکند.
سخن آخر
اگر میل و سلیقه شما هم، توجهتان را به سوی ساعت های هوشمند صفحه گرد کشاندهاست، به گمان زیادً تا این لحظه توانستهاید از بین گزینههای معارفه شده، که گلچین ساعتهای هوشمند صفحه گرد بازار محسوب خواهد شد، ساعت آینده خود را انتخاب کنید. اما برای یک خرید موفق، علاوه بر انتخاب محصول مناسب، برگزیدن یک فروشگاه معتبر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه اینترنتی موبایل و لوازم جانبی جیجیمو یکی از فروشگاههای مورد تایید در این عرصهاست که به تنوع بالای محصولات و قیمتهای زیاد مناسبش شناخته شده است.
اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که با منفعت گیری از آن میتوان لایکهای خود را از دیگر کاربران نهان کرد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینستاگرام از زمانها پیش امکان دیدن پستهای لایک شده دیگر کاربران را در صفحه نوتیفیکیشن حذف کرده است. اما اکنون امکان مشاهده های لایک شده کاربران در زمان ورود به فهرست لایکهای هر پست وجود دارد. این در حالی است که تعداد بسیاری از کاربران نسبت به دیده شدن لایکهای خود توسط دیگر افراد چندان راضی نبوده اند. اکنون قابلیت تازه اینستاگرام میتواند برای آنها زیاد خوشایند باشد.
یکی از افشاگران در شبکه اجتماعی ایکس از آزمایش قابلیت جدیدی توسط اینستاگرام خبر داده که با منفعت گیری از آن کاربران میتوانند لایکهای خود را مخفی کنند. در این قابلیت چهار گزینه شامل Default ،Followers ،Close Friends و Private به کاربر نشان داده خواهد شد. در حالت Default امکان مشاهده لایکهای کاربران توسط دیگران وجود دارد اما در صورتی که گزینههای Followers و کلوز فرندز انتخاب بشود تنها جستوجو کنندگان و افراد حاضر در گزینه کلوز فرندز میتوانند لایکها را مشاهده کنند. گزینه Private نیز به هیچکس اجازه نخواهد داد تا لایکهای کاربران را مشاهده کند.
اینستاگرام تصمیم دارد علاوه بر قابلیت مورد نظر ویژگیهای فرد دیگر نیز به این شبکه اجتماعی اضافه کند. یکی از آنها قابلیت Flipside است که با منفعت گیری از آن کاربران میتوانند برای یک حساب کاربری دو عکس متفاوت و یا دو اسم گوناگون قرار دهند.
محققان میگویند ماندن در ترافیک و افزایش زمان رفت و آمد در طول روز میتواند در ابتلا به مشکلات سلامت روان همانند افسردگی موثر باشد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات تازه محققان کرهای مشخص می کند ماندن در ترافیک و طویل شدن زمان تردد میتواند علتابتلا به افسردگی و یا دیگر بیماریهای سلامت روان بشود. در مطالعهای که بیشتر از ۲۳ هزار نفر در آن وجود داشتهاند از شهروندان کرهای با وجود روزانه بیشتر از یک ساعت در رفت و آمد منفعت گیری شد. این افراد نزدیک به ۱۶ درصد زیاد تر از افرادی که تنها ۳۰ دقیقه در ترافیک برای رفت و آمد وجود داشتند علائم افسردگی را توانایی کرده بودند.
تحقیقات قبلی در این عرصه نیز نشان داده می بود که ترافیک میتواند به علت افت زمان فعالیت بدنی روی سلامت جسمی نیز تاثیرات منفی داشته باشد. مطابق مطالعه تازه افزایش وجود در ترافیک با افزایش سختی خون نیز در ربط است. این نوشته به نشستن طویل زمان ربط نداشته و به علت استنشاق رانندگان از هوای آلوده بوده است. اکنون کره جنوبی با داشتن طویلترین زمان رفت و آمد در بین کشورهای عضو OECD بیشترین نرخ افسردگی را نیز توانایی کرده است.
تازه ترین بروزرسانی واتساپ شامل قابلیت جدیدی برای کاربران خواهد می بود. از این بعد کاربران می توانند عمل به پین کردن یا همان سنجاق کردن مطلب ها در چت های دو نفره و یا گروهی کنند.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این واتساپ به قابلیت پین کردن مطلب ها تجهیزنبوده است. مطابق بیانیه انتشار شده توسط واتساپ، ویژگی نام برده علاوه بر مطلب های متنی، برای انواع دیگر مطلب ها نیز قابل منفعت گیری خواهد می بود. این چنین کاربران می توانند نظرسنجی ها، ایموجی ها، عکس و … را پین کنند.
به حرف های واتساپ برای منفعت گیری از این قابلیت باید روی مطلب موردنظر ضربه زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. سپس با انتخاب گزینه Pin می توان مطلب انتخاب شده را در صفحه چت پین کرد. اکنون به طور پیش فکر مطلب های پین شده برای زمان ۷ روز باقی می همانند. یقیناً امکان تحول این زمان برای ۲۴ ساعت و با حتی ۳۰ روز نیز وجود دارد.
در گروه ها امکان محدود کردن قابلیت پین تنها برای مدیر گروه وجود دارد. این چنین می توان آن را برای همه اعضای گروه فعال کرد. در حالی واتساپ از این قابلیت به گفتن یک ویژگی تازه رونمایی می کند که دو رقیب دیگر این پلتفرم یعنی تلگرام و آی مسیج، زمان زمان تعداد بسیاری است که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده اند. تا این مدت اشکار نیست این قابلیت برای کانال های واتساپ نیز در دسترس خواهد می بود یا خیر.
در دنیای دیجیتال امروز، اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین بسترهای تبلیغاتی و بازاریابی تبدیل شده است. هر روز میلیونها کاربر از سراسر جهان داخل این شبکه خواهد شد، به جستوجو محتوای دلنشین، اطلاعات سودمند و محصولات تازه. اما چطور میتوانیم از این زمانهای بزرگ منفعتبرداری کنیم؟ چطور میتوانیم فروش خود را در این فضای رقابتی افزایش دهیم؟
با وجود این که اینستاگرام یک فضای ویژوال است، اما تنها با تصاویر قشنگ نمیتوان به پیروزی دست یافت. نیاز به استراتژیهای بازاریابی موثر، فهمیدن بهتر از مخاطبان و تعامل مناسب با آنها وجود دارد. تعداد بسیاری از کسبوکارها با ورود به اینستاگرام با چالشهای بسیاری روبه رو خواهد شد، از جمله چگونگی جلب دقت کاربران، تشکیل تعامل با آنها و تبدیل آنها به مشتریان واقعی.
در این مقاله، تصمیم داریم به شما راهها و راه حلهایی را نشان دهیم که چطور میتوانید با منفعت گیری از اینستاگرام، فروش خود را چندین برابر کنید. از استراتژیهای بازاریابی گرفته تا نکات عملی، همه و همه در این مقاله به تفصیل بازدید خواهد شد.
آشنایی با مخاطبان برای فروش زیاد تر
پیروزی در اینستاگرام به معنی داشتن تعداد بسیاری جستوجوکننده نیست. با اهمیت ترین عامل پیروزی در این شبکه اجتماعی، آشنایی با مخاطبان و توانایی ربط برقرار کردن با آنها است. هنگامی میخواهیم با فردی سخن بگویید کنیم، اگر اطلاعاتی در رابطه او داشته باشیم، میتوانیم بهتر و موثرتر با او ربط برقرار کنیم. همین نوشته در اینستاگرام نیز صادق است.
آموزش جذب مشتری در اینستاگرام دارای اصول و قواعدی است که با فراگیری آن میتوانیم ناظر رشد آمار پیج و افزایش فروش زیاد تر در آن باشیم.
اینستاگرام ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار میدهد تا بتوانند مخاطبان خود را بهتر بشناسند. این ابزارها اطلاعاتی در رابطه سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و حتی زمانهایی که مخاطبان زیاد تر فعال می باشند، اراعه خواهند داد. با منفعت گیری از این اطلاعات، میتوانیم محتوایی را اراعه دهیم که دقیقاً با نیازها و علاقههای مخاطبان ما منطبق باشد. به عبارت دیگر، اگر بدانیم چه چیزی مخاطبان ما دوست دارند، میتوانیم همان چیز را به آنها اراعه دهیم.
تعامل با کاربران
تعامل با کاربران یکی از با اهمیت ترین عوامل پیروزی در شبکههای اجتماعی است. هنگامی کاربران به محتوای شما نظر خواهند داد یا مطلب میفرستند، این یک زمان است تا با آنها ربط برقرار کنید. جوابدهی به نظرات و مطلبها نشاندهنده این است که شما به نظرات و نیازهای آنها اهمیت میدهید. این کار میتواند مطمعن کاربران را به شما افزایش دهد و آنها را تشویق کند تا زیاد تر با محتوای شما تعامل کنند.
اگر بدانید تعامل شما با کاربران پیج چه مقدار اهمیت دارد، بدون شک تعامل با آنها را در اولیت خواهید گذاشت؛ تعامل با کاربران یکی از روش های مهم در تبدیل فالوور ها به مشتریان واقعی در اینستاگرام است.
این چنین، تشویق کاربران به شراکت در محتوای شما میتواند تعامل آنها را چندین برابر کند. به گفتن مثال، میتوانید از آنها خواهید کرد که ازمایش ها خود را با محصولات یا خدمات شما به اشتراک بگذارند یا به سوالاتی که در پستهای شما نقل میکنید، جواب دهند. هنگامی کاربران میبینند که شما به نظرات و شراکتهای آنها عکس العمل نشان میدهید، حس میکنند که نظراتشان مهم است و زیاد تر مایل خواهد شد تا در محتوای شما فعالیت کنند.
منفعت گیری از محتوا با کیفیت بالا
در دنیای دیجیتال امروز، عکس اولین چیزی است که چشم مخاطب را جلب میکند. هنگامی کاربران در شبکههای اجتماعی یا وبسایتها مرور میکنند، تصاویر با کیفیت بالا به طور خودکار دقت آنها را به خود جلب میکنند. تصاویر آشکار، روشن و با جزئیات بالا نه تنها محتوای شما را برجسته میکنند، بلکه به مخاطب مطمعن خواهند داد که با یک برند حرفهای و معتبر ارتباط دارند.
کاربران با مشاهده تصاویر و محتوای با کیفیت بازخورد بیشتری را نشان میدهند و این افزایش بازخورد برای یک پیجی که به جستوجو افزایش فروش است یک امتیاز محسوب میشود. برای مثال هنگامی که یک پست که شامل خدماتی خاص است، آمار لایک و کامنت مناسبی را دریافت میکند میتوان انتظار این را داشت که بر فروش آن پیج تاثییر بسزایی داشته باشد. تاثییر کامنت بر فروش محصولات پیج اینستاگرام قابل تکذیب نیست و تعداد بسیاری از کاربران با مشاهده کامنت های مثبت و آمار لایک بالای یک پست ترغیب به خرید از آن پیج میشوند.
از طرفی، تصاویر با کیفیت بالا نشاندهنده دقت به جزئیات و قیمتگذاری بر مخاطب می باشند. هنگامی یک کسبوکار تصاویر حرفهای و با کیفیت را در محتوای خود منفعت گیری میکند، این نشاندهنده آن است که زمان و منبع های را صرف کردهاند تا بهترین توانایی را برای مخاطبان خود تشکیل کنند. این چنین، با منفعت گیری از ابزارهای ویرایش عکس، میتوان نمودهای اختصاصی و زیبایی به تصاویر اضافه کرد که این نوشته میتواند تاثییر قابل توجهی در جذب مخاطب و افزایش فروش داشته باشد.
فروش زیاد تر در اینستاگرام با استوری ها
استوری ها از عمده روش های بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام می باشند. استوریها و ویدئوها در اینستاگرام به شدت به محبوبیت رسیدهاند و این نوشته بدون علت نیست. استوریها، با زمان زمان مختصر خود، به کاربران اینستاگرام امکان خواهند داد تا لحظات خاص و موقت خود را به اشتراک بگذارند، در حالی که ویدئوها امکان اراعه محتوای چند رسانهای با کیفیت بالا را فراهم میکنند. هر دو از این ابزارها میتوانند به شکل قابل توجهی تعامل کاربران را افزایش دهند و به کسبوکارها پشتیبانی کنند تا با مخاطبان خود در ربط باشند.
از نظر دیگر، استوریها امکان اراعه محتوای سریع و موقت را فراهم میکنند. این ویژگی علتمیبشود که کاربران به جستوجو محتوای تازه و به روز باشند و به طور مداوم به استوریهای شما برگردند. این چنین، با منفعت گیری از قابلیت های گوناگون استوری، همانند نظرسنجی ها، سوالات و موارد دیگر، میتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید و نظرات و بازخورد های آنها را جمعآوری کنید. این تعامل های می توانند به شما فهمیدن بهتری از نیاز ها و ترجیحات مخاطبان خود بدهند و به شما پشتیبانی کنند تا استراتژی های بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
افزایش فروش با تبلیغات اینستاگرام
در دنیای دیجیتال امروز، اینستاگرام به یکی از مهم ترین بسترهای تبلیغاتی تبدیل شده است. این شبکه اجتماعی با قابلیتهای اختصاصیای که برای تبلیغکنندگان فراهم کرده، امکان دسترسی به جمعیت بزرگی از کاربران را میدهد. تبلیغات پرداختی اینستاگرام یکی از این قابلیت ها است که با منفعت گیری از آن میتوان محصولات یا خدمات خود را به چشم جمعیت گسترده تری از کاربران دیدن کرد. این نوع تبلیغات با امکاناتی همانند مقصد گذاری دقیق، تنظیم بودجه و اندازهگیری بازدهی، به تبلیغ کنندگان امکان میدهد تا با اندوختهگذاری مناسب، نتایج قابل توجهی کسب کنند.
مقصدگذاری دقیق در تبلیغات اینستاگرام به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را به گروههای خاصی از کاربران نشان دهید. به گفتن مثال، میتوانید تبلیغات خود را فقط برای کاربرانی با سن خاص، موقعیت جغرافیایی معین یا علایق خاص نمایش دهید. این امکان علتمی بشود تا تبلیغات شما به کاربرانی که گمان خرید بیشتری دارند، نمایش داده بشود. این چنین، با تنظیم بودجه می توانید مبلغی که مایل به اندوختهگذاری در تبلیغات هستید را اشکار کنید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.
در نهایت، یکی از مزایای بزرگ تبلیغات پرداختی اینستاگرام، امکان اندازهگیری و پیگیری نتایج است. با منفعت گیری از ابزارهای آنالیزی که اینستاگرام فراهم کرده، میتوانید بازدهی تبلیغات خود را مشاهده و برسی کنید. این امکان به شما پشتیبانی میکند تا بفهمید کدام تبلیغات موثر بوده و کجا باید تغییراتی تشکیل کنید. به این ترتیب، میتوانید استراتژی تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید و فروش خود را افزایش دهید.
منفعت گیری از هشتگهای مرتبط
هشتگها در دنیای اینستاگرام نقش مهمی ایفا میکنند. هنگامی کاربری در اینستاگرام یک هشتگ را جستجو میکند، همه پستهایی که آن هشتگ را دارند، نمایش داده خواهد شد. بعد اگر شما هشتگهای مرتبط و پرطرفدار را در پستهای خود منفعت گیری کنید، گمان دیده شدن محتوای شما توسط کاربرانی که به آن نوشته علاقه دارند، زیاد زیاد تر میبشود.
به گفتن مثال، فکر کنید شما یک فروشگاه آنلاین لباس دارید و میخواهید عکس یک مانتو تازه را انتشار کنید. اگر در توضیحات عکس هشتگهایی همانند #مانتو #لباس_زمستانی #فروش_آنلاین منفعت گیری کنید، کاربرانی که به جستوجو این موضوعات جستجو میکنند، پست شما را خواهند دید. این یعنی شما بدون هزینهی اضافی، مخاطبان بیشتری را جذب میکنید.
همکاری با تبلیغکنندگان و برندها
همکاری با افراد معروف یا برندهای معتبر در اینستاگرام یکی از راههای موثر برای رسیدن به جمعیت بزرگتری از کاربران است. افراد معروف با داشتن تعداد بسیاری جستوجوکننده میتوانند مطلب یا محصول شما را به جمعیت وسیعی از افراد نشان دهند. هنگامی یک فرد معروف یا یک برند معتبر محصول یا خدمت شما را معارفه یا تبلیغ میکند، مطمعن کاربران به محصول شما افزایش مییابد.
در عصر دیجیتال امروز، مطمعن کاربران یکی از عوامل مهم پیروزی در بازار است. هنگامی یک فرد معروف یا برند معتبر که قبلاً مطمعن کاربران را جلب کرده، محصول شما را تبلیغ یا معارفه میکند، این مطمعن به شدت به محصول یا خدمت شما منتقل میبشود. این کار میتواند به شما پشتیبانی کند تا فروش خود را در یک دوره وقتی مختصر افزایش دهید.
یقیناً، همکاری با افراد معروف و برندهای معتبر نیازمند برنامهریزی و استراتژی دقیق دارد. باید یقین شوید که فرد یا برند مورد نظر با محصول یا خدمت شما همخوانی دارد. این چنین، باید به نحوه ربط و تبلیغ محصول خود در اینستاگرام دقت داشته باشید تا از این همکاری به بهترین شکل ممکن منفعتبرداری کنید.
موبایلهای هوشمند امروزه به یکی از جداییناپذیرترین ابزارهای زندگی بشر تبدیل شدهاند. این دستگاههای پیشرفته، علاوه بر امکان برقراری ربط، دارای انواع کاربردهای تفریحی، آموزشی، تجاری و حتی پزشکی می باشند. با این حال، همچون هر وسیله الکترونیکی فرد دیگر، موبایلها نیز مستعد ابراز اشکال و نیازمند تعمیرات دورهای یا حتی سریع می باشند. صنعت تعمیر موبایل در سالهای تازه رشد چشمگیری داشته است، اما تعدد مدلها، تغییرات مداوم تکنولوژی و پیچیدگی روزافزون این دستگاهها چالشهای تازهای را برای تعمیرکاران به همراه داشته است. از همین رو تصمیم داریم تا ضمن بازدید با اهمیت ترین چالشهای پیش روی تعمیرکاران موبایل، به معارفه راهحلها و الگوهای نوینی بپردازیم که میتوانند کمکی به ترقی کیفیت خدمات، افت هزینهها و در نهایت افزایش خورسندی مشتریان کنند.
چالشهای ناشی از تنوع بالای مدلهای موبایل
با دقت به تنوع بالای مدلهای موبایل، تعمیرکاران با چالشهای بسیاری روبه رو می باشند. اول این که طیف وسیعی از برندهای گوناگون موبایل وجود دارد که هرکدام ویژگیها و قابلیتهای متغیری دارند. به گفتن مثال آیفونهای اپل با سیستمعامل iOS کار میکنند در حالی که اکثر موبایلهای اندرویدی سامسونگ، شیائومی، هوآوی و دیگر برندها از اندروید منفعت گیری میکنند. علاوه بر این، هر برند اندرویدی رابط کاربری و ویژگیهای خود را بر روی سیستمعامل اندروید اعمال کرده است.
از طرفی در هر برند نیز طیف بسیاری از مدلها با مشخصات فنی و قابلیتهای متفاوت وجود دارد. به گفتن مثال سامسونگ مدلهای مختلفی همانند Galaxy A، Galaxy S، Galaxy Note و دیگر مدلها را تشکیل میکند که هر کدام پردازنده، رم، حافظه داخلی، دوربین و صفحهنمایش متغیری دارند. لذا تعمیرکار باید با مشخصات و نکات فنی تعداد بسیاری از مدلها آشنا باشد. همین موارد اهمیت آموزش تعمیرات موبایل را بیشتر از پیش آشکار میسازد.
این تفاوتها و تنوع بالا علتمیبشود که فرایند تعمیر و تشخیص عیب موبایلها برای تعمیرکاران زیاد پیچیده و دشوار بشود. آنها باید علاوه بر تسلط کامل بر سختافزار، با طیف وسیعی از سیستمعاملها و نرمافزارها آشنا باشند. این چنین باید بهطور مستمر دانش فنی خود را بهروز کنند تا بتوانند مشکلات مدلهای تازه را تشخیص دهند و از بین بردن کنند. در غیر این صورت، اراعه خدمات تعمیراتی با کیفیت و استاندارد مناسب برای آنها زیاد مشکل یا غیرممکن خواهد می بود.
لزوم آموزشهای تخصصی برای تعمیرکاران
تعمیرات موبایل نیازمند تواناییها و دانش فنی تخصصی است. با دقت به پیشرفت سریع تکنولوژی و پیچیدگی روزافزون موبایلهای هوشمند، آموزش مستمر و بهروزرسانی تواناییهای تعمیرکاران امری الزامی محسوب میبشود. تعمیرکاران باید دانش کافی در عرصه سختافزار موبایلها اعم از مدارات الکترونیکی، تراشهها، سنسورها و انواع قطعات داشته باشند. این چنین آشنایی با سیستمعاملهای رایج موبایل همانند اندروید و iOS و نحوه کارکرد آنها الزامی است. عدم تسلط کافی بر آموزش برق و الکترونیک تبدیل تشخیص نادرست مشکلات و در نتیجه تعمیر نادرست خواهد شد.
از نظر دیگر، تکنولوژی در حال تحول مداوم است. هر روز ناظر اراعه مدلهای تازه موبایل با قابلیتها و مشخصات فنی بالاتر هستیم. لذا تعمیرکار باید بهطور مرتب در دورههای تخصصی شرکت کند تا از آخرین اطلاعات و راه حلهای تعمیراتی مطلع بشود. به این علت برگزاری دورههای آموزشی تخصصی، کارگاههای آموزش عملی و حتی آزمونهای مهارتی برای اعطای گواهینامه به تعمیرکاران زیاد اهمیت دارد. از این طریق ضمن بالا بردن سطح دانش و توانایی آنها، عرصه ترقی کیفیت خدمات تعمیراتی و خورسندی مشتریان فراهم میبشود.
منفعت گیری از قطعات مرغوب و اصل در تعمیرات
منفعت گیری از قطعات یدکی باکیفیت و مهم در تعمیرات موبایل از اهمیت بسزایی برخوردار است. کیفیت پایین قطعات میتواند منجربه ابراز مجدد مشکل یا حتی صدمهدیدگیهای شدیدتر بشود. قطعات یدکی مهم توسط خود شرکتهای سازنده موبایل تشکیل و با بیشترین استانداردهای کیفی اراعه خواهد شد. این قطعات از لحاظ دقت، دوام و سازگاری کامل با دستگاه از بهترین کیفیت برخوردار می باشند. اما متاسفانه با دقت به هزینه بالای آنها، برخی تعمیرکاران عمل به معاوضه قطعات خراب شده با موارد تقلبی و کمکیفیت میکنند که در طویل مدت مشکلات عدیدهای را به همراه خواهد داشت.
از نظر دیگر، مصرفکنندگان بعد از پرداخت هزینه تعمیرات، انتظار دارند زمان زمان قابل توجهی بدون نیاز به تعمیر مجدد، از دستگاه خود منفعت گیری کنند. اما قطعات نامرغوب به شدت دچار مشکل شده و کل فرایند تعمیرات را با هزینههای اضافه روبه رو میسازد. به این علت تعمیرکاران ملزم به منفعت گیری از قطعات مهم می باشند تا ضمن مطمعن از کیفیت تعمیرات، رضایت مشتریان را فراهم کنند. یقیناً در کنار این نوشته، ملزوم است آنها خدمات بعد از فروش مناسبی اراعه دهند تا هزینههای سنگین تعمیرات، بار مضاعفی برای مصرفکننده تشکیل نکند.
راهکارهایی برای افت هزینههای تعمیرات
هزینههای سنگین تعمیرات یکی از دغدغههای مهم مصرفکنندگان به حساب می اید. با اتخاذ رویکردها و راهکارهای مناسب میتوان سختی مالی ناشی از تعمیرات را بر مشتریان افت داد. یکی از با اهمیت ترین راهکارها، منفعت گیری گسترده از قطعات و مواد مصرفی بازیافت شده و تعمیر شده است. بجای دور ریختن قطعاتی همانند باتری، شارژر، هندزفری و موارد شبیه، میتوان بعد از بازیابی و تعمیر، مجدداً در تعمیرات به کار گرفت. این کار علاوه بر افت هزینهها، به لحاظ زیستمحیطی نیز سودمند است. یقیناً ملزوم است کیفیت قطعات تعمیر شده از استاندارد ملزوم برخوردار باشد.
این چنین میتوان با اراعه سرویسها و خدمات تعمیراتی ارزانتر، سختی مالی را از دوش مشتریان کم کرد. برای نمونه، تعمیرکار میتواند سرویسهایی همانند معاوضه صفحه نمایش یا باتری با هزینه کمتر اراعه کند. این چنین میتواند با اعمال تخفیفات اختصاصی به اقشار کمدرآمد، تسهیلات اعتباری و موارد شبیه، بار مالی تعمیرات را افت دهد. در کنار این موارد، آموزش نحوه نگهداری صحیح از موبایل به مشتریان نیز میتواند تا حد قابل توجهی نیاز به تعمیرات پرهزینه را افت دهد.
مراعات دستورالعملها و استانداردهای تعمیراتی
مراعات دقیق دستورالعملها و استانداردهای تعمیراتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. عدم دقت به این موارد میتواند تبدیل صدمه دیدن تجهیزات یا حتی داخل آمدن خطراتی برای تعمیرکاران و مشتریان بشود. در ابتدا باید به پیشنهادها و دستورالعملهای اراعه شده توسط خود شرکتهای تولیدکننده موبایل دقت کافی مبذول بشود. این شرکتها کتب و راهنماهای تخصصی در ربط با چگونگی باز کردن، جداسازی، تعمیر و مجددا مونتاژ کردن محصولات خود تهیه کردهاند. پیروی از این راهنماها گمان ابراز نادرست و اشتباه را به شدت افت میدهد.
از نظر دیگر انجمنها و تشکلهای صنفی مرتبط با تعمیرات موبایل نیز بایستی نسبت به وضع و ابلاغ دستورالعملها و استانداردهای مدون و الزامآور برای تعمیرکاران عمل کنند تا روال تعمیرات در کارگاهها بر پایه قواعد یکسان و اصولی شکل گرفته و کیفیت مساعد داشته باشد. مواردی از قبیل روش صحیح جداسازی و مونتاژ قطعات، نکات ایمنی، تجهیزات مورد نیاز و غیره باید به درستی تدوین و ابلاغ بشود تا ضمن یکسانسازی کارکرد، ناظر افزایش ایمنی و کیفیت تعمیرات باشیم. الزام تعمیرکاران به کسب گواهینامههای تخصصی نیز میتواند به اجرای بهتر استانداردها پشتیبانی شایانی نماید.
ویکی پدیا آمار و ارقامی را در رابطه با فهرست برترین مقالات در سال ۲۰۲۳ انتشار کرد که توسط موسسه سازنده آن یعنی ویکی مدیا انتشار شده است.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال میلادی ۲۰۲۳ در کل ۸۴ میلیارد بازدید برای ویکی پدیای انگلیسی به ثبت رسیده و محبوب ترین مقاله آن ChatGPT بوده است.
این در حالی است که چت بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI بیشتر از یکسال قبل رونمایی شد و سپس توانست به قسمت هایی همانند سیستم های بهداشتی، مدارس، حوزه حقوق و دیگر عرصه ها راه اشکار کند. ویکی مدیا به گفتن موسس ویکی پدیا خبرداد امسال نزدیک به ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۰۶ بازدید از صفحه این ابزار هوش مصنوعی انجام شده است.
صفحه پربازدید بعدی به فهرست سالانه مرگ و میرها تعلق داشت که در هر سال ترافیک بالایی را به خود تعلق می دهد. این صفحه در دو سال قبل رتبه های چهارم و اول را به خود تعلق داده می بود. به حرف های ویکی مدیا این صفحه شامل ۲۵ مقاله بوده و برای تشکیل آن از داده های ویکی پدیای انگلیسی منفعت گیری شده است. مطابق گزارش انتشار شده برترین کشورهای دسترسی داشته به ویکی پدیای انگلیسی شامل ایالات متحده با ۳۳.۲ میلیارد و بریتانیا با ۹ میلیارد بوده اند. بعد از آنها نیز کشورهای هند، کانادا و استرالیا قرار دارند.
این بنیاد تصمیم دارد در اغاز سال آینده میلادی صفحات برتر سال ۲۰۲۳ را مطابق مقدار بازدیدهای انجام شده در سالی که گذشت انتشار کند که به گمان زیاد نسبت به فهرست جاری چندان تغییری نخواهد داشت.
هواوی تازه ترین محصول خود برای بازار چین را معارفه کرد که لپ تاپ Qingyun L540 است. در این لپ تاپ تراشه Kirin 9006c به کار رفته و برای ساخت این تراشه از لیتوگرافی ۵ نانومتری منفعت گیری شده است. در صورت صحت این خبر هواوی به دستاورد بزرگی در این عرصه دست اشکار کرده است.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لپ تاپ تازه هواوی به نام Qingyun L540 دارای تراشه Kirin 9006c تجهیزاست که طراحی آن توسط Hisilicon انجام شده و ۵ نانومتری است. این چنین معماری آرم در آن به کار رفته و ۸ هسته دارد.
پیکربندی به کار رفته در این تراشه شامل ۴ کورتکس از نوع A77 و ۴ کورتکس از نوع A55 خواهد می بود. این چنین حداکثر فرکانس هسته های کورتکس A55 به ۲.۰۵ گیگاهرتز خواهد رسید. در این تراشه از پردازشگر گرافیکی Mali G78 mp22 منفعت گیری شده است.
این لپ تاپ تجهیزبه نمایشگر ۱۴ اینچی با حمایتاز طیف رنگی sRGB به طور صد در صد است. یک باتری ۵۶ وات ساعتی نیز در این لپ تاپ منفعت گیری شده است. این لپ تاپ قرار است با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت اراعه بشود. مدل استاندارد این لپ تاپ دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهد می بود که با قیمت پایه ۹۲۰ دلار به بازار اراعه میشود. مدل دارای رم و حافظه زیاد تر نیز با قیمت ۹۹۰ دلار به فروش می رسد.
یک شرکت چینی ربات انسان نمای ارتقا یافته ای را گسترش داده و مدعی است این ربات می تواند بیشترین سطح از شدت و قوت بهمراه مانورپذیری و انعطاف پذیری را اراعه کند.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت یونی تری Unitree با ساخت این ربات انسان نما توانست پیشرفت قابل توجهی را در عرصه ساخت ربات ها رقم بزند.
به حرف های این شرکت، ربات مورد نظر با نام H1 قویترین ربات چند منظوره جهان بوده و دارای بیشترین سطح از شدت و قوت است. ماموریت مهم این شرکت ساخت و گسترش ربات های انسان نمای دوپا در اندازه تلفن های هوشمند است. آخرین محصول این شرکت ربات چهار پای Go2 بوده که با قیمت پایه ۱۶۰۰ دلار اراعه شد. این شرکت به طور پیروزی آمیز توانست با منفعت گیری از تخصص در این حوزه، مکانیک پایه و سیستم های محرک الزامی را به خط تشکیل ربات های چهار پا اضافه کند.
ربات H1 می تواند با شدت ۵.۶ کیلومتر راه برود که قابل قیاس با انسان است. درون این ربات از یک باتری ۱۵ ساعته ۰.۸۶۳ کیلووات ساعتی منفعت گیری شده است. در ویدیوی تبلیغاتی این شرکت، یکی از مهندسان یونیتری را نشان می دهد که تلاش دارد تا از پشت به این ربات ضربه بزند اما این ربات به راحتی می تواند اعتدال خود را نگه داری کند.
تا این مدت زمان اراعه رسمی ربات H1 اشکار نشده است اما این شرکت تصمیم. دارد طی سه ماهه اول سال آینده میلادی از این ربات رونمایی کند. این چنین محدوده قیمت خواست این ربات ۱۵۰ هزار دلار اظهار شده است.