تکنا

دانشمندان چینی روش جدیدی را برای معکوس کردن سن ابداع کردند

[ad_1]

دانشمندان چینی از هیدروژن درمانی به گفتن روش جوان کننده منفعت گیری کردند که در آن از هیدروژن برای از بین بردن پیری سلول‌ها منفعت گیری می‌بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این شاهکار علمی پژوهشگران چینی روش هیدروژن درمانی را به کار گرفته‌اند. در این روش ایمپلنت‌های مبتنی بر فناوری نانو وجود دارند که می‌توانند با تحویل هیدروژن مشکلات مربوط به پیری و حتی بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر را نیز بهبود ببخشند.

در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه شانگهای و جیاوتنگ وجود داشتند و مقصد از آن نیز اصرار بر پتانسیل هیدروژن برای از بین بردن ساعت سلولی بوده است. به حرف های این پژوهشگران برخی ریز محیط‌های پیری وجود دارند که علتاز دست رفتن توانمندیهای بازسازی ذاتی در سلول‌ها خواهند شد. این چنین این عوامل برای ترمیم موثر بافت در افراد مسن نیز موانعی را تشکیل می‌کنند.

ایمپلنت کوچک این محققان میتواند همانند نوشیدن یک آب مملو از هیدروژن و یا تنفس در محیطی پر از گاز هیدروژن این ماده را به بدن تزریق کند. آزمایش‌های بالینی انجام گرفته روی موش‌های مسن نشان داد ایمپلنت ساخته شده همانند یک کاتالیزور عمل کرده و توانسته است نتایج پیروزی آمیزی را در جوانسازی سلولی و ترمیم استخوانی اراعه کند.

[ad_2]

منبع

تکنا

ال ای دی هایی که می‌توانند از اختلالات ساعت زیستی بدن جلوگیری کنند

[ad_1]

پژوهشگران نوعی ال ای دی تازه ابداع کرده‌اند که در آن دو طول موج به کار گرفته شده و بدین وسیله از اختلالات در ساعت زیستی بدن نیز جلوگیری خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ال ای دی‌ های تازه عوارض ناشی از قرارگیری در معرض نور مصنوعی را افت خواهند داد. ال ای دی های طراحی شده طول موج‌های متغیری از نور آبی را با دقت به حالت روز یا شب بودن ساطع کرده و بدین ترتیب خطر قرارگیری در معرض نور مصنوعی را برای بدن افت خواهند داد.

این پژوهشگران تصمیم دارند ال ای دی های خود را برای تشکیل کنندگان نمایشگرها به کار گیرند. اکنون نمایشگرهای جاری با تشکیل نور آبی علتایجاد اختلالات در خواب خواهند شد. این نور از تشکیل هورمون اسایش شبانه یا ملاتونین جلوگیری کرده و مغز را فریب می‌دهد.

پژوهشگران با مقصد جلوگیری از تشکیل اختلالات در ریتم بدن یک ال ای دی انسان محور طراحی کردند که می‌تواند نوعی نور آبی مناسب برای زمان‌های روز و شب اراعه کند. به حرف های این پژوهشگران دو طول موج متفاوت نور در این ال ای دی به کار گرفته شده است که یکی در طول روز و برابر با ۴۸۰ نانومتر و فرد دیگر در طول شب با ۴۵۰ نانومتر انتشار خواهد شد. علاوه بر آن فسفر قرار گرفته در این لامپ‌ها علتمی‌بشود تا نور آبی متمایل به رنگ قرمز و سبز همانند لامپ‌های معمولی درآید.

اکنون نمایشگرهای به کار گرفته شده در تلفنهای هوشمند مانیتورها و تلویزیون‌ها از ویژگی برای مسدود کردن نور آبی در شب حمایتمی‌کند. اما حالتی برای افت نور آبی در طول روز در آنها وجود ندارد.

[ad_2]

منبع

تکنا

کلیه کوکی‌های شخص ثالث در کروم در سال ۲۰۲۴ مسدود خواهند شد

[ad_1]

گوگل تصمیم دارد سال آینده با مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در کروم مطرح بزرگ خود را در این باره پیاده کند. با منفعت گیری از این مطرح امکان حمایتاز کوکی‌ها توسط کروم در سال ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون تعداد بسیاری از وب سایت‌ها فعالیت کاربران در سراسر وب را از طریق کوکی‌ها ردیابی می‌کنند. پست تازه گوگل در وبلاگ این شرکت مشخص می کند گوگل تصمیم دارد از تاریخ ۴ ژانویه ویژگی جدیدی را به نام Tracking Protection آزمایش کند که در آن دیگر امکان دسترسی وب سایت‌ها به کوکی‌های شخص ثالث وجود ندارد. در ابتدا این ویژگی به طور آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار می‌گیرد و بعد از آن در نیمه دوم سال آینده برای همه کاربران اندروید و دسکتاپ کروم به طور کامل متوقف می‌بشود. این قابلیت کروم در ios قابل اجرا نخواهد می بود. چون این مرورگر در واقع یک نسخه بازسازی شده از سافاری در ios است.

گوگل در پست مربوط به این خبر خبرداد در صورتی که یک وب سایت در عرصه کوکی‌های شخص ثالث کار نکرده و کروم در این مورد فهمید برخی مشکلات بشود امکان فعال سازی موقت کوکی‌ها وجود دارد.

مقصد گوگل از اجرای این ویژگی اراعه داده‌های کاربران به طور ناشناس برای تبلیغ کنندگان است. چون در این صورت حفاظت از حریم خصوصی کاربران بهتر انجام می‌بشود. این غول فناوری پیش از این برنامه‌ریزی‌های خود را برای اجرای این ویژگی در سال ۲۰۲۳ انجام داده می بود. اما قرار است در سال ۲۰۲۴ این برنامه و غیر فعال سازی کوکی‌های شخص ثالث در کروم رونمایی بشود.

[ad_2]

منبع

تکنا

مقدار آنلاین بودن کاربران در سال ۲۰۲۳ به بیشتر از ۱.۳ تریلیون ساعت رسید

[ad_1]

یک گزارش آماری با تجزیه و تحلیل داده‌ها مشخص می کند تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵.۲ میلیارد نفر بوده که نسبت به سال ۲۰۲۰ به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های انتشار شده توسط دوم تحت گفتن دیتا نور اسلیپس آمار دقیقی از کاربران و زمان مصرف اینترنت در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد. در این سال هر دقیقه نزدیک به ۲۴۱ میلیون ایمیل ارسال شده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲ این تعداد نزدیک به ۲۳۱.۴ میلیون ایمیل در دقیقه بوده است. تعداد جستجوهای انجام گرفته در گوگل نیز ۶.۳ میلیون بوده که نسبت به سال ۲۰۲۲ با افزایش ۶.۷ درصدی همراه شد. کاربران اینترنت در سراسر جهان در هر ۶۰ ثانیه نزدیک به ۲۵.۱ میلیون ساعت را به طور آنلاین سپری کرده‌اند. این آمار مشخص می کند به طور کلی مقدار زمان منفعت گیری شده برای اینترنت در جامعه جهانی بیشتر از یک.۳ تریلیون ساعت در سال بوده است.

این آمار در رابطه شبکه‌های اجتماعی نیز انتشار شده و طی آن کاربران ایکس در سال ۲۰۲۳ دقیقه نزدیک به ۳۶۰ هزار پست فرستاده اند. کاربران لینکدین نیز نزدیک به ۶۰۶۰ رزومه در هر دقیقه به ثبت رسانده‌اند. در اینستاگرام نیز کاربران به طور میانگین در هر یک دقیقه نزدیک به ۶۹۴ هزار ریلز انتشار کردند. کاربران فیسبوک نیز نزدیک به ۴ میلیون پست را در هر یک دقیقه لایک کرده‌اند. در این گزارش که آمار کاربران آنلاین را مشخص می کند موارد بیشتری نیز گفتن شده است. به گفتن مثال طرفداران خواننده سبک پاپ به نام تیلور سویفت در هر دقیقه ۶۹.۴ میلیون آهنگ از او را به طور آنلاین گوش دادند. در این داده‌ها نام چت جی‌پی‌تی نیز دیده می‌بشود‌. کاربران اینترنت در هر دقیقه نزدیک به ۶۹۴۴ دستور برای این چت بات ارسال کردند و در طول سال این رقم به نزدیک به ۳.۶ میلیارد دستور رسیده است.

[ad_2]

منبع

تکنا

به زودی پست های تردز در دیگر شبکه های اجتماعی نیز انتشار خواهد شد

[ad_1]

تردز تصمیم ترد قابلیت جدیدی را برای کاربران فعال کند که با پشتیبانی آن انتشار کردن پست ها در دیگر شبکه های اجتماعی نیز ممکن خواهد شد. این قابلیت هم اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به حرف های مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، تردز به جستوجو آزمایش یک ویژگی تازه است که با منفعت گیری از آن می توان پست های تردز را در سرویس های حمایتکننده ActivityPub از جمله ماستودون ممکن خواهد کرد. این ویژگی بخشی از برنامه های متا برای هماهنگ کردن تردز با دیگر شبکه های اجتماعی است. این تعامل و برنامه ریزی پیش از این توسط متا اظهار شده می بود. زاکربرگ در این مورد حرف های می بود با افزایش تعامل پذیری در تردز ، کاربران نیز انتخاب های بیشتری برای نحوه تعامل خود خواهند داشت. این چنین با منفعت گیری از این ویژگی ، اطلاعات و مطالب برای افراد بیشتری انتشار خواهد شد.

ماستودون به گفتن یک برنامه کاربر محور، همانند تردز با مقصد جایگزینی شبکه اجتماعی ایکس کار خود را اغاز کرده می بود. این برنامه با حمایتاز ActivityPub امکان توانایی جدا گانه کاربران را در شبکه های اجتماعی ممکن می سازد.

ماستودون پیش از این اظهار کرده می بود طی همکاری با ActivityPub تصمیم دارد به کاربران امکان دهد تا از تردز منفعت گیری نکرده و مطالب خود را به یک شبکه اجتماعی دیگر منتقل کنند. تردز در همین ماه در اروپا در دسترس کاربران قرار گرفت. این شبکه اجتماعی در روزهای نخستین راه اندازی خود به بیس از صد میلیون حساب کاربری رسیده می بود.

[ad_2]

منبع

تکنا

نخستین ابررایانه نورومورفیک جهان می تواند قوت پردازشی به اندازه مغز انسان اراعه کند

[ad_1]

محققان نوعی ابررایانه نورومورفیک برای همانند سازی ماشین های یادگیری گسترش داده اند که می تواند همانند مغز انسان در هر ثانیه ۲۲۸ تریلیون عملیات سیناپسی انجام دهد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همانطور که اشکار است فناوری هوش مصنوعی همراه با یک جهش تکنولوژیکی همراه خواهد می بود که در تاریخ سیاره زمین بی‌نظیر است و همه آنها نیز به محاسبات قوی نیاز دارند. به گمان زیاد در آینده سرورهای هوش مصنوعی انویدیا زیاد پرفروش تر و پرمصرف تر در او گفت و گو انرژی خواهند می بود.

اکنون کامپیوترهای جاری تنها می توانند در هر ثانیه میلیاردها عملیات ریاضی را پردازش کنند که تنها ۲۰ وات انرژی مضرف خواهد کرد. تیمی از محققان در دانشگاه وسترن در سیدنی، نوعی ابرکامپیوتر نورومورفیک به نام Deep south را گسترش می دهند که می تواند شبکه های عصبی اسپایکی را در مقیاس مغز انسان گسترش دهد.

پروفسور ون‌شایک، مدیر مرکز سیستم های نورومورفیک در این باره می گوید: پیش از این به علت ناتوانی در همانند سازی شبکه های شبیه مغز در مقیاس واقعی، امکان فهمیدن نحوه محاسبه مغزها با منفعت گیری از نورون ها وجود نداشته است. همانند سازی مورد نظر با پشتیبانی واحد پردازش مرکزی هسته ای و واحد‌های پردازش گرافیکی در رایانه های استاندارد زیاد پرمصرف و در عین حال کند است. اما با منفعت گیری از سیستم تازه این روال تحول خواهد کرد. در این پلتفرم فهمیدن ما از مغز تحول کرده و می توان در عرصه هایی از جمله زیست شناسی، زیست پزشکی، رباتیک و فضا و هوش مصنوعی برنامه های محاسباتی در مقیاس مغز گسترش داد.

[ad_2]

منبع

تکنا

محققان با عینک سه بعدی مغز موش ها را زیر نظر می گیرند

[ad_1]

پژوهشگران نوعی عینک حقیقت مجازی برای موش ها گسترش دادند که می تواند در زمان فرار از شکارچیان مغز آنها را زیر نظر بگیرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از زمان ها پیش تا بحال برای مطالعه مغز موش ها در آزمایشگاه از تنظیمات حقیقت مجازی منفعت گیری می کنند. این کار در قبل با قرار دادن نمایشگرهای تخت در اطراف این موش ها انجام میشد که با محدودیت های بسیاری برای همانند سازی یک محیط واقعی همراه می بود. اکنون محققان دانشگاه نورث وسترن نوعی عینک حقیقت مجازی کوچک برای قرارگیری در اطراف موش ها گسترش دادند که قادر است محیط همانند سازی شده ای از جانب شکارچیان برای موش ها تشکیل کرده و مغز آنها را نیز در زمان این فعالیت نقشه برداری کند.

این عینک با نام IMRSIV همانند یک هدست حقیقت مجازی است که به جای قرارگیری روی سر موش ها روی یک تردمیل قرار گرفته و همه فضای جلوی موش ها را در زمان دویدن احاطه خواهد کرد.

جان عیسی محقق این پژوهش و نویسنده این مطالعه در این مورد می گوید: در این نگهدارنده سفارشی برای عینک کل نمایشگر و لنزهای آن دور تا دور موش را احاطه خواهد کرد. در این پژوهش حرکت موش ها و عکس العمل آنها همانند یک حرکت آموخته شده نیست. با منفعت گیری از این روش علاوه بر عکس العمل های فیزیکی و بیرونی موش ها، فعالیت های عصبی آنها نیز به ثبت خواهد رسید.

[ad_2]

منبع

تکنا

ماکت رآکتور سفر به ماه توسط رولزرویس رونمایی شد

[ad_1]

شرکت رولزرویس از یک ماکت رآکتور هسته ای رونمایی کرد که قرار است برای سفر به ماه مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با افزایش تعداد کشورها و شرکت های خصوصی برای سفر سرنشین دار به ماه و گترش فعالیت ها در اعماق فضا، نیاز با یک منبع انرژی یقین به غیراز صفحات خورشیدی خواهد می بود.

شرکت رولزرویس با منفعت گیری از بودجه ۳.۶ میلیون دلاری آژانس فضایی بریتانیا نوعی رآکتور برای از بین بردن نیازها در آینده گسترش داده است. این رآکتور پیشرفته به گونه ای طراحی شده که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز در ماه، می تواند پایگاه های سطح ماه را نیز گرم کند‌. بدین ترتیب فضانوردان برای گرم شدن در شب‌های فوق العاده سرد ماه به آن نیاز دارند.

در طراحی این رآکتور تامین انرژی برای سیستم های نیروی محرکه الکتریکی و دیگر پیشرانه ها نیز در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب محدوده ماموریت از منظومه شمسی نیز فراتر خواهد رفت. یقیناً این تنها یک ماکت بوده و تا ساخت یک راکتور واقعی در دهه آینده زیاد فاصله دارد.

ماکت ساخته شده در واقع یک پیش نمایش محسوب میشود که در آن مطرح اولیه میکرو رآکتور را همراه با سیستم انتقال حرارت و میله های سوختی نشان می دهد. مطابق حرف های شرکت سازنده این رآکتور از نوع شکافت بوده و همانند رآکتورهای تجاری روی زمین کار می کند. طراحی پیشرفته آن نیز به گونه ای است که می تواند از توپ های سوختی متشکل از اورانیوم، کربن و اکسیژن به جای میله های سوختی منفعت گیری کند.

[ad_2]

منبع

تکنا

محققان نوعی کلاه برای خواندن ذهن انسان طراحی کردند

[ad_1]

پژوهشگران موفق به ساخت اولین کلاه ذهن خوان در جهان شدند. این کلاه می توان سیگنال های مغزی را به متن تبدیل کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه سیدنی نوعی کلاه ذهن خوان ساخته اند که با پشتیبانی امواج مغزی می تواند ذهن انسان را بخواند. درون این کلاه حسگرهایی وجود دارد که با بازدید فعالیت های مغز در زمان فکر کردن، آنها را به متن تبدیل می کند.

این فناوری توسط پژوهشگران دانشگاه سیدنی گسترش یافته و می تواند در بیماران دارای مشکل تکلم از جمله بیماران سکته مغزی مورد منفعت گیری قرار بگیرد. در ویدیویی که از این فناوری انتشار شده یک فرد را در حال فکر کردن به جمله روی نمایشگر نشان می دهد. سپس مدل هوش مصنوعی قادر است امواج مغزی را رمزگشایی کرده و آن را به متن تبدیل کند که با جمله روی مانیتور تطابق دارد.

به حرف های این پژوهشگران نوآوری تازه آنها می تواند برای کنترل دستگاه هایی از قبیل اندام های بیونیک و ربات ها مورد منفعت گیری قراربگیرد. بدین ترتیب انسان ها می توانند تنها با فکر کردن این ابزارها را کنترل کنند. پروفسور سی تی لین، از پژوهشگران ارشد این مطالعه در این مورد می گوید: این فناوری تلاشی برای تبدیل امواج مغزی به زبان است که نشان دهنده پیشرفت در این عرصه نیز محسوب میشود. در این فناوری برای نخستین بار از روش های رمزگذاری گسسته برای تبدیل امواج مغزی به متن منفعت گیری شده است. این چنین یک روش نوآورانه برای رمزگشایی عصبی را به کار می‌گیرد.

[ad_2]

منبع

تبلیغ برای کسب و کار

چطور برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم؟

[ad_1]

این روزها همه از تاثییر تبلیغات بر فروش کسب و کارها با‌خبر می باشند و می‌دانند تبلیغات ابزاری حیاتی برای رشد و شناخت برندشان است؛ از این رو، همه کسب و کارها برای افزایش نمایش و شناخت محصول یا خدمات و جذب مشتریان زیاد تر به تبلیغات روی آورده‌اند. راه حلهای بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که به ۲ دسته کلی تقسیم خواهد شد، تبلیغ آفلاین و تبلیغ در فضای آنلاین.

تبلیغ برای کسب و کارقبل از اغاز از تبلیغات باید بدانیم هدفمان از تبلیغات چیست و باید چطور برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم تا بیشترین مقدار بازدهی را داشته باشیم. در ادامه انواع روش های تبلیغ کسب وکار را به طور کامل معارفه می کنیم، با ما همراه باشید.

برای جذب مشتری چیکار کنیم؟

برای جذب مشتری، ابتدا باید تعریف دقیق از محصول یا خدمتی که اراعه می دهید داشته باشید و مخاطبان خود را کامل بشناسید، سپس نسبت به هدفی که دارید، یکی از راهکارهای زیر را برای افزایش شناخت برند و جذب مشتری انتخاب کنید.

تبلیغات محلی و آفلاین

تبلیغات از ابتدای تشکیل کسب و کارها بوده و در هر دوره ابزارهای تبلیغاتی مختلفی وجود داشته است. برای مثال همکاری با تبلیغات محلی همانند رادیو یا روزنامه های محلی، پخش تراکت، شرکت در رویدادها و نمایشگاه های محلی، منفعت گیری از بنرها و بیلبوردهای شهری و بین شهری از روش های تبلیغاتی می باشند که الان هم با وجود ابزارهای آنلاین، هم چنان طرفدار دارند و برای برخی از کسب و کارها سودمند است و برای برخی خیر.

تبلیغات آنلاین

درصد بسیاری از صاحبان کسب و کار برای افزایش مشتریان خود، به طراحی و تشکیل وبسایت روی آوردند. اما تنها داشتن یک وبسایت کافی نیست، هر چند دلنشین و به روز باشد. برای این که بتوانید از طریق وبسایت مشتری جذب کنید باید با منفعت گیری از راه حلهای تبلیغاتی که وجود دارد، سایت را به مشتریان خود معارفه کنید و ارزشی را برای آن‌ها به ارمغان آورید. وجود فعال در شبکه‌های اجتماعی، منفعت گیری از پلتفرم های آنلاین تبلیغات و منفعت گیری از تبلیغات گوگل ادز از روش‌‌های تبلیغات آنلاین می باشند.

همکاری با افراد معروف و سازمان‌ها

نمونه فرد دیگر از راه حلهای تبلیغاتی که به معارفه کسب و کار شما پشتیبانی می‌کند، همکاری با افراد معروف و تاثیرگذار است. طبق معمول این تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و توسط بلاگرها، اینفلوئنسرها، واینرها و افرادی از این قبیل انجام می‌بشود. همکاری با سازمان ها به طور پارتنرشیپ هم نوع فرد دیگر از تبلیغات است که بین سازمان‌ها رخ می‌دهد.

دقت داشته باشید که برای جذب مشتری فقط تبلیغات کافی نیست و با اراعه تخفیفات دلنشین برای محصول و خدمات خود، برگزاری کمپین های گوناگون، داشتن محتوای دلنشین و مورد قیمت و اهمیت دادن به بازخورد مشتری هم شما پشتیبانی خواهد کرد برند و محصولات خود را به جامعه معارفه کنید و بازار خود را گسترش دهید.

تبلیغ برای کسب و کار

چطور در فضای آنلاین برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم؟

تا اینجا چند نمونه از راه های تبلیغات در فضای آنلاین را معارفه کردیم و در ادامه به طور کامل در رابطه راهکارهای مهم برای تبلیغات آنلاین سخن بگویید می کنیم.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، توییتر و … این روزها نقش پررنگی در زندگی افراد دارند و منفعت گیری از بستر تبلیغاتی این پلتفرم می‌تواند تاثییر بسیاری در جذب مشتری داشته باشد. یقیناً نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی هم اصول و قواعد خاص خود را دارد. اما در کل باید بتوانید با دقت به علاقه مخاطب خود محتوای دلنشین اراعه کنید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی تبدیل جذب مشتری هم می‌بشود. تشکیل محتوای دلنشین و کاربردی علتمی‌بشود مخاطب به طور ارگانیک جذب بشود و پیج شما را جستوجو کند. در بین محتواهایی که تشکیل می‌کنید می‌توانید محصولات و خدمات خود را هم معارفه کنید. روش فرد دیگر که برای جذب مخاطب زیاد تر می‌توانید انجام دهید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. پیج‌های بسیاری می باشند که با دریافت هزینه، خدمت و محصول شما را معارفه می‌کنند. اما دقت داشته باشید که هر پیجی نمی‌تواند برای تبلیغات شما مناسب باشد و برای این کار ابتدا ملزوم است مخاطب خود را شناسایی کنید و سپس تبلیغات را انجام دهید. انتخاب محتوای مناسب برای تبلیغات هم اهمیت بسیاری دارد.

تبلیغات کلیکی

یکی از متداول‌ترین شیوه های تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی (PPC) است که انواع مختلفی هم دارد. در این شیوه از کسب و کار باید به ازای هر کلیک مبلغی را بپردازید. این مدل یکی از پرثمرترین راه حلهای تبلیغاتی است. از انواع تبلیغات کلیکی می توان به تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات بنری و تبلیغات همسان اشاره کرد.

تبلیغ برای کسب و کار

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز پلتفرم تبلیغات آنلاین است که با انجام این نوع تبلیغ، سایت شما در اکثر اوقات در صفحه اول گوگل با برچسب “AD” در کنار آدرس وبسایت نمایش داده میشود. در اینجا فرد متخصص با انتخاب کلمه کلیدی مناسب، تبلیغات شما را اجرا می‌کند و مخاطبینی که به جستوجو محصول شما می باشند زیاد راحت‌ با شما آشنا خواهند شد.

تبلیغات بنری

بدون شک شما هم بنرهای تبلیغاتی را در سایت‌های گوناگون دیده‌اید. این روش هم یکی از شیوه های تبلیغاتی برای آگاهی از برند و جذب مخاطب است.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان هم تقریبا همانند تبلیغات بنری است با این تفاوت که به طور نوشته پیشنهادی یا نوشته مرتبط نمایش داده می‌بشود. شیوه اجرای آن هم شبیه با مطالب سایت است و نسبت به تبلیغات بنری نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دارد.

تبلیغات ریتارگتینگ محصول

یکی از راه حلهای تبلیغات که فقط بر روی دسته خاصی از افراد صورت می‌گیرد، تبلیغات ریتارگتینگ است. بدین صورت که تبلیغات فقط برای آن دسته از مشتریانی نمایش داده می‌بشود که از سایت بازدید کردند تا آن‌ها را به سایت شما برگردانند.

رپورتاژ آگهی

انجام رپورتاژ با مقصد معارفه برند صورت می‌گیرد و یکی از راه حلهای تبلیغاتی هوشمندانه است. بدین صورت که محتوایی را در قالب رپورتاژ آماده می‌کنید و آن را در سایت‌هایی که مخاطب شما وجود دارد، انتشار می‌کنید. از این طریق ترافیک سایت افزایش اشکار می‌کند و مخاطبین با سایت شما آشنا می‎شوند.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

بازاریابی ایمیلی برای برخی از کسب و کارهای خاص جواب می‌دهد و همه کسب و کارها نمی توانند از آن منفعت گیری کنند. برای مثال تبلیغات گوگل ادز برای اکثر کسب وکارها مناسب است اما بازاریابی ایمیلی زیاد تر برای کسب و کارهایی بازدهی دارد که مخاطبین‌شان با ایمیل سروکار دارند.

تبلیغ برای کسب و کار

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یک پیامی است که بر روی مرورگر وب، اپلیکیشن و یا سیستم عامل ارسال می‌بشود و پیامی را به کاربران خبر می‌دهد.

تبلیغات ویدیویی

محتواهای ویدیویی این روزها طرفداران بسیاری دارند و پلتفرمی همانند یوتیوب بستر خوبی برای انتشار کردن تبلیغات است. یوتیوب ادز یا تبلیغات یوتیوب می‌تواند مخاطب بسیاری را به سمت سایت شما بکشاند. به علت وجود تحریم‌ها، انجام تبلیغات یوتیوب برای کسب و کارهای ایرانی با وجود یک واسطه امکان پذیر است. افراک با دقت به سابقه فوق الاده که در این عرصه دارد، می‌تواند به کسب و کارها در انجام این مدل تبلیغات پشتیبانی کند.

تبلیغات درون اپلیکیشنی

این روزها که همه کارها با اپلیکیشن‌ها انجام می‌بشود، بهترین روش تبلیغاتی، تبلیغات درون اپلیکیشنی است. هر فرد روزانه از تعداد بسیاری اپلیکیشن منفعت گیری می‌کند و انتشار کردن تبلیغات در این اپ‌ها هم برای صاحب اپلیکیشن و هم برای کسب و کارها سودآوری خوبی دارد. شما به پشتیبانی آژانس تبلیغاتی افراک می‌توانید از طریق تبلیغات درون اپلیکیشنی، محتوای تبلیغاتی خود را در بهترین و پرمخاطب ترین اپلیکیشن‌ها نمایش دهید.

بازاریابی محتوا و سئو

تشکیل محتوای دلنشین و مورد قیمت در وبسایت خود به طور مداوم، بهینه سازی محتوا و وبسایت برای موتورهای جستجو اینترنتی به منظور افزایش رتبه در نتایج جستجو اهمیت بسیاری دارد و یکی از راه حلهای تبلیغات در کسب و کارها است.

تبلیغ برای کسب و کار

بهترین روش های تبلیغات کسب و کار در اینترنت

برای انتخاب بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارها، باید به ماهیت و خصوصیات کسب و کار خود دقت کنید و شاخص‌هایی مختلفی همچون شرایط مالی، نوع بیزینس، پرسونای مخاطب، کارکرد رقیب ها و ، مقصد بیزینس از تبلیغ را در نظر بگیرید. ملزوم به ذکر است که هیچ‌کدام از راه حلهای معارفه شده به تنهایی کار امد نیستند و تعداد بسیاری از روش های تبلیغاتی مکمل هم می باشند. برای مثال داشتن یک وبسایت، تشکیل محتوای مداوم و منفعت گیری از تبلیغات گوگل ادز در کنار همدیگر می‌تواند موثر و سودمند واقع بشود.

به گفتن کلی نمی‌توان یک نسخه یکسان برای همه کسب و کارها پیچید و او گفت این بهترین روش تبلیغ برای همه کسب و کارها است. از آن‌جایی که محصول و خدمات هر سازمان متفاوت است، بعد مخاطب مقصد متفاوت است و نمی‌توان به طور قاطق یک برنامه یکسان برای همه اجرا کرد.

موثرترین روش تبلیغات کدام است؟

به طورکلی اگر بخواهیم از بین دیگر راه حلهای تبلیغاتی، موثرترین روش را انتخاب کنیم که برای اکثر بیزینس‌ها و کسب و کار‌ها سودمند است، تبلیغات گوگل ادز نظر می‌بشود؛ چرا که به گفتن یک پلتفرم تبلیغاتی چندمنظوره شناخته می‌بشود و با دقت به امکانات هدفمندسازی، آماردهی دقیق برای اکثر کسب و کارها مناسب خواهد می بود. با دقت به نیازها و مقصد‌های خاص کسب و کار خود، می‌توانید استراتژی مناسبی را با منفعت گیری از گوگل ادز اجرا کنید.

در مرحله سپس، یوتیوب ادز هم می‌تواند با در نظر گرفتن مواردی که در بالا گفتیم و این چنین، تشکیل محتوای ویدیویی دلنشین برای کسب و کارها بازدهی خوبی داشته باشد. این روزها یوتیوب طرفداران بسیاری اشکار کرده و می‌توان از فضای آن برای تبلیغات خوب با بازدهی بالا منفعت گیری کرد.

در مرحله سپس، برای کسب و کارهایی که اپلیکیشن دارند، تبلیغات درون اپلیکیشنی مثمرثمر خواهد می بود؛ چرا که هر فرد حتما تعدادی اپلیکیشن در گوشی خود دارد که روزانه چندین دفعه از آن‌ها منفعت گیری می‌کند؛ بعد منفعت گیری از این روش تبلیغات هم می‌تواند گزینه خوبی برای تبلیغات باشد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم همه راه حلهای تبلیغاتی که از قدیم تا الان وجود داشته و دارد را معارفه کنیم. حتما قبل از تبلیغات فاکتورهای حرف های شده را درنظر بگیرید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. همانطور که گفتیم نمی‌توان یک نسخه یکسان برای همه کسب و کارها پیچید، اما با درنظر گرفتن زوایای گوناگون هر روش تبلیغاتی، برای تبلیغات آنلاین، به‌نظر می‎رسد تبلیغات گوگل ادز و یوتیوب ادز برای اکثر کسب و کارها گزینه خوبی باشد.

[ad_2]

منبع

1 151 152 153 154 155 183