سری شیائومی 14 در این ماه میلادی عرضه خواهد شد؛ تایید همکاری مجدد با لایکا

سری شیائومی ۱۴ در این ماه میلادی عرضه خواهد شد؛ تایید همکاری مجدد با لایکا

[ad_1]

شیائومی رسما تایید کرد که پرچمداران سری «شیائومی ۱۴» قرار است در ماه میلادی جاری وارد بازار شوند. همچنین طبق اعلامیه این شرکت، گوشی‌های این سری یک بار دیگر با برند لایکا (Leica) عرضه خواهند شد و غول حوزه عکاسی، این سری را به بهترین لنز موبایل Summilux مجهز خواهد کرد.

«لی جون»، مدیرعامل شیائومی با انتشار تصویر تبلیغاتی زیر به‌طور رسمی اعلام کرد که پرچمداران جدید در ماه میلادی جاری معرفی خواهند شد. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، سری ۱۴ شیائومی یک سنسور دوربین کاملاً جدید نیز به‌همراه خواهد داشت، هرچند در حال حاضر مشخص نیست که کدام گوشی به این سنسور جدید مجهز می‌شود.

مشخصات احتمالی شیائومی ۱۴

انتظار می‌رود گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شوند که طبق گزارش‌های قبلی، کوالکام روز سه‌شنبه، ۱۲ آبان‌ماه از آن رونمایی خواهد کرد.

علاوه بر این خانواده پرچمداران شیائومی احتمالاً حداقل شامل دو دستگاه باشد: شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو. با این حال، هر دو دستگاه احتمالاً ابتدا با سیستم عامل HyperOS جدید شیائومی در چین عرضه خواهند شد و در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ به احتمال زیاد شاهد عرضه آن‌ها در بازارهای جهانی خواهیم بود.

هرچند تاریخ دقیق معرفی و عرضه این دستگاه‌ها هنوز مشخص نشده است، اما در برخی از گزارش‌های به ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) اشاره شده است که بزرگ‌ترین زمان خرید کشورهای آسیایی در دوره تعطیلات محسوب می‌شود و شیائومی نیز احتمالاً از تمایل مصرف‌کنندگان برای خرید یکی از اولین گوشی‌های هوشمند با چیپست پرچمدار جدید کوالکام به نفع خود استفاده خواهد کرد.

درباره سیستم‌عامل جدید HyperOS شیائومی، اخیراً تصاویری از آن فاش شده بود که نشان می‌دهد غول چینی ظاهراً گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیاری را برای نمایشگر دستگاه، از قفل‌کردن صفحه تا بازکردن آن در کنار ویجت‌های مختلف ساعت، فونت و انواع ویجت‌های دیگر، ارائه می‌دهد.

[ad_2]

منبع

کمک گرفتن از یکی از همکاران قابل اعتماد برای تغییر نظر همکاری مخالف

چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟

[ad_1]

متقاعدکردن افرادی که هم‌نظر شما هستند کار سختی نیست، ولی تلاش برای تغییر نظر فردی مخالف یا منتقد داستان دیگری است. برای تغییردادن نظر دیگران و تأثیرگذاشتن بر آنها باید یاد بگیریم که چگونه به‌رغم داشتن دیدگاه‌های مختلف، به‌خوبی گفت‌وگو کنیم. برای رسیدن به این هدف استراتژی‌ها و نکات مهمی وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانیم گفت‌وگوهای سازنده‌تری داشته باشیم و بر دیدگاه و نظر دیگران اثر بگذاریم. در ادامه، نکات و استراتژی‌های مهم برای تغییر نظر دیگران و تأثیر‌گذاشتن بر دیدگاه آنها را شرح می‌دهیم.

تغییر نظر دیگران در محیط کار

در پژوهشی که برای کتاب لورا با عنوان «لبه: تبدیل دشواری به مزیت» (Edge: Turning Adversity into Advantage) انجام شد، بیش از ۶۰ رهبر تحت‌نظر گرفته شدند و سپس با آنها مصاحبه شد. این رهبران سعی داشتند همکاران و سایر افراد را راضی کنند که نظرشان را درباره روشی که در ابتدا با آن مخالف بودند، تغییر دهند. رهبرانی که در غلبه بر تردید دیگران بیشترین موفقیت را داشتند، کسانی بودند که پیش از تلاش برای متقاعدکردن دیگران ریشه اختلافات را تشخیص می‌دادند. آنها ابتدا از خود می‌پرسیدند «چه چیزی موجب مقاومت فرد مخالف در برابر من می‌شود؟» معمولا این رهبران تعیین می‌کردند که چه جنبه‌هایی از استدلال‌هایشان بیشترین مخالفت و واکنش‌های احساسی را در طرف مقابل برانگیخته‌اند، سپس بسته به پاسخ داده‌شده با یکی از سه استراتژی هدفمند زیر با آن موقعیت روبه‌رو می‌شدند.

۱. گفت‌وگوی شناختی (Cognitive Conversation)

گاهی دلیل مخالفت طرف مقابل دلیلی عینی است. اگر او مجموعه‌ای منطقی از مخالفت‌ها را به‌روشنی بیان می‌کند و به نظر نمی‌رسد که انگیزه‌هایی پنهان داشته باشد، با گفت‌وگوی شناختی با او روبه‌رو شوید. این روش به‌ویژه زمانی مفید است که فرد مخالف نگرشی جدی دارد و به‌راحتی می‌تواند در فرایند تصمیم‌گیری احساسات را کنار بگذارد.

گفت‌وگوی شناختی موفق نیازمند ۲ چیز است: استدلال‌های درست و ارائه مناسب آنها. مثلا فرض کنید که می‌خواهید تأمین‌کننده را تغییر دهید، زیرا محصولات تأمین‌کننده فعلی موجب ایجاد مشکلات فراوانی شده‌اند و تأمین‌کننده‌ای را یافته‌اید که مواد و محصولات بهتری دارد. ولی همکارتان ترجیح می‌دهد که با تأمین‌کننده فعلی کار کنید، زیرا روابط طولانی‌مدتی با او دارد. او با اشاره به قیمت‌های بیشتر تأمین‌کننده جدید با پیشنهاد شما مخالفت می‌کند. شما باید استدلال‌های درستی داشته باشید که ایرادهای همکار مخالفتان را رد کند. در این مورد می‌توانید بگویید که اگر تمام هزینه‌های تولید اضافه ناشی از همکاری با تأمین‌کننده فعلی را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که در بلندمدت کارکردن با تأمین‌کننده جدید هزینه‌های کمتری خواهد داشت. باید چهارچوبی منطقی و خط داستانی واضحی داشته باشید تا همکارتان را متقاعد کنید که نظرش را دوباره ارزیابی کند. مثلا می‌توانید تأکید کنید که این تصمیم شما بر اساس قیمت، کیفیت و خدمات گرفته شده است.

احساسات را وارد حرف‌های خود نکنید. باید نشان دهید که از دیدگاهی عینی و واقعی، موضع همکارتان به‌اندازه استدلال شما منطقی نیست. توجه داشته باشید که این مخالفان به‌راحتی و با دلایل کلی تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند. برای مشاجره ذهنی با آنها آماده باشید و حقایقی را آماده کنید که درستی تمام جنبه‌های استدلال کلی شما را نشان می‌دهند.

۲. تبدیل به مدافع (Champion Conversion)

وقتی فرد مخالف را نمی‌توان با استدلال‌های شناختی و منطقی متقاعد کرد یا زمانی که او درباره رابطه شما با خودش شکایتی را مطرح می‌کند، بحث‌کردن بیهوده است. مثلا فرض کنید که می‌خواهید به فردی شایسته که تحت نظارت شما عملکرد درخشانی داشته است ترفیع شغلی بدهید، ولی یکی از مدیران هم‌رَده شما عقیده دارد که کارمندان شما بیشتر از کارمندان او ترفیع می‌گیرند. حتی اگر کاندیدای شما برای ترفیع شغلی شایسته‌تر باشد، باز هم ممکن است که دیگران برنجند و از شما حمایت نکنند.

در این شرایط سعی نکنید که فرد مقابل را متقاعد کنید. باید وقت خود را صرف شناخت او و ایجاد رابطه با او کنید. دیگر مسئله استدلال‌ها یا نحوه ارائه آنها مطرح نیست (دست‌کم در ابتدا)، بلکه مسئله درک دیدگاه و دلیل رنجش آنها مطرح است. مثلا می‌توانید درباره کارمندان او و اینکه به‌نظر او کدام‌یک بیشترین شایستگی را دارد بپرسید. به‌تدریج و با روش‌هایی مانند روشن‌ترکردن ویژگی‌هایی در افراد که از نظر شما ارزشمندند یا نشان‌دادن اینکه برای سبک مدیریت فرد مخالف با خود ارزش قائلید، او را به فردی تبدیل کنید که مدافع یا حامی شماست. تا زمان تصمیم‌گیری نهایی برای ترفیع شغلی مطمئن شوید که هر دو درباره ویژگی‌های لازم برای ترفیع شغلی هم‌نظرید و به‌روشنی توضیح دهید که چرا کاندیدای شما نمونه‌ای از این ویژگی‌هاست.

نباید انتظار داشته باشید که طرف مقابل با تصمیمی غیرمنطقی موافقت کند. موضع شما باید منطق روشنی داشته باشد. واقعی‌بودن رمز موفقیت است: بگذارید طرف مقابل خود واقعی شما را ببیند تا بهتر بتواند دیدگاه شما را درک کند.

۳. رویکرد همکار قابل‌اعتماد (credible colleague approach)

گاهی اعتقادات شخصی فرد مخالف موجب می‌شود که با پیشنهاد شما مخالف باشد. مثلا همکاری را در نظر بگیرید که با انجام یک آزمایش بالینی ضروری برای محصول جدید مخالف است، زیرا اعتقاد دارد که ممکن است آزمایش بالینی به‌نوعی مضر باشد یا مغایر با ارزش‌های اوست، درحالی‌که بر اساس شواهد، فواید این آزمایش از مضرات آن بیشتر است. گاهی عواملی مانند تربیت فرد، سابقه شخصی و تعصب‌ها پذیرش یک تصمیم را برای افراد غیرممکن می‌کنند و ارائه استدلال‌های منطقی یا احساسی فایده‌ای ندارد.

کمک گرفتن از یکی از همکاران قابل اعتماد برای تغییر نظر همکاری مخالف

در این موقعیت‌ها به‌جای بحث‌کردن، از همکاری قابل‌اعتماد کمک بگیرید. مدافعی با موضع شما از بخش دیگری از سازمان که هم‌رده یا بالاتر از شماست، شاید برای متقاعدکردن فرد مخالف مناسب‌تر باشد. با این کار فرد مخالف مجبور می‌شود که شما را از استدلال‌هایتان جدا کند و پیشنهاد شما را بر اساس فواید عینی آن ارزیابی کند. اگر شما و فرد مخالف در بن‌بست باشید، همکار قابل‌اعتماد می‌تواند شرایط را به‌نفع شما تغییر دهد.

کمک‌گرفتن از فردی دیگر شمشیر دولبه است، زیرا ممکن است که موضع فرد مخالف در قبال پیشنهاد شما را بدتر کند، به‌ویژه اگر احساس کند که همکار قابل‌اعتماد او را مجبور کرده است که طرف شما را بگیرد. بنابراین باید همکار مناسبی را پیدا کنید که بتواند در عین حفظ رابطه‌ای صمیمانه از موضع شما حمایت کند.

توصیه‌های مهم برای تغییردادن نظر دیگران

۱. با آرامش شروع‌کردن گفت‌وگو

سعی کنید خون‌سرد، آرام، متین و مشتاق برای یادگیری باشید. اگر عصبانی هستید و می‌دانید که ممکن است از کوره دربروید، طرح مسئله را به زمان دیگری موکول کنید. همچنین عصبی‌بودن یا آسیب‌پذیری خود را به طرف مقابل نشان دهید. ما معمولا این مسائل را پنهان می‌کنیم، ولی درک این مسئله که شما عصبی هستید موجب نرم‌شدن و انعطاف‌پذیری دیگران می‌شود.

تصور نکنید که طرف مقابل از شما متنفر است. اگر گفت‌وگو را با این تصور شروع کنید که با فردی صحبت می‌کنید که از شما متنفر است و نمی‌خواهد به حرف‌هایتان گوش دهد، گفت‌وگو خوب پیش نمی‌رود.

۲. همدلی‌کردن

طرف مقابل هر عقیده‌ای هم که داشته باشد، باید بدون قضاوت‌کردن و با همدلی به حرف‌هایش گوش دهید. اگر به او بگویید که باید شرمنده باشد یا فردی احمق یا ساده‌لوح است، نمی‌توانید نظر او را تغییر دهید یا او را قانع کنید که بیشتر درباره موضع خود فکر کند. طبق پژوهش منتشرشده در مجله «علوم روان‌شناسی» (Psychological Science)، همدلی‌کردن با افرادی که با آنها مخالفیم می‌تواند استدلال‌های سیاسی ما را متقاعدکننده‌تر کند. استفاده از عباراتی مانند «موافقم»، «همه ما می‌خواهیم» و «درک می‌کنم که» برای نشان‌دادن همدلی شما مؤثرند.

۳. یافتن نقطه مشترک

می‌توانید گفت‌وگو را با یافتن چیزی که هر دو درباره‌اش توافق دارید، شروع کنید. مثلا اگر کسی می‌گوید که باید اعتراضات علیه پلیس متوقف شود، می‌توانید بگویید که قطعا افسران پلیس خوبی نیز وجود دارند. تا جایی که می‌توانید با صحبت‌های او موافقت کنید، حتی اگر با بخشی از آنها مخالفید. در این استراتژی قبل از به‌چالش‌کشیدن فرد و بحث‌کردن با او، در مواردی موافقت خود را با او ابراز می‌کنید. با این کار می‌توانید در او ذهنیتی باز و پذیرا ایجاد کنید و سپس او را به پذیرش تفکری جدید دعوت کنید.

۴. داستان‌گویی به‌جای تکیه بر بیان حقایق

احتمال تأثیرگذاری بیان تجربه‌ها و روایت‌های شخصی بسیار بیشتر از گفتن حقایق است. انکارکردن حقایق برای افراد آسان است، اما انکارکردن تجربه‌ها به این آسانی نیست. پرسیدن سؤال درباره تجربه‌های فرد (به‌جای عقاید او) که دیدگاه او را نشان می‌دهد و اجتناب از حمله به او می‌تواند مفید باشد. فرض کنید با کسی صحبت می‌کنید که رأی نمی‌دهد و شما می‌خواهید نظر او را تغییر دهید. او می‌گوید که هیچ سیاستمداری به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد. به‌جای اینکه به او بگویید اشتباه می‌کند، تجربه‌ای در زندگی خود را بگویید که در آن حس می‌کردید سیاستمداران به حرف‌های شما گوش نمی‌دهند. با این کار او حس می‌کند که هر دو موضع یکسانی دارید. سپس تجربه‌ای را تعریف کنید که به شما ثابت کرد سیاستمداران به حرف‌هایتان گوش می‌دهند. بگویید که چگونه متوجه این حقیقت شدید و چرا این مسئله اهمیت دارد. داستان گویی موجب اعتماد می‌شود و افراد را تشویق می‌کند که با گسترش دیدگاه‌هایشان پذیراتر و شنواتر شوند.

۵. فراهم‌کردن زمینه برای درون‌نگری و تأمل

بسیاری از افراد به مسائل تفرقه‌انگیز احساس شدیدی دارند، ولی هرگز به دلایل آن فکر نمی‌کنند. می‌توانیم برای این افراد فضایی را ایجاد کنیم که بیشتر به قضیه فکر کنند و نظر و دیدگاه خود را شکل دهند. فرض کنید که نظر کسی را درباره ممنوعیت استفاده از اسلحه پرسیده‌اید و از او خواسته‌اید که احساس خود را با عددی بین ۱ تا ۱۰ مشخص کند و او نیز عدد ۷ را انتخاب کرده است. سپس بپرسید که چرا ۶ یا ۱۰ را انتخاب نکرده است. معمولا وقتی سؤال بعدی را می‌پرسید، طرف مقابل پیش از اینکه توضیحی بدهد، مکث و اندکی فکر می‌کند. احتمالا پاسخ او توضیحی است که برای خودش نیز جدید است. در این شرایط درنتیجه درون‌نگری ممکن است که طرف مقابل متوجه شود نظراتش آن‌طور که فکر می‌کرده قوی نیستند و جایی برای انعطاف‌پذیری و تغییر آنها وجود دارد.

۶. استفاده از زمان استراحت

بعضی از گفت‌وگوها به مشاجره تبدیل می‌شوند. اگر طرف مقابل به شما توهین می‌کند، می‌توانید بگویید: «می‌خواهم به قبل از زمانی که فلان چیز را گفتید برگردم» و مکالمه را به عقب برگردانید. ایجاد وقفه و زمانی برای استراحت نیز خوب است. اگر اوضاع در حال وخیم‌شدن است، به بهانه‌ای مانند رفتن به دست‌شویی گفت‌وگو را متوقف کنید و قبل از تصمیم‌گیری درباره ادامه گفت‌وگو فرصتی را برای آرام‌کردن خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

تغییردادن عقیده افراد مخالف و منتقد آسان نیست. نکته مهم این است که دلیل مخالفت آنها را درک کنید و از استراتژی هدفمندی استفاده کنید. در این صورت شانس بسیار بیشتری برای گرفتن پاسخ مثبت خواهید داشت. البته تغییر نظر دیگران همیشه امکان‌پذیر نیست، ولی نباید ناامید شوید و به خاطر داشته باشید که این تنها فرصت شما برای گفت‌وگو و تغییر نظر آنها نیست. سعی کنید چیزهایی را بیاموزید و اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید تا بتوانید با استفاده از آنها در گفت‌وگو یا گفت‌وگوهای بعدی موفق شوید.

[ad_2]

منبع

از مشهد تا تهران با اتوبوس چقدر راه است؟

از مشهد تا تهران با اتوبوس چقدر راه است؟

[ad_1]

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جاده تهران به مشهد و از آن طرف، مشهد به تهران، از پرترددترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود. با توجه به قرار داشتن حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد مقدس، مرتباً زائران از شهر تهران و دیگر شهرهای کشور، به مقصد مشهد سفر می‌کنند. با توجه به قیمت ارزان بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط قطار و هواپیما، بسیاری از افراد سفر با اتوبوس به مشهد و بازگشت از آن را ترجیح می‌دهند.

در این مطلب به دنبال آن هستیم تا ببینیم از مشهد تا تهران با اتوبوس چقدر راه است و طی این مسافت، چقدر زمان می‌برد؟ شما نیز اگر مایل هستید که در این باره اطلاعاتی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مسافت مشهد تا تهران

فاصله بین مشهد تا تهران در مسیر جاده‌ای، چیزی نزدیک به ۸۹۰ کیلومتر است. این مسیر، زیبایی‌های خاص خود را دارد و اگر در خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران نیز دقت عمل به خرج داده و بلیط خود را از یک شرکت اتوبوسرانی معتبر تهیه کنید، در طول سفر آرامش و آسایش کافی نیز خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که ممکن است خط اتوبوسرانی، با انتخاب برخی از مسیرهای متفاوت در طول راه، باعث شود تا این کیلومتر اعلام شده به میزان کمی، کم یا زیادتر شود.

مدت زمان سفر از مشهد تا تهران با اتوبوس

مدت زمان سفر از مشهد به تهران با اتوبوس، به فاکتورهای مختلفی چون میزان ترافیک جاده، تعداد توقف‌ها و… بستگی دارد. اما به‌طور معمول در یک ترافیک معمولی و روان، انتظار داریم که بین ۱۱ تا ۱۳ ساعت، مسیر مشهد به تهران، طول بکشد.

شاید در سفر با ماشین شخصی، این مسیر خیلی سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، اما زمانی که سفر خود را با یک اتوبوس راحت و مدرن پشت سر می‌گذارید، سپری کردن یک نصفه روز در اتوبوس و جاده مشهد به تهران، آن قدرها سخت نخواهد بود. اتفاقاً شما می‌توانید در طول مسیر، مدتی را به تماشای مناظر اطراف سرگرم شده و زمانی نیز در صندلی راحت خود، استراحت کنید و حتی کمی بخوابید.

خرید بلیط اتوبوس مشهد به تهران

همان‌طور که اشاره کردیم، هر روز سفرهای زیادی از تهران به مشهد و برعکس صورت می‌گیرد. ازاین‌رو معمولاً برای خرید بلیط اتوبوس مشهد به تهران و همین‌طور بلیط اتوبوس تهران به مشهد، مشکلی وجود ندارد و شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی در این خط، سرویس ارائه می‌دهند. با این همه در نظر داشته باشید که در تعطیلات یا ایام خاص مذهبی، فروش بلیط‌های اتوبوس مشهد به تهران یا تهران به مشهد، فوق‌العاده زیاد شده و ممکن است نتوانید به این راحتی، برای خرید بلیط اقدام کنید.

از این جهت پیشنهاد می‌کنیم که در چنین مواقعی، حتماً به موقع برای خرید بلیط اتوبوس اقدام کرده و تهیه بلیط را به روزها و لحظات آخر فرصت خود، موکول نکنید.

قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران

قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران، بسته به ایام مختلف هفته و سال، تا حدودی متفاوت است. به‌علاوه بلیط اتوبوس مشهد تهران، در شرکت‌های اتوبوسرانی مختلف نیز کمی تفاوت دارد. اما نکته مهم اینجا است که در هر صورت هزینه خرید بلیط اتوبوس از مشهد به تهران، در مقایسه با قیمت بلیط قطار یا هواپیما، به مراتب ارزان‌تر است.

از این روی اگر مدت انتظار برای رسیدن به مقصد و طول زمانی سفر برای شما اهمیت خاصی ندارد، با خرید بلیط اتوبوس، می‌توانید در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه‎جویی خوبی به عمل بیاورید.

1697627776 381 از مشهد تا تهران با اتوبوس چقدر راه است؟

مزایای سفر با اتوبوس از مشهد به تهران

برای سفر از مشهد به تهران، گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارید که سفر با اتوبوس یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. اما ببینیم مزایای سفر با اتوبوس از مشهد به تهران، کدامند؟

  • قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه سفر با اتوبوس: یکی از بهترین مزایای سفر با اتوبوس، هزینه محدود و کم آن است که باعث می‌شود سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. زمانی که فرصت کافی برای سفر جاده‌ای داشته باشید، انتخاب اتوبوس کاملاً مقرون‌به‌صرفه بوده و باعث خواهد شد تا هزینه‌های کلی سفر شما به حداقل برسد. این حتی در بسیاری از موارد نسبت به سفر با خودروی شخصی از مشهد به تهران، ترجیح داده می‌شود.
  • راحتی سفر با اتوبوس: اتوبوس‌های جدید و امروزی، صندلی‌های راحت و کاملاً مکانیزه‌ای دارند و در طول سفر احساس راحتی کامل خواهید داشت. شما می‌توانید درحالی‌که روی صندلی خود نشسته‌اید، به‌راحتی پاها را دراز کرده و در حالت استراحت قرار بگیرید. بیشتر اتوبوس‌های امروزی دارای صندلی‌های راحت، سیستم تهویه مطبوع، پخش فیلم و سایر امکاناتی هستند که سفر را راحت‌تر می‌کنند.
  • لذت بردن از مسیر جاده‌ای: هر جاده‌ای جذابیت‌های خاص خود را دارد و مسیر بین مشهد تا تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. به ویژه اگر بار اولی باشد که فاصله جاده‌ای بین مشهد تا تهران را با اتوبوس طی می‌کنید تماشای مناظر اطراف جاده، جذابیت بیشتری برای شما به همراه دارند. فرقی ندارد که بلیط اتوبوس تهران مشهد را تهیه کرده باشید یا برعکس مسافر از مشهد به تهران باشید.

به‌طور کلی سفر با اتوبوس از مشهد به تهران و برعکس می‌تواند راهی مناسب، مقرون‌به‌صرفه و لذت‌بخش باشد که نباید آن را از دست بدهید.

چطور بلیط اتوبوس مشهد تهران را خریداری کنیم؟

برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران، می‌توانید به‌راحتی از طریق اسنپ تریپ (نسخه اپلیکیشن یا وب) اقدام کنید. به این شکل بلیط اتوبوس مشهد به تهران، از شرکت‌های اتوبوسرانی مختلف در ساعات حرکت گوناگون، در دسترس شما بوده و خرید آنلاین را در عرض مدت چند دقیقه به پایان می‌رسانید.

این یک تجربه عالی است که بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام شده و سفر را ساده‌تر خواهد کرد. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ به‌علاوه پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود نیز که ممکن است علاقه‌مند به سفر بین تهران و مشهد باشند، به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع

۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر

[ad_1]

خودروبازها همیشه دستشان برای انتخاب شبیه‌ساز چندان بسته نبوده و بسیاری از استودیوها و ناشران حداقل یک ویدیوگیم خودرو محور در کارنامه خود به ثبت رسانده یا قصد دارند در اختیار مخاطب بگذارند. باتوجه به تفاوت سلایق، سعی کردیم دسته‌بندی براساس کاربرد شبیه‌سازهای خودرومحور را درنظر بگیریم و پیشنهادهای باکیفیت را ضمن ذکر نکات مثبت و منفی هر یک معرفی کنیم. به طور کلی چهار دسته‌بندی در این مقاله پیش‌روی شماست؛ دسته اول شامل نمونه‌هایی که برای تجربه آنلاین بهترین گزینه به حساب می‌آیند، دسته دوم شبیه‌سازهایی که برای انجمن‌ها و کامیونیتی‌ها بهترین فضا را ایجاد کردند، دسته سوم گزینه‌هایی که به کنسول‌دارها پیشنهاد می‌شود و در نهایت دسته‌بندی‌ برای حوزه‌‌های تخصصی درنظر گرفتیم.

شبیه‌ساز برای رقابت‌های آنلاین:

RaceRoom


باوجود اینکه در شبیه‌سازی تحت عنوان ریس روم، قرار است فضای آنلاین را در یک انجین قدیمی تجربه کنیم، اما قدمت این نمونه که به یک دهه می‌رسد که باعث شده تا به امروز فضای غنی از پلیرها ایجاد شود و البته زمینه‌ساز چنین شرایطی هم شروع رایگان و تنوع در کلاس‌های رقابتی این شبیه‌ساز بوده که بین پلیرهای متنوعی (اکثرا خارجی) پذیرش بالایی برای آن به وجود می‌آورد. دو سال پیش هم در مطلبی برای معرفی ۳۰ بازی برتر ریسینگ توضیحات بیشتری درباره این شبیه‌ساز و سابقه آن در ویجیاتو پرداخته بودیم.

Assetto Corsa Competizione


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

در شرایط فعلی که هنوز شبیه‌ساز دیگری تحت عنوان Rennsport عرضه نهایی نشده است، می‌توان ادعا کرد که در حال حاضر، نسخه اختصاصی استو کورسا در رشته مسابقات گرندتورینگ یا به عبارت صحیح‌تر رده GT3 و GT4 مسابقات فدراسیون اتومبیل‌رانی “FIA” بهترین گزینه برای رقابت‌های آنلاین در سطح بالا است. این محصول که توسط استودیو ایتالیایی Kunos Simulazioni ساخته شده، با تمرکزی که روی فقط یک رشته خاص داشته، توانسته فیزیک و صدای بسیار نزدیک به واقعیت را پدید آورد. البته که ضمن حضور بخش چندنفره یا آنلاین قوی، پشت سر گذاشتن مراحل بخش پیشرفت‌محور یا Career در این شبیه‌ساز نیز کار هرکسی نبوده و واقعا دشوار است. باوجود اینکه کامپتیزیونه در کنسول‌های نسل هشتم تجربه چندان جالبی را ارائه نکرد، اما در نسخه‌های نسل نهمی شاید بتوان گفت که بهترین تجربه فیزیکی را در بین رقبای خود فراهم کرده است.

iRacing


برای بسیاری از رانندگانی که تا بالاترین سطح از رقابت‌های شبیه‌ساز رسیده‌اند ای‌ریسینگ اولین انتخاب بود. باوجود عمر ۱۵ ساله هنوز هم کیفیت مدل‌ها و پیست‌های لیزراسکن شده قابل قبول و کاربردی به نظر می‌رسد، چرا که از همان مراحل اولیه تولید، تصمیم گرفته شده که سطح جزئیات بالایی ارائه شود. روند کسب امتیاز امنیت هم در ای‌ریسینگ یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری آن به حساب می‌آید، با این وجود هزینه بالای اشتراک و محتواهای این شبیه‌ساز باعث شده که انتخاب اول گیمرهای ایرانی نباشد. برای اثبات تازه بودن حس‌وحال ای‌ریسنگ (حتی تا به امروز) لازم است اطلاع داشته باشید که حق استفاده از سری مسابقات نسکار از سال ۲۰۲۴ به جای مجموعه موتوراسپرت گیم، در اختیار این عنوان قرار گرفته است.

شبیه‌ساز نسکار

شبیه‌سازهای کامیونیتی محور:

Assetto Corsa


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

بدون هیچ شکی بیشترین مادها برای نسخه عادی استوکورسا ساخته شده و در کنار این فضای غنی، کامیونیتی پر رونقی هم وجود دارد که محتوای تولید شده را بین همدیگر تبادل می‌کنند. درکنار استفاده از این محتوا، اجتماع پلیرها باعث شده که همواره لیگ‌های قوی در این شبیه‌ساز برقرار باشد. هزینه پایین‌تر استفاده از استوکورسا نسبت به سایر شبیه‌سازهای انجمن محور نیز از دیگر مزایایی به حساب می‌آید که باعث شده این بازی به انتخاب اول پلیرهایی تبدیل شود که از سینگل پلیر بودن خسته شده‌اند و نیاز به ورود به فضای آنلاین را در فیزیکی جدی حس می‌کنند. البته هوش مصنوعی ضعیف بخش آفلاین استوکورسا هم در ایجاد این انگیزه بی‌تاثیر نبوده است.

Automobilista 2


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

دومین نسخه از اتوموبیلیستا، نتیجه آخرین استفاده از انجینی‌ست که استودیو سازنده سری نیدفوراسپید شیفت آن را پایه‌گذاری کرده بود. در این سری که استودیو ریزا اولین نسخه آن را در سال ۲۰۱۳ بنا نهاد، سادگی در دسترسی به منوها موردی بوده که باتوجه به تنوع بالای کلاس‌های پوشش داده شده، الزامی به نظر می‌رسید. به غیر از بخش تایم ترایال برای مقایسه رکورد زمانی ثبت شده، نمی‌توان انتظار آنچنانی از بخش غیرآنلاین داشت. برای بهره‌برداری مناسب از گستردگی ایجاد شده در کلاس‌های مختلف خودروها، به تناسب آن پیست‌های زیادی هم در لیست انتخاب وجود دارد و برای ایجاد این تنوع، استودیو سازنده به سراغ ایده‌پردازی و خلق مسیرهای ابتکاری هم رفته‌اند.

rFactor 2


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب یک شبیه‌ساز، خروجی ارسال شده به عنوان فورس‌فیدبک به فرمان است. برای بهره‌مندی از برترین تجربه بابت بازخورد فرمان در بالاترین سطح فناوری در این خصوص، می‌توان به سراغ اصلی‌ترین‌ عنوان ساخته شده توسط استودیوهای موتوراسپرت گیم رفت که از فیزیک اختصاصی isiMotor در نسخه ۲.۵ استفاده می‌کند. اما بهره از چنین حس رانندگی سطح بالایی، به سادگی در آر فکتور ۲ امکان‌پذیر نبوده و منوها پیچیدگی زیادی را ایجاد کرده‌اند که باعث شده داشتن تجربه کاربری قبلی در استفاده از این ساختار، برتری به حساب آید. بخش آفلاین آر فکتور ۲ به خاطر استفاده از هوش مصنوعی مناسب، تجربه بهتری نسبت به سایر گزینه‌های انجمن محور را فراهم کرده است.

کنسول‌ها:

F1 23


شبیه‌ساز F1

می‌توان تغییرات اعمال شده در F1 فصل ۲۰۲۳ را از زمانی که تحت اختیار کمپانی EA قرار گرفته مثبت ارزیابی کرد. استودیو باسابقه کدمسترز در فیزیک F1 تغییراتی درنظر گرفته که کنترل بهتری را فراهم آورده و تجربه بی‌نقص‌تری را ارائه می‌دهد. این فیزیک در ایجاد فضای بهتر آنلاین هم کمک کرده که به خاطر اعتبار بالای مسابقات F1 و کراس پلت‌فرم بودن رقابت‌ها «حتی با PC»، می‌توان به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای حضور در سطح بالا رقابت‌ها از این گیم یاد کرد. در واقع با این نسخه جدید، مسیر رسیدن به سطح حرفه‌ای هموارتر شده و جامعه پلیرهای فرمولا وان را کاملا راضی ساخته است. اعتباری که فدراسیون اتومبیل‌رانی و مجموعه برگزار کننده مسابقات F1 به این عنوان داده‌اند در کنار تلاش‌های EA باعث شده که فضای ورزش الکترونیک در این بازی در اولویت قرار گیرد؛ با این وجود بخش آفلاین و روایت داستانی قوی در کنار خودروهای جاده‌ای که در این نسخه جدی‌تر گرفته شده، هر سه باعث شده‌اند که برای تجربه آرکید هم بتوان F1 امسال را به جامعه بیشتری پیشنهاد داد.

Forza Motorsport


نسخه‌های قبلی فورتزا موتوراسپرت را نمی‌توانستیم پیشنهاد مناسبی برای پیگیری در فضای آنلاین بدانیم. چه از نظر درگیری با رقبای غیر هم‌سطح و چه از لحاظ فیزیک و حتی جوایز یا پرایزپول ارائه شده برای رقابت‌های آنلاین، آنچنان جدی نبودند. به همان ترتیبی که در F1 جوایز و اهمیتی که به مسابقات آنلاین داده می‌شود باعث شده‌اند که خود این گیم نیز اهمیت پیدا کند، باید منتظر بود که ببینیم مایکروسافت چه برنامه‌ای برای موتوراسپرت جدید دارد.

شبیه‌ساز فورتزا

البته که متاسفانه درحال حاضر ساختار نامناسبی بابت ارتقاهای فنی خودرویی که پلیر می‌راند برای بخش آنلاین فورتزا موتوراسپرت درنظر گرفته شده؛ به طوریکه همچون یک بازی ماشین‌سواری کاملا آرکید و برخلاف شبیه‌سازها، خود ماشین شما هم درجه و سطح داشته و ارتقاهای فنی را فقط زمانی می‌توانید روی آن سوار کنید که درجه و سطح آن ماشین نیز بالا رفته باشد. چنین ساختاری مربوط به بازی‌های روایت محور بوده و متعلق به فضای آرکید این سبک هستند؛ لذا بهتر بود همچون دیگر شبیه‌سازهای حرفه‌ای خودرو، دست راننده برای ارتقاهای فنی و تیونینگ خودرو باز گذاشته شده و چیزی شبیه به قوانین فدراسیون اتومبیل‌رانی بابت حجم موتور و وزن و… محدودیت وجود داشته باشد. در هرحال به غیر از چنین مشکلات ساختاری که احتمالا در نسخه‌های بعدی در رابطه با آنها تجدید نظر خواهد شد، به علت انجین جدیدی که فیزیک کلی فورتزا موتوراسپرت را بهبود داده، اکنون می‌توان پس از سال‌ها آن را به عنوان یک شبیه‌ساز به افراد علاقه‌مند به این حوزه معرفی کرد.

Gran Turismo 7


در نقطه مقابل موتوراسپرت که به راحتی با دراختیار داشتن اشتراک گیم پس، امکان تجربه آن فراهم است،‌ گرن توریسمو ۷ وجود دارد که به غیر از قیمت بالای خود بازی‌، محتوای داخلی نیز حتی نسبت به نسخه قبل یعنی «گرن توریسمو اسپرت» گران‌تر شده. مشکل قدیمی صداگذاری‌ در گرن‌توریسمو همچنان حضور دارد؛ باوجود اینکه جیغ تایرها کماکان یکسان است، در فیزیکی که به کمک تایرساز مشهور فرانسوی «میشیلن» خلق شده، تجربه بهتری از سطح جاده ارائه می‌شود. در دوره‌ای که حتی اکثر ست‌های شبیه‌ساز امکان ارائه بازخورد روی پدال‌ها را فراهم نمی‌کنند، با در اختیار گرفتن دوال سنس در دستان، تجربه بسیار دقیقی از پدال‌ها مخصوصا ترمز ارائه می‌شود. می‌توان ادعا کرد که به واسطه اولویت داشتن رقابت‌های آنلاین، برخی از فیزیک‌ها همچون تاثیر دینامیکی سنگین کردن دنده و اثر تخریبی آن با واقعیت مغایرت دارد. از دیگر انتقادها به گرن‌توریسمو یکجا نبودن بخش‌های فروش و ارتقای فنی خودروهاست که در برخی از موارد باعث ایجاد گیم‌پلی بهتر شده و در برخی از مواقع مانع از ایجاد تجربه سریع‌ می‌شود.

شبیه‌ساز المپیک

برخوردها در گرن‌توریسمو همچنان به نفع خودروسازان در کمترین سطح تخریب انجام می‌شود و متاسفانه برخی از خطاهایی که پلیر در بخش کریر «بخش روایتی که در کافه بازی در جریان است» مرتکب می‌شود، غیر قابل بازگشت هستند. از سوی دیگر، همکاری با فدراسیون اتومبیل‌رانی، حضور در المپیک eSport 2023 و درنظر گرفتن هوش مصنوعی اختصاصی سونی به نام سوفی باعث شده که تجربه سطح بالایی را داشته باشیم، درکنار اینکه مثل همیشه تمرکز در گرن‌توریسمو به پیشینه صنعت خودرو بوده است. درنهایت ارائه امکان تجربه ۱۲۰ فریم باعث شده که این نسخه یکی از اصلی‌ترین پیشنهادهای کنسولی برای حضور در رقابت‌های آنلاین به حساب آید.

شبیه‌ساز مسابقات تخصصی:

NASCAR Heat 5


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

از آنجایی که کامیونیتی علاقه‌مندان به نسکار نسبت به سایر زمینه‌ها شرایط پیچیده‌تری دارد، انتخاب گزینه درست در این رشته حساسیت بیشتری داشته و با وجود اینکه موتوراسپرت گیم به عنوان مالک فعلی «تا سال ۲۰۲۳» سعی داشت با استفاده از انجین isiMotor در کنار آنریل، برای نسکار ایگنیشن فضای حرفه‌ای‌تری را ایجاد کند، اما کنار هم قرار گرفتن آنریل ۴ و انجین آرفکتور نهایتا باعث ایجاد ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی در فیزیک و بعضا گرافیک نسکار ایگنیشن شد. به همین خاطر به‌روزرسانی‌ها بیشتر با تمرکز روی نسکار هیت ۵ ارائه می‌شود.

Rally


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

پیش از هرچیز پیشنهاد می‌کنیم علاقه‌مندان این سبک، تجربه ریچارد بِرنز رالی ” Richard Burns Rally” را از دست ندهند. همچنین درت رالی ۲ نیز عنوان مناسبی با سطح جزئیات بالاتر است. از سوی دیگر اگر به دنبال تجربه آرکیدتری از رالی هستید، درت ۵ را به عنوان نسخه‌ای می‌شناسیم که به انتظارات به خوبی پاسخ داده است. اما درست برخلاف شرایطی که EA برای F1 23 ایجاد کرده بود، WRC GENERATION به عنوان نخستین شبیه‌ساز از دوره هیبرید شدن مسابقات قهرمانی جهانی رالی، نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات مثبتی نداشت؛ به همین خاطر EA قول تغییرات زیادی را برای نسخه‌ای داده که قرار است از ۳ نوامبر «۱۲ آبان» برای فصل جدید مسابقات WRC عرضه شود.

Offroad


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

همان‌طور که به خاطر فضای بیابانی و جنگلی فراوان ایران، بستر مناسبی برای استفاده از فضای آفرود برای خودروهای دودیفرانسیل در کشور ایجاد شده و حتی فدراسیون اتومبیل‌رانی کشور هم با دو رشته کاملا متفاوت سافاری و آفرود مسابقات این سبک را پیگیری می‌کند، برای مخاطب ایرانی هم گیم‌های آفرود محور محبوبیت پیدا کرده‌اند. عنوان اصلی کراس پلت‌فرم این سبک را می‌توان محصولات استودیو سیبر “Saber Interactive” یعنی MudRunner و اسنورانر دانست. البته در چنین فضایی اچ دی سی یا Heavy Duty Challenge هم برای تجربه سنگین‌سوارها پیشنهاد می‌شود.

FIA European Truck Racing Championship


حالا که در بحث آفرود پای سنگین‌سوارها به میان آمد، بد نیست به یکی از نمونه‌های موفق شبیه‌ساز کامیون هم اشاره کنیم که FIA European Truck Racing Championship نام دارد؛ از لحاظ اجرای فیزیک ترمزگیری‌های چندگانه و لزوم تخلیه فشار کمپرسورها سعی شده که سطح بالایی از شبیه‌سازی ارائه شود. باوجود فاصله داشتن با فیزیک شبیه‌‌سازهای به‌روز، اما تجربه متفاوت و چالش‌برانگیزی را مخصوصا در فضای آنلاین و حتی کنسولی ایجاد می‌کند. تنوع گزینه‌های قابل انتخاب، محدود به تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات رسمی هستند و روی ارتقای فنی و ظاهری هم حساب زیادی باز نکنید.

شبیه‌ساز کامیون

CarX Drift Racing


۱۵ بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برتر - ویجیاتو

خیلی سخت می‌توان باور کرد که استودیویی از فضای موبایل کارخود را شروع کند و با عرضه پنج گیم موبایل با یک انجین یکسان، بتواند بهترین فضا را برای تجربه استاندارد از مسابقات دریفت ارائه کند. کمتر شبیه‌سازی در این لیست جرات درنظر گرفتن فیزیک دریفت را داشته و در هیچ‌کدام از این موارد، قوانین به صورت کامل درنظر گرفته نشده‌اند. اما در CarX Drift Racing حتی به جز بخش انفرادی، می‌توانیم از رقابت‌های دونفره سوئسو که هسته اصلی و هیجان خالص دریفت هستند نیز لذت ببریم. لازم به ذکر است که درحال حاضر کار ایکس دریفت ریسینگ هم روی گوشی‌های موبایل قابل نصب است و هم روی کامپیوتر و البته که روی کنسول‌های مایکروسافت و سونی.

KartKraft


در پایان با وجود اینکه برخی از گزینه‌های این لیست تجربه کارتینگ را به نحوه مطلوبی ارائه می‌کنند «مخصوصا اتومبیلستا ۲» اما لازم می‌دانیم که شبیه‌ساز تخصصی این سری مسابقات یعنی KartKraft را هم معرفی کنیم که در اصل از همان انجین isiMotor آرفکتور۲ برای خلق فیزیک آن استفاده شده است. برخلاف شرایط نسکار ایگنیشن، در کارت‌کرفت جزئیات بی‌نهایت دقیقی را شاهد هستیم که به واسطه محدود بودن تنوع در انتخاب‌ها و شباهت فنی نمونه‌های اسکن شده به وجود آمده است.

شبیه‌ساز کارتینگ

بیشتر بخوانید:

[ad_2]

منبع

آیا امروز نسل یازدهم آیپد 10.9 اینچی معرفی می‌شود؟

آیا امروز نسل یازدهم آیپد ۱۰.۹ اینچی معرفی می‌شود؟

[ad_1]

شایعات ضدونقیض درباره زمان معرفی آیپدهای جدید اپل تمامی ندارد. ابتدا گفته شده بود که این محصولات ممکن است امروز (سه‌شنبه) معرفی شوند، اما در ادامه خبرنگار بلومبرگ این قضیه را رد کرد. حالا دوباره یک منبع آگاه مدعی شده است که امروز یک آیپد نسل یازدهم معرفی خواهد شد.

منبع آگاه دنیای فناوری که با نام Majin Bu در شبکه اجتماعی ایکس فعالیت می‌کند، بدون اشاره مستقیم به نام آیپد ایر یا آیپد مینی، اعلام کرده است که اپل سه‌شنبه از یک آیپد نسل ۱۱ با نمایشگر ۱۰.۹ اینچی رونمایی می‌کند و به‌نظر می‌رسد که باید منتظر لوازم جانبی هم برای این دستگاه باشیم. این لوازم جانبی می‌تواند شامل اپل پنسل جدید باشد که در گزارش‌ها به معرفی آن اشاره شده بود.

نسل یازدهم آیپد تغییر زیادی نخواهد داشت

«ماجین بو» مدعی است که آیپد نسل ۱۱ از نظر طراحی ظاهری تفاوتی نسبت به نسل ۱ نخواهد داشت و با لوازم جانبی قبلی سازگار خواهد بود. با توجه به این که بو در گذشته گزارش‌های درست و غلطی را منتشر کرده بود، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این گزارش درست است یا خیر.

چند روز پیش ابتدا گفته شد که آیپد مینی ۷، آیپد ایر ۶ و نسل یازدهم آیپد در ماه جاری میلادی (اکتبر) معرفی می‌شوند. چندی بعد، وب‌سایت Supercharged اعلام کرد که سه‌شنبه همین هفته مصادف با ۲۵ مهر می‌توانیم منتظر رونمایی از آیپد ایر جدید با تراشه M2 و آیپد مینی جدید با تراشه A16 بایونیک باشیم.

اما یک روز بعد، وبلاگ ژاپنی Macotakara مدعی شد که اپل سه‌شنبه به‌جای آیپدها از قلم جدید خود پرده برمی‌دارد. این قلم سری مغناطیسی قابل تعویض خواهد داشت. همچنین، «مارک گرمن» از بلومبرگ اعلام کرد که کوپرتینویی‌ها در ماه جاری میلادی از مک‌بوک یا آیپد جدیدی رونمایی نمی‌کنند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم اطلاعات کدام منبع درست از آب در می‌آید و اگر اپل امروز قصد رونمایی از محصولی را داشته باشد، آن محصول چیست.



[ad_2]

منبع

نگاهی به قیمت خودرو در بازار مهرماه 1402، تقابل رکود و هیجان + جدول

نگاهی به قیمت خودرو در بازار مهرماه ۱۴۰۲، تقابل رکود و هیجان + جدول

[ad_1]

طی هفته‌ دوم مهرماه یک شوک ارزی به بازار وارد شد. قیمت دلار درنتیجه این شوک ارزی به محدوده ۵۳ هزار تومان رسید. درنتیجه این شوک ارزی، قیمت خودرو و سایر کالاها همچون موبایل، لپ‌تاپ و قطعات الکترونیکی نیز افزایش یافت. بااین‌حال، اکنون نوسان ارز فروکش کرده است و بار دیگر دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان قرار دارد. البته فروشندگان خودرو همچنان در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند.

بالارفتن قیمت ارز همان چیزی بود که دلالان و نمایشگاه‌داران خودرو می‌خواستند. پس از افزایش ناگهانی قیمت دلار، آن‌ها نیز به‌سرعت قیمت خودرو را افزایش دادند. پس از انجام موفق این مرحله، مرحله دوم با هدف تزریق هیجان بیشتر به بازار انجام شد. در این مرحله نمایشگاه‌داران و دلالان از درج قیمت خودروهای عرضه‌شده خودداری کردند. آن‌ها در گروه‌های تلگرامی و صفحات خود در شبکه‌های مجازی عنوان کردند که به‌دلیل نوسانات بازار، امکان اعلام قیمت دقیق وجود ندارد. حال آنکه مدت‌هاست سرمایه‌ها از بازار خودرو کوچ کرده است و حتی خودروهای محبوب نیز خریدار چندانی ندارند.

جدول قیمت خودرو در بازار، مهرماه ۱۴۰۲:

خودرو مدل رنگ وضعیت بدنه کارکرد قیمت
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۴۰۰ خاکستری سالم ۳۰٬۰۰۰ ۴۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو پارس سال ۱۳۹۴ سفید سالم ۸۰٬۰۰۰ ۳۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو ۴۰۵ GLX بنزینی ۱۳۹۴ خاکستری سالم ۸۷٬۰۰۰ ۳۰۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پراید ۱۳۱ SE ۱۳۹۶ سفید سالم ۱۲۰٬۰۰۰ ۲۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
دنا پلاس تیپ ۱ دنده‌ای ۱۴۰۱ مشکی سالم ۱۸٬۰۰۰ ۵۹۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
ساینا s ۱۴۰۲ سفید سالم صفرکیلومتر ۳۵۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
رانا پلاس ۱۴۰۰ سفید سالم ۱۵٬۰۰۰ ۴۵۹٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

پس از فروکش‌کردن تب ارز، نمایشگاه‌داران و دلالان همچنان درحال حفظ موضع خود هستند. اگر امروزه آگهی‌های فروش خودرو در پلتفرم‌های آنلاین را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که اکثر قیمت‌ها به‌صورت گران‌مایه تعیین شده‌اند. آگهی‌ها با قیمت‌هایی در حد بالا منتشر می‌شوند، درحالی‌که خریداری در بازار حضور ندارد. بااین‌حال همچنان فروشندگان مایل هستند تا اتومبیل خود را اندکی گران‌تر از قبل بفروشند.

همچنین بخوانید: خودروهای ایرانی، ارزان در جهان و گران در ایران!

وضعیت رکود بازار که از ماه‌های پیش آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. شرایط بازار تا حدی راکد است که حتی برای خودروهایی همچون پژو پارس یا پژو ۲۰۷ نیز مشتری چندانی حضور ندارد. مالکان خودروهای مونتاژی نیز هنگام فروش اتومبیل خود با دردسر مواجه هستند که تنها چاره آن کاستن قیمت است. درصورتی‌که رویه ثبات قیمت دلار ادامه داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که دور دیگری از کاهش قیمت خودرو را طی ماه‌های آتی شاهد باشیم. البته این کاهش به اندازه فروکش‌کردن قیمت‌ها در بهار امسال چشمگیر نخواهد بود.

[ad_2]

منبع

قطعات خودروهای چینی در بازار کمیاب و گران هستند؛ فروش بدون خدمات پس از فروش!

قطعات خودروهای چینی در بازار کمیاب و گران هستند؛ فروش بدون خدمات پس از فروش!

[ad_1]

طی دو دهه اخیر، خودروهای چینی روزبه‌روز درحال افزایش حضور خود در بازار ایران بوده‌اند. شرکت‌های خودروسازی خصوصی یا مونتاژکاران علاقه زیادی به عرضه این خودروها دارند؛ هرچند در سوی دیگر قطعات خودروهای چینی کمیاب و گران است. هم‌زمان با تغییر نسل این خودروها و افزایش تنوع آن‌ها، دسترسی به لوازم یدکی خودروهای چینی دشوارتر از قبل شده است.

به گفته رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران، قطعات خودروهای نسل جدید چینی در بازار کم بوده و به همین دلیل نیز قیمت این قطعات به‌صورت کاذب بالا رفته است؛ بنابراین مالکین خودرو سردرگم شده‌اند. به گفته «علیرضا نیک‌آئین»، نمایندگی‌های خودروسازان بایستی پاسخگوی این مشکل باشند. فرایند تعمیر خودروهای مونتاژی در مقایسه با گذشته بسیار زمان‌بر شده است، چرا که قطعات در بازار کمیاب هستند. درنتیجه خودروهای چینی بسیاری در تعمیرگاه‌ها متوقف شده‌اند.

قطعات خودروهای چینی، کمیاب و گران

این روزها اگر به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید، ویدیوهای مختلفی را از کمیاب‌بودن و همچنین گرانی لوازم یدکی خودروهای چینی خواهید دید. این کمبود تا حدی گسترش یافته است که مالک خودرو مجبور است مدت زیادی را برای تأمین قطعات ساده‌ای همچون طلق چراغ منتظر بماند. به عبارت دیگر، خودروهای مونتاژی تنها به مشتریان ایرانی فروخته می‌شوند اما در بخش خدمات پس از فروش، تضمینی برای تأمین قطعات خودرو وجود ندارد!

کمبود قطعات اصل برای خودروهای چینی باعث شده است تا لوازم یدکی تقلبی در بازار فراوان باشند. به همین دلیل مالکان خودروها یا تعمیرکاران ناچار می‌شوند برای افزایش سرعت عمل، از این قطعات استفاده کنند. بدیهی است که استفاده از قطعات تقلبی و غیراصل مشکلات دیگری را برای خودروها و مالکان آن‌ها پدید می‌آورد.

مشکل تأمین قطعات خودروهای چینی تنها در مورد اتومبیل‌های جدید مطرح نیست. نسل خودروهای چینی طی بازه زمانی کوتاهی تغییر می‌کند و پس از آن یافتن قطعات برای خودروهای مونتاژی قدیمی به یک دردسر بزرگ تبدیل می‌شود. بسیاری از خودروهای چینی که طی دهه ۱۳۹۰ وارد بازار ایران شدند، اکنون بازار دست‌دوم ضعیفی دارند. علت ضعف اصلی بازار خریدوفروش این خودروها درواقع گرانی قطعات و دسترسی سخت به لوازم یدکی است. این ضعف در مورد لوازم ظاهری خودروهای چینی بیش از سایر موارد قابل لمس است.

[ad_2]

منبع

جیتکس 2022 برای دبی 394 میلیون دلار درآمد داشت

جیتکس ۲۰۲۲ برای دبی ۳۹۴ میلیون دلار درآمد داشت

[ad_1]

جیتکس ۲۰۲۲، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تکنولوژی در دنیا، در اکتبر سال گذشته میلادی در دبی برگزار شد و ۶۹۸ میلیون دلار آورده مالی داشت. ۵۷ درصد از این مبلغ، یعنی ۳۹۴ میلیون دلار، آورده مالی برای دبی بوده است.

چهل و دومین نمایشگاه جیتکس، سال گذشته میلادی در فاصله ۱۰ تا ۱۴ اکتبر در «مرکز تجارت جهانی دبی» (DWTC) برگزار شد و تخمین زده می‌شود که ۹۶۰۰ شغل ایجاد کرده باشد. این نمایشگاه از بیش از ۱۷۰ هزار بازدیدکننده میزبانی کرد که ۴۰ درصد از آن‌ها افراد خارجی بودند.

شیخ «محمد بن راشد»، حاکم دبی، این رویداد را بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری جهان توصیف کرده بود. «هلال الماری»، دبیرکل DWTC نیز گفته بود: «جیتکس مشارکتی کلیدی در رشد اقتصادی دبی داشته است…[این نمایشگاه] به موفقیت‌های بی‌سابقه‌ای در تمامی سطوح دست یافته و دبی و امارات متحده عربی را در خط مقدم فناوری‌های آینده قرار داده است.»

در رویداد جیتکس ۲۰۲۲ تقریباً حدود ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان خارجی با یک همراه به این کشور سفر کردند و به‌طور میانگین ۶.۴ روز در دبی اقامت داشتند و ۳۵۰۰ دلار پول خرج کردند. در این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمونه از نمایشگاه جهانی جیتکس محسوب می‌شود، بیش از ۵۰۰۰ شرکت از ۹۰ کشور حاضر شدند و در زمینی به اندازه ۳۳ زمین فوتبال میزبان بازدیدکنندگان بودند.

در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳ که از فردا شروع می‌شود و تا ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) ادامه دارد، خبرنگار دیجیاتو حضور دارد و شما را با حال‌وهوای این نمایشگاه و شرکت‌های حاضر در آن آشنا می‌کند؛ بنابراین استوری‌های دیجیاتو را دنبال کنید.

اسپانسر دیجیاتو در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳، فلایتیو است.

[ad_2]

منبع

نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

[ad_1]

گزارش جدیدی فاش شده است که برنامه‌های آینده پردازنده‌های اینتل، AMD و کوالکام را فاش می‌کند. در همین ابتدای مطلب باید به این موضوع اشاره کرد که هرچند اطلاعات جالبی در ادامه وجود دارد، اما آن‌ها توسط منابع رسمی و کاملاً معتبر منتشر نشده‌اند.

گزارش حاضر توسط یک منبع آگاه به نام Golden Pig Upgrade در پلتفرم BiliBili منتشر و توسط AndroidHeadlines نقل شده است. در این گزارش درباره AMD، همان‌طور که در اسلایدهای زیر آمده، گفته شده است که این شرکت روی دو چیپ جدید با نام‌های Strix Point و Strix Halo کار می‌کند که هر دو از هسته‌های کلاسیک استفاده می‌کنند. بااین‌حال، در تراشه Strix Point از هسته‌های متراکم‌تری استفاده شده است و هر دو تراشه از DDR5 و LPDDR5X پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده‌های آینده اینتل

اینتل نیز ظاهراً قصد دارد پردازنده‌های Raptor Lake خود را در سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی کند. در این گزارش به پردازنده‌های Raptor Lake Refresh-HX و Meteor Lake-H اینتل اشاره شده است که سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند. این تراشه‌ها در کنار Meteor Lake-U9 و همچنین Meteor Lake-U15 وارد بازار خواهند شد و Raptor Lake Refresh-U برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

1697338494 782 نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

علاوه‌براین، اینتل ظاهراً قصد دارد در سال ۲۰۲۵ تراشه‌های Raptor Lake-H و Raptor Lake-HX را با Arrow Lake-HX و Arrow Lake-H جایگزین کند. Raptor Lake Refresh-H نیز جایگزین Meteor Lake-H خواهد شد.

1697338494 320 نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

درنهایت، کوالکام نیز ظاهراً روی تراشه نسل بعدی خود با نام رمز Hamoa کار می‌کند. این تراشه از ترکیب هسته‌های ۸+x/6+4 Oryon به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره خواهد برد. پشتیبانی از حافظه UFS4/PCIe Gen 4 x4 NVMe دیگر ویژگی قابل‌توجه این تراشه محسوب می‌شود؛ مانند پشتیبانی از رم LPDDR5X که حداکثر سرعت کلاک ۸۵۳۳ مگاترانسفر بر ثانیه دارد. بااین‌حال، درباره پردازنده کوالکام به هیچ تاریخ خاصی اشاره نشده است.

[ad_2]

منبع

گوگل بخش Discover را برای صفحه اصلی خود در دسکتاپ آزمایش می‌کند

گوگل بخش Discover را برای صفحه اصلی خود در دسکتاپ آزمایش می‌کند

[ad_1]

گوگل ظاهراً درحال آزمایش فید Discover برای صفحه اصلی خود در دسکتاپ است که علاوه بر نوار جستجو، محتوای پیشنهادی و توصیه‌شده را نیز به کاربران نمایش می‌دهد.

براساس تصویری که MSPowerUser در گزارش خود به اشتراک گذاشته است و در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید، این فید شامل مواردی ازجمله اخبار مهم، پیش‌بینی آب‌‌وهوا، نتایج مسابقات ورزشی و اطلاعات سهام سه شرکت می‌شود. البته این اولین‌بار نیست که گوگل این ویژگی را ارائه می‌کند؛ غول موتور جستجو در سال ۲۰۱۸ فید Discover را به صفحه اصلی برنامه موبایل خود در ایالات‌متحده اضافه کرده بود.

«لارا لوین»، سخنگوی گوگل نیز در گفت‌وگو با وب‌سایت The Verge، ضمن تأیید این تغییر، اشاره کرد که آزمایش فید Discover هم‌اکنون در هند اجرا می‌شود.

فید Discover در صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل

غول موتور جستجو در گذشته نیز این ویژگی را برای صفحه اصلی خود در دسکتاپ آزمایش کرده است. سال گذشته در گزارشی آزمایش ردیفی از کارت‌های ویجت‌مانند در صفحه اصلی آن مشاهده شده بود که ترکیبی مشابه از اخبار، پیش‌بینی آب‌و‌هوا و اطلاعات سهام را به کاربران نشان می‌داد.

همان‌طور که MSPowerUser در گزارش خود اشاره می‌کند، رابط آزمایشی گوگل شباهت زیادی به ویژگی مشابه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت دارد که لیستی طولانی از اخبار و اطلاعات دیگر را به کاربران نشان می‌دهد. درحالی‌که رابط کاربری سنتی و بسیار ساده گوگل احتمالاً طرفداران خاص خود را دارد، اما اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از راه‌اندازی آن، احتمالاً افراد زیادی وجود داشته باشند که دیگر از صفحه اصلی این موتور جستجو بازدید نمی‌کنند و برای جستجوهای خود از روش‌های میانبر، مانند تایپ کلمه موردنظر در نوار URL مرورگر استفاده می‌کنند. بنابراین اضافه‌شدن این ویژگی می‌تواند میزان بازدید کاربران از صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل را افزایش دهد.

[ad_2]

منبع

1 123 124 125 126 127 132