تکنا

محققان از شبیه ساز ابررایانه‌ای برای بررسی جزئیات تکامل کیهان استفاده می‌کنند

[ad_1]

بزرگترین نمونه از شبیه ساز ابر رایانه‌ای می‌تواند جزئیات تکامل کیهان را به خوبی بررسی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان قصد دارند از بزرگترین شبیه ساز ابر رایانه استفاده کرده و با استفاده از آن تکامل کیهان از زمان انفجار بزرگ را مورد بررسی قرار دهند. شبیه ساز مورد نظر به نام فلامیگو قادر است تمامی روند گسترش اجزای جهان که با کمک قوانین فیزیک کنترل می‌شوند را تجزیه و تحلیل کند. با تکامل شبیه سازی می‌توان جزئیات مربوط به کهکشان‌های مجازی و خوشه‌های کیهانی را با جزئیات مشاهده کرد.

کارشناسان دانشگاه دورام و جان مورز در لیورپول و دانشگاه لیدن ایده استفاده از این شبیه‌سازی را مطرح کردند. هدف اصلی آنها در استفاده از یک شبیه‌سازی استفاده از مزایای آن و مشاهده واقعیات مربوط به تلسکوپ‌های پیشرفته از جمله از جمله تلسکوپ فضایی جیمز و بوده است. تاکنون در کنار مشاهدات واقعی جهان از شبیه سازهایی استفاده کرده‌اند که با در نظر گرفتن ماده تاریک سرد تنها جنبه محوری ساختار کیهانی را بررسی کرده است. اما اکنون دانشمندان برای محاسبه ماده معمولی که تنها ۱۶ درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهد و نوترینوها در درک تکامل کیهانی تاکید دارند. شبیه ساز فلامینگو با استفاده از فیزیک استاندارد و مدل‌های آن می‌تواند نحوه شکل‌گیری جهان نظر ماده تاریک ماده معمولی و نوترینو را به دقت ترسیم کند.

این گروه از پژوهشگران در ابتدا یک ابر رایانه قوی را برای اجرای شبیه سازی به مدت ۲ سال مورد استفاده قرار دادند. در این مدت متغیرهایی از قبیل شدت باد کهکشانی و جرم نوترینو تنظیم شد.

[ad_2]

منبع

تکنا

هدست جدید متا در مقایسه با ویژن پرو از لحاظ فنی پایین‌تر ارزیابی شده است

[ad_1]

تحلیلگران معتقدند هدست اپل بسیار پیشرفته‌تر از هدست کوئست ۳ متا بوده و از لحاظ فنی حدود ۳ سال از آن جلوتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هدست واقعیت مجازی متا با نام کوئست ۳ در حالی عرضه شد که اپل پیش از او و در ابتدای سال از هدست ۳۵۰۰ دلاری خود رونمایی کرده بود. با وجود تولید محدود این گجت پوشیدنی و گران قیمت بسیاری از تحلیلگران آن را بسیار پیشرفته تر از هدست متا می دانند. این در حالی است که متا هدست واقعیت مجازی خود را با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌کند که نسبت به هدست اپل تفاوت قیمتی بسیار بالایی خواهد داشت.

یکی از تحلیلگران در زمینه هدست‌های گفته شده مینگ چی کو است که اخیرا در صفحه خود در سایت مدیوم در این مورد اعلام کرده است هدست اپل بسیار پیشرفته‌تر بوده و نسبت به رقیب خود هدست کوئست ۳ حدود ۳ سال از لحاظ فنی جلوتر است. با توجه به نظرات بیان شده رونمایی زود هنگام کوئست ۳ تاثیری روی سهم بازار اپل در گجت‌های پوشیدنی نخواهد گذاشت.

از طرفی اپل نیز قصد ندارد با سیاست تثبیت قیمت فعلی هدست‌های خود در آینده بخش عمده بازار را تصاحب کند. البته اپل اعلام کرد هدست های ارزان قیمتی را با تراشه‌های گوشی‌های آیفون و کیفیت پایین‌تر نمایشگر و دیگر ویژگی‌ها عرضه خواهد کرد.

[ad_2]

منبع

خلاصه‌ای از بهترین گان‌های پابجی موبایل: چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد؟

خلاصه‌ای از بهترین گان‌های پابجی موبایل: چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد؟

[ad_1]

انتخاب بهترین گان های پابجی موبایل یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند پیروزی شما در مسابقه را تضمین کند. تعداد زیاد اسلحه‌های پابجی موبایل و پوسته‌های متنوع آن‌ها ممکن است شما را برای انتخاب بهترین گزینه با سردرگمی مواجه کند.

اگر تمایل دارید تا با بهترین گان های پابجی موبایل و بهترین زمان استفاده از هریک از این سلاح‌ها آشنا شوید، در این مقاله با معرفی و بررسی کاربردی‌ترین تفنگ‌های UC Satın Al همراه ما باشید.

M416

M416 یکی از بهترین گان‌های موجود در بازی پابجی موبایل به حساب می‌آید. M416 یک سلاح خوش‌دست است که ظرافت آن امکان کنترل اسلحه را برای شما تسهیل می‌کند. می‌توان این سلاح را به‌عنوان سلاح موردعلاقه افراد حرفه‌ای معرفی کرد.

سازگاری با اتصالات کاربردی متعدد در مقایسه با سایر اسلحه‌ها و سرعت بالای گلوله شلیک‌شده از تفنگ از عمده دلایلی‌اند که باعث می‌شوند M416 برای استفاده در انواع درگیری‌ها مناسب تلقی شود. برخورداری این گان پابجی از اسکوپ 6x امکان هدف قرار دادن دشمنان از فاصله دور را نیز برای شما فراهم ساخته است.

AWM

بدون شک AWM بهترین گان پابجی موبایل برای زمان‌هایی است که به یک اسلحه تک‌تیر حرفه‌ای نیاز دارید. با هدف‌گیری دقیق سر و شلیک موفق توسط این اسلحه کشته شدن دشمنان خود را تضمین خواهید کرد.

ویژگی‌هایی مانند دقت بالا، قدرت بالا و سرعت بالا این Orelon را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای جنگ‌های دوربرد تبدیل کرده‌اند.

می‌توان تنها نقطه ضعف AWM را صدای بلند ناشی از شلیک گلوله دانست. صدای بسیار زیاد این اسلحه باعث می‌شود تا سایر دشمنان از محل اختفا و استتار شما آگاه شوند.

DP-28

درصورت استفاده اصولی از مسلسل DP28 می‌توانید آسیب ناشی از اصابت گلوله آن را کاملا کشنده تلقی کنید. بهره گرفتن از این اسلحه برای نبردهای دوربرد، نبردهایی در فاصله متوسط و نبردهای تن‌به‌تن مناسب است. با وجود مزایای فراوان استفاده از این سلاح معایبی همچون عدم برخورداری از لوازم جانبی و سرعت بارگذاری و شارژ مجدد بسیار پایین را نیز به همراه دارد. این معایب باعث شده است که برخی از گیمرها مزیت‌های DP 28 را به‌طور کلی نادیده بگیرند.

خلاصه‌ای از بهترین گان‌های پابجی موبایل چه زمانی باید از.webp

AKM

AKM یکی از قدرتمندترین و بهترین گان های پابجی موبایل محسوب می‌شود. برخورداری از اتصالات و لوازم جانبی محدود باعث شده است که بهره گرفتن از تمام قابلیت‌های این تفنگ حتی در اوایل بازی نیز کار دشواری نباشد.

امکان بارگذاری مجدد تنها در ۲.۹ ثانیه مهم‌ترین مزیت استفاده از این سلاح تهاجمی به شمار می‌رود. استفاده از AKM در نبردهای نزدیک می‌تواند به پیروزی شما و شکست دشمن منجر شود.

میزان پس زدن یا لگد زن این تفنگ پس از شلیک در مقایسه با تفنگ‌های مشابه بسیار زیاد است؛ بنابراین درصورتی‌که از تسلط کافی برای کنترل AKM برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از این اسلحه را در اولویت قرار ندهید.

Kar98K

گان Kar98K یک جایگزین مناسب برای AKM و یک انتخاب مناسب برای افرادی است که از پس کنترل کردن AKM برنمی‌آیند. اصابت یک تیر از این اسنایپ ۷.۶۲ میلی‌متری به سر دشمن می‌تواند بازیکنانی با کلاه‌های زرهی درجه ۲ را از پای درآورد.

علیرغم قدرت بالا سرعت گلوله شلیک‌شده توسط این تفنگ بسیار پایین است. به همین دلیل گان Kar98K به‌عنوان سلاحی مفید برای نبردهای نزدیک تا فاصله حداکثری ۱۰۰ متر شناخته می‌شود. آسیب واردشده به دشمن به‌نسبت فاصله هدف کاهش می‌یابد.

اشاره به این نکته نیز ضروری است که زمان بارگذاری مجدد و عوض کردن خشاب Kar98K زمانی نسبتا طولانی است. این موضوع می‌تواند درصورت خطا رفتن تیر شلیک‌شده شما را در معرض خطر قرار دهد.

UZI

بسیاری از بازیکنان پابجی موبایل که تمایلی به استفاده از انواع مسلسل‌ها ندارند، سلاح UZI را جزو استثنائات قرار داده و از آن به عنوان یکی از بهترین گان های پابجی موبایل یاد می‌کنند. سرعت بالای شلیک گلوله این مسلسل قدرتمند را به سلاحی مخرب و مناسب برای نبردهای نزدیک و میان‌برد تبدیل کرده است.

استفاده از UZI به شما امکان می‌دهد تا در عرض یک ثانیه ۲۴ گلوله را به سمت دشمن شلیک کنید. دقت بالای اسلحه و کنترل‌پذیری راحت آن از دیگر دلایلی است که استفاده از این تفنگ را برای بازیکنان حرفه‌ای و بازیکنان آماتور به کلیدی برای پیروزی تبدیل می‌کند.

1698835921 365 خلاصه‌ای از بهترین گان‌های پابجی موبایل چه زمانی باید از.webp

S12K

گان S12K یک سلاح ساچمه‌ای است و طبیعی است که بازیکنان معدودی استفاده از این سلاح را جزو اولیت‌های خود طبقه‌بندی کنند. با استفاده از این شاتگان قدرتمند نیمه‌اتوماتیک می‌توانید در نبردهای نزدیک حریف را مغلوب خود سازید. از دیگر ویژگی‌های مفید این اسلحه باید از مواردی مانند سرعت بالای شلیک گلوله، قدرت نفوذ گلوله و سرعت شلیک نام برد.

باید توجه داشته باشید که علیرغم تمام مزیت‌های ذکرشده تفنگ S12K همچنان یک تفنگ ساچمه‌ای است و در نبردهای مهم به کارتان نخواهد آمد.

P18C

اگر جزو بازیکنان حرفه‌ای پابجی موبایل محسوب می‌شوید، ممکن است بارها وسوسه شده باشید که استفاده از انواع کلت‌های کمری را کنار بگذارید، اما P18C ارزش نگهداری دارد. اگر دلیل اثبات این ادعا را بخواهید، می‌توانیم به برخی از نقاط قوت P18C همچون ظرفیت بالای خشاب و سرعت بالای شلیک اشاره کنیم.

درست است که تپانچه P18C قدرت زیادی ندارد، ولی بی‌شک یکی از بهترین گان های پابجی موبایل است که می‌توانید به‌وسیله آن بازیکنان مخفی شده در پناهگاه‌ها را غافلگیر کرده یا کار حریفان نیمه‌جان را تمام کنید. بدیهی است که استفاده از این کلت کمری تنها برای هدف قرار دادن دشمنان در فاصله‌های نزدیک و فضاهای بسته توصیه می‌شود.

UMP45

مهم‌ترین مزیت گان UMP45 امکان سفارشی‌سازی آن منطبق با نیاز هر بازیکن است. حرفه‌ای یا آماتور بودن شما در استفاده بهینه از این سلاح هیچ تاثیر نخواهد گذاشت؛ تنها کافی است تا طبق نیازهای خود لوازم جانبی اسلحه را فراهم و جای‌گذاری کنید.

برخورداری از بدنه‌ای ظریف و خوش‌دست و سادگی استفاده از UMP45 این اسلحه را به یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها برای نبردهای تن‌به‌تن تبدیل کرده است.

نتیجه‌گیری

شناخت ویژگی‌ها و کاربردهای بهترین گان های پابجی موبایل به شما امکان می‌دهد تا علاوه بر چشیدن لذت پیروزی نهایی از لحظه به لحظه این بازی لذت ببرید.

ما در این مقاله برخی از بهترین سلاح‌ها را به شما معرفی کردیم و ویژگی‌های هریک از این سلاح‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به این ویژگی‌ها، انتخاب مناسب‌ترین اسلحه و البته تمرین و کسب تجربه قادر خواهید بود تا به یکی از برترین بازیکنان پابجی موبایل تبدیل شوید.

[ad_2]

منبع

تکنا

کرم های ضد آفتاب نیز می‌توانند موجب سرطان‌های پوستی شوند

[ad_1]

دانشمندان می‌گویند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با ایجاد امنیت کاذب در مصرف کنندگان باعث سرطان‌های پوستی خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از ضد آفتاب‌ها باعث جلوگیری از نفوذ اشعه‌های فرابنفش روی پوست شده و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این کرم‌ها معمولاً از محدودیت‌هایی به نام تناقض ضد آفتاب نیز برخوردار هستند. اخیراً مطالعه جدیدی در مورد ضد آفتاب انجام شده که برخی خطرات استفاده از آنها را نشان می‌دهد.

در پژوهش انجام گرفته نرخ‌های مختلف مربوط به سرطان پوست به نام ملانوما در کانادا مورد بررسی قرار گرفت. محققان در این تحقیق متوجه شدند دو استان کانادا با نرخ بالای ابتلا به این نوع سرطان از روش‌های محافظتی بیشتری در برابر آفتاب استفاده کردند. این در حالی بود که این افراد از خطرات مربوط به قرارگیری در معرض نور خورشید آگاه بوده و حتی به شاخص آن نیز پایبند بودند با این وجود با افزایش قرارگیری در معرض نور خورشید ابتلای بیشتر به سرطان پوست نیز در آنها مشاهده شده است.

در پژوهشی دیگر مشخص شد استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با افزایش دو برابری احتمال ابتلا به سرطان پوست در بریتانیا بوده است. دکتر ایوان لیتو ینوف دانشیار گروه پزشکی دانشگاه مکگیل که در هر دو پژوهش حضور داشته در این مورد می‌گوید: این دو مطالعه تناقض ضد آفتاب را نشان می‌دهد و در آن افراد با قرارگیری در معرض سطوح بالاتری از آفتاب از کرم‌های ضد آفتاب بیشتر استفاده می‌کنند. البته این مقدار از کرم‌های ضد آفتاب به اندازه کافی نبوده اما احساس امنیت کاذب را در آنها ایجاد خواهد کرد. گفته محققان استفاده از کرم ضد آفتاب مهم بوده اما در مقابل روش‌هایی از قبیل لباس‌های محافظ یا دوری از نور خورشید کمترین تاثیر را در محافظت از پوست خواهد داشت.

[ad_2]

منبع

تکنا

فرودگر ماه بلومون مارک ۱ متعلق به شرکت فضایی بلو اوریجین توسط جف بزوس رونمایی شد

[ad_1]

جف بزوس بنیانگذار بلواوریجین شخصا از ماکت فرودگر این شرکت به نام بلومون مارک ۱ رونمایی کرد. فرودگر با هدف ارسال محموله به سطح ماه ساخته شده است و قرار است در برنامه آرتمیس ناسا نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد طی برنامه مهم آرتمیس انسان را بار دیگر به ماه بازگرداند و پایگاه دائمی نیز در آنجا احداث کند. فرودگر بلومون مارک ۱ نیز می‌تواند در این برنامه نقش مهمی ایفا کند. طبق گزارش‌های منتشر شده در حالی این فرودگر رونمایی شد که شرکت بلو اوریجین یک قرارداد ۳.۴ میلیارد دلاری با ناسا بسته است که در آن وظیفه طراحی ساخت و تایید سیستم فرود انسان به بلواوریجین داده شده است.

اکنون نیز فرودگر باری این شرکت که توسط جف بزوس رونمایی شد بخشی از این قرارداد محسوب می‌شود. قرار است این فرودگر طی ماموریتی به نام بلومون مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه حمل بار به پایگاه ماه را بر عهده داشته باشد. از دیگر شرکت‌های همکار بلواوریجین در ساخت این فرودگر می‌توان به لاکهید مارتین، بوئینگ، آستروبوتیک، هانی بی رباتیک اشاره کرد.

[ad_2]

منبع

تکنا

امکان تایپ پاسخ سوالات در هوش مصنوعی بارد میسر شد

[ad_1]

اکنون پس از ارسال سوال برای هوش مصنوعی بارد این چت بات می‌تواند پاسخ آن را به تدریج برای کاربر تایپ کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل تایپ تدریجی پاسخ سوالات است. در صورتی که کاربر قصد دارد دریافت آن را متوقف کند می‌تواند در زمان تایپ و پاسخ دهی به صورت خط به خط این کار را انجام دهد. در حال حاضر همگی مدل‌های زبانی بزرگ برای ارائه پاسخ به مدت زمان اندکی نیاز دارند. ویژگی جدیدی با نام پاسخ لحظه‌ای را به هوش مصنوعی خود اضافه کرده که می‌تواند سرعت پاسخ دهی آن را افزایش دهد.

طبق گزارش منتشر شده توسط 9to5Google در این قابلیت امکان نمایش لحظه‌ای پاسخ‌ها وجود خواهد داشت. کاربران می‌توانند در صورت تمایل منتظر باشند تا این چت بات پاسخ را به صورت خط به خط تایپ کند. با کمک گزینه Skip response می‌توان فرایند پاسخ دهی را نیز متوقف کرد. علاوه بر آن گزینه دیگری با عنوان Respond when complete وجود دارد که کاربر می‌تواند به صورت ناگهانی شاهد پاسخ کامل سوال خود باشد.

گوگل در به روز رسانی جدید هوش مصنوعی خود علاوه بر ویژگی‌های گفته شده برخی به روز رسانی‌های دیگر را نیز انجام داده است. به عنوان مثال امکان خلاصه‌سازی تعداد بیشتری از ایمیل‌های کاربران به طور همزمان در نسخه جدید وجود دارد و همچنین این هوش مصنوعی اکنون بهتر می‌تواند زمان نیاز به جدیدترین ایمیل‌ها را تشخیص دهد.

[ad_2]

منبع

تکنا

شیائومی در مراسم خود از ساعت هوشمند واچ S3 رونمایی کرد

[ad_1]

علاوه بر سیستم عامل هایپر او اس و گوشی‌های سری جدید شیائومی ۱۴ ساعت هوشمند این شرکت به نام واچ اس ۳ نیز به طور رسمی معرفی شد.

گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این ساعت هوشمند شیائومی به نام واچ ۳ دارای طراحی دایره شکل است و نسبت به نسل قبلی خود از سیستم عامل جدید هایپر او اس نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن کاربر می‌تواند حاشیه نمایشگر را تغییر داده و به طور دلخواه واچ فیس آن را تنظیم کند.

ساعت جدید شیائومی مجهز به نمایشگر ۱.۴۳ اینچی امولد است که نرخ رفرش آن ۶۰ هرتز و روشنایی آن نیز ۶۰۰ نیت خواهد بود. علاوه بر آن قابلیت‌های سلامتی متعددی از قبیل نظارت روی خواب و استرس نیز از طریق این ساعت هوشمند به کاربر ارائه خواهد شد. شیائومی واچ اس ۳ می‌تواند تا ۱۵ روز شارژدهی داشته باشد.  به دلیل پشتیبانی از eSIM امکان پاسخ دهی به تماس‌ها نیز وجود دارد. کاران می‌توانند به طور مستقل و بدون نیاز به گوشی‌های هوشمند تنها از طریق این ساعت به تماس‌ها پاسخ دهند.

شیائومی ساعت هوشمند جدید خود را در نسخه استاندارد با قیمت ۱۰۹ دلار عرضه خواهد کرد و در نسخه مجهز به ویژگی eSIM قیمت این دستگاه به ۱۳۷ دلار خواهد رسید.

[ad_2]

منبع

تکنا

مارک زاکربرگ قصد دارد تعداد کاربران شبکه اجتماعی تردز را در چند سال آینده به یک میلیارد نفر برساند

[ad_1]

مارک زاکربرگ اخیراً در گزارشی اعلام کرده است ممکن است تردز طی سال‌های آینده از برنامه‌های دارای میلیاردها کاربر متا محسوب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ به عنوان مدیرعامل متا اخیرا در مورد شبکه اجتماعی تردز اظهار نظر کرده و اعلام کرد این کار شبکه اجتماعی در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و احتمالاً در چند سال آینده تعداد کاربران می‌تواند به یک میلیارد نفر برسد.

مارک زاکربرگ در مراسم مربوط به اعلام درآمد متا در این مورد گفته است: در مدتی طولانی به فکر ایجاد یک برنامه گفتگوی عمومی میلیارد نفری بوده‌ام که دارای ویژگی‌های مثبت باشد و در صورتی که تا چند سال دیگر روند کنونی ادامه پیدا کند دستیابی به چشم انداز خود با شانس خوبی مواجه خواهد شد.

شبکه اجتماعی تردز در زمان راه‌اندازی توانسته بود تا ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود جذب کند. همچنین از آن زمان تاکنون بارها به دقت مورد توجه قرار گرفته اما عملکرد محدود و فیدهای نامناسب باعث شد تا تعامل کاربران نیز با این پلتفرم کاهش پیدا کند. البته مهتا هنوز در فکر اضافه کردن ویژگی‌های جدید به این شبکه اجتماعی است و این موضوع باعث شده است تا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعامل کاربران با آن باشیم.

[ad_2]

منبع

عشق در کسب و کار؛ زنی که با لبخند در حال گرفتن سفارش مشتری است

چطور تبدیل به کسب‌وکاری دوست‌داشتنی شویم؟

[ad_1]

هوش مصنوعی، این فناوری هیجان‌انگیز و متحول‌کننده، به بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای ما تبدیل شده است. البته با اینکه امکانات و توانایی‌های هوش مصنوعی بسیار گسترده و چشمگیر است، هنوز به گرد پای تأثیرگذارترین عامل در تجارت نمی‌رسد. در این مقاله عاملی را بررسی می‌کنیم که برای جهت‌دهی به رفتار مصرف‌کننده و کارمند حتی از هوش مصنوعی هم قوی‌تر است؛ عشق! بله، عشق در کسب‌وکار که به‌رغم تأثیر شگرفش، بسیاری از سازمان‌ها اهمیتش را نادیده می‌گیرند و اغلب از اصطلاحات کمتر احساسی مانند «تعامل کارکنان» و «وفاداری مشتری» استفاده می‌کنند. در این مقاله، تأثیر خارق‌العاده عشق را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

قدرت عشق

بر اساس چندین دهه بررسی عملکرد تیم‌ها، رهبران، معلمان و فروشندگان موفق، عشق همواره نقشی چشمگیر در موفقیتشان داشته است. وقتی کارمندان کارشان را دوست داشته باشند، پربازده‌تر و متعهدانه‌تر و وفادارانه‌تر عمل می‌کنند. همچنین مشتریانی که عاشق محصولات یا خدمات یه شرکت‌اند، صرفا به آن وفادار نیستند، بلکه مدافع آن برند می‌شوند. افرادی که از واژه «عشق» استفاده می‌کنند، صرفا شور و شوقشان را بروز نمی‌دهند. آنها احساس عمیقی از رضایت و شکوفایی را در در رابطه با آن فعالیت یا محصول خاص بروز می‌دهند.

سنجش عشق با اعداد

از مشتریان، کارمندان یا حتی کسانی که به سینما رفته‌اند بخواهید برخی از جنبه‌های تجربه خود را در مقیاس ۱ تا ۵ ارزیابی کنند؛ ۵ به‌معنای بسیار مثبت است. تجربیاتی که امتیاز ۴ یا ۵ می‌گیرند سبب رفتار‌های مطلوبی مانند وفاداری، حمایت یا بهره‌وری می‌شوند.

معمولا هدف تغییر کیفیت تجربه افراد از ۲ یا ۳ به ۴ یا ۵ است. بااین‌حال بر اساس داده‌ها، تغییر از ۲ به ۳ یا ۳ به ۴ تأثیر قابل‌توجهی بر رفتار افراد ندارد. تأثیرگذارتر از همه امتیاز «بسیار مثبت» است، یعنی ۵. افرادی که از کلمه «عشق» برای توصیف تجربه‌شان استفاده می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند و احساسات آنها با رفتار‌های آینده‌شان مرتبط است. بنابراین ضروری است که با این افراد «فوق‌العاده مثبت» متفاوت با کسانی رفتار کنیم که صرفا چیزی را «دوست دارند» یا از آن «لذت می‌برند».

چه چیزی باعث می‌شود مردم بگویند «من عاشق این هستم»؟

اصطلاح «عشق» به‌معنای تعهد عمیق به شکوفایی است. این احساس باعث می‌شود فرد احساس مهم‌تربودن، پیوندداشتن و رضایتمندی کند. فرد می‌گوید چیزی را دوست دارد، چون آن چیز باعث می‌شود به شکوفایی خود احساس تعهدی عمیق و تزلزل‌ناپذیر داشته باشد.

هوش مصنوعی و عشق

هوش مصنوعی توانایی‌هایی جالب‌توجهی دارد، اما از قدرت عشق ورزیدن بی‌بهره است. فناوری هوش مصنوعی بر اساس داده‌ها و الگوریتم‌ها عمل می‌کند و فاقد هرگونه درک واقعی از شکوفایی انسان است. این شکاف احساسی هوش مصنوعی را با ارتباط عاطفی عمیقی که انسان‌ها ایجاد می‌کنند متمایز می‌کند.

واردکردن عشق به کسب‌وکار

در عصر هوش مصنوعی، بااستعدادترین افراد به دنبال سازمان‌هایی هستند که عشق را در تعاملات خود در اولویت قرار می‌دهند. عشق به این معنا نیست که ساده‌لوح و بی‌تفاوت باشید. عشق به‌معنای رفتار باملاحظه و شفقت‌آمیز است. کسب‌وکار‌ها باید بین شیوه‌های «دوست‌داشتن» و «دوست‌نداشتن» تمایز قائل شوند و عشق را در هر نقطه تماسی با کارمندان و مشتریان خود بگنجانند.

نمونه‌هایی از عشق در کسب‌وکار

۱. پایبندی به ارزش‌ها

شرکت‌های دوست‌داشتنی درباره ارزش‌های خود شفاف‌اند و از تقویت موضع اخلاقی خود دریغ نمی‌کنند. مثلا تصمیم Chick-fil-A (عرضه‌کننده ساندویچ و غذای آماده سریع) برای بسته‌ماندن در روز‌های یکشنبه نشان‌دهنده تعهد آن به خانواده و جامعه است.

۲. تعهد به کیفیت

تعهد In-N-Out Burger به ارائه تازه‌ترین غذا‌ها نشان‌دهنده رویکردی محبت‌آمیز در قبال مشتریان است. مدیران این شرکت در پاسخ به این سؤال که چرا صبحانه سرو نمی‌کنند، گفتند که نمی‌توانند مواد خود را به‌اندازه کافی تازه نگه دارند تا به قولی که به مشتریانشان داده‌اند عمل کنند.

پنجره‌های In-N-Out Burger مستقیما به آشپزخانه باز می‌شوند. مشتریان می‌توانند قفسه‌های سیب‌زمینی تازه، گوجه‌فرنگی و کاهو را ببینند. (برعکس سایر رستوران‌های فست فود که طرز تهیه سوسیس را پنهان می‌کنند.)

۳. استفاده از زبان مناسب

شرکت‌هایی مانند Home Depot (فرشگاه لوازم و دکوراسیون خانگی) از زبانی استفاده می‌کنند که بر تعهد آنها به خدمت به مشتریان تأکید می‌کند. مثلا شعبه‌هایشان را «مرکز حمایت از مشتری» نامیده‌اند.

۴. ساختار تیم

شرکت‌های دوست‌داشتنی اهمیت تیم‌های کوچک را درک می‌کنند. وقتی تیم کوچک است، رهبران بیشتر به اعضای تیم خود توجه می‌کنند و اعضا راحت‌تر به شکوفایی می‌رسند.

۵. رفتار با کارمندان سابق

اگر رفتار محبت‌آمیز با مردم تعهدی تزلزل‌ناپذیر به شکوفایی آنها باشد، این تعهد حتی پس از خروج افراد از شرکت نیز ادامه خواهد داشت. شرکتی که دوست‌داشتنی نیست، افراد را صرفا وسیله‌ای برای رسیدن به هدف می‌بیند بنابراین هنگامی که کارمندی شرکت را ترک می‌کند، گویی هرگز وجود نداشته است؛ نام آنها به‌ندرت در جلسات مطرح می‌شود و مشارکت‌هایشان، هرچه بوده است، به‌سرعت در سایه تلاش‌های شرکت قرار می‌گیرد.

۶. توجه به افراد به‌جای توجه به میزان بهره‌وری

شرکت‌های دوست‌داشتنی رتبه‌بندی عملکرد را کنار می‌گذارند و با هر کارمند به‌عنوان فردی با پتانسیل رشد منحصربه‌فرد رفتار می‌کنند و فرصت رشد را به او می‌دهند.

ارزش عشق در کسب‌وکار

عشق تأثیرگذارترین عامل بر رفتار‌های مشتریان و کارکنان است. در کمال تعجب، بسیاری از کسب‌وکارها آن را کم‌ارزش می‌دانند و نادیده‌اش می‌گیرند. رهبران و مدیران عاقل تشخیص می‌دهند که تجربیات دوست‌داشتنی منجر به عملکرد بهتر کارکنان، وفاداری مشتریان و حمایت از برندشان می‌شوند. در عصر هوش مصنوعی، سازمان‌ها باید به خاطر داشته باشند که هوش مصنوعی می‌تواند از انسان تقلید کند، اما هرگز واقعا عشق نمی‌ورزد. این لمس انسانی و تعهد به شکوفایی است که کسب‌وکار‌ها را در این دنیایی که هر روز بیشتر و بیشتر ماشینی می‌شود، با رقبا متمایز می‌کند.

کلام آخر

هوش مصنوعی بدون شک جهان ما را متحول می‌کند، اما عشق همچنان قوی‌ترین نیرو در تجارت است. درک و طراحی عمدی عشق در هر جنبه‌ای از تجربه کارمند و مشتری استراتژی خوبی است که کسب‌وکار‌ شما را با رقبا متمایز می‌کند. بهترین استعداد‌ها به دنبال سازمان‌هایی هستند که متعهد به ایجاد تعاملات محبت‌آمیزند و مشتریان باهوش به شرکت‌هایی وفادار می‌مانند که عاشقانه کار می‌کنند و در تلاش برای کارآمدی، تأثیر عمیق عشق را نادیده نمی‌گیرند. اگر عشق را در آغوش بگیرید، خواهید دید این نیرو چنان شما را به موفقیت می‌رساند که هیچ‌چیز دیگری توانش را ندارد.

در این مجموعه ارزشمند، تمام نیازمندی‌های شما برای شروع و رشد کسب‌وکار فراهم شده است.

این مجموعه حاصل تجربیات اساتید هاروارد است که هر یک،‌ از کارآفرینان و مشاوران بزرگ در دنیا هستند.


[ad_2]

منبع

تکنا

ایلان ماسک خروج ایکس از اروپا را تکذیب کرد

[ad_1]

ایلان ماسک اعلام کرد برخلاف شایعات منتشر شده اتمام فعالیت ایکس در اروپا تکذیب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش منتشر شده توسط اینسایدر نشان می‌دهد ایلان ماسک قصد دارد شبکه اجتماعی ایکس را در اتحادیه اروپا تنها به دلیل عدم انطباق اطلاعات نادرست با قانون خدمات دیجیتال در این منطقه از دسترس کاربران خارج کند. پس از انتشار این خبر ماسک نسبت به آن واکنش نشان داده و آن را نادرست خوانده است. وی در پاسخ به این گزارش اعلام کرد این وب سایت نشریه واقعی نبوده و خبر منتشر شده نیز به شدت نادرست است. با توجه به میانه بدی که ماسک با رسانه‌های جریان اصلی دارد معمولاً از عبارت به شدت در تکذیب ادعاهای آنها استفاده می‌کند.

پیش از این ایلان ماسک در جریانی بر سر مسائل بازار داخلی و صنعت با یک کمیسر اتحادیه اروپا بحث کرده و در این مورد مدعی شد تمام قوانین این پلتفرم دقیقاً همسو با قوانین جدید اروپا است. نمونه‌ای از پخش اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی باعث جدال بیشتر وی و کمیسر اتحادیه اروپا شد.

طبق اعلام اینسایدر در صورتی که اتحادیه اروپا جریمه‌های سنگینی را برای تحت فشار قرار دادن ایکس در نظر بگیرد، بهتر است ایکس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اروپا خارج شود. از طرفی خروج ایکس از اروپا با توجه به نزول تعداد کاربران ایکس در ماه‌های اخیر می‌تواند این روند رو به کاهش را افزایش دهد.

[ad_2]

منبع

1 51 52 53 54 55 59