تبلیغات آینده بدون نیاز به آژانسها با هوش مصنوعی ساخته میشود_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، بهتازگی در او گفتوگویی با «بن تامپسون» از رسانه Stratechery، از تحولی بنیادین در صنعت تبلیغات پرده برداشت. او او گفت که متا با تکیه بر هوش مصنوعی نه تنها تبلیغات را بهتر مقصدگذاری میکند، بلکه بهزودی قادر خواهد می بود کل فرایند تشکیل و اجرای تبلیغات را هم بدون نیاز به تیمهای خلاقیت، آژانسهای تبلیغاتی یا حتی تحلیلگران آماری انجام دهد.
زاکربرگ در بخشی از این او مباحثه او گفت:
«در حال نزدیک شدن به نقطهای هستیم که کسبوکارها فقط مقصد خود را با ما در بین بگذارند، حساب بانکیشان را متصل کنند و دیگر نیازی به هیچ محتوای خلاقانه یا اطلاعات جمعیتی مقصد نداشته باشند. همه مرحله های را ما با پشتیبانی هوش مصنوعی انجام خواهیم داد و فقط کافی است نتایجی را که اراعه میدهیم، بخوانند.»
عکس العمل فعالان صنعت تبلیغات به حرف هایهای زاکربرگ
این اظهارات که بهنوعی اظهار جنگی علنی به صنعت تبلیغات سنتی محسوب میبشود، با عکس العملهای تند فعالان این حوزه مواجه شد. یکی از مدیران آژانسهای تبلیغاتی در جواب به مدیرعامل متا او گفت:
«امنیت برند تا این مدت یک قضیه مهم است و اینکه اجازه بدهیم متا هم محتوای تبلیغاتی بسازد و هم آن را بهینه کند، زیاد دلواپسکننده است. این ایده که مشتری فقط نتایج را بخواند، بدون امکان بازدید صحت آن، کاملاً غیرقابل مطمعن است.»
در روبه رو، زاکربرگ به آیندهای فکر میکند که در آن کسبوکارها فقط خواست خواهند داد و هوش مصنوعی متا همه چیز را (از تشکیل ویدیو و عکس تا متن و مقصدگذاری و حتی فروش محصول) بهصورت خودکار انجام میدهد؛ آیندهای که احتمالا برای کسبوکارهای کوچک یک زمان طلایی باشد، اما برای آژانسهای تبلیغاتی بزرگ یک تهدید جدی است.
دسته بندی مطالب