BYD با برند لوکس Denza به جنگ مرسدس بنز و بی‌ام‌و در اروپا رفت

BYD با برند لوکس Denza به جنگ مرسدس بنز و بی‌ام‌و در اروپا رفت_سیاه پوش


نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

طی چهار سال قبل BYD به طور مدام فروش خود را در خارج از چین به اختصاصی در اروپا و قسمت‌هایی از جنوب شرق آسیا افزایش داده است. اما در ماه‌های تازه این رقم های با نرخی دیدنی رو به افزایش بوده است. اکنون این شرکت اظهار کرده است که به اندازه‌ای به تحول نگرش خریداران اروپایی به خودروهای برقی مطمعن دارد که تصمیم دارد برند لوکس خود Denza را به بازارهایی اراعه کند که به طور معمول تحت سلطه مرسدس بنز پورشه آئودی و بی‌ام‌و می باشند.

به نقل از قسمت ماشین رسانه اخبار فناوری تکنا، در جریان رونمایی پر زرق و برق در هفته طراحی میلان آلفردو آلتایلا، مشاور اختصاصی BYD در اروپا اظهار داشت که Denza به گفتن پیشتاز فناوری برای این گروه عمل خواهد کرد. این بدان معناست که خودروی استیشن اسپرت همه الکتریکی Z9 GT با قوت ۱۰۰۰ اسب بخار پنج نمایشگر داخلی دو یخچال و در برخی مدل‌ها قابلیت خرچنگ راه رفتن (حرکت مورب) و دور زدن تانک درجا به گمان زیادً به سواحل اروپا خواهد رسید. BYD این هفته آشکار کرد که تنها در بریتانیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ بیشتر از کل سال ۲۰۲۴ ماشین فروخته است و به شدت در حال تبدیل شدن به سریع‌ترین رشد برند ماشین در این سرزمین است. به طور شبیه فروش این شرکت در اروپا نیز قرار است امسال دو برابر بشود. در سطح جهانی این شرکت در سال قبل بیشتر از ۴.۲ میلیون ماشین فروخت و به اولین رقیب واقعی برای تسلا تبدیل شد. این چنین فروش ایلان ماسک را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه پشت سر گذاشت.

برای افزودن بر این پیروزی BYD از شبکه شارژ ۱ مگاواتی خود نیز رونمایی کرد که می‌تواند در عرض تنها پنج دقیقه ۲۴۹ مایل به برد خودروهای برقی خود اضافه کند و به این ترتیب سوپرشارژرهای V3 تسلا را به طور کامل پشت سر بگذارد. Denza که وقتی یک اندوخته‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ با مرسدس بنز می بود اما اکنون به طور کامل متعلق به BYD است تنها ۳ درصد از کل فروش این گروه در چین را به خود تعلق داده است. با این حال با مقصد قرار دادن مصرف‌کننده‌ای با قوت خرید زیاد تر این برند پتانسیل تشکیل یک جریان درآمد تازه برای این شرکت را دارد. بر پایه گزارش‌ها این برند تا این مدت استراتژی تجاری خود برای اروپا را آشکار نکرده است اما اظهار کرده است که اولین مدل Denza گران‌تر از مدل جاری BYD خواهد می بود که ۷۲۰۰۰ یورو قیمت دارد. انتظار می‌رود که محصولات این برند شامل مینی‌ون D9 چندین شاسی‌بلند و خودروهای آفرود نیز باشد.

پیروزی تازه BYD عمدتاً به این علت بوده است که این شرکت چینی توانسته خودروهای برقی با کیفیت خوب را با قیمت زیاد رقابتی اراعه کند که زیاد تر برد زیاد تر و فناوری داخلی بیشتری نسبت به تعداد بسیاری از نزدیک‌ترین رقبای خود دارند. خریداران در این بازار طبق معمولً با در نظر گرفتن بودجه خرید می‌کنند تا این که وفاداری خاصی به یک برند داشته باشند. این حس اخیراً توسط مدیرعامل Dacia دنیس لو وت نیز تکرار شده است که فهمید شده برند اقتصادی او در سال‌های تازه خریدارانی را از برندهای معتبرتر جذب کرده است. با این حال قسمت لوکس بازار زیاد متفاوت است چون مشتریان آن تمایل دارند برای پول سختی که پیدا کرده‌اند یک نام تجاری معتبر بخواهند. به گفتن مثال به Genesis کره جنوبی نگاه کنید. این برند لوکس گروه خودروسازی هیوندای در بازار داخلی خود (و ایالات متحده) محبوب است و حتی در سال ۲۰۲۳ به یک میلیون فروش جهانی دست یافت اما در سال ۲۰۲۴ تنها ۱۲۱۰ ماشین در بریتانیا فروخت که سهم بازار آن تنها ۰.۰۶ درصد می بود. این را با بی‌ام‌و آئودی و مرسدس بنز قیاس کنید که همه انها از سهم ۵ یا ۶ درصدی در همین بازار برخوردارند و سال قبل بیشتر از ۱۰۰ هزار ماشین فروختند.

یقیناً طیف مدل‌های آنها گسترده‌تر است و قیمت‌های متنوعی را پوشش می‌دهد. با این وجود برند خودروی برقی لوکس و خاص بودن آسان نیست. برند فرانسوی DS زیرمجموعه سیتروئن نیز در سال ۲۰۲۴ فروش شبیه و اندک ۱۱۵۲ ماشین را در بریتانیا توانایی کرد. در حالی که BYD در خارج از چین پیروزی فروش بسیار‌ای را توانایی می‌کند برند لوکس آن Denza امکان پذیر برای یافتن مخاطب مقداری با مشکل بیشتری روبرو بشود.

 

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی