پروفایلهای تشکیل شده با هوش مصنوعی در اینستاگرام حذف میشوند_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
در تازه ترین عمل شرکت متا، پروفایلهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی خود را از شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام حذف کرد. این عمل بعد از آن انجام شد که شخصیتهای هوش مصنوعی با عکس العملهای منفی گستردهای از سوی کاربران روبه رو شدند. این پروفایلها که تحت گفتن «مدیریتشده توسط هوش مصنوعی متا» شناخته میشدند، از سپتامبر ۲۰۲۳ راهاندازی شده بودند و بهطور همزمان با چتباتهای هوش مصنوعی این شرکت اراعه شدند.
به نقل از سرویس شبکه های اجتماعی رسانه اخبار فناوری تکنا، پروفایلهای هوش مصنوعی که در ابتدا با مقصد تعامل زیاد تر کاربران با شخصیتهای مصنوعی طراحی شده بودند، از آن زمان تا این هفته بهطور چشمگیری مورد دقت قرار نگرفته بودند. انتشار کردن مصاحبهای از کانر هیز، معاون هوش مصنوعی مولد متا، در روزنامه فایننشال تایمز علتجلب دقت مجدد به این پروفایلها شد. هیز در این مصاحبه به اهداف بلندپروازانه متا در منفعت گیری از پروفایلهای هوش مصنوعی سخن بگویید کرده می بود، اما بهنظر میرسید کاربران نسبت به این ایده عکس العمل مثبتی نشان ندادند.
از جمله شخصیتهای هوش مصنوعی که با این ایده معارفه شدند، میتوان به «hellograndpabrian» و «datingwithCarter» اشاره کرد. این شخصیتها با ویژگیهای گوناگون بهگفتن نمایندهای از علاقهمندیها و شخصیتهای متنوع کاربران در نظر گرفته شده بودند، اما پستهای آنها زیاد تر همانند به اسپمهای رایج در شبکههای اجتماعی بهنظر رسیدند. یکی از پروفایلهای جنجالی متعلق به شخصیت هوش مصنوعی به نام «لیو» می بود که بدلایل ضدفرهنگی، این شخصیت با انتقادهای شدید کاربران روبه رو شد و بازخوردهای بسیاری در شبکههای اجتماعی تشکیل کرد.
سخنگوی متا در او گفتوگویی با رسانهها خبرداد که این شرکت در حال شناسایی مشکلاتی نظیر عدم توانایی کاربران در مسدود کردن پروفایلهای هوش مصنوعی بوده و برای از بین بردن این مشکلات، همه این حسابها را حذف خواهد کرد. با وجود آنکه این آزمایش به ناکامی انجامیده است، متا تصمیم دارد تا هم چنان از شخصیتهای هوش مصنوعی در پلتفرمهای خود منفعت گیری کند. این شرکت قبلاً از چتباتهایی رونمایی کرده می بود که قادر به برقراری تماسهای ویدیویی همانند به زندگی واقعی بودند.
در نهایت، بهنظر میرسد متا در تلاش است تا با فهمیدن عکس العملهای کاربران نسبت به این شخصیتهای مصنوعی، راهحلهایی برای بهبود این ازمایش ها اشکار کند. این شرکت امکان پذیر در آیندهای نزدیک ویژگیهایی تازه برای تعامل با محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی معارفه کند، هرچند که عکس العملها نسبت به آزمایشات جاری، این شرکت را با چالشهایی جدی روبه رو کرده است.
دسته بندی مطالب