اشتباهات رایج در تامین لوازم جانبی موبایل عمده_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
در هر کسب و کاری مجموعه ای از اشتباهات رایج وجود دارد که با شناخت و آگاهی از آنها می توانید از زیان مالی جلوگیری کرده و یا نارضایتی مشتریان خود را تا درصد بسیاری افت دهید. دنیای لوازم جانبی موبایل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اشتباهات رایج بسیاری زمان خرید عمده لوازم جانبی موبایل پیش می آید. در این نوشته با گردآوری این اشتباهات رایج تلاش داریم به افرادی که فروشگاه لوازم جانبی موبایل دارند پشتیبانی کنیم تا به کسب و کار خود رونق تازه ای ببخشند.
۹ نادرست رایج در خرید عمده لوازم جانبی موبایل
در این قسمت در رابطه ۹ نادرست رایج و متداولی که در خرید عمده لوازم جانبی موبایل پیش می آید سخن بگویید می کنیم. آگاهی اشکار کردن از این اشتباهات رایج جهت خواهد شد که از توانایی کردن آنها بپرهیزید و کسب و کار خود را به گونه ای حرفه ای تر پیش ببرید.
۱. عدم تحقیق کافی در رابطه بازار و تامین کنندگان
عدم تحقیق کافی در رابطه بازار و تامین کنندگان یکی از بزرگ ترین و متداول ترین اشتباهات رایج زمان خرید عمده لوازم جانبی موبایل است. اگر بدون تحقیق در رابطه بازار و تامین کنندگان دست به خرید بزنید امکان پذیر که بعد از آن با محصولاتی با کیفیت پایین، قیمت عمده زیاد تر، تاخیر در ارسال بار و مواردی از این دست روبرو شوید. به این علت قبل از انتخاب مرکز عمده فروشی لوازم جانبی موبایل یا فروشگاه اینترنتی عمده، در صورت امکان از دیگر مشتریان پشتیبانی گرفته و تحقیق کافی را انجام دهید یا با قیاس قیمت ها، شرایط ارسال و… از معتبر بودن تامین کننده مطمعن حاصل فرمایید.
۲. خرید بدون نیازسنجی و عدم دقت به مشتریان مقصد
نادرست دیگر این است که بدون تهیه کردن لیستی از محصولاتی که فروشگاه شما به آن نیاز دارد در لحظه برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل تصمیم گیری کنید. برای مثال فروش ماه قبل شما زیاد تر به قاب و گلس تعلق داشت و در محدوده ای که فروشگاه شما قرار دارد مشتریان زیاد تر به جستوجو همین محصول می باشند. به این علت تعلق بودجه خرید عمده ماه تازه به محصولی همانند فلش مموری که مشتریانتان رغبت کمتری به خرید آن دارند نادرست است. بهتر است به مشتریان مقصد خود دقت اختصاصی ای داشته باشید و حتی می توانید با یک سوال ساده در پیج فروشگاهی خود یا مشتریان حضوری از این نوشته آگاهی اشکار کنید که زیاد تر به جستوجو چه محصولاتی می باشند؟ این کار حس احترام اختصاصی ای را به مشتری القا می کند و با احترام به سلیقه مشتریان موقت خود، می توانید آنها را به مشتریان همیشگی و وفادار تبدیل کنید.
۳. عدم دقت به سطح کیفیت محصولات
متاسفانه برخی از محصولات همانند کابل شارژ سامسونگ، پاور بانک شیائومی، هدفون نیا (Nia) و… در بازار ایران دارای سطح کیفیتی مختلفی بوده و مدل های فیک آن زیاد است. مورد فرد دیگر که می توان تحت گفتن کیفیت محصولات به آن اشاره کرد حالت بسته بندی و پکیج محصولات است. نمود بصری پکیج محصولات تاثییر بسزایی روی ذهن مشتری خواهد گذاشت و به شما در چینش یک ویترین حرفه ای پشتیبانی زیاد بسیاری می کند. همانگونه که در قسمت بازار و تامین کنندگان توضیح دادیم کیفیت محصولات تا حد بسیاری به انتخاب تامین کننده معتبر بستگی دارد، به این علت در انتخاب تامین کنندگان وسواس بیشتری به خرج دهید.
۴. عدم برسی و قیاس قیمت ها
نادرست دیگر زمان خرید عمده لوازم جانبی موبایل عدم قیاس قیمت محصولات با یکدیگر و خرید عمده لوازم جانبی موبایل به شکلی عجولانه و در لحظه است. رخ دادن این چنین اشتباهی مخصوصا هنگامی که به طور حضوری خرید می کنید رایج تر است. چون در این چنین شرایطی خستگی مسیر رفتن به بازار عمده فروشی تهران(در صورتی که خارج از تهران هستید)، گشتن چندین و چند فروشگاه و مواردی از این دست امکان پذیر روی قوت تحلیل و تصمیم گیری شما تاثییر بگذارد. اما در حالت خرید آنلاین زمان قیاس قیمت ها تنها با چند کلیک امکان پذیر خواهد می بود و به این شکل می توانید کالاهای مورد نیاز خود را با ارزان ترین قیمت عمده خریداری کنید. مسئله دیگر این که تلاش کنید در زمان خرید حضوری اجناس مورد نیاز خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا در روبه رو خرید بالایی که داشته اید امکان تخفیف گرفتن برای شما وجود داشته باشد. برخی از فروشگاه های آنلاین عمده فروش نیز دارای باشگاه مشتریان بوده یا در کل برای خریدهایی با حجم بالا تخفیفات خاصی در نظر می گیرند که زمان زیاد خوبی برای شما تشکیل خواهد کرد.
۵. نداشتن آگاهی از محصولات ترند و تغییرات بازار
برخی از محصولات به طور دوره ای فروش زیاد بالایی در بازار دارند و شما می توانید با چیدن یک ویترین حرفه ای از محصولات ترند در فروشگاه خود از دیگر همکاران خود نزدیک شوید. سودی که از فروش محصولات ترند کسب خواهید کرد در پیشرفت شما تاثییر بسزایی خواهد داشت، به این علت از رصد کردن دائمی بازار لوازم جانبی موبایل غافل نشوید. یقیناً به این مسئله دقت داشته باشید که خرید محصولات ترند به تعداد زیاد زیاد و نداشتن مشتری کافی برای فروش رفتن آنها می تواند داستان سود را به قصه تلخ زیان تبدیل کند، بعد در این راه آگاهانه قدم بردارید. با ذکر یک مثال این حالت را روشن تر می کنیم؛ قاب گوشی تدی، عروسکی و پشمالو عموما در پاییز و زمستان فروش زیاد خوبی دارند و با استایل های زمستانی ست می شوند، از این رو مردم رغبت بیشتری برای خرید آن دارند، بعد این سبک از قاب ها را باید از ماه شهریور تهیه کرده و از خرید آنها در ماه های پایانی سال خودداری کنید تا دچار رسوب قاب نشوید.
۶. عدم دقت به هزینه های حمل و نقل
تفاوتی ندارد که خرید عمده لوازم جانبی موبایل را از بازار ایران انجام دهید یا این که از دیگر کشورها همانند چین سفارشات خود را ثبت کنید، در هر حال هزینه های حمل و نقل در هر دو روش به طور کم و زیاد وجود خواهد داشت. چیزی که در این بین اهمیت دارد این است که تلاش کنید هزینه های حمل و نقل را در نظر گرفته و بهترین فروشگاه عمده با کمترین قیمت ارسال بار را برای خرید محصولات مورد نیاز خود در نظر بگیرید.
۷. عدم دقت به گارانتی و خدمات بعد از فروش
گارانتی و خدمات بعد از فروش نیز قضیه مهمی است که بعضی اوقات امکان پذیر اهمیت آن را فراموش کنید. یقیناً در این راستا باید اشاره نمود قبل از خرید عمده لوازم جانبی موبایل، یک برسی کلی از مشتریان خود داشته باشید؛ همانگونه که می دانید قیمت با گارانتی یک محصول امکان پذیر اختلاف بسیاری با مدل بدون گارانتی همان محصول داشته باشد و هزینه چیزی است که برخی اوقات برای مشتریان برتری است. به این علت اگر مشتریان مقصد شما به گارانتی اهمیت می دهند شما نیز باید زمان خرید عمده تلاش کنید محصولاتی همانند فلش مموری، هدفون، هندزفری بلوتوثی و… را با گارانتی شرکت های معتبر انتخاب کنید.
۸. خرید بیشتر از حد لوازم جانبی موبایل
زیاد تر افرادی که به تازگی کسب و کار خود را در حوزه لوازم جانبی موبایل اغاز می کنند امکان پذیر دچار این نادرست رایج، یعنی خرید بیشتر از حد لوازم جانبی موبایل شوند. قبل از خرید اجناس باید فضای انبار و فروشگاه خود را در نظر گرفته و محصولات لیست شده خود را به تعداد معقول تهیه کنید تا هم بودجه خود را به درستی تقسیم بندی کنید و هم از خطر انباشته شدن موجودی غیر قابل فروش دور بمانید. موجودی کم همیشه بهتر از موجودی زیاد و غیرقابل فروش خواهد می بود، به این علت تلاش کنید با منفعت گیری از آمار و رقم های، سیستمی کردن موجودی انبار و منفعت گیری از نرم افزارهای وابسته در این مسیر نیز از دیگر همکاران خود پیشی بگیرید.
۹. عدم تنوع بخشیدن به محصولات
در اینجا روی سخن بگویید ما با افرادی است که صاحب موبایل فروشی و مغازه لوازم جانبی موبایل می باشند و افرادی که فروشگاه آنها به طور تخصصی به فروش قاب، گلس و اکسسوری های موبایل تعلق دارد شامل این پیشنهاد نمی شوند. تنوع بخشیدن به محصولات فروشگاه یک اصل مهم است که باید زمان خرید عمده لوازم جانبی موبایل به آن دقت داشته باشید و به مشتریان شما پشتیبانی می کند انتخاب های بیشتری برای خرید پیش روی خود داشته باشند. برای مثال در کنار خرید گوشی می توانید به مشتریان خود خرید قاب، گلس، هولدر، هندزفری سیمی، هندزفری بلوتوثی، هدفون، پاوربانک و دیگر لوازم جانبی های مورد نیاز را پیشنهاد کنید. عدم دقت به تنوع محصولات، صدمه بسیاری به کسب و کار شما داخل می کند؛ بعد زمان خرید عمده، تهیه یک لیست از محصولات پرفروش و متنوع را فراموش نکنید.
نتیجه گیری
در این نوشتار به بازدید اشتباهات رایج در خرید عمده لوازم جانبی موبایل پرداختیم و ۹ مورد از متداول ترین اشتباهاتی را که زیاد تر فروشندگان توانایی می کنند بازدید نمودیم. این اشتباهات شامل عدم تحقیق کافی در رابطه بازار و تامین کنندگان، خرید بدون نیازسنجی و عدم دقت به مشتریان مقصد، عدم دقت به سطح کیفیت محصولات، عدم برسی و قیاس قیمت ها، نداشتن آگاهی از محصولات ترند و تغییرات بازار و عدم دقت به هزینه های حمل و نقل و… می بود که به تفصیل در رابطه آنها سخن بگویید کردیم. با مراعات نکاتی که در متن یادآوری شد می توان از این اشتباهات جلوگیری کرد و خرید به صرفه ای را توانایی نمود که در نهایت به فروش بهتر شما نیز منجر خواهد شد.
دسته بندی مطالب