دوازدهمین دوره ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه سرزمین ” MPM 12 ” با وجود ۳۵۰ نفر از نخبگان برنامه نویسی سرزمین برگزار شد_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
دوازدهمین دوره ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه سرزمین توسط دانشگاه صنعتی شریف و گروه فناوری اطلاعات شریف “ Sharif ICT ” و با حمایتمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسسه آموزشی وتحقیقاتی صنایع دفاعی، هلدینگ داده ورزی سداد، بیمه سامان، شرکت الماس فناوری ابری پاسارگاد(آلفا)، شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف، کافه بازار، شرکت گسترش سامانههای نرمافزاری نگین (توسن)، شرکت صنایع تولیدی کروز، شرکت ایز ایران، مجموعه ثمین کارت، مجموعه تریبون ، مجموعه ابر زس و مجموعه تک نت به گفتن با سابقه ترین و معتبرترین اتفاقات در حوزه برنامه نویسی تلفن همراه به تاریخ ۲۲ الی ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در این مسابقات که نزدیک به ۳۵۰ نفر در قالب ۱۰۰از کل سرزمین به زمان ۶۰ ساعت به رقابت پرداختند. از بین ۱۰۰ تیم پذیرفتن شده در مسابقات ۷۰ تیم تا انتها مسابقات را ادامه دادند و در نهایت ۱۲ تیم برتر به مرحله دوم مسابقات راه اشکار کردند. در این مرحله هر تیم ۱۰ دقیقه زمان دادشت برنامه خود را اراعه نماید. در نهایت با احتساب امتیازات مرحله اول و دوم، سه تیم برتر مسابقات معارفه شدند.
ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه به سبک اتفاقات های بین المللی هاکاتون برگزار می بشود، بدین صورت که تیم های برنامه نویس به زمان ۶۰ ساعت در محل برگزاری مسابقات قرنطینه می شوند و در این زمان زمان دارند تا نسخه اولیه یک برنامه تلفن همراه را در حوزه های اشکار شده به تیم قضاوت تحویل دهند. ملزوم به ذکر است این اتفاقات یکی از بزرگترین، معتبر ترین و با سابقه ترین مسابقات در حوزه برنامه نویسی تلفن همراه می باشد که با مقصد شناسایی ایده های بکر و خلاقانه و این چنین شناسایی برنامه نویسان مستعد و برجسته سرزمین و ورود این افراد به بازار کار برگزار می گردد.
چالش های مهم مسابقات به شرح زیر می بود:
🔸مشتری وفادار
نرم افزار اراعه خدمات به مشتری فروشگاه های اتکا با رویکرد اراعه خدمات نوین برای فروشگاه فیزیکی جهت وفاداری مشتری
🔸دستیار هوشمند
▫️چت بات توانایی تعامل و دستیار هوشمند انتخاب فیلم بر پایه سلیقه کاربر، فیلم های مورد علاقه کاربر و شباهت با دیگر افراد
▫️مدیریت زمان با هوش مصنوعی، اپلیکیشن نظر زمان مناسب انجام ماموریت های بر پایه الگوهای روزانه کاربر.
🔸 اجتماعی و ارتباطات
▫️پشتیبانی به شناسایی و یادآوری سریع افراد با پردازش عکس لحظه ای جهت تحکیم روابط اجتماعی مدیران، منبع های انسانی و پشتیبانی به سالمندان و افراد مبتلا به آلزایمر
▫️بازی آموزشی گروهی و آنلاین با رویکرد آموزش مفاهیم و توانایی های بیمه ای به کودکان و نوجوانان
▫️پلتفرم مینی پادکست جهت اشتراک گذاری مطلب های صوتی مختصر (یک تا ۵ دقیقه)
🔸 امنیت
▫️برنامه کاربردی تلفن همراه برای احراز هویت بر پایه تحلیل حرکت (الگوی کار با تلفن همراه؛ همانند الگوهای لمس صفحه، الگوی تایپ، حرکات دستگاه، تعامل های کاربری)
▫️برنامه کاربردی تلفن همراه با قابلیت شناسایی پیامکها/مطلبهای شبکههای اجتماعی متقلبانه (فیشینگ، تبلیغاتی و …)
سه تیم برتر مسابقات به شرح زیر اظهار شدند
- مقام: اول تیم سارنا از سمنان
- سیدامان زرگری، کارشناسی برق از دانشگاه سمنان
- سید مهدی اسماعیل زاده رستمی، کارشناسی علوم از دانشگاه سمنان
- آرش جعفرپور، کارشناسی علوم از دانشگاه سمنان
- نوید مافی ، کارشناسی علوم از دانشگاه سمنان
- مقام دوم: تیم Wource از بوشهر
- عرفان دهقانی، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه خلیج فارس بوشهر
- خشایار برازجانی، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه خلیج فارس بوشهر
- آرین قره محمد زاده قشقایی، کارشناسی ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر
- آرمان واحدی پور تبریزی، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه خلیج فارس بوشهر
- مقام سوم: تیم نواپ از مشهد
- امیرحسین شبرنگی امامیه، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از داشنگاه بین المللی امام رضا (ع)
- سید حسین حسینی، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از اقبال لاهوری
- علیرضا شهسواری، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از داشنگاه بین المللی امام رضا (ع)
- ویدا نجار، کارشناسی مهندسی کامپیوتر از داشنگاه بین المللی امام رضا (ع)
دسته بندی مطالب