هوندا و نیسان برای گسترش خودروهای برقی متحد شدند_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
هوندا و نیسان، دو غول خودروسازی ژاپن، برای مقابله با چالشهای رو به رشد بازار خودروهای برقی و رقابت با شرکتهایی همانند تسلا و BYD، به جستوجو ادغام می باشند. این دو شرکت در حال بازدید تشکیل یک شرکت هلدینگ مشترک می باشند که به آنها اجازه میدهد تا منبع های و فناوریهای خود را به اشتراک بگذارند و در نتیجه رقابتیتر شوند.
به نقل از سرویس ماشین رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، نیسان که در سالهای تازه با افت قابل دقت سهم بازار روبه رو شده، به جستوجو شراکتی است که بتواند به آن در احیای موقعیت خود در بازار پشتیبانی کند. هوندا نیز با وجود پیروزیهای تازه در بازار خودروهای برقی، به جستوجو تحکیم وجود خود در این بازار رقابتی است.
میتسوبیشی نیز به گفتن یک بازیگر کلیدی در صنعت خودروسازی ژاپن، امکان پذیر به این اتحاد بپیوندد. این سه شرکت در قبل نیز در برخی پروژهها با هم همکاری داشتهاند. یکی از دلایل مهم این ادغام، رشد سریع بازار خودروهای برقی در چین و دیگر کشورهای آسیایی است. خودروسازان ژاپنی در این بازار با چالشهای جدی روبه رو می باشند و ادغام میتواند به آنها پشتیبانی کند تا در این رقابت فشرده، موقعیت بهتری اشکار کنند.
هر دو شرکت هوندا و نیسان در حال گسترش خودروهای برقی و هیبریدی می باشند. هوندا با معارفه پلتفرم تازه Honda Zero و SUV Prologue، نشان داده است که به طور جدی به گسترش خودروهای برقی متعهد است. نیسان نیز با وجود پیروزی اولیه Leaf، در سالهای تازه نتوانسته است به قدر کافی در این بازار موفق باشد.
دسته بندی مطالب