نگرانی ستارههای تیک تاک برای از دست دادن مخاطبان خود_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا در تیکتاک به تازگی فهمید شدهاند که این پلتفرم امکان پذیر بهزودی در ایالات متحده تعطیل بشود. این هشدار به جستوجو حکم تازه دادگاه تجدید نظر فدرال صادر شد که قبول میکند در صورت عدم واگذاری شرکت مادر تیکتاک (بایتدنس) این اپلیکیشن امکان پذیر در آمریکا ممنوع بشود.
به نقل از سرویس شبکه های اجتماعی رسانه اخبار فناوری تکنا، بر پایه قوانین جدیدی که اغاز سال جاری توسط جو بایدن امضا شد، بایتدنس باید تا تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ تیکتاک را به یک مالک آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت روبه رو خواهد شد. این تاریخ یک روز قبل از اغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ است، اما در صورت مشاهده پیشرفت در واگذاری، مهلت این قانون امکان پذیر ۹۰ روز تمدید بشود.
تیکتاک این تصمیم را نقد کرده و آن را سانسور غیرقانونی و بر پایه اطلاعات نادرست خوانده است. این پلتفرم هشدار داده که در صورت اجرای ممنوعیت، بیشتر از ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی قادر به منفعت گیری از آن نخواهند می بود. بعد از این حکم، تعداد بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در تیکتاک اغاز به تشویق جستوجوکنندگان خود کردند تا به پلتفرمهای رقیب همانند اینستاگرام، یوتیوب و تردز مراجعه کنند.
تیکتاک که اکنون یکی از پلتفرمهای مهم دیجیتال در ایالات متحده است، موفق به جذب تبلیغکنندگان و اراعه امکاناتی همانند TikTok Shop شده است که از کسبوکارهای کوچک حمایتمیکند. با این حال، قانونگذاران آمریکایی دلواپس می باشند که مالکیت چینی تیکتاک جهت نقض امنیت ملی از طریق جمعآوری دادههای کاربران آمریکایی بشود.
تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده نگرانیهای بسیاری درمورد از دست دادن مخاطبان و درآمد خود ابراز کردهاند. کریس مووری، اینفلوئنسر با ۴۷۰ هزار جستوجوکننده، تهدید تعطیلی تیکتاک را ضربه اقتصادی به کسبوکارهای کوچک دانسته است. این چنین کریس برکت، تولیدکننده محتوای سبک زندگی مردانه با ۱.۳ میلیون جستوجوکننده، نگرانیهایی درمورد آینده تیکتاک در آمریکا داشته و از مخاطبان خود خواسته تا در پلتفرمهای دیگر او را جستوجو کنند.
با وجود این نگرانیها برخی همانند اسنایپینگفوردوم (خالق محتوا در عرصه غذا و سفر) با وجود پیشنهاد به جستوجوکنندگان برای ربط با آنها در دیگر پلتفرمها، خوشبینی محتاطانهای دارند. سارا جانتی، مشاور TikTok Shop نیز اظهار کرده که تعداد بسیاری از کسبوکارها ترجیح خواهند داد تا حالت روشنتر بشود و تغییرات عمدهای در استراتژی خود اعمال نکنند.
دسته بندی مطالب