گوگل با Page Annotations به صورت خودکار لینک‌هایی به نتایج جستجو اضافه می‌کند

گوگل با Page Annotations به طور خودکار لینک‌هایی به نتایج جستجو اضافه می‌کند_سیاه پوش


نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

گوگل اخیراً قابلیتی تازه به اپلیکیشن iOS خود اضافه کرده که می‌تواند متن‌های خاصی را در صفحات وب شناسایی کرده و آن‌ها را با لینک‌های مستقیم به نتایج جستجوی گوگل تبدیل کند. این ویژگی که “پیج آنوتیشن” (Page Annotations) نام دارد، بدون نیاز به اجازه صریح صاحب سایت یا کاربر، به طور خودکار عمل می‌کند.

به نقل از دپارتمان اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا این قابلیت با منفعت گیری از هوش مصنوعی، کلمات و عبارات کلیدی را در صفحات وب شناسایی می‌کند و آن‌ها را به گفتن لینک‌هایی به نتایج مرتبط در موتور جستجوی گوگل نمایش می‌دهد. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با یک کلیک به اطلاعات بیشتری درمورد نوشته مورد نظر دسترسی اشکار کنند.

این ویژگی تازه گوگل نگرانی‌هایی را در رابطه حریم خصوصی و رقابت به وجود اورده است. برخی منتقدان اعتقاد دارند که این عمل، دخالت بیشتر از حد گوگل در محتوای وبسایت‌های دیگر است و می‌تواند به افت استقلال و تنوع در فضای آنلاین منجر بشود. این چنین، این ویژگی می‌تواند به گفتن ابزاری برای تحکیم موقعیت گوگل در بازار جستجو و تبلیغات آنلاین مورد منفعت گیری قرار گیرد.

ادامه مطلب
مهارت های قابل انتقال؛ ۱۰ مهارت که در هر شغلی به دردتان می‌خورند

خوشبختانه، صاحبان وبسایت‌ها می‌توانند با پر کردن فرمی که گوگل در اختیار آن‌ها قرار داده، این ویژگی را برای سایت خود غیرفعال کنند. با این حال، آن‌ها باید همه آدرس‌های گوناگون سایت خود را در این فرم داخل کنند تا یقین شوند که این ویژگی به طور کامل غیرفعال شده است. این ویژگی تازه شباهت‌هایی به قابلیت “تصمیم تبلیغاتی” دارد که گوگل پیش از این به پلتفرم AdSense خود اضافه کرده می بود. در هر دو مورد، گوگل به طور خودکار لینک‌هایی را به محتواهای مرتبط اضافه می‌کند. با این حال، تفاوت مهم این است که در “تصمیم تبلیغاتی”، صاحبان سایت باید به طور فعالانه در این برنامه شرکت کنند، در حالی که در ویژگی تازه، صاحبان سایت باید به طور فعالانه برای غیرفعال کردن آن عمل کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اولین آپدیت هوش مصنوعی Copilot جلسات کاری تیمز را بهبود می‌بخشد

ویژگی تازه گوگل برای لینک‌دهی خودکار به نتایج جستجو، نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت برای افزایش نفوذ خود در فضای آنلاین است. اگرچه این ویژگی می‌تواند برای کاربران سودمند باشد، اما نگرانی‌هایی را در رابطه حریم خصوصی و رقابت به وجود اورده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی