توانایی رانندگی با ونوسیا وی آنلاین DDi در پیست آزادی، نیسان چینی گروه ماموت_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
گروه ماموت با اغاز دور تازه واردات ماشین بار دیگر فعالیتهای اراعه خودروهای سواری خارجی را از سر گرفت. نخستین محصولات وارداتی این برند خودروهای زیرشاخه اقتصادی و چینی فولکس واگن، جتا، بودند. در مرحله بعدی واردات، این شرکت خودروهایی از برند ونوسیا را از طریق زیرشاخه تازه خود، تیگارد، به ایران آورد. آنچه در نوشته امروز از دیجیاتو خواهید خواند، توانایی رانندگی ونوسیا وی آنلاین DDi، محصول تازه دیارخودرو در پیست آزادی است.
ونوسیا وی آنلاین کراساوور پلاگین هیبرید کوچکی است. این ماشین را میتوان رقیبی برای لاماری ایما هیبرید یا تیگو ۷ پرو هیبرید دانست. همان گونه که اشاره کردیم، ونوسیا وی آنلاین با برند تیگارد به ایران میآید. این برند ابتدا متعلق به دیارخودرو می بود اما بعد از آنکه دیارخودرو به زیرمجموعه ماموت تبدیل شد، تیگارد نیز یکی از برندهای گروه ماموت محسوب میبشود.
تفاوتهای ظاهری نسخه هیبریدی و بنزینی
خودروهای ونوسیا بر پایه همکاری مشترک نیسان و دانگ فنگ در چین مونتاژ خواهد شد. اکثر محصولات این برند هیبریدی می باشند که شانس واردات آنها با قیمت مناسب به ایران را افزایش میدهد. ونوسیا وی آنلاین نیز با پسوند DDi شناخته میبشود که حکایت از پیشرانه هیبرید آن دارد.
ونوسیا وی آنلاین پیشازاین با تیپ بنزینی داخل بازار ایران شده است و اکنون ناظر تیپ هیبریدی آن هستیم. تیپ هیبریدی ظاهر شبیهی با نسخه بنزینی دارد و فقط چند تفاوت کوچک را در این ماشین میتوان دید. این تغییرات شامل سپر و جلوپنجره متفاوت، چراغها و سپر عقب تازه خواهد شد. در کابین ماشین نیز دریچههای سیستم تهویه تحول کردهاند و اهرم معاوضه دنده با کلید جانشین شده است. این چنین ازآنجایی که با ماشین پلاگین هیبریدی مواجهیم، ۲ درگاه ورودی روی بدنه ماشین تعبیه شده که یکی از آنها برای شارژ باتریها منفعت گیری میبشود.
مشخصات فنی ونوسیا وی آنلاین DDi
قسمت فنی ونوسیا وی آنلاین از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) و پیشرانه برقی راه اندازی شده است. موتور بنزینی حداکثر ۱۶۰ اسببخار قوت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. راندمان موتور برقی نیز ۲۰۰ اسببخار قوت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور است. پکیج باتری با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت نیز ماموریت فراهم انرژی موتور برقی را برعهده دارد.
سیستم انتقال قوت در ونوسیا وی آنلاین DDi از گیربکس E-CVT و سیستم دیفرانسیل جلو منفعت گیری میکند. این ماشین با مشخصات فنی یاد شده قادر است تا در نزدیک به ۸ ثانیه، از حالت سکون به شدت صد کیلومتربرساعت دست یابد. برد ونوسیا V-Online DDi در حالتی که باتریهای آن کاملا شارژ شده باشد و باک سوخت ماشین پر باشد، به ۱۳۴۵ کیلومتر میرسد. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین نیز ۴.۴ لیتر بر صد کیلومتر اظهار شده است. مقدار برد ماشین در حالت همهالکتریکی نیز ۱۱۰ کیلومتر خواهد می بود.
توانایی رانندگی
هنگامی که داخل جایگاه راننده ونوسیا وی آنلاین DDi میشوید، نیاز به کار خاصی برای راهاندازی ماشین نخواهید داشت. همانند تعداد بسیاری دیگر از خودروهای چینی همه تنظیمات فنی ماشین به نمایشگر منتقل شده و دکمههای فیزیکی چندانی در کابین مشاهده نمیبشود. این چنین صداهای خوشآمدگویی متنوعی برای عکس العمل دادن به کاربر در این ماشین تعبیه شدهاند که امکان پذیر برای برخی مصرفکنندگان دلنشین باشند.
شتابگیری ونوسیا وی آنلاین DDi در دورهای اولیه مناسب است و با تکیه بر گیربکس CVT، شتابگیری ثانویه قابلقبولی را از این ماشین خواهید دید. این چنین اگر بخواهید ماشین را متوقف کنید، با خط ترمز ۴۳ متری روبه رو خواهید شد.
ونوسیا وی آنلاین DDi ماشین دیفرانسیل جلو است اما در پیستها ناظر کارکرد مساعد از این ماشین هستیم. فضای کابین ماشین نیز برای ۴ سرنشین کاملاً مناسب به نظر میرسد. حتی باوجود خالی شدن شارژ باتری این ماشین، بازهم شتاب مناسبی از ونوسیا V-Online DDi دریافت میکنید اما اگر بیشتر از حد به ترمز ماشین سختی بیاورید، کارایی این سیستم بهمرور افت مییابد.
امکانات و تجهیزات ونوسیا وی آنلاین DDi
ونوسیا وی آنلاین DDi در جایگاه کراساوور کوچک وارداتی، تجهیزات مناسبی در خود جای داده است. برخی از تجهیزات این ماشین به شرح زیر می باشند:
سیستمهای کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، ۶ عدد ایربگ، سیستم کمکی اغاز حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش هوشیاری راننده، سیستم کنترل سختی باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درِ صندوق برقی، مانیتور ۲۴ اینچی یکپارچه، سقف شیشهای فوتوکرومیک، تهویه اتومات، ۸ اسپیکر، تریم چرمی داخل کابین، شارژر وایرلس، صندلیهای جلوی برقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و نورپردازی کابین.
جمعبندی
ونوسیا وی آنلاین DDi با قیمت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رقیبی جدی برای لاماری ایما هیبرید و تیگو ۷ پرو هیبرید محسوب میبشود. یقیناً باید به این نوشته اشاره کنیم که ونوسیا V-Online DDi نسبت به ۲ رقیب خود گرانتر است.
بااینحال اختلاف قیمت اندک بین تیپ بنزینی و هیبریدی ونوسیا وی آنلاین میتواند خرید این ماشین را برای متقاضیان منطقی نمود دهد. آنها با قیمت مقداری گرانتر مالک خودرویی سریع تر و اقتصادیتر خواهند شد؛ به این علت حداقل در قدم نخست، ونوسیا V-Online DDi موفق شده تا مشتریان تیپ بنزینیاش را بهسمت خود بکشاند.
دسته بندی مطالب