زبان اشاره دریچهای نو به دنیای دانش برای کودکان ناشنوا_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
یک مطالعه تازه مشخص می کند که آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا، علاوه بر زبان گفتاری، نقش زیاد مهمی در پیروزی تحصیلی آنها دارد. این مطالعه ثابت کرده است که توانایی منفعت گیری از زبان اشاره به کودکان ناشنوا پشتیبانی میکند تا تواناییهای خواندن، نوشتن و فهمیدن مفاهیم را بهتر فرا بگیرند.
به نقل از دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، زبان اشاره نه تنها یک ابزار ارتباطی برای افراد ناشنوا است، بلکه یک کلید برای باز کردن درهای دانش و یادگیری است. وقتی که کودکان ناشنوا به زبان اشاره مسلط خواهد شد، میتوانند تواناییهای خواندن و نوشتن خود را بهبود بخشند. مطالعات نشان داده است که بین تواناییهای زبان اشاره و توانایی خواندن و نوشتن ربط مستقیمی وجود دارد.
زبان اشاره به کودکان ناشنوا پشتیبانی میکند تا مفاهیم انتزاعی را بهتر فهمیدن کنند و به طور موثر با دیگران ربط برقرار کنند. این چنین توانایی گفتن خود به زبان اشاره، به کودکان ناشنوا پشتیبانی میکند تا مطمعن به نفس بیشتری اشکار کنند و در محیطهای آموزشی موفقتر باشند.
مطالعات نشان داده است که آموزش دوزبانه (زبان اشاره و زبان گفتاری) برای کودکان ناشنوا زیاد مؤثرتر از آموزش تکزبانه است. با آموزش دوزبانه، کودکان ناشنوا میتوانند از مزایای هر دو زبان منفعتمند شوند و تواناییهای زبانی خود را به طور کامل گسترش دهند.
محققان این مطالعه پیشنهاد میکنند که زبان اشاره به گفتن یک زبان رسمی در مدارس شناخته بشود. این چنین معلمان آموزشهای ملزوم برای تدریس زبان اشاره را ببینند. از طرفی والدین کودکان ناشنوا تشویق شوند تا با فرزندان خود به زبان اشاره ربط برقرار کنند. آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا، نه تنها به آنها پشتیبانی میکند تا بهتر با دیگران ربط برقرار کنند، بلکه به آنها زمان میدهد تا به پتانسیل کامل خود دست اشکار کنند. با فراهم کردن محیطهای آموزشی مناسب و حمایتاز دوزبانگی، میتوانیم مطمعن حاصل کنیم که همه کودکان، صرف نظر از شنوایی آنها، زمان برابر برای یادگیری و رشد داشته باشند.
دسته بندی مطالب