لوازم یدکی خودروهای چینی

لوازم یدکی خودروهای چینی هم چنان کمیاب و گران است_سیاه پوش


نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

مدتی پیش در دیجیاتو،‌ به نوشته افتو گرانی لوازم یدکی خودروهای چینی پرداختیم. به نظر می‌رسد این مشکل هم چنان ادامه دارد و باوجود اراعه خودروهای چینی تازه به بازار، هم چنان خودروهای جاری مشکل افتیا گرانی قطعات یدکی دارند.

این چنین بخوانید:‌ افتلوازم یدکی خودروهای چینی، دردسر تازه مصرف‌کنندگان ایرانی

به‌جز شهرهای بزرگ همچون تهران و اصفهان، مشکل افتقطعات یدکی خودروهای چینی مالکان این خودروها را به دردسر انداخته است. اگر یکی از قطعات فنی یا ظاهری اتومبیل چینی شما در شهرهای کوچک و متوسط دچار مشکل بشود، باید عمل به ثبت‌خواست آن کنید و چند روزی را برای تحویل‌گرفتن آن چشم به راه بمانید. در زیاد تر اوقات، قطعات خودروهای چینی در دسترس کاربران قرار ندارند، حتی اگر در دسترس باشند،‌ با قیمت قابل‌توجهی به فروش می‌رسند.

ادامه مطلب
کالبدشکافی پیکسل 9 پرو XL طراحی داخلی آن را مشخص می کند + ویدیو_سیاه پوش

عمیق شدن مشکل دسترسی به لوازم یدکی خودروهای چینی

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به این نوشته پرداخته است. به حرف های این خبرگزاری، خودروهای وارداتی و مونتاژی چینی بدون مراعات اصول اولیه اراعه و بازاریابی داخل کشورمان خواهد شد. قیمت قطعات یدکی این خودروها زیاد بالاست و دسترسی به آنها نیز دشوار است. علاوه‌براین نمایندگی برخی شرکت‌ها اطلاعات کاملی درمورد خودروهای اراعه‌شده و تجهیزات آنها ندارند.

«بابک کریمخان»، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان ماشین سرزمین، به خبرگزاری تسنیم می‌گوید:‌ «اصولاً در قرارداد با کمپانی‌های چینی محصول ابتدا به‌صورت پک راهی سرزمین می‌بشود و در ایران روال مونتاژ آن انجام می‌بشود. اما مسئله مهم اینجاست شریک چینی ماشین را ارزان تر و قطعات یدکی را با قیمت گران به شریک ایرانی می‌فروشد.»

ادامه مطلب
برگشت دیجی‌کالا به اپ‌استور با نام مستعار News1414_سیاه پوش
لوازم یدکی خودروهای چینی هم چنان کمیاب و گران است_سیاه پوش ۹

به حرف های کریمخان، خودروسازان ایرانی در قراردادهای خود با شرکای چینی، آنها را به اراعه قطعات یدکی متعهد نمی‌کنند؛ درنتیجه شرکت‌های خودروساز ناچارند برای خرید قطعات یدکی خودروهای مونتاژی هزینه تعداد بسیاری بپردازند. از نظر دیگر، با نظام تعرفه‌ای حاضر در سرزمین شریک چینی هیچ الزامی به تشکیل قطعات یدکی در داخل سرزمین نمی‌بیند و طبیعی است مختصر‌ترین مسیر را انتخاب و قطعات را داخل سرزمین کند.

لاستیک و باطری سهم خودروسازان از داخلی‌سازی خودروهای چینی

این قضیه موردتوجه خودروسازان خصوصی قرار گرفته است. در نمایشگاه ماشین اصفهان ۱۴۰۳، کرمان موتور بخشی از غرفه خود را به فراهم‌کنندگان قطعات یدکی خود تعلق داده می بود. در این غرفه‌ها می‌توانستید انواع لوازم یدکی خودروهای برند جک و KMC را مشاهده کنید. این عمل کرمان‌موتور با مقصد مطمعن به خریداران خودروهای این شرکت انجام شد.

ادامه مطلب
چطور مرزهای عاطفی را در رابطه عاشقانه خود مراعات کنیم؟_سیاه پوش
کرمان موتور
لوازم یدکی خودروهای چینی هم چنان کمیاب و گران است_سیاه پوش ۱۰

در نظر دیگر، بابک کریمخان از تعلل شرکت‌های ایرانی در داخلی‌سازی قطعات یدکی خودروهای چینی انتقاد کرد. به حرف های او و مطابق قانون وزارت صنعت، ۳۰ درصد قطعات خودروهای مونتاژی به روش CKD، باید در داخل تشکیل شوند. خودروسازان با منفعت گیری از باتری و لاستیک‌های تشکیل داخل، این ۳۰ درصد را محقق می‌کنند اما هیچ کاری برای داخلی‌سازی قطعات فنی انجام نمی‌دهند. به حرف های او، شرکای چینی خودروسازان باید متعهد شوند در بازه وقتی ۳ تا ۵ سال، قطعات خودروهای چینی را داخل سرزمین تشکیل کنند.

سود دیدنی واردات لوازم یدکی خودروهای چینی

«علیرضا نیک‌آئین»، رئیس اتحادیه تعمیرکاران ماشین تهران، در او مباحثه با خبرگزاری تسنیم، از سود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی واردکنندگان قطعات یدکی خودروهای چینی خبر داد. به حرف های او، واردکنندگان به‌صورت سلیقه‌ای قطعات خودروهای چینی را داخل می‌کنند که برای آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد سود دارد. دراین‌بین واحدهای نظارتی رسیدگی ملزوم را به بازار ندارند و قطعات یدکی خودروهای چینی دچار بلاتکلیفی مطلق می باشند. نیک‌آئین از ورودنکردن وزارت صمت به قضیه خدمات بعد از فروش خودروهای چینی نیز انتقاد کرد. به حرف های نیک‌آئین، هیچ ضابطه خاصی برای فراهم قطعات وجود ندارد و همه سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

ادامه مطلب
پیشرفت تکنولوژی هزینه‌های هوش مصنوعی را افت می‌دهد

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی