تسلا بعد از دو فصل افت مجدد به مسیر رشد بازگشت_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
شرکت خودروسازی تسلا بعد از توانایی دو فصل متوالی افت در مقدار فروش، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ موفق شد به رشد قابل توجهی دست یابد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، بر پایه گزارش انتشار شده، تسلا در این دوره ۴۶۹,۷۹۶ دستگاه ماشین به وجود اورده است که نسبت به دوره شبیه سال قبل ۹.۱ درصد افزایش مشخص می کند. این چنین، تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان به ۴۶۲,۸۹۰ دستگاه رسید که نسبت به سه ماهه دوم سال جاری ۶.۳ درصد زیاد تر است.
این رشد قابل دقت در قیاس با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نیز مشهود است؛ به طوری که مقدار تشکیل ۱۴.۴ درصد و تعداد خودروهای تحویلی ۵.۸ درصد افزایش یافته است. این آمار مشخص می کند تسلا در قیاس با ابتدای سال جاری، به تشکیل و فروش بیشتری دست یافته است.
اگرچه انتظار میرود خودروی برقی سایبرتراک سهم قابل توجهی در رشد فروش تسلا داشته باشد، اما این شرکت تا بحال آمار دقیقی در رابطه تشکیل و فروش این ماشین انتشار نکرده است. قسمت عمدهای از تشکیل و تحویل تسلا هم چنان به مدلهای ۳ و Y تعلق دارد که در سه ماهه سوم به ترتیب ۴۴۳,۶۶۸ و ۴۳۹,۹۷۵ دستگاه تشکیل و تحویل شدهاند. دیگر مدلها، از جمله مدلهای S، X و تسلا سمی، در دسته “مدلهای دیگر” قرار میگیرند.
با این حال، تسلا هم چنان با چالشهایی روبرو است. رشد کلی بازار خودروهای برقی در قیاس با سالهای قبل کندتر شده و تقاضا برای خودروهای هیبریدی افزایش یافته است. از آنجا که تسلا تنها بر روی تشکیل خودروهای همه برقی تمرکز دارد، امکان پذیر در رقابت با خودروسازان سنتی که طیف گستردهتری از محصولات را اراعه خواهند داد، با چالش روبه رو بشود.
علاوه بر این، تسلا در بازارهای جهانی با رقابت فزایندهای از سوی شرکتهای خودروسازی چینی همانند BYD و جیلی روبرو است. این شرکتها با اندوختهگذاریهای کلان در حوزه خودروهای برقی، سهم قابل توجهی از بازار را به خود تعلق دادهاند. تسلا قرار است گزارش کامل کارکرد مالی خود در سه ماهه سوم را در تاریخ ۲۳ اکتبر انتشار کند. این چنین، در تاریخ ۱۰ اکتبر، این شرکت از خودروی روباتاکسی خود رونمایی خواهد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، معتقد است این ماشین قدم مهمی در جهت تحقق چشمانداز تسلا به گفتن یک شرکت پیشرو در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک خواهد می بود.
دسته بندی مطالب