مدیرعامل یوتیوب ادعای انحصارطلبی گوگل در بازار تبلیغات دیجیتال را رد کرد_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
پرونده های مربوط به انحصار طلبی گوگل افزایش داشته است. اخیرا، نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در جلسه دادگاه فدرال روز دوشنبه، ادعای وزارت دادگستری مبنی بر انحصارطلبی گوگل در بازار فناوری تبلیغات را رد کرد. موهان پافشاری کرد که گوگل مدام در راستای منافع مصرفکنندگان و صنعت تبلیغات عمل کرده است.
به نقل از سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، این شهادت، هفته دوم دادرسی پروندهای است که وزارت دادگستری و هشت ایالت علیه گوگل به علت سوءاستفاده از موقعیت مسلط خود در بازار فناوری تبلیغات و نقض قوانین ضد انحصار، به اختصاصی بعد از خرید شرکت DoubleClick، مطرح کرده اند.
موهان با اشاره به رقابت شدید در بازار فناوری تبلیغات، گفت که پیروزی گوگل مرهون نوآوریهای محصول و اراعه خدمات باکیفیت به مشتریان بوده است. وی این چنین بر این مسئله پافشاری کرد که گسترش فعالیتهای گوگل در این حوزه، در جواب به نیازهای روزافزون مشتریان، از جمله ناشران و تبلیغکنندگان، صورت گرفته است. وزارت دادگستری معتقد است که گوگل با افزایش نرخ تبلیغات و اعمال محدودیت بر رقیب ها، به ناشران صدمه رسانده و به طور غیرقانونی بر بازار مسلط شده است. این وزارتخانه خواستار تجزیه گوگل و فروش قسمت فناوری تبلیغات آن (DoubleClick) شده است.
گوگل اما این اتهامات را رد کرده و مدعی است که بازار فناوری تبلیغات زیاد رقابتی است و پیروزی این شرکت نتیجه نوآوری و اراعه خدمات بهتر به مشتریان بوده است. این پرونده، دومین دعوی ضد انحصار علیه گوگل در یک سال قبل است. پیش از این، یک قاضی فدرال حکم به تخلف گوگل در تشکیل انحصار در بازار جستجوی آنلاین داده می بود. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.
دسته بندی مطالب