آمازون سختی بر تیمهای فروش برای افزایش فروش محصولات هوش مصنوعی را تشدید کرد_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
شرکت خدمات وب آمازون (AWS) در تابستان قبل، کمپینی داخلی با گفتن “یافتن یکی، راهاندازی یکی، افزایش یکی” را به منظور افزایش فروش محصولات تازه هوش مصنوعی خود به اجرا گذاشت. در این کمپین، اهداف، جوایز و مشوقهای متنوعی برای تیمهای حمایتوسیعی ابر آمازون در سراسر آمریکای شمالی در نظر گرفته شد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، مقصد مهم این کمپین، افزایش فروش محصولات هوش مصنوعی همانند دستیار صوتی Q و پلتفرم هوش مصنوعی Bedrock می بود. همه نقشهای مرتبط با فروش، از جمله معماران فروش و مدیران پیروزی مشتری، در این تلاش گسترده شراکت داشتند. بر پایه یادداشتی داخلی که به دست آمده است، از کارمندان خواسته شده می بود که هر ماه حداقل یک زمان فروش تازه برای محصولات هوش مصنوعی اشکار کنند و سپس این زمانها را به مرحله اجرا برسانند. این چنین، از آنها خواسته شد تا درآمد حاصل از این فروشها را افزایش دهند. AWS برای تشکیل انگیزه زیاد تر، یک جدول رهبری تشکیل کرد و جوایزی همانند مهمانی در منزل یکی از مدیران اجرایی را برای برترین فروشندگان در نظر گرفت.
این عمل های در حالی صورت میگیرد که رقابت در حوزه هوش مصنوعی زیاد شدید است. شرکتهایی همانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل به همراه تعداد بسیاری از استارتآپها به جستوجو کسب برتری در این حوزه می باشند. آمازون نیز با وجود پیشگامی در عرصه ابر، در تلاش است تا جایگاه خود را در بازار هوش مصنوعی تثبیت کند.
برای دستیابی به این مقصد، آمازون سختی بر تیمهای فروش و حمایتخود را افزایش داده است. این تیمها اکنون اهداف فروش مشخصی برای محصولات هوش مصنوعی دارند و حتی کارمندان قسمتهای حمایتنیز تشویق خواهد شد تا زمانهای فروش را شناسایی کنند.
این رویکرد تازه در حالی اتخاذ شده است که برخی از کارمندان آمازون دلواپس می باشند که شرکت بیشتر از حد بر فروش محصولات هوش مصنوعی تمرکز کرده و از مقصد مهم خود یعنی افت هزینههای مشتریان فاصله گرفته است. با این حال، سخنگوی آمازون این ادعا را رد کرده و پافشاری کرده است که شرکت هم چنان به مشتریمداری پایبند است. آمازون با اجرای این کمپین داخلی نشان داده است که برای نگه داری جایگاه خود در بازار فناوری، به اختصاصی در حوزه هوش مصنوعی، مصمم است. با این حال، افزایش سختی بر تیمهای فروش و حمایتامکان پذیر بر روابط با مشتریان و فرهنگ سازمانی شرکت تأثیر بگذارد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.
دسته بندی مطالب