رویاهای آمازون برای تحویل هوایی با مشکل سروصدای پهپادها روبرو شد_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
آمازون با چالشهای جدی در برنامهی تحویل پهپادی روبه رو است. در یک صبح معمولی هفته، جان کیس، ساکن حومهی کالج استیشن در تگزاس، صدای وزوز آشنایی را در بیرون خانهی آرام خود شنید. او بلافاصله آن را به گفتن یکی از پهپادهای تحویل پرایم ایر آمازون تشخیص داد که برای تحویل بستههای کوچک باتری، ویتامین و غذای سگ در حال پرواز می بود. کیس، دندانپزشک نیمهبازنشسته، در مصاحبهای او گفت: «صدای آن همانند یک کندوی بزرگ زنبور است. شما میدانید که پهپاد در راه است چون صدای بسیاری دارد.»
کیس ۴۰ سال است که در کالج استیشن زندگی میکند. پهپادها زمان پیادهرویهای روزانه او و همسرش در محله، یک منظرهی عادی می باشند. کیس میگوید پرستاران، افسران پلیس و آتشنشانانی که شیفت شب کار میکنند، از اختلال خواب در طول روز به علت صدای پهپادها سخن بگویید میکنند.
گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بشکایتهای نویزی تنها آخرین چالش برای برنامهی پهپادی آمازون است که از زمان اغاز آزمایش تحویلها در سال ۲۰۲۲ با مشکل روبه رو شده است. ترکیبی از مانع ها قانونی، ضربالاجلهای از دست رفته و اخراج کارکنان در سال قبل، همزمان با کوششهای گسترده برای افت هزینهها توسط مدیرعامل اندی جسی، پیشرفت این سرویس بلندپروازانه را که بیشتر از یک دهه پیش توسط بنیانگذار آمازون، جف بزوس، فکر شده می بود، متوقف کرده است.
کالج استیشن، واقع در نزدیک به ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی هوستون، آزمایشگاه مهم پرایم ایر بوده است، چون آمازون تلاش میکند نشان دهد که میتواند بستهها را با هواپیماهای بدون سرنشین به خانههای ساکنان در کمتر از یک ساعت رساند. لوکفورد، کالیفرنیا، در جنوب ساکرامنتو، قرار می بود بازار آزمایشی فرد دیگر باشد، اما آمازون عملیات خود را در آنجا در آوریل تعطیل کرد. این شرکت در حال خواست مجوز از مقامات نظارتی برای اغاز تحویل در تولسون، آریزونا، در غرب فینیکس است.
در حالی که آمازون آماده میبشود تا پرایم ایر را گسترش دهد و آن را به مناطق بیشتری گسترش دهد، با علت فرد دیگر روبه رو میبشود که این کار را چندان آسان نخواهد کرد. جان نیکولز، شهردار کالج استیشن، در نامهای در ماه جولای به سازمان فدرال هوانوردی آمریکا نوشت که ساکنان شهر او، که محل استقرار دانشگاه تگزاس ای اند ام است، از صدای بلند پهپادها در نزدیکی خانههای خود خسته شدهاند. نیکولز نوشت: «از زمان استقرار در کالج استیشن، ساکنان محلههای مجاور مرکز پرایم ایر نگرانی خود را در رابطه سطح نویز پهپادها، به اختصاصی در زمان برخاستن و فرود و این چنین در برخی عملیات تحویل، به شورای شهر ابراز کردهاند.»
نامهی نیکولز بعد از نظر آمازون به FAA برای افزایش تحویلها به ۴۶۹ پرواز در روز، در قیاس با سطح جاری ۲۰۰ پرواز در روز، ارسال شد. آمازون خواست میکند که بتواند بین ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب فعالیت کند، نه این که همانند امروز محدود به ساعات روز باشد، و منطقه تحویل خود را تا ۱۷۴ مایل مربع اطراف بندر پهپاد خود گسترش دهد، در حالی که محدوده عملیاتی جاری آن ۴۴ مایل مربع است.
یک ماه قبل از خواست آمازون از FAA، ساکنان از قانونگذاران محلی خواست کردند تا در برنامههای گسترش این شرکت مداخله کنند. رالف توماس مور، که محله او «کمتر از ۵۰۰ فوت با سکوی پرتاب فاصله دارد»، در جلسه شورای شهر در ماه ژوئن، برای نشان دادن سطح صدای پهپادها، ضبط صدای اره برقی را پخش کرد. مور در این جلسه او گفت: «این چیزی است که آمازون از FAA میخواهد تایید کند. این یک تجاوز بزرگ به حریم شخصی ما است و تأثیر قابل توجهی بر همه افراد در محله دارد.»
برایان وودز، مدیر شهر کالج استیشن، در این جلسه او گفت که مقامات شهری آزمایشهایی را روی پهپاد پرایم ایر انجام دادهاند و فهمید شدهاند که سطح نویز آن بین ۴۷ تا ۶۱ دسی بل است. مطابق حرف های سازمان ایمنی و بهداشت حرفهای، ارههای برقی طبق معمولً با ۱۲۵ دسی بل و تجهیزات سنگین با ۹۵ تا ۱۱۰ دسی بل اندازهگیری خواهد شد.
پرایم ایر بخشی از کوششهای آمازون برای یافتن راه حل سریع تر و مقرونبهصرفهتر برای مرحلهی آخر تحویل، یا بخشی از تحویل که بسته را از انبار به درب منزل مشتری میرساند، است. طرفداران میگویند تحویل پهپادی میتواند به طور بالقوه هزینههای نگهداری ناوگان رانندگان تحویل را جبران کند، در حالی که نیاز به وانتهای تحویل بنزینی را افت میدهد. این فکر بر این است که آمازون بتواند آن را به یک سرویس برای تودهها تبدیل کند.
دسته بندی مطالب