افزایش فروش ۱۰۰ درصدی لوازم جانبی در تلفنشاپ با راهکار اینترک_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
فروشگاه اینترنتی «تلفنشاپ» اظهار کرده با پیادهسازی استراتژی Cross-Selling (نظر محصولات مرتبط) در بستر «اینترک»، توانسته فروش لوازم جانبی خود را در زمان کوتاهی بیشتر از دوبرابر کند.
در دنیای رقابتی امروز، کسبوکارها برای پیروزی به ابزارهای قدرتمندی نیاز دارند که بتوانند بهصورت مؤثر با مشتریان ربط برقرار کرده و آنها را بهسمت خرید سوق بدهند. یکی از این ابزارهای قوی مارکتینگ اتوماسیون است. با منفعت گیری از این ابزارها، کسبوکارها میتوانند فرایندهای بازاریابی خود را خودکار کرده، شخصیسازی کنند و درنهایت، بازدهی اندوختهگذاری خود را به حداکثر برسانند.
منفعت گیری از ابزار اینترک از سوی تلفنشاپ، تواناییای است که مشخص می کند چطور مارکتینگ اتوماسیون میتواند در افزایش فروش و بهبود توانایی مشتری مؤثر باشد. این پیروزی اهمیت اندوختهگذاری در ابزارهای نوین بازاریابی برای همه کسبوکارهای آنلاین، بهاختصاصی در حوزه تجارت الکترونیک، را بیشازپیش آشکار میکند.
تلفنشاپ که سال ۱۳۸۴ بهگفتن اولین فروشگاه اینترنتی تخصصی گوشی موبایل در ایران اغاز به فعالیت کرده، منفعت گیری از ابزارهای اینترک را برای خودکارسازی بازاریابی خود انتخاب کرده و به نتایج جالبی رسیده است.
اینترک پلتفرمی هوشمند برای خودکارسازی بازاریابی است که با تحلیل حرکت خرید مشتریان، امکان اراعه پیشنهادات شخصیسازیشده را فراهم میکند. تلفنشاپ نیز با منفعتگیری از قابلیت Cross-Selling اینترک در کمپین خود، بعد از خرید هر گوشی موبایل، محصولات جانبی مرتبط همانند قاب گوشی، گلس محافظ و هدفون را به مشتریان نظر میدهد.
مشکل کجا می بود؟
مطابق بازدیدهای، نزدیک به ۷ درصد مشتریانی که از سایت تلفنشاپ موبایل خریدهاند، لوازم جانبی موبایل هم میخریدند. این آمار مشخص می کند تمایل به خرید لوازم جانبی بین خریداران موبایل نسبتاً کم است. بااینحال، همین درصد نیز زمان خوبی برای اراعه محصولات جانبی به مشتریان وفادار مهیا میکند.
مقصد تلفنشاپ افزایش درصد مشتریانی می بود که علاوه بر خرید موبایل، لوازم جانبی نیز تهیه میکنند. برای رسیدن به این مقصد، باید راه حلهای مؤثری برای تشویق مشتریان به خرید لوازم جانبی اراعه و اجرا میشد؛ بههمینعلت منفعت گیری از راهکارهای اینترک موردتوجه قرار گرفت.
«علی ولی»، مدیر دیجیتال مارکتینگ تلفنشاپ، دراینباره میگوید: «یکی از با اهمیت ترین دلایل انتخاب اینترک حمایتخوب و دانش فنی بالای تیم اینترک می بود. علاوهبراین، زیرساخت نرمافزاری قوی اینترک نسبت به رقیب ها نیز برای ما اهمیت بسیاری داشت.»
اینترک چطور به تلفنشاپ پشتیبانی کرد
راهکار اینترک برای تلفنشاپ منفعت گیری از روش Cross-Selling در کمپین بازاریابی تلفنشاپ می بود. در این کمپین، شخصیسازی پیشنهادات، اتوماسیون فرایند و افزایش نرخ تبدیل موردنظر قرار داشت.
نتایج کمپین برای تلفنشاپ زیاد دیدنی بوده است. افزایش ۱۰۱.۹۵ درصدی فروش لوازم جانبی، افزایش نرخ تبدیل به ۵.۱۷ درصد، نرخ تبدیل حرکت ارگانیک کمتر ۲.۵۶ درصد و بهبود توانایی مشتری و افزایش رضایتمندی از دستاوردهایی است که تلفنشاپ گزارش کرده است و دلنشین این که این نتایج با اجرای کمپینی ۱۸ روزه حاصل شده است.
Cross-Selling چیست
Cross-selling روشی در بازاریابی است که در آن به مشتریانی که تصمیم خرید محصول یا خدماتی خاصی را دارند، محصولات یا خدمات مرتبط فرد دیگر نیز نظر میبشود. مقصد از این کار افزایش قیمت هر تراکنش و درنهایت افزایش درآمد کسبوکار است.
به زبان سادهتر، Cross-selling نظر محصولات مکمل یا مرتبط به محصولی که مشتری درحال خرید آن است.
دسته بندی مطالب