منفعت گیری از هوش مصنوعی در شبکههای تلویزیونی برای پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
تماشاگران امریکایی برای جستوجو کردن مسابقات المپیک از رویکرد متغیری مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت به روش شبکههای اروپایی منفعتمند خواهند شد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بازیهای مربوط به المپیک پاریس برای کاربران آمریکایی همراه با به کارگیری هوش مصنوعی خواهد می بود. این در حالی است که بینندگان اروپایی رویکرد غیرمشابهی را در عرصه به کارگیری هوش مصنوعی ناظر خواهند می بود. این نوشته مشخص می کند شرکتهای رسانهای در جهان با فناوریهای گوناگون و در عین حال متضاد قرار است این تصاویر را پخش کنند.
شرکت Comcast تصمیم دارد با منفعت گیری از هوش مصنوعی در پخش مسابقات المپیک در آمریکا توانایی منحصر به فردی را برای بینندگان آمریکایی تشکیل کند. از جمله عمل های این شبکه بازسازی صدای گزارشگر افسانه ای ورزشی، تشکیل گزارشها به طور شخصی سازی شده و روزانه با پشتیبانی هوش مصنوعی است. اما قسمت ورزشی شرکت Warner Bros. Discovery در اروپا از هوش مصنوعی به نحو فرد دیگر منفعت گیری میکند. این شبکه تصمیم دارد گزارشگری ورزشی به شکل نقشهای خام و ابتدایی مورد منفعت گیری قرار دهد. به حرف های معاون ارشد قسمت ورزشی اروپا در این شبکه پیش نمایشهایی از شرکتهای فناوری برای ترجمه همزمان گفتار به زبانهای دیگر دریافت شده است.
یقیناً در این دموها شوق و احساسات مربوط به لحظات نفسگیر ورزشی وجود ندارد. به حرف های وی گرچه هوش مصنوعی میتواند کلمات را به درستی در این دموها ترجمه کند اما امکان انتقال درست احساسات و شوق نهفته در بازیهای ورزشی وجود ندارد. به این علت باز تشکیل احساسات مربوط به گزارشگران در زمان توانایی واقعی اتفاقات و به عکس کشیدن آن از طریق هوش مصنوعی زیاد دشوار است. شبکه ان بی سی یونیورسال، گوگل و تیم ملی آمریکا، امکان منفعت گیری از سرویس استریم Peacock در زمان تماشای بازیها در ان بی سی را به گفتن توانایی تازه از هوش مصنوعی اراعه خواهند کرد.
دسته بندی مطالب