نقش کمرنگ هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
دادههای انتشار شده نشان خواهند داد گوگل کاربرد هوش مصنوعی در صفحه نتایج موتور جستجوی خود را محدود کرده است. این در حالی است که قابلیت بازدید با هوش مصنوعی گوگل از اغاز سال جاری برای کلیه کاربران آمریکایی این موتور جستجو فعال شده می بود.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قابلیت بازدید اجمالی با منفعت گیری از هوش مصنوعی را محدود کرده است. منفعت گیری از این قابلیت میتوانست به خلاصه سازی موضوعات از طریق هوش مصنوعی پشتیبانی کرده و به این علت کاربران با سهولت به اطلاعات مرتبط دسترسی اشکار میکردند. در ابتدا فکر شده می بود این قابلیت میتواند توانایی کاربری را بهبود بخشیده و به خلاصهسازی موضوعات بپردازند. اما اکنون اشکار شد امکان پذیر اطلاعات گمراه کننده این قابلیت برای کاربران خطرناک باشد. به گفتن مثال یکی از اطلاعات جنجالی اراعه شده توسط این قابلیت نظر اضافه کردن چسب به پیتزا می بود. به نظر میرسد اکنون گوگل تلاش دارد تا نمایش محتویات مربوط به این قابلیت را افت دهد.
مطابق دادههایی که توسط BrightEdge انتشار شده گوگل تلاش کرده تا از اواسط خرداد تا نیمه تیر ماه نقش هوش مصنوعی در صفحه نتایج اولیه گوگل را کمرنگتر کند. اکنون نقش این قابلیت در صفحه نتایج از ۱۱ درصد به ۷ درصد افت اشکار کرده است. این چنین این ویژگی نقش کمتری در جستجوهای مرتبط با سرگرمی، تجارت الکترونیک و آموزشها دارد. به طوری که اکنون در جستجوهای آموزشی درصد نمایش بازدید دادهها با هوش مصنوعی از ۲۶ درصد به ۱۳ درصد رسیده است. این کم شدن اطلاعات در قسمت سرگرمی از ۱۴ درصد تقریباً به صفر درصد افت اشکار کرده است. در قسمت تجارت الکترونیک نیز این رقم از ۲۶ به ۹ درصد رسیده است.
در حالی که بازدید نتایج جستجو با هوش مصنوعی به شکل چشمگیری افت یافته به نظر میرسد گوگل تصمیم دارد به جای حذف این قابلیت از طریق تنظیم بهتر آن را بهبود ببخشد. این چنین گوگل نمایش این قابلیت در صفحه نتایج را نزدیک به ۱۳ درصد نسبت به اندازه اسبق خود کوچکتر کرده است. گوگل تلاش دارد تا از تکرار اطلاعات جلوگیری کند. به این علت این قابلیت میتواند با بازدید منبع های شبیه با پشتیبانی هوش مصنوعی نتایج جستجو را به طور مختصر نشان دهد.
این چنین تلاش گوگل در نمایش قابلیت بازدید اجمالی با پشتیبانی هوش مصنوعی پررنگتر نمود دادن مقصد جستجو است. این چنین به حرف های گوگل در صورتی که سوالهای نقل شده در این قسمت با کلماتی همانند بهترین، چیست، چطور و علائم نقل بشود میتواند به بهبود کارایی این قسمت بیانجامد.
دسته بندی مطالب