انتخابات اتحادیه اروپا؛ نبرد بین متا و ناظران حریم خصوصی!_سیاه پوش
نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش
سازمان نظارت بر دادههای اسپانیا (AEPD) منفعت گیری از دو ابزار مرتبط با انتخابات اتحادیه اروپا را که شرکت متا برای پلتفرمهای اینستاگرام و فیسبوک گسترش داده می بود، به طور موقت متوقف کرد.
به نقل از سرویس سیاسی رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ابزارها که “اطلاعات روز انتخابات” (EDI) و “واحد اطلاعات رأیدهندگان” (VIU) نام داشتند، با مقصد یادآوری رأی دادن به کاربران واجد شرایط در اتحادیه اروپا طراحی شده بودند اما AEPD نگرانیهایی را در خصوص انطباق این ابزارها با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا (GDPR) نقل کرده است. این سازمان معتقد است که روش انتخاب کاربران برای دریافت اعلانها بر پایه اطلاعات پروفایل و موقعیت جغرافیایی (IP) مغایر با اصول قانونی بودن، به حداقل رساندن دادهها و محدودیت دوره نگهداری دادهها است.
متا با این برسی ناموافق است و میگوید که این ابزارها با احترام به حریم خصوصی کاربران و مطابق با GDPR طراحی شدهاند. با این حال، این شرکت با خواست تعلیق موقت این ابزارها همکاری کرده است.
AEPD این چنین ایراداتی را به جمعآوری اطلاعات سنی کاربران توسط متا داخل کرده است. این سازمان معتقد است که فقدان مکانیزم قابل مطمعن برای تایید صحت سن و عدم ربط این داده با مقصد مهمِ یادآوری رأی دادن، این عمل را غیرضروری و نامتناسب میسازد. به طور کلی، AEPD روش پردازش اطلاعات توسط متا را «غیرضروری، نامتناسب و افراطی» میداند چرا که شهروندان اتحادیه اروپا خارج از سرزمین و شهروندان کشورهای غیرعضو در اروپا را در نظر نمیگیرد.
تا این مدت اشکار نیست که سرنوشت نهایی این ابزارها چه خواهد شد. متا در حال گفتگو با AEPD برای از بین بردن نگرانیهای این سازمان است. این عمل نشاندهندهی افزایش دقت به حریم خصوصی دادهها در دوران انتخابات است. مقامات در سراسر جهان به جستوجو راههایی برای مطمعن از این که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی از اطلاعات کاربران به طور مسئولانه منفعت گیری میکنند، می باشند.
دسته بندی مطالب