چهارمین گزارش عملکرد دیجی پی منتشر شد؛ اعطای ۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار خرد

چهارمین گزارش کارکرد دیجی پی انتشار شد؛ اعطای ۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار خرد_سیاه پوش


نوشته و ویرایش شده توسط مجله سیاه پوش

بر پایه گزارش سالانه کارکرد «دیجی‌پی»، این شرکت در زمان یک سال به ۲۰۰ هزار کاربر مبلغ ۶.۵ هزار میلیارد تومان وام خرد تعلق داده است.

گزارش کارکرد یک ساله دی‌ماه ۱۴۰۱ تا دی‌ماه ۱۴۰۲ دیجی‌پی حاکی است که این شرکت در کل ۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار خرد به کاربران خود اعطا کرده که نسبت به سال قبل ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دیجی‌پی در چهارمین گزارش سالانه خود، سال قبل را سالی پرفشار برای این شرکت فعال در حوزه پرداخت و لندتک گفتن کرده و به مشکلاتی از جمله افت قوت خرید اقشار گوناگون جامعه و تداوم نگرانی ناشی از گمان وقوع مجدد قطعی گسترده اینترنت اشاره کرده است.

وام خرید کالا برای ۲۰۰ هزار نفر

این شرکت با گفتن این که وام خرید کالا زیر مجموعه‌ای از سرویس‌های اعتباری دیجی‌پی است که به کاربران نهایی تخصیص داده می‌بشود، مقصد این سرویس را افزایش دسترس‌پذیری به منبع های و خدمات مالی ترقی توان خرید اقشار گوناگون جامعه گفتن کرده و افزوده است که این سرویس به رکورد سالانه ۴.۲ همت اعتبار تخصیص داده شده و نرخ خالص ترویج ۶۰.۷۱ درصدی دست یافته است.

ادامه مطلب
ریلمی P1 و P1 پرو معارفه شدند؛ مشخصات + قیمت_سیاه پوش
آخرین مطالب

دیجی پی به گفتن تسهیل‌گر دسترسی به خدمات اعتباری این سرویس را به دو شکل فردی و سازمانی اراعه می‌کند. در مدل فردی، افراد حقیقی می‌توانند بدون نیاز به ضامن و تنها با اعتبارسنجی بانکی و اراعه سفته الکترونیک یا چک صیادی برای دریافت وام دیجی‌پی عمل و یکی از مبالغ ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

وام‌های دیجی‌پی با اقساط ۶، ۹ و ۱۲ ماهه اعطا می‌بشود که در یک سال بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر این وام‌ها را دریافت کرده‌اند.

مقصد‌گذاری برای افزایش مبلغ وام

دیجی‌پی که در سال ۱۴۰۲، مطرح‌های وام ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومانی را نیز به طور محدود به برخی اقشار جامعه ارایه کرده، با اصرار بر استقبال گسترده از این وام‌ها، خبرداد که در تلاش است تا در سال آینده با همکاری بانک‌ها، مبالغ وام‌های اعطایی را افزایش دهد. یقیناً بنا بر اظهار این شرکت، پرطرفدارترین مبلغ وام‌ها برای کاربران، وام ۳۰ میلیون تومانی بوده است.

ادامه مطلب
معارفه نرم افزار فروشگاهی (جدول قیاس و قیمت + ۸ مورد)_سیاه پوش

فروشگاه‌های همکار و شعب حضوری

دیجی‌پی هم اکنون با بیشتر از ۵۰ فروشگاه آنلاین و حضوری همکاری می‌کند که بیشتر از ۱۳ میلیون کالای گوناگون را به طور اقساط به کاربران ارایه می‌کنند. ثبت‌نام و بازگذاری مدارک برای دریافت وام به طور آنلاین ارایه می‌بشود؛ اما برای افرادی که با ثبت‌نام آنلاین مشکل دارند، سه شعبه حضوری در تهران و یک شعبه در استان البرز تجهیز شده است.

بر پایه این گزارش، سهم خواست‌های حضوری وام‌های دیجی‌پی ۴ درصد بوده است. این چنین در سال قبل، دریافت وام با سفته الکترونیک نیز با همکاری بانک تجارت در دیجی‌پی فعال شده و به این ترتیب، افرادی که فاقد دسته‌چک می باشند می‌توانند از این شرکت وام دریافت کنند.

از نظر دیگر، به علت شدت فرایند صدور سفته الکترونیک، میانگین زمان دریافت وام زیاد پایین آمده و در مختصر‌ترین زمان، به ۷۳ دقیقه رسیده است.

ادامه مطلب
افشای اطلاعات جدید از کنسول میان‌نسلی و نسل بعدی ایکس باکس + عکس

کالاهای محبوب وام‌گیرندگان

اما افرادی که از دیجی‌پی وام خرد می‌گیرند، زیاد تر چه کالاهایی خریداری می‌کنند؟ بر پایه گزارش مذکور، در یک سال قبل بیشتر از ۱۲ میلیون قلم کالا با وام دیجی‌پی خریداری شده که در این بین، محبوب‌ترین گروه‌های کالایی برای وام‌گیرندگان، تجیهزات الکترونیکی، کالاهای سوپرمارکتی، زیورآلات، لوازم خانگی برقی و محصولات آرایشی بهداشتی و خریداری شده نیز گوشی موبایل آیفون ۱۳ بوده است. دلنشین این که بیشتر از ۱۷۰۰ پدر و مادر با وام دیجی‌پی، برای فرزندان نوزاد خود پوشک خریده‌اند.

این چنین روز سوم آذرماه که جمعه سیاه (بلک‌فرایدی) نام گرفته، پر خواست‌ترین روز سال بوده که نسبت به میانگین روزانه ۱۸۰ درصد افزایش خواست داشته است.

چهارمین گزارش کارکرد دیجی پی انتشار شد؛ اعطای ۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار خرد_سیاه پوش ۱۴

رشد ۱۱۰۰ درصدی BNPL

سرویس فرد دیگر که دیجی‌پی ارایه می‌کند، امکان خرید اعتباری یا سرویس «الان بخر، بعداً پراخت کن (BNPL)» است.

دیجی‌پی گزارش کرده که در یک ساله دی‌ماه ۱۴۰۱ تا دی‌ماه ۱۴۰۲، مقدار منفعت گیری از سرویس خرید اعتباری بیشتر از ۱۱۰۰ درصد و مقدار تخصیص اعتبار خرید بیشتر از ۱۳۰ درصد رشد کرده است.

ادامه مطلب
دلبستگی آشفته؛ علائم، علت و تأثیر آن بر روابط اجتماعی و عاطفی ما

در این بین، کالاهای اساسی و لوازم آرایشی و بهداشتی پرطرفدارترین محصولات برای خریدهای اعتباری در سال قبل بوده‌اند و محبوب‌ترین کالای خریداری شده نیز خودکار بوده است. یقیناً محبوب‌ترین کالاها برای آقایان با خانم‌ها اندکی متفاوت است؛ آقایان زیاد تر به خرید کالاهای اساسی و خودکار علاقه داشته‌اند و خانم‌ها، اعتبارشان را زیاد تر صرف خرید کالاهای اساسی و لوازم آرایشی و بهداشتی کرده‌اند.

رکورد خرید اعتباری نیز در دست خانمی است که در سال مذکور، بیشتر از ۶۶۹ میلیون تومان را در ۱۸۱ خرید اعتباری صرف کرده است. محبوب‌ترین کالاها برای این خانم نیز لوازم آرایشی، مد و پوشاک و کتاب بوده است.

1711202732 315 چهارمین گزارش کارکرد دیجی پی انتشار شد؛ اعطای ۶۵ هزار.webp
چهارمین گزارش کارکرد دیجی پی انتشار شد؛ اعطای ۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار خرد_سیاه پوش ۱۵

کاربران خوش‌حساب

آمارهای دیجی‌پی حاکی از برگشت مناسب اعتبار تخصیص داده شده یا نکول نسبتاْ پایین است. در رابطه وام، قسمت عمده‌ای از کاربران سریعتر، به موقع یا حداکثر تا ۱۵ روز بعد از سررسید، وام خود را بازپرداخت کرده‌اند.

ادامه مطلب
پنجره پرتاب مارس اکسپرس باز شد_سیاه پوش

در رابطه اعتبار خرید نیز فقط ۵ درصد کاربران بیشتر از ۱۵ روز بعد از موعد بازپرداخت، تاخیر داشته‌اند و ۴۶ درصد کاربران، اعتبار دریافتی را سریعتر یا در موعد مقرر بازپرداخت کرده‌اند.

آمارهایی از سوپراپلیکیشن

قسمت فرد دیگر از این گزارش، به آمارهای مرتبط با سوپراپلیکیشن دیجی‌پی تعلق دارد. گزارش کارکرد سالانه دیجی‌پی حاکی است که در سال مورد نظر بیشتر از ۴.۲ همت تراکنش کارت‌به‌کارت در این سوپراپلیکیشن پردازش شده و مبلغ کل تراکنش‌های پردازش شده نیز بیشتر از ۹.۹ همت بوده است. این چنین بیشتر از ۳۳ میلیارد تومان تراکنش نیکوکاری از طریق این سوپراپلیکیشن انجام شده است.

1711202732 989 چهارمین گزارش کارکرد دیجی پی انتشار شد؛ اعطای ۶۵ هزار.webp
چهارمین گزارش کارکرد دیجی پی انتشار شد؛ اعطای ۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار خرد_سیاه پوش ۱۶

گزارش کارکرد سالانه دیجی‌پی حاوی آمارهای متنوع و کاربردی فرد دیگر است که می‌توانید از اینجا، مطالعه کنید.

گفتنی است که «شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان» که با نام تجاری «دیجی‌پی» فعالیت می‌کند، از تیرماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را اغاز و در اسفند همان سال از نخستن نسخه اپلیکیشن خود رونمایی کرد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *