ساخت تبلیغات در قسمتهای متنوعی از اپ استور با پشتیبانی هوش مصنوعی انجام میبشود
اپل تصمیم دارد با پشتیبانی هوش مصنوعی به ساخت تبلیغات در قسمتهای متنوعی از اپ استور بپردازد. تمرکز اپل روی ساخت یک پلتفرم تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد می بود.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطابق گزارش انتشار شده توسط بیزینس اینسایدر اپل طی همکاری با دیگر شرکتهای فعال در عرصه پلتفرمهای تبلیغاتی روی ساخت یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کرده است. این شرکت پلتفرم ابزار هوش مصنوعی جدیدی را به کار خواهد گرفت که توسط آن محل قرار گرفتن آگهیهای تبلیغاتی در اپ استور اشکار خواهد شد. اپل تصمیم دارد پلتفرم ساخته شده را علاوه بر تبلیغات در اپ استور در موقعیتهای فرد دیگر نیز به کار ببرد. به حرف های این شرکت سرویسهای حمایتکننده از تبلیغات کم کم گسترش خواهند یافت.
یقیناً منفعت گیری از هوش مصنوعی در فضای تبلیغات برای جانمایی تبلیغات پیش از این نیز وجود داشته است. به گفتن مثال گوگل فیسبوک و تعداد بسیاری از شرکتهای دیگر از سیستمهای شبیه برای جانمایی تبلیغات با پشتیبانی هوش مصنوعی منفعت گیری کردهاند.
به گمان زیادً پلتفرم تازه اپل شبیه سیستم Performance Max گوگل و یا سیستم Advantage متا خواهد می بود و میتواند به طور خودکار جانمای تبلیغات را انجام دهد. منفعت گیری از این ابزار برای تبلیغات توسط اپل امکان پذیر مقداری شگفت باشد چون اکنون این شرکت نمایش تبلیغات را به طور گسترده انجام نداده و تمرکز بسیاری نیز روی این حوزه ندارد.
اکنون امکان نمایش تبلیغات گسترش دهندگان همراه با پرداخت هزینه در اپ استور در تکههایی همانند تب امروز تب جستجو پایین صفحه محصولات و تکه بالا در نتایج جستجو وجود دارد. گمان دارد اپل در آینده تکههای مربوط به نمایش تبلیغات در اپ استور را گسترش داده و این چنین در دیگر اپلیکیشنها نیز به نمایش آنها بپردازد. تنها در این صورت است که منفعت گیری از هوش مصنوعی کاربردیتر به نظر میرسد.