تشویق زنان برای وجود در بازار رمزارزها
صرافی رمزارز بایننس در یک حرکت دلنشین از یک عطر زنانه به نام «CRYPTO » رونمایی کرده است تا بتواند زنان را به وجود در بازار کریپتو تشویق کند.
زیاد تر کاربران حاضر در بازار کریپتو را مردان راه اندازی خواهند داد. بر پایه نظرسنجی که سال ۲۰۲۱ توسط CNBC و شرکت حوزه فینتک Acorns انجام شده می بود، بیشتر از دو برابر مردان (۱۶ درصد) نسبت به زنان (۷ درصد) صاحب ارز دیجیتال می باشند. با دقت به همین نوشته، صرافی پیشرو بایننس پیش از روز جهانی زن (جمعه، ۸ مارس) با معارفه یک عطر زنانه تازه که CRYPTO نام دارد، میخواهد این روال را تحول دهد.
بایننس در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح میدهد که این عطر تازه بهصورت محدود و در یک بطری شیک اراعه میبشود. اکنون هیچ اشارهای به قیمت آن وجود ندارد.
ایلان ماسک نیز چند سال پیش دست به حرکت شبیهی زده می بود. او سال ۱۴۰۱ یک عطر به نام «Burnt Hair» را روانه بازار کرده می بود که تنها در چند ساعت، با فروش ۱۰ هزار بطری، یک میلیون دلار برای مدیرعامل تسلا به همراه داشت.
مقصد بایننس از معارفه عطر و مخالفت برخی کارشناسان با آن
با این وجود، برخی از کارشناسان در شبکههای اجتماعی از کمپین تازه بایننس بهگفتن یک نادرست بازاریابی بزرگ یاد کردهاند. «کارا اشمیمان»، مدیر ارشد شرکت ارتباطات روابط عمومی و بحران Red Banyan از جمله این افراد است و با انتقاد از این نوشته که بایننس با معارفه یک عطر تلاش کرده تا زنان را به بازار کریپتو علاقهمند کند، میگوید:
«ما در روزگاری زندگی میکنیم که زنان با عناوین قوی، موفق، باهوش و توانا شناخته خواهد شد. بایننس زمان خود در برجستهکردن این جنبههای مهم قیمت یک زن را از دست داده است.»
یقیناً تیم بازاریابی بایننس، نظر فرد دیگر درمورد استراتژی خود دارد. «راشل کانلان»، مدیر ارشد بازاریابی این شرکت در بیانیهای او گفت:
«ما Crypto را برای بازاریابی تشکیل نکردهایم، بلکه این عطر پیامی برای همه زنان است و به آنها میگوید که نقش مهمی در انقلاب کریپتو دارند.»