یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است

یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است


بر پایه گزارش مرکز نوآوری «اسمایلینو»، نسل زد در ایران زیاد تر جذب پلتفرم‌هایی می‌بشود که کار سخت جستجو را برایش انجام دهد و آن‌ها را سریع تر به ویدئو محبوبشان برسانند. محبوب‌ترین سرویس تماشای ویدیو برای نسل زد در ایران یوتیوب است.

مرکز نوآوری اسمایلینو کتابچه دوم خود را با گفتن «تحول قوانین بازی» انتشار کرده است. مقصد از نگارش این کتابچه که روشهای تماشاکردن، شنیدن، خواندن و به اشتراک‌گذاری محتوا در این نسل را بازدید می‌کند، پشتیبانی به شناخت نسل زد و تاثیرات آن‌ها بر کسب‌وکارهای ایرانی است.

بر پایه گزارش اسمایلینو، در دنیا نزدیک به ۲ میلیون نسل زدی زندگی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۵ جمعیت آن‌ها به ۲.۲ میلیارد خواهد رسید. در ایران نیز ۲۵ میلیون نسل زدی ایرانی آماده ورود به بازار می باشند.

انچه که این گزارش می‌گوید، افراد این نسل، زیاد تر از فناوری به جستوجو توانایی منحصر به فرد و لذت قسمت می باشند. این چنین بر پایه این گزارش، تلفنهای هوشمند، دریچه نسل زد به کشف جهان به شمار می‌آیند.

ادامه مطلب
فکر می‌کنید کسی قدرتان را نمی‌داند؟ این ۹ توصیه کمکتان می‌کند
آخرین مطالب
یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است ۲۴

این گزارش مشخص می کند، گوشی به قدری برای این نسل دارای اهمیت است که حتی ۳۰ دقیقه بدون موبایل مضطرب خواهد شد. ۷۹ درصد افراد نسل زد نیز اظهار کرده‌اند که بدون موبایل نمی توانند زندگی کنند.

دلنشین است بدانید از هر ۱۰ نفر در نسل زد، ۶ نفر در زمان تماشای ویدئو از موبایل منفعت گیری می‌کنند. در واقع یک صفحه نمایش برای این نسل کافی نیست.

از دیگر ویژگی‌های این نسل این است که نسل زد حوصله تبلیغات طویل را نداشته و برای جلب دقت این نسل، ثانیه به ثانیه مهم است. گفتنی است در مسیر خرید نیز مدام به جستوجو نظر، نظر و توانایی دیگران می باشند. این نسل برخلاف دیگران، تمایل بسیاری برای به اشتراک‌‌گذاری توانایی شخصی خود درمورد محصولات و خدمات و برندها دارد.

ادامه مطلب
آیا مردمک بزرگ‌تر نشانه قوت تخیل زیاد تر است؟_سیاه پوش
یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است
یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است ۲۵

اینستاگرام، موتور جستجوی نسل زد

اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب نسل زد برای ربط با برندها است. آن‌ها برای جستجو و قیاس محصولات برندهای گوناگون، اینستاگرام وتیک تاک را به گوگل ترجیح خواهند داد. مطابق آمار حاضر در این گزارش، ۹۰ درصد این افراد حداقل یک برند را در اینستاگرام جستوجو می‌کنند.

1703685793 739 یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است
یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است ۲۶

یکی از نکات حاضر در این گزارش، مربوط به نوع جستجوی افراد این نسل است. ۶۳.۷ درصد این افراد از عبارت «چطور می‌توان» در جستجوهای خود منفعت گیری می‌کنند. ۴۵.۹ درصد نیز در جستجوهای خود از عبارت ارزان منفعت گیری می‌کنند. ۵۶.۱ درصد نیز از «بهترین» در جستجوهای خود منفعت گیری می‌کنند. این چنین ۶۵ درصد این افراد برای انجام کارهای روزانه از دستیارهای صوتی منفعت گیری می‌کنند.

گوش می‌کنم، بعد هستم

گزارش اسمایلینو مشخص می کند، محتواهای صوتی نیز همانند محتوای ویدئویی مورد علاقه نسل زد می باشند. ۸۰ درصد نسل زدی‌ها از محتوا صوتی لذت می‌برند. ۷۶ درصد آن‌ها نیز باور دارند، عادت‌های شنیداری‌شان داستان هویت‌شان را گفتن می‌کند. ۷۳ درصد نیز از محتوای صوتی برای شناخت بهتر خود منفعت گیری می‌کنند. دلنشین است بدانید پادکست‌های سلامت روان، بیشترین طرفدار را در بین نسل زد دارند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی Runway بدون مجوز از ویدیوهای یوتوب منفعت گیری کرده است_سیاه پوش

خواندن، به سبک و سیاق نسل زد

نسل زد زیاد تر برای سرگرمی و برروی گوشی هوشمند خود مطالعه می‌کنند. ۵۵ درصد این افراد اظهار کرده‌اند که هرهفته مطالعه می‌کنند. ۴۰ درصد نیز حرف های‌اند که هرروز مطالعه می‌کنند. به نظر می‌رسد برخلاف تصوراتی که حوالی علاقه نداشتن این نسل به مطالعه وجود دارد، وجود تلفنهای هوشمند علتشده تا افراد بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را در اینترنت اشکار کرده و مطالعه کنند.

بازی و دیگر هیچ

انچه که در گزارش اسمایلینو آمده، در آمریکا بیشترین سهم از بودجه سرگرمی به بازی‌های ویدئویی تعلق دارد. نسل زد زیاد تر از مجموع پولی را که در سال برای موسیقی، فیلم، کتاب و رویدادهای فرهنگی یا ورزشی خرج می‌کند، در صنعت بازی هزینه می‌کند. هزینه کمتر برای برخی از محتواها همانند موسیقی، به معنی منفعت گیری کمتر از آن‌ها نیست؛ بلکه خبر از تحول مدل‌های کسب‌وکار در صنایع مرتبط می‌دهد.

ادامه مطلب
بوئینگ و لاکهید مارتین می‌خواهند شرکت ULA را به سیرا اسپیس بفروشند_سیاه پوش

بازی‌های متاورسی تبدیل به بازارهای بزرگی شده‌اند که دسترسی برندها را به نسل زد آسان کرده‌اند.

نظرسنجی که افراد این نسل در آن شرکت کرده‌اند مشخص می کند که تبلیغات، سانسور و تکرار توانایی این افراد از تماشا کردن محتوا را ناخوشایند می‌کند. این چنین بر پایه این گزارش، نسل زد زیاد تر جذب پلتفرم‌هایی می‌بشود که کار سخت جستجو را برایش انجام دهد و او را سریع تر به ویدئو محبوبش رساند. محبوب‌ترین سرویس تماشای ویدیو برای نسل زد در ایران یوتیوب است.

1703685793 881 یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است
یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است ۲۷

سرویس‌های خارجی برای کاربران ایرانی

با وجود همه محدودیت‌ها، اسپاتیفای گزینه اول نسل زد ایرانی برای شنیدن موسیقی است. سرویس‌های پخش موسیقی ایرانی غایب بزرگ نبرد موسیقی می باشند.

1703685793 553 یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است
یوتیوب، محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو است ۲۸

این چنین نسل زد با سبک زندگی اینفلوئنسرها ربط عمیق برقرار کرده و خود آن‌ها هم به زندگی شان به گفتن یک اینفلوئنسر نگاه می‌کنند. ۸۶ درصد آن‌ها از همکاری مستقیم با برندها برای تبلیغات محصول استقبال می‌کنند.

ادامه مطلب
ایلان ماسک باید با SEC در تحقیقات حوالی تصاحب توییتر همکاری کند



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *