تبلیغ برای کسب و کار

چطور برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم؟


این روزها همه از تاثییر تبلیغات بر فروش کسب و کارها با‌خبر می باشند و می‌دانند تبلیغات ابزاری حیاتی برای رشد و شناخت برندشان است؛ از این رو، همه کسب و کارها برای افزایش نمایش و شناخت محصول یا خدمات و جذب مشتریان زیاد تر به تبلیغات روی آورده‌اند. راه حلهای بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که به ۲ دسته کلی تقسیم خواهد شد، تبلیغ آفلاین و تبلیغ در فضای آنلاین.

تبلیغ برای کسب و کارقبل از اغاز از تبلیغات باید بدانیم هدفمان از تبلیغات چیست و باید چطور برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم تا بیشترین مقدار بازدهی را داشته باشیم. در ادامه انواع روش های تبلیغ کسب وکار را به طور کامل معارفه می کنیم، با ما همراه باشید.

برای جذب مشتری چیکار کنیم؟

برای جذب مشتری، ابتدا باید تعریف دقیق از محصول یا خدمتی که اراعه می دهید داشته باشید و مخاطبان خود را کامل بشناسید، سپس نسبت به هدفی که دارید، یکی از راهکارهای زیر را برای افزایش شناخت برند و جذب مشتری انتخاب کنید.

تبلیغات محلی و آفلاین

تبلیغات از ابتدای تشکیل کسب و کارها بوده و در هر دوره ابزارهای تبلیغاتی مختلفی وجود داشته است. برای مثال همکاری با تبلیغات محلی همانند رادیو یا روزنامه های محلی، پخش تراکت، شرکت در رویدادها و نمایشگاه های محلی، منفعت گیری از بنرها و بیلبوردهای شهری و بین شهری از روش های تبلیغاتی می باشند که الان هم با وجود ابزارهای آنلاین، هم چنان طرفدار دارند و برای برخی از کسب و کارها سودمند است و برای برخی خیر.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شناسایی نوعی بدافزار خطرناک که می‌تواند از طریق کوکی‌ها به حساب گوگل شما داخل بشود

تبلیغات آنلاین

درصد بسیاری از صاحبان کسب و کار برای افزایش مشتریان خود، به طراحی و تشکیل وبسایت روی آوردند. اما تنها داشتن یک وبسایت کافی نیست، هر چند دلنشین و به روز باشد. برای این که بتوانید از طریق وبسایت مشتری جذب کنید باید با منفعت گیری از راه حلهای تبلیغاتی که وجود دارد، سایت را به مشتریان خود معارفه کنید و ارزشی را برای آن‌ها به ارمغان آورید. وجود فعال در شبکه‌های اجتماعی، منفعت گیری از پلتفرم های آنلاین تبلیغات و منفعت گیری از تبلیغات گوگل ادز از روش‌‌های تبلیغات آنلاین می باشند.

همکاری با افراد معروف و سازمان‌ها

نمونه فرد دیگر از راه حلهای تبلیغاتی که به معارفه کسب و کار شما پشتیبانی می‌کند، همکاری با افراد معروف و تاثیرگذار است. طبق معمول این تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و توسط بلاگرها، اینفلوئنسرها، واینرها و افرادی از این قبیل انجام می‌بشود. همکاری با سازمان ها به طور پارتنرشیپ هم نوع فرد دیگر از تبلیغات است که بین سازمان‌ها رخ می‌دهد.

دقت داشته باشید که برای جذب مشتری فقط تبلیغات کافی نیست و با اراعه تخفیفات دلنشین برای محصول و خدمات خود، برگزاری کمپین های گوناگون، داشتن محتوای دلنشین و مورد قیمت و اهمیت دادن به بازخورد مشتری هم شما پشتیبانی خواهد کرد برند و محصولات خود را به جامعه معارفه کنید و بازار خود را گسترش دهید.

تبلیغ برای کسب و کار

چطور در فضای آنلاین برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم؟

تا اینجا چند نمونه از راه های تبلیغات در فضای آنلاین را معارفه کردیم و در ادامه به طور کامل در رابطه راهکارهای مهم برای تبلیغات آنلاین سخن بگویید می کنیم.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، توییتر و … این روزها نقش پررنگی در زندگی افراد دارند و منفعت گیری از بستر تبلیغاتی این پلتفرم می‌تواند تاثییر بسیاری در جذب مشتری داشته باشد. یقیناً نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی هم اصول و قواعد خاص خود را دارد. اما در کل باید بتوانید با دقت به علاقه مخاطب خود محتوای دلنشین اراعه کنید.

ادامه مطلب
هواوی در آینده‌ای نزدیک هدستی شبیه ویژن پرو اراعه خواهد کرد

فعالیت در شبکه های اجتماعی تبدیل جذب مشتری هم می‌بشود. تشکیل محتوای دلنشین و کاربردی علتمی‌بشود مخاطب به طور ارگانیک جذب بشود و پیج شما را جستوجو کند. در بین محتواهایی که تشکیل می‌کنید می‌توانید محصولات و خدمات خود را هم معارفه کنید. روش فرد دیگر که برای جذب مخاطب زیاد تر می‌توانید انجام دهید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. پیج‌های بسیاری می باشند که با دریافت هزینه، خدمت و محصول شما را معارفه می‌کنند. اما دقت داشته باشید که هر پیجی نمی‌تواند برای تبلیغات شما مناسب باشد و برای این کار ابتدا ملزوم است مخاطب خود را شناسایی کنید و سپس تبلیغات را انجام دهید. انتخاب محتوای مناسب برای تبلیغات هم اهمیت بسیاری دارد.

تبلیغات کلیکی

یکی از متداول‌ترین شیوه های تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی (PPC) است که انواع مختلفی هم دارد. در این شیوه از کسب و کار باید به ازای هر کلیک مبلغی را بپردازید. این مدل یکی از پرثمرترین راه حلهای تبلیغاتی است. از انواع تبلیغات کلیکی می توان به تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات بنری و تبلیغات همسان اشاره کرد.

تبلیغ برای کسب و کار

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز پلتفرم تبلیغات آنلاین است که با انجام این نوع تبلیغ، سایت شما در اکثر اوقات در صفحه اول گوگل با برچسب “AD” در کنار آدرس وبسایت نمایش داده میشود. در اینجا فرد متخصص با انتخاب کلمه کلیدی مناسب، تبلیغات شما را اجرا می‌کند و مخاطبینی که به جستوجو محصول شما می باشند زیاد راحت‌ با شما آشنا خواهند شد.

ادامه مطلب
محققان نقش میکروب‌ها در مدیریت استرس را تائید کردند_سیاه پوش

تبلیغات بنری

بدون شک شما هم بنرهای تبلیغاتی را در سایت‌های گوناگون دیده‌اید. این روش هم یکی از شیوه های تبلیغاتی برای آگاهی از برند و جذب مخاطب است.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان هم تقریبا همانند تبلیغات بنری است با این تفاوت که به طور نوشته پیشنهادی یا نوشته مرتبط نمایش داده می‌بشود. شیوه اجرای آن هم شبیه با مطالب سایت است و نسبت به تبلیغات بنری نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دارد.

تبلیغات ریتارگتینگ محصول

یکی از راه حلهای تبلیغات که فقط بر روی دسته خاصی از افراد صورت می‌گیرد، تبلیغات ریتارگتینگ است. بدین صورت که تبلیغات فقط برای آن دسته از مشتریانی نمایش داده می‌بشود که از سایت بازدید کردند تا آن‌ها را به سایت شما برگردانند.

رپورتاژ آگهی

انجام رپورتاژ با مقصد معارفه برند صورت می‌گیرد و یکی از راه حلهای تبلیغاتی هوشمندانه است. بدین صورت که محتوایی را در قالب رپورتاژ آماده می‌کنید و آن را در سایت‌هایی که مخاطب شما وجود دارد، انتشار می‌کنید. از این طریق ترافیک سایت افزایش اشکار می‌کند و مخاطبین با سایت شما آشنا می‎شوند.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

بازاریابی ایمیلی برای برخی از کسب و کارهای خاص جواب می‌دهد و همه کسب و کارها نمی توانند از آن منفعت گیری کنند. برای مثال تبلیغات گوگل ادز برای اکثر کسب وکارها مناسب است اما بازاریابی ایمیلی زیاد تر برای کسب و کارهایی بازدهی دارد که مخاطبین‌شان با ایمیل سروکار دارند.

تبلیغ برای کسب و کار

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یک پیامی است که بر روی مرورگر وب، اپلیکیشن و یا سیستم عامل ارسال می‌بشود و پیامی را به کاربران خبر می‌دهد.

تبلیغات ویدیویی

محتواهای ویدیویی این روزها طرفداران بسیاری دارند و پلتفرمی همانند یوتیوب بستر خوبی برای انتشار کردن تبلیغات است. یوتیوب ادز یا تبلیغات یوتیوب می‌تواند مخاطب بسیاری را به سمت سایت شما بکشاند. به علت وجود تحریم‌ها، انجام تبلیغات یوتیوب برای کسب و کارهای ایرانی با وجود یک واسطه امکان پذیر است. افراک با دقت به سابقه فوق الاده که در این عرصه دارد، می‌تواند به کسب و کارها در انجام این مدل تبلیغات پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
چطور در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

تبلیغات درون اپلیکیشنی

این روزها که همه کارها با اپلیکیشن‌ها انجام می‌بشود، بهترین روش تبلیغاتی، تبلیغات درون اپلیکیشنی است. هر فرد روزانه از تعداد بسیاری اپلیکیشن منفعت گیری می‌کند و انتشار کردن تبلیغات در این اپ‌ها هم برای صاحب اپلیکیشن و هم برای کسب و کارها سودآوری خوبی دارد. شما به پشتیبانی آژانس تبلیغاتی افراک می‌توانید از طریق تبلیغات درون اپلیکیشنی، محتوای تبلیغاتی خود را در بهترین و پرمخاطب ترین اپلیکیشن‌ها نمایش دهید.

بازاریابی محتوا و سئو

تشکیل محتوای دلنشین و مورد قیمت در وبسایت خود به طور مداوم، بهینه سازی محتوا و وبسایت برای موتورهای جستجو اینترنتی به منظور افزایش رتبه در نتایج جستجو اهمیت بسیاری دارد و یکی از راه حلهای تبلیغات در کسب و کارها است.

تبلیغ برای کسب و کار

بهترین روش های تبلیغات کسب و کار در اینترنت

برای انتخاب بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارها، باید به ماهیت و خصوصیات کسب و کار خود دقت کنید و شاخص‌هایی مختلفی همچون شرایط مالی، نوع بیزینس، پرسونای مخاطب، کارکرد رقیب ها و ، مقصد بیزینس از تبلیغ را در نظر بگیرید. ملزوم به ذکر است که هیچ‌کدام از راه حلهای معارفه شده به تنهایی کار امد نیستند و تعداد بسیاری از روش های تبلیغاتی مکمل هم می باشند. برای مثال داشتن یک وبسایت، تشکیل محتوای مداوم و منفعت گیری از تبلیغات گوگل ادز در کنار همدیگر می‌تواند موثر و سودمند واقع بشود.

به گفتن کلی نمی‌توان یک نسخه یکسان برای همه کسب و کارها پیچید و او گفت این بهترین روش تبلیغ برای همه کسب و کارها است. از آن‌جایی که محصول و خدمات هر سازمان متفاوت است، بعد مخاطب مقصد متفاوت است و نمی‌توان به طور قاطق یک برنامه یکسان برای همه اجرا کرد.

ادامه مطلب
بازدید جامع انواع نرم افزارهای مدیریت باشگاه_سیاه پوش

موثرترین روش تبلیغات کدام است؟

به طورکلی اگر بخواهیم از بین دیگر راه حلهای تبلیغاتی، موثرترین روش را انتخاب کنیم که برای اکثر بیزینس‌ها و کسب و کار‌ها سودمند است، تبلیغات گوگل ادز نظر می‌بشود؛ چرا که به گفتن یک پلتفرم تبلیغاتی چندمنظوره شناخته می‌بشود و با دقت به امکانات هدفمندسازی، آماردهی دقیق برای اکثر کسب و کارها مناسب خواهد می بود. با دقت به نیازها و مقصد‌های خاص کسب و کار خود، می‌توانید استراتژی مناسبی را با منفعت گیری از گوگل ادز اجرا کنید.

در مرحله سپس، یوتیوب ادز هم می‌تواند با در نظر گرفتن مواردی که در بالا گفتیم و این چنین، تشکیل محتوای ویدیویی دلنشین برای کسب و کارها بازدهی خوبی داشته باشد. این روزها یوتیوب طرفداران بسیاری اشکار کرده و می‌توان از فضای آن برای تبلیغات خوب با بازدهی بالا منفعت گیری کرد.

در مرحله سپس، برای کسب و کارهایی که اپلیکیشن دارند، تبلیغات درون اپلیکیشنی مثمرثمر خواهد می بود؛ چرا که هر فرد حتما تعدادی اپلیکیشن در گوشی خود دارد که روزانه چندین دفعه از آن‌ها منفعت گیری می‌کند؛ بعد منفعت گیری از این روش تبلیغات هم می‌تواند گزینه خوبی برای تبلیغات باشد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم همه راه حلهای تبلیغاتی که از قدیم تا الان وجود داشته و دارد را معارفه کنیم. حتما قبل از تبلیغات فاکتورهای حرف های شده را درنظر بگیرید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. همانطور که گفتیم نمی‌توان یک نسخه یکسان برای همه کسب و کارها پیچید، اما با درنظر گرفتن زوایای گوناگون هر روش تبلیغاتی، برای تبلیغات آنلاین، به‌نظر می‎رسد تبلیغات گوگل ادز و یوتیوب ادز برای اکثر کسب و کارها گزینه خوبی باشد.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *